M. Horbačauskas: „stipriesiems bambaliams“ skaičiuojant paskutines dienas tikimės alaus kultūros augimo Lietuvoje

Nuo lapkričio 1 d. parduotuvių lentynose nebeliks stipriojo alaus (7,5 proc.) vieno litro plastikiniuose buteliuose, vadinamuosiuose bambaliuose. Laikomės pozicijos, kad šis žingsnis – svarbus siekiant Lietuvoje puoselėti aukštesnę alaus kultūrą ir skatinti atsakingą vartojimą. 

Marius Horbacauskas

Stipriojo alaus „bambaliuose“ panaikinimas – tai žingsnis, padedantis apsaugoti alaus, kaip senas tradicijas turinčio gėrimo, skirto saikingai ragauti, atrasti naujus skonius ir jų derinius, vardą. Pripažinkime, stiprusis alus didelės talpos plastikinėje taroje turi nedaug bendro su dėmesiu kokybei, apynių ar salyklo pasirinkimu ir panašiais dalykais, kurie yra svarbūs kiekvienam save gerbiančiam aludariui ar alaus kultūra besidominčiam vartotojui. 

REKLAMA

Mūsų šalyje dar gana didelė dalis – maždaug 45 proc. – viso alaus iki šiol parduodama plastikinėje taroje. Net 70 proc. šių pardavimų sudarė stiprusis alus „bambaliuose“, kitaip tariant – 7,5 proc. stiprumo alaus pardavimai sudarė 30 proc. visos rinkos. Ši dalis yra viena didžiausių visoje Europoje ir didesnė nei kitose Baltijos šalyse ar Lenkijoje. „Bambalių“ klestėjimas reiškia, kad pagrindiniu alaus pasiūlos akcentu dar dažnai tampa kiekis ir laipsniai. 

Ne paslaptis, kad daugeliu atvejų stiprųjį alų plastiko taroje renkasi siekiantys apgirsti už kuo mažesnę kainą, todėl pritariame stipriojo alaus „bambaliuose“ draudimui ir manome, kad plastiko tara turėtų pamažu palikti šį segmentą. Kitaip nei alaus reklamos draudimai, kurie dažnu atveju užkerta kelią vartotojų edukacijai, stipriojo alaus plastikinėse pakuotėse ribojimas, tikiu, iš tiesų leis augti alaus kultūrai ir padės formuoti kokybiškai brandesnę rinką Lietuvoje. 

Toks yra mūsų ir, neabejoju, kitų etiškų aludarių tikslas – rinka, kurioje pirmiausia konkuruojama kokybe ir puoselėjama vartojimo mažais kiekiais kultūra. Būtent tokią alaus kultūrą Lietuvoje ir siekiame skatinti. Einant šiuo keliu, esminis dalykas yra įvairovė ir vartotojo galimybė rinktis. Kai žmogus gali palyginti skirtingo skonio ar stiliaus alų, geba atsirinkti – kainos, kiekio ir laipsnių santykis, tikėkimės, jam nebebus esminiai pasirinkimo kriterijai. 

Galime pasidžiaugti, kad žmonių dėmesys skoniui Lietuvoje vis didėja, o rinkoje vyksta esminiai pokyčiai. Tai rodo ir nuolat platėjantis alaus asortimentas, taip pat pastaraisiais metais smarkiai augantis nealkoholinio alaus populiarumas, didėjantys premium segmento alaus pardavimai. „Volfas Engelman“, skatindamas šias tendencijas, jau investuoja apie 1 mln. eurų į rūšinio alaus gamybos plėtrą, naujų alaus receptūrų kūrimą ir esamų tobulinimą. Manome, kad tai suteikia vartotojui galimybę rinktis ir prisideda prie kultūringesnio vartojimo kultūros. Stipriojo alaus didelėse plastikinėse tarose draudimas šią rinkos transformaciją turėtų dar labiau paskatinti. 

Marius Horbačauskas yra AB „Volfas Engelman“ generalinis direktorius.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų