REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šalyje paskelbus karantiną, skirtingos verslo sritys neišvengia ir tam tikrų apribojimų. Ne išimtis ir siuntas pristatančios įmonės, kurios aiškina, kas pasikeitė norintiems išsiųsti siuntas. Be to, užsimenama ir apie siuntinių pristatymo vėlavimą. 

Šalyje paskelbus karantiną, skirtingos verslo sritys neišvengia ir tam tikrų apribojimų. Ne išimtis ir siuntas pristatančios įmonės, kurios aiškina, kas pasikeitė norintiems išsiųsti siuntas. Be to, užsimenama ir apie siuntinių pristatymo vėlavimą. 

REKLAMA

Apie darbo pokyčius kalba Lietuvos pašto Komunikacijos departamento vadovė Ugnė Bartašiūtė. Pasak jos, tam tikrų pakeitimų buvo imtasi jau prieš karantino paskelbimą.

„Atsižvelgdamas į kasdien nustatinėjamų naujų Covid-19 atvejų statistiką, Lietuvos paštas dar prieš kelias savaites ėmėsi papildomų apsaugos priemonių, pradėjo galioti ir kelios naujos taisyklės. Šiame etape klientų bei darbuotojų saugumas yra mūsų prioritetas. Jeigu yra galimybė išvengti riziką keliančio kontakto tarp kliento ir darbuotojo, ten ir stengiamasi, kad jo nebūtų“, – kalba U. Bartašiūtė. 

Lietuvos pašto atstovai pastebi, kad karantino laikotarpiu registruoti laiškai bei siuntos, telpančios į pašto dėžutę, ir toliau bus pristatomos. 

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau pašto darbuotojai neaptarnaus klientų gyvenamųjų namų patalpų viduje, todėl siuntos su procesiniais dokumentais ar įvertintosios siuntos įteikiamos „iki slenksčio“. Štai, jeigu žmogus gyvena daugiabutyje, paslaugos teikiamos laiptinėje, o gyvenantys nuosavuose namuose aptarnaujami kieme. 

REKLAMA

Kreipiasi į gyventojus

U. Bartašiūtė perspėja gyventojus, kad gyventojai neturėtų atidarinėti gyvenamosios patalpos durų pašto darbuotojams, jeigu bent vienas iš asmenų yra saviizoliacijoje.

„Gyventojų prašome jokiu būdu neatidaryti durų pašto darbuotojams, jei namuose yra saviizoliacijoje esančių asmenų – apie tai pašto darbuotoją reikėtų informuoti gestais ar žodžiu per langą, arba žodžiu per uždarytas duris.

Tokiu atveju siuntos su procesiniais dokumentais ar įvertintosios siuntos grąžinamos į pašto skyrių. Jame standartiškai saugojamos mėnesį arba kitą, su siuntėju sutartą laiko tarpą“, – pastebi pašnekovė.

REKLAMA
REKLAMA

Į pašto dėžutę netelpančios siuntos, išperkamosios siuntos, siuntos su įteikimo pranešimais bei su žyma „Įteikti asmeniškai“ išduodamos pašto skyriuje. Pagal galimybę, dauguma į pašto dėžutes netelpančių siuntų, ant kurių yra nurodytas gavėjo telefono numeris, yra nukreipiamos į LP Express terminalus, o apie tai klientai informuojami SMS žinute arba pranešimu. 

Taip pat gyventojams rekomenduoja pasirinkti ir kur kas saugesnį išsiuntimo ar jų atsiėmimo būdą.

Štai, jeigu siunčiama Lietuvoje, pats saugiausias būdas tai daryti yra siuntų savitarnos terminalas, nes galima išvengti kontakto su kitu žmogumi.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Siunčiant į užsienį, raginama naudotis Lietuvos pašto savitarna. Net ir siunčiant per terminalą, taip pat rekomenduojama naudotis savitarna. 

Pastebima, kad, formuojant siuntą ar pildant gavimo duomenis, labai svarbu nurodyti gavėjo mobilųjį telefono numerį – tik tokiu būdu siunta bus nukreipta į siuntų terminalą, gavėjas bus informuotas apie gautą siuntą trumpąja žinute. 

Keičiasi kurjerių darbo tvarka

Be pokyčių siuntų priėmimo skyriuose, karantino laikotarpiu keičiama ir kurjerių paslaugų suteikimo tvarka.

Nuo šiol, kurjeriui susisiekus su gavėju dėl siuntos pristatymo detalių derinimo, galimi trys kurjerinės siuntos pristatymo variantai: gavėjo adresu iki slenksčio, kai siunta įteikiama per ištiestos rankos atstumą, nukreipiant į savitarnos terminalą arba į pašto skyrių. 

REKLAMA

Siuntos, sveriančios daugiau nei 30 kg, įteikiamos lauke. Jeigu siuntos gavėjas yra saviizoliacijoje, siunta paliekama prie gavėjo durų slenksčio. Apie paliktą siuntą kurjeris gavėją informuoja telefono skambučiu, kurio metu, kaip patvirtinimo, prašo padiktuoti gavėjo tapatybę patvirtinančio dokumento 4 paskutinius skaičius.

Saviizoliacijoje esantiems gavėjams siuntos su išperkamuoju mokesčiu (COD), taip pat sveriančios daugiau nei 30 kg, nepristatomos. 

Gyventojams vertėtų įsidėmėti ir tai, kad siuntos su išperkamuoju mokesčiu (COD) gali būti apmokamos tik banko kortele – kurjeriai grynųjų pinigų nepriima. Rekomenduojama naudotis mokėjimo kortele, kuri turi bekontakčio mokėjimo galimybę. 

REKLAMA

Lietuvos pašto atstovų teigimu, taip pat trumpėja siuntos saugojimo logistikos centre laikas – siunta saugojama 7 dienas, o verslo klientams atskira vieta, esanti toliau nuo žmonių, siuntų priėmimui bei atidavimui tampa privaloma, taip pat paskirti asmenį, atsakingą už bendravimą su kurjeriu – kurjeriui draudžiama vaikščioti po kliento patalpas, klientų aptarnavimas neturėtų užtrukti ilgiau nei 15 minučių.

Nurodoma, kad nuo siuntos įdėjimo į terminalą, ji saugojama 72 val. Jeigu per šį laiką siunta neatsiimama, ji keliauja į Lietuvos pašto logistikos centrą, kuriame saugojama 7 dienas. Kai kurjeris išima siuntą iš terminalo, gavėjui išsiunčiama SMS žinutė su unikalia nuoroda pakartotiniam siuntos pristatymui. Jeigu per siuntos saugojimo laikotarpį gavėjas neužsisako pakartotinio pristatymo, siunta grąžinama siuntėjui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ragina pasirūpinti kalėdinėmis siuntomis iš anksto

Susiklosčiusi pandeminė situacija šalyje, taip pat artėjantis didžiųjų švenčių laikotarpis, pasak Lietuvos pašto atstovės Ugnės Bartašiūtės, gali nulemti tai, kad siuntos vėluos.

„Turime pastebėti, kad lapkričio–gruodžio laikotarpis yra vienas įtempčiausių metuose. Šiuo laikotarpiu sutampa ne tik didieji išpardavimai, bet ir kalėdinis laikotarpis – šiuo laikotarpiu siuntų kiekiai išauga dvigubai, tad daugiau ar mažiau siuntos gali vėluoti. Šiais metais turime išskirtinę situaciją dar ir dėl pandemijos.

Pavasarį atidirbome tam tikrus veiklos modelius, kurie leido suvaldyti situaciją, pavyzdžiui, Lietuvoje balandį jau dauguma siuntų buvo pristatomos kitą dieną. Su užsienio siuntomis situacija kiek kitokia, nes daugelis veiksnių priklauso ne nuo Lietuvos pašto, o nuo užsienio paštų tiekėjų, skrydžių ir pan. Tai force majore jėgos, kurių, deja, negalime kontroliuoti. 

REKLAMA

Be to, pašnekovė priduria, kad šiuo metu skirtingose Lietuvos vietose, kur yra nustatoma daugiausiai koronaviruso atvejų, siuntų pristatymas taip pat gali vėluoti.

„Lietuvoje šiuo metu žymaus vėlavimo nefiksuojame, tačiau tuose miestuose, kur fiksuojama daugiausiai Covid-19 atvejų, galimi siuntų – tiek pašto, tiek kurjerių bei terminalų, pristatymo vėlavimas. Labai stengiamės, kad siunta kuo greičiau pasiektų gavėją – sustipriname visus pristatymo būdus, pavyzdžiui, paštų darbuotojai bei laiškininkai padeda kurjeriams – deda siuntas į terminalus, taip pat labiausiai apkrauti terminalai aptarnaujami dažniau, kai kurie net sekmadieniais. 

REKLAMA

Kalbant apie tarptautines siuntas, kol kas taip pat nėra fiksuojama žymių vėlavimų, tačiau jau sulaukiame užsienio paštų pranešimų, kad dėl Covid-19 situacijos šalyje, paštas negali veikti savo įprastai pajėgumais, todėl siuntos vėluoja. Sunku prognozuoti kokia situacija bus ateityje, viskas priklausys nuo to, kaip bus suvaldytas viruso plitimas pasauliniu mastu. 

Atsižvelgdami į situaciją, norime paskatinti gyventojus nieko nelaukti ir, jeigu planuose yra siuntimas, net jeigu tai ir kalėdinis siuntinys, siunta pasirūpinti jau dabar“, – kalbėjo U. Bartašiūtė.

Lietuvos paštas pridruia, kad kasdien sulaukiama vis daugiau oficialių pranešimų iš užsienio paštų apie galimus veiklos sutrikimus – dėl Covid-19 pandemijos antros bangos daugelis šalių susiduria su sunkumais, kurie tiesiogiai liečia pašto veiklą – auga siuntų kiekiai, o darbuotojų pajėgumai mažėja, dėl to galimi siuntų pristatymo vėlavimai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Auga siuntų skaičius

Lietuvoje paštomatų tinklą valdančios įmonės „Omniva LT“ vadovas Simonas Bielskis tikina, kad dabartinė situacija verčia koreguoti dalies paslaugų teikimo galimybes, be to, gyventojus ragina suskubti ir pasirūpinti siuntimu iš anksto.

„Per pastarąsias kelias savaites stebime 10–15 proc. išaugusį siuntų skaičių, palyginti su kovo mėnesiu, kai buvo paskelbtas pirmasis karantinas. Prognozuojame, kad siuntų skaičius dar augs 40–60 proc., todėl raginame klientus iš anksto planuoti pirkinius, kalėdines dovanas.

Taip pat, kad klientai galėtų sužinoti naujausią informaciją apie darbą artėjant kalėdiniam laikotarpiui, sukūrėme specialų puslapį kalėdos.omniva.lt. Jame kviečiame realiuoju laiku stebėti visą aktualią informaciją apie siuntų atsiėmimą ir išsiuntimą.

REKLAMA

Dar svarbu įsidėmėti, kad nepaisant to, kad kurjeriai dirba su kaukėmis ir vienkartinėmis pirštinėmis, nuolat dezinfekuoja rankas ir per kiekvieną vizitą prie paštomato dezinfekuoja liečiamus paštomatų paviršius, naudojantis paštomatu patariame mūvėti pirštines arba iškart pasinaudojus paštomatu dezinfekuoti rankas. 

Siuntų laikymo terminas paštomatuose nesikeis, tačiau raginame žmones siuntas iš paštomatų atsiimti kaip galima greičiau, kad būtų atlaisvintas siuntos skyrelis ir į jį būtų galima įdėti kitą siuntą“, – komentavo S. Bielskis.

Pasak įmonės atstovų, nuo lapkričio 3 d. laikinai pakeistos siuntų pristatymo paslaugos visoje Lietuvoje: 

REKLAMA

· Laikinai stabdoma kurjerinių siuntų paėmimo ir pristatymo paslauga privatiems klientams. Siekiant maksimaliai sumažinti kontaktą ir koronaviruso plėtros galimybes, visos iki šiol užsakytos kurjerinės siuntos bus nukreiptos į paštomatus be išankstinio gavėjo perspėjimo. Nuo šiol norėdami išsiųsti siuntą, privatūs klientai galės tai padaryti tik paštomatu. 

· Visos paštomatinės siuntos bus pristatomos tik į paštomatus. Susiklosčius situacijai, kai siuntos gavėjas yra saviizoliacijoje, padidintos rizikos grupėje ar dėl karantino sąlygų negali atsiimti siuntos iš paštomato, kviečiame solidarizuotis ir paprašyti siuntą iš paštomato atsiimti kaimynų ar artimųjų. 

REKLAMA
REKLAMA

· Verslo klientams kurjerinių siuntų paėmimas iš nurodyto adreso ir pristatymas į verslo adresus vyks bekontakčiu būdu.

Nebus taip, kaip pavasarį

Apie pokyčius užsimena ir „DPD Lietuva“ komunikacijos vadovas Tomas Vaišvila. Jis teigia, kad galimiems apribojimams  buvo ruošiamasi iš anksto, o dalis pokyčių įgyvendinti dar vasaros pabaigoje.

„Darbo laikas gali keistis į lankstesnę pusę, nes jeigu daugėja siuntų, gali būti, kad pristatymas bus vykdomas savaitgaliais. Tai priklauso nuo to, ar nenutiks taip, kaip pavasarį, kai prekės, siuntiniai „užvertė“ sandėlius ir nebeliko vietos. Aišku, žiūrėsime į situaciją, bet esminis skirtumas yra toks, kad pavasarį mes buvome nepasiruošę, tai galime sakyti atvirai. Dabar mes ruošėmės ir karantinui, ir Kalėdoms.

Keisis kiti dalykai – mes vasaros pabaigoje grįžome prie bekontakčio pristatymo, saugos priemonių. Saugumo priemonės praktiškai tokios pat, kaip ir pavasarį, išskyrus kai kuriuos patobulinimus: dezinfekuojamos rankos, paštomatai, patalpos, išlaikomi atstumai.

Be to, vasaros pabaigoje įsidiegėme PIN kodus, tad nebereikės čiupinėti skenerio ir jame pasirašinėti, taip išvengiame dar vieno kontakto. Yra pakeitimų ir dėl sunkesnių siuntų – jų nebenišime į namo vidų, tik iki durų, laiptinės. “, – kalbėjo įmonės atstovas.

REKLAMA

Pašnekovas T. Vaišvila priduria, kad siuntų vėlavimo galimybė neatmetama, kadangi šiuo metu situacija yra kiek kitokia nei pavasarį.

„Pasakyti, kad siuntos nevėluos, būtų nelabai atsakinga. Tikrai nebus taip, kaip buvo pavasarį. Kaip ir minėjau, šįkart mes tam ruošėmės. Teoriškai nevėluos, praktiškai darome daug žingsnių – tiek dėl pačių Kalėdų, tiek dėl karantino.

Lapkričio-gruodžio mėnesį mes planuojame iki 50 proc. padidinti kurjerių skaičių. Generalinė treniruotė mes jau turėjome pavasarį, tad šitų klaidų nebekartosime“, – tikino T. Vaišvila.

Tuo metu kitos siuntų pristatymo bendrovės „Venipak“ rinkodaros vadovė Asta Raudonienė  taip pat antrina, kad pandeminės situacija koreguoja siuntų pristatymo tvarką.

„Paslaugas teiksime kaip įprastai, darbo laikas nesikeis, tačiau karantino laikotarpiu siuntas įteikinėsime bekontakčiu būdu su PIN kodais. Visus siuntėjus prašome siuntas bei juos lydinčius dokumentus paruošti iš anksto, kad atvykęs kurjeris galėtų jas kuo greičiau paimti ir nebūtų ilgo kontakto. 

Taip pat raginame rinktis minimalaus kontaktavimo sąlygas – atsiskaityti už prekes iš anksto. Karantino laikotarpiu nesuteiksime galimybės už prekes ir paslaugas atsiskaityti grynaisiais pinigais. Atsiskaitymus kurjeriams priimsime tik banko kortele. Kaip pat labai skatiname žmones sumokėti iš pirkinio dar internetinio pirkimo metu siekiant minimizuoti kontaktą su kurjeriu.

REKLAMA

Karantino laikotarpiu kurjeris negali užeiti į butus ar privačius namus, išskyrus bendrojo naudojimo patalpas, t. y. laiptines, koridorius, todėl tikimės gavėjų supratingumo ir bendradarbiavimo atsiimant siuntas“, – kalbėjo A. Raudonienė.

Įmonės atstovė viliasi, kad šiemet pavyks išvengti siuntų vėlavimų 

„Parengtas planas ir dedamos visos pastangos, kad siuntų pristatymas nevėluotų. Esant poreikiui, pradės veikti mobilūs pick up siuntų atsiėmimo punktai, siekiant užtikrinti, kad siuntos gavėjus pasiektų laiku. Planuojame, kad vėlavimų neturėsime“, – pridūrė pašnekovė. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų