Nubalsavo už Mobilumo paketą: sieks pagerinti vilkikų vairuotojų darbo sąlygas

Europos Parlamento (EP) Transporto komitetas pirmadienio vakarą nubalsavo už prieštaringai vertinamą vilkikų vairuotojų veiklą reglamentuosiantį Mobilumo paketą, atmesdamas teisės aktui nepritariančių europarlamentarų siūlytas pataisas.

Vilkikas (Fotobankas)

Apie tai tviteryje paskelbė pranešėja, Transporto komiteto narė iš Suomijos Henna Virkkunen. 

„Po ne vienus metus trukusių Mobilumo paketo derybų, Transporto komitetas patvirtino trialogo (tarpinstitucinių ES derybų – BNS) rezultatą“, – tviteryje ketvirtadienį paskelbė H. Virkkunen.

Jos teigimu, šis teisės aktas užtikrins lygias sąlygas visiems rinkos dalyviams, pagerins saugumą keliuose ir vilkikų vairuotojų darbo sąlygas.

Galutinis Mobilumo paketo patvirtinimas Transporto komitete reiškia, kad iki teisės akto priėmimo beliko vienas žingsnis – jį plenariniame posėdyje dar turės patvirtinti EP. Manoma, kad tai gali įvykti jau birželį arba liepą.

Prieš Mobilumo paketą pasisakančių šalių europarlamentarai, tarp kurių buvo ir pakaitinis Transporto komiteto narys Petras Auštrevičius, teikė pataisas, kurios visos pirmadienį buvo atmestos. Iš viso dėl skirtingų Mobilumo paketo punktų buvo pateiktos 86 pataisos.

REKLAMA

Kai kurie europarlamentarai siūlė visiškai atsisakyti siūlymo vilkikus kas aštuonias savaites grąžinti į jų registracijos šalį, taip pat buvo pakoreguoti punktą, pagal kurį vairuotojai poilsį privalo atlikti savo gyvenamojoje šalyje ir leisti patiems vairuotojams pasilikti šalį, kurioje būtų atliekamas poilsis.

Šias ir kitas Mobilumo paketo nuostatas nepritariantys politikai vadino „diskriminacinėmis“ ir „prieštaraujančiomis esminėms ES laisvėms“.

Lietuva, kuri yra viena pagrindinių Mobilumo paketo kritikių, ragino jo svarstymą atidėti, kol nesibaigs koronaviruso pandemija ir nebus galima įvertinti jos įtakos transporto sektoriui.

Mobilumo paketą daugiausiai palaiko senosios ES narės iš Europos vakarų, pavyzdžiui, Vokietija ir Prancūzija.

Bene daugiausiai diskusijų sulaukia nuostata, įpareigojanti vilkikus periodiškai grąžinti į jų registracijos šalį. Naujų taisyklių iniciatoriai sako, kad tai padės kovoti su fiktyviomis vežėjų įmonėmis, kai jos, siekdamos sumažinti kaštus, steigiamos vienur, o veiklą vykdo visai kitur.

Rytų europiečiai teigia, kad nauja tvarka išstums periferijos šalių transporto kompanijas iš rinkos ir padidins taršą keliuose.

Vežėjų veiklą griežtinančiam Mobilumo paketui dauguma valstybių narių pritarė gruodžio mėnesį.


Rašyti komentarą...
O
Once
2020-06-21 10:02:27
Pranešti apie netinkamą komentarą
Tegu po miestus vazineja leciau. Kas didelis, tas teisus? Pestieji bijo net toli esancios masinos ir gaista laika, praleisdami vairuotojus. Ka gali zinoti, dar garso signala paleis stovinciam pesciajam ant saligatvio ir stebinciam masina...?
Atsakyti
0

SKAITYTI KOMENTARUS (1)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų