REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jau artimiausiu metu Susisiekimo ministerija žada pateikti sprendimą, ką daryti gyventojams, kurių automobilių techninės apžiūros galiojimas pasibaigė karantino metu.

Jau artimiausiu metu Susisiekimo ministerija žada pateikti sprendimą, ką daryti gyventojams, kurių automobilių techninės apžiūros galiojimas pasibaigė karantino metu.

REKLAMA

Portalui tv3.lt tai patvirtino pati ministerija.

„Šiuo metu rengiami dokumentai, oficialus sprendimas turėtų būti aiškus penktadienį arba, tikimės, vėliausiai pirmadienį. Informuosime“, – rašoma ministerijos atsakyme.

Apie planuojamą sprendimą žinantys asmenys portalą neoficialiai informavo, kad svarstoma nustatyti, kad dėl pasibaigusios apžiūros nebūtų jokių sankcijų viso karantino laikotarpiu ir dar 2 savaites po to, kai jis pasibaigs.

Naujiems automobiliams pirmoji techninė apžiūra atliekama praėjus 3 metams, vėliau – kas 2 metus.

Trečiadienį Vyriausybė pritarė Vidaus reikalų ministerijos pasiūlymui pratęsti žieminių padangų keitimo terminą, todėl vairuotojų, kurie nespės pasikeisti žieminių padangų pagal iki šiol galiojusias Kelių eismo taisykles, policija nebaus.

REKLAMA
REKLAMA

Taip pat įsakymas dėl vairuotojo pažymėjimų, t. y. jeigu pasibaigė dokumento galiojimas, vairuotojas galės jį pasikeisti pasibaigus karantinui.

Vairuotojo pažymėjimo galiojimo terminas pratęstas iki karantino pabaigos, tolerancijos terminas – 30 dienų po karantino pabaigos. Taip pat ir žieminių padangų keitimo terminas pratęstas iki karantino pabaigos, tolerancijos terminas – 14 dienų po karantino pabaigos.

REKLAMA

Pagal praėjusią savaitę pasirašytą įsakymą, traktoriams, kuriems yra pasibaigusi arba pasibaigia techninė apžiūra po 2020 m. kovo 14 d., techninės apžiūros galiojimo laikas pratęsiamas laikotarpiui, iki Lietuvoje galios karantino režimas ir 2 mėn. po jo.

„Regitros“ duomenimis, vien lengvųjų automobilių Lietuvoje yra registruota daugiau kaip 1,4 mln. Daugeliui jų jau daugiau nei 3 metai. Taigi, teoriškai per metus apžiūra turi atlikta apie 700 tūkst. automobilių. Per mėnesį – vidutiniškai po 58 tūkst.

Ar galios draudimas?

Transporto priemonių draudikų biuro direktorius Algimantas Križinauskas paaiškino, kad dėl to, kad pasibaigia automobilio techninė apžiūra, vairuotojų privalomas civilinės atsakomybės draudimas savaime netampa negaliojančiu.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak direktoriaus, kokius valstybės institucijos priims sprendimus, tokiais vadovausis ir draudikai.

„Nematau kažkokios problemos. Kad nekiltų nesusipratimų, gal ir gerai, kad yra keičiami teisės aktai, tarkim, laikinai, karantino laikotarpiu“, – sakė A. Križinauskas.

Anot jo, privalomas civilinės atsakomybės draudimas visais atvejais žalą atlygina nukentėjusiajam.

Jei žmogus buvo apsidraudęs ir pažeidė kažkokias taisykles, tvarkas, t. y. tapo eismo įvykio kaltininku, tai iš jo draudikas tam tikrais atvejais gali reikalauti regreso tvarka atlyginti tam tikrą dalį žalos ar ją visą. Tačiau, anot direktoriaus, irgi ne visais atvejais.

„Pavyzdžiui, negalima eksploatuoti automobilio su neveikiančiais valytuvais. Jeigu žmogus važiavo giedrą dieną, nė vienas lašas neužtiško ant stiklo ir avarija įvyko visai dėl kitos priežasties, tai draudikas automatiškai neįgys teisės į žalos atlyginimą regreso tvarka“, – aiškino A. Križinauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot jo, šiuo atveju valstybės institucijų sprendimai (pvz., dėl žieminių padangų ar vairuotojo pažymėjimo galiojimo pratęsimo) šiek tiek apsaugo kaltininką. Taip pat būtų ir su technine apžiūra:

„Gerai, kad taip daro valstybė, bet automatu, kad kažkas kažko neturėjo – civilinės atsakomybės nėra. Paprastai vien dėl techninės apžiūros nebuvimo, regreso teisė savaime neatsiranda. Ji numatyta draudikams dėl rizikos pasikeitimų arba dėl techniškai netvarkingos transporto priemonės ir jeigu eismo įvykis įvyko būtent dėl tos konkrečios priežasties.“

Techninės apžiūros ypatumai karantino metu

Asociacija „Transeksta“ informavo, kad visoje šalyje paskelbtas karantinas vaizdą Lietuvos techninės apžiūros (TA) įmonėse esą pakeitė taip pat, kaip ir pandemijos metu dirbančių prekybos centrų ar vaistinių, įgyvendinusių medikų teikiamas rekomendacijas dėl elgsenos pandemijos metu: dezinfekcinis skystis, apsauginės kaukės ir pirštinės, iki minimumo apriboti kontaktai su automobilių savininkais bei taip pakoreguotas transporto priemonių patikros laikas, kad į TA stotis atvykstantiems nereiktų lūkuriuoti eilėse. 

REKLAMA

Asociacijos direktorius Gintautas Šlėderis sako, kad sustabdyti TA įmonių veiklos nėra galimybių, nes tai sukeltų virtinę problemų visam šalies transporto sektoriui.

„Kita vertus, su tokio masto infekcinės ligos protrūkiu niekas, įskaitant ir privalomosios techninės apžiūros sistemą Lietuvoje, nėra susidūrę, todėl kiek įmanoma sumažinti riziką stengiamės vadovaudamiesi Ekstremalių situacijų operacijų centro rekomendacijomis. Visos TA įmonės, atsižvelgdamos į konkrečių techninės apžiūros stočių ypatumus, imsi papildomų priemonių, leidžiančių minimizuoti kontrolierių kontaktus su automobilių savininkais ar valdytojais.

Dabar transporto priemonių patikra atliekama jiems nedalyvaujant: atvykusieji į TA stotį keletui minučių palieka automobilį vėdintis, po to perduoda automobilio raktelius ir reikiamus dokumentus kontrolieriui, o patys palaukia rezultatų lauke prie išvažiavimo iš apžiūros pastato vartų“, – aiškino direktorius.

REKLAMA

Anot jo, transporto priemonės valdytojo dalyvavimas apžiūroje galimas tik išskirtiniais atvejais, jei pats kontrolierius dėl atitinkamų būtinų priežasčių taip nurodo valdytojui. Rekomenduojama, kad vienu metu vienoje patikros linijoje būtų ne daugiau dviejų automobilių.

„Taip pat laikomasi saugaus atstumo (mažiausiai 1 metro) su klientais bei kolegomis. Visos patalpos reguliariai vėdinamos, o darbo vietos paviršiai (stalų, kėdžių, palangių ir kt.) valomi naudojant specialiąsias priemones ne rečiau kaip vieną kartą per dieną“, – tikino pašnekovas. 

Jo teigimu, kontrolieriams nurodyta nevykti į darbą pajutus peršalimo ar infekcijos simptomus. Darbo metu pasijutus prastai draudžiama toliau dirbti – būtina nutraukti darbą ir laikytis atsakingų institucijų nurodytos tvarkos. Per pirmąsias dvi karantino savaites COVID-19 virusu nesusirgo nei vienas TA įmonių darbuotojas, tačiau dėl būtinybės prižiūrėti mažamečius vaikus, atostogų  ar kitų priežasčių 406  transporto priemones tikrinančių kontrolierių bei ekspertų komanda sumažėjo net ketvirtadaliu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dėl šios priežasties TA įmonės yra priverstos pakoreguoti darbo laiką ir transporto priemonių patikros tvarką – daugeliu atvejų lengvieji automobiliai tikrinami tik pagal išankstinį užsirašymą, keliomis valandomis sutrumpintas stočių darbo laikas.

Asociacijos vadovai taip pat atkreipia dėmesį, į galimybę atidėti techninę apžiūrą, jei jos galiojimas baigiasi karantino metu.

„Nors karantino metu techninės apžiūros stotys dirba laikantis visų atsargumo priemonių, visgi bendros rekomendacijos – vengti nebūtinų kontaktų – galioja ir mūsų sistemai. Ypač jei automobilių savininkai priklauso medikų apibrėžtoms rizikos grupėms ar tiesiog šiuo metu prastai jaučiasi.

REKLAMA

Nuoširdžiai raginame tokiais atvejais atidėti vizitą į TA centrą, net jei techninės apžiūros galiojimas baigiasi. Kai tik sumaištis aprims ir rizika susidurti su virusu sumažės, galima pasinaudoti elektroninė paslauga ir pasinaudoti skaitmeniniu leidimu nuvykti į techninę apžiūrą. Taip išvengtumėte ne tik nereikalingos įtampos, bet ir galimų baudų už automobilio eksploatavimą neturint galiojančios TA“, – akcentuoja Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“  direktoriaus pavaduotojas Audrius Glėbus.

Skaitmeniniai leidimai užsakomi prisijungus prie „Transeksta“ interneto el. paslaugų svetainės, nurodžius transporto priemonės valstybinį numerį, registracijos liudijimo numerį, leidimo  galiojimo datą, techninės apžiūros įmonę ir stotį, į kurią turi būti pristatyta transporto priemonė. Tuomet tereikia suformuotą leidimą atsispausdinti. Leidimas galioja vienai transporto priemonei ir tik Lietuvos Respublikoje.

Transporto srautas TA stotyse karantino laikotarpiu vidutiniškai sumažėjo 27 proc.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų