Koronavirusas griauna ne tik kelionių, bet ir vestuvių planus. Savo istorija pasidalijo šią vasarą susituokti su mylimuoju ketinanti Otilija. Nors COVID-19 grėsmė pamažu slūgsta, tačiau rizikuoti nenorintys būsimi jaunavedžiai jau perdėliojo dalį savo planų.

Kalbant konkrečiau, buvo atsisakyta minties vykti į povestuvinę kelionę į egzotišką Rytų Afrikos valstybę Tanzaniją. Ieškota alternatyvų Lietuvoje, tiesa, teko pavargti, nes, anot Otilijos, pasiūlymų kainos juos šokiravo.

Teko keisti planus

„Prasidėjo viskas tada, kai sugalvojome susituokti. Bet vestuvės be medaus mėnesio – ne vestuvės. Todėl praktiškai pirmas dalykas, ką padarėme, tai nusipirkome skrydį dieną po vestuvių. Vestuves planavome ir planuojame liepos 31 d., o bilietus pirkome sausio gale.

Į kelionę turėjome išskristi rugpjūčio 1 d. Turėjome skristi į Tanzaniją. Jau buvome užsirezervavę keletą vietų, kur gyventi, ieškojome safarių, tai, galima sakyti, daug kas buvo suplanuota. Tačiau išplitus koronavirusui, sužadėtinis sakė, kad nebus čia nieko gero, todėl greičiausia teks nukelti kelionę.

Dar laukėme iki balandžio galo tikėdamiesi, kad viskas pasikeis į gerą pusę, tačiau už kelionę buvo sumokėti nemaži pinigai, todėl nusprendėme kelionę atidėti žiemai ar dar vėlesniam laikotarpiui“, – pasakoti savo istoriją pradėjo Otilija.

Vis dėlto, nenorėdami iš karto po vestuvių grįžti namo, būsimi jaunavedžiai sugalvojo bent kelias dienas pasilepinti poilsiu Lietuvoje.

„Pradėjau žiūrėti per visur, kur Lietuvoje galima praleisti medaus mėnesį. Tik po ilgų paieškų atrodome sau vietą. Labai jaukią, skirtą tik suaugusiems, gamtoje, su pirtimi, ežeru. Viskas, ko tik reikia.

Labiausia pribloškė paieškų metu matytos kainos. Tikrai buvau nustebus, nes kainos šokiravo... Pavyzdžiui, Tanzanijoje vila su privačiu baseinu ir vaizdu į jūrą kainuoja 100-120 eurų už naktį, o Lietuvoje viešbutis su 20 kv. m. kambariu kainuoja brangiau...“, – pabrėžė tv3.lt pašnekovė.

Pavyzdžiui, dabar jaunavedžių pasirinktoje vietoje nakvynė rugpjūčio pradžioje kainuoja 110 eurų.

Kainos auga, bet ne dramatiškai

Kelionių organizatorius „Kiveda“ direktorė Elista Girdauskienė pabrėžė, kad dėl COVID-19 šalies turizmo rinkai tenka sparčiai prisitaikyti prie pokyčių:

„Iki šiol nėra aišku, kada kas galės atvažiuoti, kada bus galima priimti ne tik pavienius poilsiautojus, bet ir turistų grupes. Jau dabar pavienius asmenis kurortai priima, nors visų paslaugų jie teikti negali.

Lietuvos turizmo sektorius ruošiasi dideliam lietuvių antplūdžiui. Akivaizdu, kad šią vasarą žmonės negalės ramiai ilsėtis pamėgtose užsienio šalyse. Tad Lietuvos verslas pagal išgales bandys suteikti žmonėms galimybę pailsėti.

Šiuo metu prognozuojama, kad poilsiautojų srautas Lietuvoje padidės bent 20 proc. Tiesa, daug verslų yra pasimetimo stadijoje. Kažkas galbūt bankrutuos. Be abejo, dar daug kas keisis.“

E. Girdauskienė pridūrė, kad privatus sektorius šiuo metu turi daug užklausų, o laisvų datų skaičius sparčiai tirpsta:

„Nuomos kainos didėja, bet tie pokyčiai nėra dramatiški. Šiuo metu stebimas 5-10 proc. kainų augimas. Visi supranta, kad jei per daug užsiprašysi, tai apskritai gali likti be nieko. Žinoma, kaina priklausys nuo paklausos. Jei poilsiautojų srautas bus didesnis, kainos gali išaugti.“

Į Lietuvos turizmą orientuotos bendrovės direktorė atkreipia dėmesį, kad dėl COVID-19 situacijos keisis daugelio žmonių požiūris į poilsį: „Kartais esame linkę važiuoti kažkur toliau, bet neskiriame laiko pažinti savo kraštą. Yra tiek puikių dviračių ir pažintinių takų, turime aktyvaus vandens poilsio vietų. Atviroje erdvėje žmonių judėjimas nėra toks suvaržytas, tad galimybių tikrai bus.

Turizmo sektoriuje vieni nuo kitų esame itin priklausomi. Kaimo turizmo sodybos šiuo metu susiduria su problemomis, nes ten kambariai pritaikyti įprastai didesniam nei 1-2 žmonių skaičiui. Tas pats ir su maitinimo vietomis, kur tenka priimti atitinkamus sprendimus, dėl saugumo mažinti bendrą plotą. Tas pats ir su vietinių kelionių organizavimu, kelionių vadovų paslaugomis. Turizmo sektorius susidūrė su dideliais iššūkiais. Turime laikytis rekomendacijų ir prisitaikyti.“

E. Girdauskienė sutinka, kad apgyvendinimo sektoriaus Lietuvoje galimybės nėra tokios didelės ir išplėtotos: „Ypač, kai negalėsime po 5-6 gyventi viename kambaryje. Jei bus tokie apribojimai, tai gali pritrūkti vietų. Pikas kaip visada bus liepos-rugpjūčio mėnesiais.

Iš kitos pusės, šiuo metu primirštas natūralesnis gamtinis turizmas. Palapinės, kemperiai. Tas paprastas turizmas turėtų vėl grįžti į madą. Visi norės daugiau laiko leisti atvirame ore. Keliauti su palapinėmis yra romantika. Tad norisi palinkėti ją atrasti.“