(AFP/Scanpix)

(AFP/Scanpix)

JAV automobilių gamintojas paskelbė apie milžiniškus nuostolius trečiajame ketvirtyje, o kitais metais kompanijai gali pritrūkti lėšų atlyginimams ir gamybai.

Ketvirčio nuostolis – 4,2 milijardo

Krintanti pardavimo apimtis ir krizė paskolų rinkoje – taip ekspertai trumpai apibūdina katastrofiškų „General Motors“ (GM) rezultatų priežastis. Spalį Europoje GM pardavimas smuko  25  procentais, o JAV rinkoje – net 45 procentais. „Tarsi kas būtų staiga išjungęs šviesas“, - sakė kompanijos pardavimo vadovas Markas LaNeve‘as. Pagal pardavimą vienam gyventojui šis mėnuo buvo prasčiausias nuo Antrojo pasaulinio karo pabaigos.

Trečiajame ketvirtyje GM pranešė patyrusi net 4,2 milijardo JAV dolerių nuostolių, gerokai daugiau nei tikėtasi. Jei kompanija ir toliau tokiu tempu degins pinigus, jos 16,2 milijardo JAV dolerių grynųjų atsargos gali dar šiais metais pasiekti minimalią ribą. Ekspertai teigia, kad turėdama mažiau nei 10-12 milijardų JAV dolerių apyvartinių lėšų GM nebegalėtų tęsti veiklos.  Jei automobilių gamintojui nepavyks greitu laiku parduoti dalies turto, surinkti pinigų finansų rinkose ar užsitikrinti vyriausybės pagalbos, neatmetama ir finansinio žlugimo galimybė.

REKLAMA

Žlugti nenori niekas

JAV bankroto įstatymas leidžia verslo įmonėms atlikti finansinę reorganizaciją nenutraukiant veiklos. Šis įstatymas priimtas remiantis prielaida, kad veikianti įmonė dažnai yra verta daugiau nei jos turtas, jei jis būtų parduotas atskirai.  Tokiu būdu pertvarkant įmonę dalis jos skolų anuliuojama, o kreditoriai tampa įmonės savininkais ir vėliau gali ją parduoti bei atgauti savo pinigus.

Dalis specialistų mano, kad tinkamai suplanuota  tokia procedūra padėtų „General Motors“ greičiau atlikti būtinus pokyčius. Viena iš pagrindinių kliūčių – kompanijai beveik neįmanoma gauti finansavimo, reikalingo tokio masto restruktūrizacijai. Paprastai finansuoja bankai, tačiau dėl finansų sektoriaus krizės šiuo atveju jie negali padėti. Vienintelė išeitis – valstybės pagalba.

Iš tiesų yra kelios kompanijos, sėkmingai veikiančios po tokios bankroto procedūros, pavyzdžiui, „United Airlines“. Tačiau yra ir priežasčių, dėl kurių GM vadovas vis dar tvirtina, kad bankrotas – ne išeitis.

Bijoma išgąsdinti pirkėjus

Viena iš pagrindinių baimių – bankrotas išgąsdins esamus ir būsimus GM automobilių pirkėjus. Apklausos rodo, kad 80 procentų žmonių nepirktų mašinos, kurios gamintojas bankrutuoja. Nors JAV kompanijos bankrotas ne visuomet reiškia įmonės išnykimą, vartotojų mintyse šie žodžiai dažnai yra sinonimai.

Nemažai specialistų baiminasi, kad „General Motors“ bankroto banga gali nusinešti ir „Ford“ bei „Chrysler“. Taip gali nutikti dėl to, kad šių kompanijų sąnaudos taptų gerokai didesnės ir būtų dar sunkiau konkuruoti. Be to,  „General Motors“ pagrindiniai tiekėjai, kuriems kompanijos bankrotas skaudžiai atsilieptų, dažnai tiekia svarbias dalis ir „Ford“ bei „Chrysler“. Taigi šiems automobilių gamintojams gali iškilti problemų užsitikrinant svarbių detalių tiekimą.

Bene geriausias scenarijus šiuo metu būtų vyriausybės GM suteikta paskola, kuri suteiktų kompanijai daugiau laiko prisitaikyti prie krizinio laikotarpio. Vienas JAV apžvalgininkas šiuos automobilių gamintojus palygino su dinozaurais: „Kai jie susiformuoja, tampa... dinozaurais.“ GM telieka tikėtis, kad palyginimas nebus visiškai teisingas ir verslo „dinozaurams“ pavyks geriau prisitaikyti prie pasikeitusių sąlygų.

as
2008-12-01 16:43:09
jei imone nemoka susitvarkyti, nemoka pateikti perkamu produktu, tai gal laikas tokiai imonei bankrutuoti. Jau iki krizes keleta metu anksciau GM apleidinejo savo pozicijas automobiliu rinkoje ir iki siol imone nesusitvarke, si krize tik apvalys tokiu dinozaurus
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
GERAI 2008-12-02 21:33:04
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
tokius monstrus senai laikas palaidoti,kaip jie palaidojo elektromobili ir manau toliau laidoja naujas pazangias ir ekologiskas technologijas.Gal po ju atsiras kompanijos kurioms bus ne vistiek,ar masina degina brangia ir senkancia,su visomis is to sekanciomis pasekmemis.Ar ekologiska ir pigi ekspluotcijoje.   ATSAKYTI
yammam 2008-12-02 09:38:19
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
nors auto kokybe po 1995 m ( kai buhalteriai pradejo lemti auto konstrukcija) visu gamintoju labai suprastejusi , bet detroito dinozaurai nepralenkiami lyderiai . paaiskinti tai galima kaip hipertrofuotu profsajungu veikla ir ant visko skersa padejusia auksciausiu vadybininku neveiklumu . didele mase ( per daug darbuotoju su per gerais atlyginimais ) + mazos smegenys ( neefektyvus valdymas , kuris taipat neatitinka savo atlygio ) = nekonkurencinga produkcija . bet paveluota dinozauru agonija tegul nedziugina EU autopramonininku , bedos tos pacios .    ATSAKYTI
pasauli valdo kokybe 2008-12-02 00:52:22
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
tie kas kuria ford ir chrisler neverti egzistuoti.tai sudu sudai,pirkeju mulkinimas.apgailetina inzinerika.ka daro normaliai GMas tai Opel ir SAAB(svediskas opelis).kaip tie puviakai fordai praeina dar euro rinkoj-pigios siuksles...tai automobilai kuriu neturetu buti keliuose.vaziuoji kol nesugendi.o tada ir supranti koki suda nusipirkai...ismesti uz nauja automobili 60 gabalu kad su juom vaziuotum normaliai tik 5 metus yra per didele prabanga.   ATSAKYTI
as 2008-12-01 16:43:09
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
jei imone nemoka susitvarkyti, nemoka pateikti perkamu produktu, tai gal laikas tokiai imonei bankrutuoti. Jau iki krizes keleta metu anksciau GM apleidinejo savo pozicijas automobiliu rinkoje ir iki siol imone nesusitvarke, si krize tik apvalys tokiu dinozaurus   ATSAKYTI

Top Video

TV3 Žinios. Narkevičius – vėl įvykių sūkuryje: Trakų rajone sustabdytas keliuko remontas kelia daug klausimų
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Narkevičius – vėl įvykių sūkuryje: Trakų rajone sustabdytas keliuko remontas kelia daug klausimų
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Skaičiai gąsdina: per karantiną 11400 į septintą dešimtį įkopusių asmenų neteko darbo
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Žada masinį tyrimą dėl Covid-19: aiškinsis, kokį imunitetą sugebėjome įgyti
DABAR RODOMA
Farai. Klaipėdoje BMW lėkė tarsi viesulas: taranavo automobilį ir išrovė medį
DABAR RODOMA
„Pasikalbėkim #IŠNAMŲ“ su Zuokiene apie savanorystę COVID-19 židinyje ir nemalonų vyro akibrokštą
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Nausėda gimtadienį sutiko Nidoje, keturių žvaigždučių viešbutyje
DABAR RODOMA
TV3 žinios. Lietuvoje savaitgalį – susirgimų koronavirusu šuolis
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Egzaminai prasidės birželio 22 d.: aiškėja tvarka, kaip jie vyks
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Koronaviruso židiniai plečiasi globos namuose: sergančiųjų daugėja Antaviliuose, Širvintose
DABAR RODOMA
Vilniaus centre užpultas Anušauskas su žmona: ieško kaltininko
REKLAMA
Asociatyvi nuotrauka (nuotr. TV3)
Artėjanti vasara atneša ne tik pramogas, bet ir darbus. Vienas jų – žolės pjovimas. Sodybose ar soduose įsikūrę tautiečiai dažniausiai šio darbo imasi patys. Tačiau atokesnėms ...
(Andrius Ufartas/Fotobankas)
Dažnai sakoma, kad Lietuvos žemės ūkis išaugina gerokai daugiau produkcijos, nei suvartoja šalies gyventojai. Dėl to dalį produkcijos ir eksportuoja. Tačiau kone kiekvieną ...
Modulinis namas. „Insta house“ nuotr.
Karantino metu nekilnojamo turto (NT) specialistai pastebi, kad beveik dvigubai išaugo susidomėjimas sodybomis ar vasarnamiais. Žmonės domisi kainomis ir galimybėmis turėti ...
Eurai (nuotr. Fotodiena.lt)
Lietuvos darbo užmokesčio fondas, kurį lemia dirbančiųjų skaičius ir jų vidutinės darbo pajamos, balandį buvo beveik 220 mln. eurų (14 proc.) mažesnis nei prieš koronaviruso ...
Tęsiantis karantinui Vilniaus naujų būtų pardavimai beveik sustojo. Balandžio mėnesį buvo parduota 93 procentais mažiau butų negu prieš karantiną, apie tai feisbuke paskelbė NT ...
REKLAMA

×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų