REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos ekonomikai patiriant koronaviruso epidemijos pasekmes, šalyje neatsisakoma planų nuo liepos įvesti automobilių registracijos mokestį. Dalis ekonomistų situacijos nedramatizuoja ir pažymi, kad valdžia rems žmones kitais būdais.

Lietuvos ekonomikai patiriant koronaviruso epidemijos pasekmes, šalyje neatsisakoma planų nuo liepos įvesti automobilių registracijos mokestį. Dalis ekonomistų situacijos nedramatizuoja ir pažymi, kad valdžia rems žmones kitais būdais.

REKLAMA

Apie tai skelbusiam portalui delfil.lt, Aplinkos ministerija nurodo, kad keisti įstatymo įsigaliojimo datą gali tik įstatymų leidėjai. Kaip ir planuota, motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymas įsigalios liepos 1-ąją, o jo administravimu užsiims „Regitra“.

„Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis teigia, kad šis mokestis neturėtų paliesti tų asmenų, kurie buvo labiausiai paveikti krizės ar tų, kurie galimai gali prarasti pajamas.

„Vis tiek kalba eina apie naujai registruojamus automobilius, tad tie, kas prarado pajamas, abejoja dėl savo ekonominių perspektyvų, tai, turbūt, automobilio nekeis, naujo neįsigis ir jų toks mokestis nepalies“, – komentavo N. Mačiulis. 

REKLAMA
REKLAMA

Tiesa, pasak jo, dabartiniame ūkio kontekste veikiausiai iš šio mokesčio bus surinkta mažiau lėšų negu buvo planuota.

Banko „Luminor“ vyriausiasis ekonomistas Žygimantas Mauricas mano, kad šio mokesčio negalima traktuoti kaip visiškai naujo, nes jį buvo bandyta įvesti dar 2018-aisiais, tačiau svarbu, kaip mokestis bus pristatytas visuomenei – nuo to priklauso, ar nekils nepasitenkinimas ir nekris vartotojų pasitikėjimas valdžios institucijomis.

REKLAMA

„Tie žmonės, kurių pajamos nemažos, kurie pirkdavo brangesnius, bet galingus automobilius, jų kišenės gal ir tuštės, bet dėl gerų tikslų, o tų, kurių pajamos mažiausios, jie, tikėtina, gaus kitokią didesnę paramą, tai yra išmokos vaikams, pensininkams, NPD mažinimas. Na, jiems išeis, kad viena ranka duos, kita paims, bet žmogus turi pasirinkimą, jis gali nepirkti mašinos arba pirkti ekologiškesnę, kuri nepatenka į mokesčio radarą“, – teigė Ž. Mauricas. 

Pasak jo, šio mokesčio įvedimo kryptimi Lietuvai anksčiau ar vėliau reikės žengti. 

Tuo metu transporto skelbimų portalo autoplius.lt komunikacijos vadovas Matas Buzelis teigė išvis nematantis tokio mokesčio prasmės.

REKLAMA
REKLAMA

„Net jeigu ir ekonominė situacija būtų buvusi geresnė, ši priemonė yra per silpna, kad pakeistų vairuotojų pasirinkimą arba skatintų rinktis švaresnius automobilius. Tai daugiau panašu į eilinę rinkliavą. Reikėtų garsiau komunikuoti apie tai, kaip tiksliai bus panaudojamos surinktos lėšos – kaip tie surinkti pinigai valys itin inertišką Lietuvos automobilių rinką“, – sakė jis.

„Regitra“ yra informavusi, kad mokestis bus taikomas lengviesiems ir lengviesiems krovininiams automobiliams priklausomai nuo degalų rūšies ir jų kombinacijų bei išmetamo CO2 kiekio. 

Jį reikės sumokėti registruojant automobilį pirmą kartą – kai norima įregistruoti naują ar iš užsienio įvežtą automobilį. Mokestį teks mokėti ir tais atvejais, kai keičiasi automobilio valdytojas.

Dėl šio mokesčio įsigaliojimo buvo apsispręsta dar 2019-ųjų gruodį. Iš pradžių buvo planuota, kad jis įsigalios 2020-ųjų sausį, vėliau, balandžio pradžioje, jo data nukelta iki liepos 1-osios, siekiant suteikti daugiau laiko pasiruošimui jį administruoti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų