REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Papildyta 2020-11-30

REKLAMA

„Juodojo penktadienio“ išpardavimai gali būti naudingi abiem pusėms – pirkėjams tai tampa proga už mažesnę kainą įsigyti seniau nusižiūrėtą prekę, o prekybininkams – atlaisvinti prekių sandėlius prieš didžiąsias metų šventes. Tačiau panašu, kad kartais pardavėjai leidžia sau klaidinti pirkėjus ir ne tik padidinti prieš akciją buvusią kainą, bet ir prie kainos su nuolaida pridėti kelis eurus.

Juolab, karantinui privertus žmones permąstyti apsipirkimo įpročius, vis daugiau klientų savo suplanuotus pirkinius renkasi įsigyti internetu, o palyginti internete pardavėjo nurodytą naują kainą su senąja – ne lipduką nuo etiketės pirštu nukrapštyti.

Pirkėjai įsitikinę, kad sutaupys

Socialiniuose tinkluose į užduotus klausimus apklausos dalyviai atsakė, ko paprastai tikisi ir kaip reaguoja į „juodojo penktadienio“ išpardavimus.

REKLAMA
REKLAMA

„Planuoju internetu įsigyti belaides ausines. Tai – seniai planuotas pirkinys, o šiandien jį įsigyti galiu net 80 eurų pigiau“, – rašo Domantė iš Kelmės.

REKLAMA

Kaunietė Danielė sako, kad išpardavimų metu apsiperka nebent tuomet, kai ko nors išties reikia. „Stengiuosi šiaip sau nepirkti vien dėl ekologijos“, – sako kaunietė.

Tuo metu Svajūnė iš Kauno sako, kad juodojo penktadienio išpardavimų metu tikrų nuolaidų net nesitiki. „Neperku nieko, nes esu pati tokiu laikotarpiu dirbusi prekyboje ir tikrai žinau, kad jokių stebuklingų nuolaidų ten nėra“, – rašo mergina.

Per išpardavimą – brangiau nei prieš

Ir panašu, kad Svajūnės atsakyme yra tiesos – ne visos prekės iš tikrųjų būna nukainotos tiek, kiek skelbia pardavėjas. Kai kurios „juodąjį penktadienį“ – net brangesnės nei prieš išpardavimą.

REKLAMA
REKLAMA

Tokių atvejų portalo tv3.lt skaitytojas Ernestas pastebėjo ir internetinėje parduotuvėje pigu.lt.

„Jau senai yra kalbos, kad Lietuvos „vėrslininkai“ tik pelnosi iš šitos dienos. Siunčiu jums tai, ką pamačiau šiandiena prisėdęs prie kompiuterio“, – rašo skaitytojas.

Jis pastebėjo, kad ieškantiems specifinių ir jau kurį laiką nusižiūrėtų prekių, išpardavimo pasiūlymai gali pasirodyti tikrai patraukliai. Pavyzdžiui, beveik 100 eurų nuolaida vaizdo žaidimų konsolei atrodytų išties gera proga įsigyti išsvajotą įrenginį, ypač, kai šventiniu laikotarpiu daugelis stengiasi sutaupyti.

Vis dėlto, dar lapkričio pradžioje šios konkrečios prekės kaina pigu.lt internetinėje parduotuvėje su nuolaida buvo mažesnė nei išpardavimo dieną. Per beveik mėnesį pakito ne tik nauja, bet ir sena – iki nuolaidos – prekės kaina.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lapkričio 3 dieną Sony Playstation 4 vaizdo žaidimų konsolė pigu.lt platformoje kainavo 294 eurus (sena kaina skelbime nurodyta 365 eurai), tuo metu lapkričio 27-ąją – išpardavimo metu – kainos skelbime pasikeitė – konsolė parduodama už 299 eurus, o senoji parduotuvėje nurodyta įrenginio kaina – 398 eurai.

Įdomių kainų ūgtelėjimų yra ir kitų prekių kategorijose. Pavyzdžiui, šaldytuvą „Beko“ dar rugsėjo 30 dieną galima buvo įsigyti už 365,46 euro, o „juodojo išpardavimo“ metu šios prekės kaina su akcija – 370 eurų.

„Labai gaila, kad verslininkai iš to smarkiai pelnysis. Daugelis tėvelių ko gero pirks šią konsolę savo vaikams šiandieną matydami didžiulę „nuolaidą“ ir padovanos Kalėdų proga“, – apgailestavo Ernestas.

REKLAMA

Uždarosios akcinės bendrovės „Pigu“, kuriai priklauso internetinė parduotuvė pigu.lt, komunikacijos vadovė Raimonda Strazdauskaitė sako, kad kainos parduotuvėje keičiasi kelis kartus per dieną.

„Tai yra automatinis mechanizmas, sekantis situaciją rinkoje, pateikiantis tiekimo kainą, taip pat prekiaujame ne tik pigu.lt pardavėjo prekėmis, yra ir kitų parduotuvių, kurios naudojasi mūsų e. prekybos platforma. Tad tam, kad atsakyčiau į detalius jūsų klausimus, tikslias prekes ir atvejus, man reikia daugiau laiko“, – sako R. Strazdauskaitė.

Ana Parafinaitė, „Pigu.lt“ komercijos vadovė sako, kad „juodojo penktadienio" išpardavimo pasiūlymai buvo pateikiami atskirame, specialiame polapyje. „Jūsų nurodytoms prekėms nebuvo taikomos „juodojo penktadienio“ nuolaidų akcijos. Prekės, kurioms buvo taikoma akcija ir kurioms buvo taikomos reklamoje skelbiamos nuolaidos, buvo aiškiai išskirtos ir nurodomos specialiame „juodojo penktadienio“ polapyje. 

REKLAMA

(...)Šiuo metu tiek e. komercijoje, tiek apskritai rinkoje susiduriama su vis labiau juntamomis Covid-19 pasekmėmis, kas turi ir tiesioginės įtakos pasiūlai. Vis labiau yra juntami tiekimo sutrikimai, medžiagų, prekių trūkumai, dėl ko didėja prekių savikaina. Tai neišvengiamai daro įtaką ir pačiai prekių kainai ir prieinamumui. O mūsų puslapyje informacija apie palyginamąsias kainas, kada jos taikytos, visada aiškiai pateikiamos prie prekės, taip buvo ir šįkart", – sako A. Parafinaitė.

Tiesa, Valstybinės Vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) duomenimis, kainų reguliavimas priklauso nuo paties pardavėjo ir gali būti pripažintas klaidinančiu tik po vartotojo kreipimosi skundu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kainų reguliavimas laisvoje rinkoje yra išimtinis dalykas, todėl tuo atveju, kai nėra vykdomas konkrečių prekių ar paslaugų teisinis reguliavimas, pardavėjai ar paslaugų teikėjai patys savo nuožiūra gali nusistatyti žemesnę ar didesnę prekės ar paslaugos kainą, tačiau vartotojai negali būti klaidinami.

Todėl turint pagrįstų įtarimų, kad komercinės veiklos subjektas galimai vykdo nesąžiningą veiklą ir klaidina vartotojus, maloniai prašytume Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai pateikti pasirašytą prašymą bei pridėti prašyme nurodytus įtarimus pagrindžiančius įrodymus“, – praneša VVTAT.

Kaip derėtų reaguoti į nuolaidas?

Vilniaus Gedimino technikos universiteto Verslo vadybos fakulteto prodekanė, daktarė Kamilė Taujanskaitė sako, kad mažesnė kaina arba nuolaida suteikia galimybę nusipirkti daugiau, todėl nuolaidų ignoruoti nereikėtų. Pagrindinis klausimas, į kurį reikėtų atsakyti prieš kažką perkant – ar to iš tiesų reikia.

REKLAMA

„Žvelgiant iš psichologinės pusės, pirkėjui atrodo, kad nuolaida yra tarsi laimėjimas. Tačiau perkant su nuolaida, euforijai pasiduoti nederėtų. Ji neturėtų virsti pagrindiniu pirkimo motyvu. Jei daiktas reikalingas ir jį galima nusipirkti pigiau nei įprastai, tuomet jį įsigykite. Priešingu atveju, netgi su nuolaida įsigytas daiktas bus bevertis ir reikš tik be reikalo išleistus pinigus. Į nuolaidų viliones derėtų žiūrėti rezervuotai, tačiau jų ignoruoti tikrai neverta.

(...) Verta atkreipti dėmesį į tai, jog nauda, vertė ir kaina – trys skirtingi dalykai. Nauda – kiek naudos ir pasitenkinimo gauna vartotojas, nusipirkęs konkretų pirkinį. Tai labai subjektyvus veiksnys, kuris neturi vieningo kiekybinio mato. Vertė – tai daikto kokybinės savybės, kurios yra gaunamos kartu su pirkiniu, o kaina – tai pinigų kiekis, kuris yra sumokamas.

REKLAMA

Dažnai atrodo, kad aukšta kaina tarsi sukuria didesnę vertę. Tačiau taip yra ne visada. Pirkinys iš tiesų gali būti labai vertingas, bet ar reikalingas ir naudingas? Jei ne, tuomet ir kaina su ženklia nuolaida nieko nereiškia“, – sako K. Taujanskaitė.

Specialistės teigimu, apsiperkant, nesvarbu, išpardavimo ar ne išpardavimo metu, pirmiausia turėtų būti rūpinamasi būtiniausių poreikių tenkinimu, o kiti pirkiniai turėtų būti įsigyjami įvertinus asmenines finansines galimybes.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų