REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
9

Rugsėjį daugeliui darbuotojų sugrįžus po atostogų ir studentams pradėjus naujus mokslo metus, miestuose atsirado automobilių su keistais numeriais. Gudraujantys vairuotojai siekia išsisukti nuo baudos už greičio viršijimą, tačiau rizikuoja kur kas didesniais nuostoliais.

9

Rugsėjį daugeliui darbuotojų sugrįžus po atostogų ir studentams pradėjus naujus mokslo metus, miestuose atsirado automobilių su keistais numeriais. Gudraujantys vairuotojai siekia išsisukti nuo baudos už greičio viršijimą, tačiau rizikuoja kur kas didesniais nuostoliais.

REKLAMA

Šią savaitę automobilių eilėje prie vienos sostinės sankryžos sustojęs vilnietis Arūnas atkreipė dėmesį į prieš jį sustojusio automobilio BMW valstybinį numerį. Jis buvo akivaizdžiai „pagerintas“.

Pasidalijęs nuotrauka asmeninėje „Facebook“ paskyroje jis pusiau rimtai, pusiau juokais nusistebėjo: „Kodėl, kai pamatau taip „patiuninguotus“ numerius, jie kabo ant BMW?“

Ne vienas internautas, pakomentavęs nuotrauką, ragino jį pranešti apie šį automobilį policijos pareigūnams.

Iš tiesų jei policija sustabdytų automobilį su tokiais numeriais, jo vairuotojas neišsisuktų nuo nemenkos baudos.

REKLAMA
REKLAMA

Policijos departamento Komunikacijos skyriaus vedėjas Ramūnas Matonis portalui tv3.lt pasakojo, kad vairuotojai paprastai tai daro, norėdami išvengti atsakomybės.

REKLAMA

Jis paaiškino, kad transporto priemonių su suklastotais valstybinio numerio ženklais, uždengtais ar kitaip užmaskuotais numeriais arba su pritvirtintais ne tai transporto priemonei išduotais numeriais vairavimas užtraukia baudą vairuotojams nuo 240 iki 340 eurų.

Numeriais turi pasirūpinti patys vairuotojai

„Regitros“ Transporto priemonių registracijos skyriaus vyresnysis specialistas Antanas Raudonis priminė, kad registracijos metu automobiliai „Regitroje“ yra pažymimi dviem vienodomis numerio ženklų plokštelėmis.

Taip jiems yra suteikiami unikalūs skaičių ir raidžių deriniai, kad viešajame eisme būtų galima identifikuoti automobilius ir už juos atsakingus asmenis.

REKLAMA
REKLAMA

„Taigi, visos transporto priemonės, dalyvaujančios viešajame eisme, turi būti paženklintos numerio ženklais, kurie turi atitikti nustatytus standartus. Jie turi būti lengvai ir aiškiai atpažįstami tiek kitiems eismo dalyviams, tiek teisėsaugos institucijoms. Tai ypač aktualu įvykus eismo įvykiui.

Dėl šios priežasties savavališkai jų modifikuoti, pavyzdžiui, apklijuoti, dažyti, keisti ar nutrinti simbolius, negalima. Modifikavus ar kitaip pakeitus numerio ženklus jie nebeatitinka standarto ir taip gali būti keliama grėsmė viešosios tvarkos užtikrinimui“, – aiškino A. Raudonis.

Anot jo, „Regitra“ išduoda standartą atitinkančius numerio ženklus, o automobilio vairuotojas turi pasirūpinti, kad jie būtų gerai matomi kitiems eismo dalyviams eisme, pavyzdžiui, švarūs, nesulankstyti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jis taip pat atkreipė dėmesį, kad dalį bendrų reikalavimų numerio ženklams nustato ES, o kitą dalį – valstybės narės nusistato individualiai.

ES reglamente numatyta, kad išduodamų registracijos numerio ženklų kairėje pusėje mėlyname fone turi būti ES simbolis, o taip pat įrašytas ir pripažįstamas ES šalies pavadinimo trumpinys. Pavyzdžiui, Lietuva – LT, Vokietija – D, Estija – EST.

Kalbant apie Lietuvoje išduodamus numerius, juose laikomasi ne tik šių bendrų ES mastu nustatytų reikalavimų, bet ir nacionalinių, kuriuose numatyta, koks turi būti jų formatas, simbolių šriftas ir dydžiai, spalvos bei kitos detalės. 

REKLAMA

„Taigi, „Regitros“ išduodami bendrojo naudojimo numerio ženklai yra pagaminti iš aliuminio. Jie yra baltos spalvos ir atspindintys šviesą, kad būtų gerai matomi kelyje. Numerio ženklo apvadas, raidės ir skaitmenys yra juodos spalvos bei iškilūs. Dar viena svarbi detalė – numerio ženklas yra pagaminamas taip, kad jis būtų vientisas, o ne iš atskirų priklijuotų detalių“, – komentavo pašnekovas.

Viršijančius greitį fiksuoja gerokai dažniau

Kaip jau skelbta, policijai pradėjus naudoti mobilius greičio matuoklius, vadinamus trikojus, gerokai pasikeitė eismo pažeidimų statistika. Pernai nuo sausio iki birželio pabaigos pareigūnai užfiksavo daugiau nei 70 tūkst. greičio viršijimų. Šiemet per pusmetį šis skaičius beveik patrigubėjo, pasiekė 193 tūkst.

REKLAMA

Dėl trikojų vairuotojai pradėjo ne tik nuolat dėti nuotraukas su matuokliais „Facebook“ tinkle į grupes, bet ir patraukė į automobilių elektronikos parduotuves, ten ieško vadinamųjų „radarų detektorių.“

„Šiais metais labai didelis susidomėjimas, labai daug paklausimų, kadangi atsirado trikojai radarai, tą užduoda 95 proc. visų pirkėjų, bet išgirdę, kad jų neapsaugos, tas pirkimas sumažėja gerokai“, – pasakojo „Autogarsas“ direktorius Laimis Bagdonas.

Radarų detektoriai įprastus greičio matuoklius fiksuoja iš toli, tačiau trikojis kitoks. Tinkamai jį pastačius, šis matuoklis aptinkamas per vėlai, dėl to manevrams nelieka laiko.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Detektavimo atstumas yra 15–20 m. Tuo pačiu momentu, kai jis matuoja, tuo pat metu gaunat nuotrauką, geriausiu atveju, ką galima suspėti, tai nusišypsoti“, – teigia L. Bagdonas.

Nedidelė dalis vairuotojų griebiasi kitų, nelegalių būdų. Marijampoliečių pareigūnų darytoje nuotraukoje matyti automobilis, kurio valstybinius numerius tamsoje apšvietus dalis ženklų sunkiai matėsi.

„Važiuojant automobiliu pastebėta, kad nesimato pilnai valstybinio numerio ženklų, buvo automobilis sustabdytas ir įformintas pažeidimas“, – kalbėjo Marijampolės policijos atstovas Martynas Matulevičius.

Šiuo atveju ant automobilio numerio vairuotojas užsiklijavo šviesą atspindinčią juostą. Vairuotojas tikėjosi, kad greičio matuoklio blykstė užmaskuos automobilį. Dėl to pavyks išvengti baudos už greičio viršijimą.

REKLAMA

„Šiuo metu pas mus buvo du tokie atvejai, o anksčiau nepasitaikydavo. Apie tokias priemones mes žinojome, bet nebuvo sulaikyta pažeidėjų, galima sakyti, kad jų padaugėjo, nes jau du yra pažeidėjai. Galima sieti su tuo, kad atsirado trikojai“, – sako M. Matulevičius.

Užmaskuoti numerius nesunku. Prieš kurį laiką nedideliame eksperimente TV3 Žinioms sutiko pagelbėti viena iš sostinės spaustuvių. Bendrovės aparatas iš atšvaitinės lipnios tamsios plėvelės karpo raides, kurios visiškai nesunkiai prisiklijuoja ant valstybinio numerio:

„Tai yra atšvaitinė plėvelė naudojama reklamoje, ją daugiausiai naudoja ant sunkaus transporto, kad padėti jį paženklinti, ar savo logotipą gali užsidėti, kad vakare matytųsi aiškiau ir panašiai“, – pasakojo „Ink idea“ gamybos vadovas Tadas Žukas.

REKLAMA

Ne pagal paskirtį naudojama plėvė puikiai užmaskuoja valstybinius numerius. Apklijuotos raidės tamsoje, fotografuojant su blykste, išnyksta, matosi tik neapklijuoti ženklai.

Apklijuotą valstybinį numerį galima fotografuoti ir dieną. Tiesa, efektas gaunasi šiek tiek kitoks. Kuo patalpoje šviesiau, tuo ženklai matosi ryškiau. Nesąžiningi vairuotojai gali lengvai nusipirkti šios plėvelės parduotuvėse, minimalus jos kiekis kainuoja vos kelis eurus. Tiesa, po užklijavimo lipdukai nusilupa labai sunkiai, kelių raidžių šalinimas gali užtrukti ir valandą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų