Partnerio turinys
Turinys paruoštas bei kontroliuojamas projekto partnerio
2020.02.24 10:21

Kaip ir automobiliai, taip ir jiems skirtos lemputės skirstomos į: halogenines, ksenonines ir žinoma – LED tipo lemputes.

automobilio žibintai (nuotr. Gamintojo)

automobilio žibintai (nuotr. Gamintojo)

Visos lemputės taip pat yra skirstomos į tris kokybines klases: žemos, vidutinės ir aukštesnės klasės. Priklausomai nuo to, automobiliams skirtos lemputės pasižymi skirtingomis veikimo savybėmis ir be abejonės – ilgaamžiškumu. Savybe, kuri yra svarbi kiekvienam vairuotojui.

Skirtumų – daugiau negu gali pagalvoti

Siekiant sužinoti kokios xenon lemputės jums reikėtų, iš pradžių turėtumėte žinoti kokio tipo žibintai montuojami į jūsų automobilį. Ar juose tūno paprastas reflektorius ar jame sumontuotas lęšis?

REKLAMA

Daugelyje automobilių yra paplitę reflektoriaus tipo žibintai. Juose šviesa sklinda iš lemputės, esančios priekinio žibinto korpuso centre, o jos skleidžiama šviesa atsispindi nuo korpuso šonų.

ksenonai ir halogenai

ksenonai ir halogenai

Tuo tarpu lęšio tipo žibintai, įprastai, yra montuojami į aukštesnės klasės automobilius, tačiau juos vis dažniau galima atrasti netgi kompaktinės klasės modeliuose. Šio tipo žibintuose lemputė yra sumontuota plieniniame dubenėlyje su veidrodžiais, kurie atlieka reflektoriaus vaidmenį. Taip pat verta paminėti, jog šio tipo žibinte taip pat yra lęšis, kuris atlieka padidinamojo stiklo funkciją. Jis padeda padidinti šviesos spindulio ryškumą.

Natūralu, jog dvi skirtingos žibintų sistemos reikalauja naudoti skirtingas lemputes. Reflektoriaus tipo žibintams skirtos lemputės žymimoms papildoma raide R. Pavyzdžiui, „D1R“, „D2R“, „D3R“ ar „D4R“. Tuo tarpu projektoriaus tipo žibinto sistemoms skirtos lemputės žymimos papildoma raide S. Pavyzdžiui, „D1S“, „D2S“, „D3S“ ar „D4S“.

Ir netgi pažymėję varnelę ties šiais punktais, verta atsižvelgti į dar vieną faktą. Pavyzdžiui, „D1“ ir „D3“ tipo lemputės turi savyje įmontuotą starterį. Tuo tarpu „D2“ ir „D4“ rūšies lemputėse „starteris“ yra sumontuotas atskirame blokelyje.

žibintų skirtumai

žibintų skirtumai

Ksenoninių lempučių privalumai – akivaizdūs

Halogeninės automobilių lemputės daugelį metų buvo pati elementariausia ir daugeliui suprantamiausia technologija. Net ir dabar, tam tikros klasės automobiliai, vis dar, yra gaminami su žibintais, kuriuose atrasime ne bet ką, o halogenines lemputes.

REKLAMA

Vis dėlto, per pastaruosius porą dešimtmečių automobilių žibintų technologijos patobulėjo kelis kartus. Halogeninės lemputės dabar gali šviesti iki 150 procentų stipriau arba gali pasižymėti veikimo trukme, kuri prieš dešimtmetį atrodė sunkiai pasiekiama, bet kaip ir daugelis technologijų, taip ir halogenines lemputės vis dažniau tampa retenybe.

Sparčiai atsinaujijančiame automobilių parke vis daugiau ratuočių turi ksenoninius žibintus, kurie į automobilių gamintojų akiratį pakliuvo dar 1990-ųjų pradžioje. Ir ne veltui.

ksenonai ir halogenai

ksenonai ir halogenai

Ksenoninę lemputę turintis žibintas turi ne vieną, bet keletą akivaizdžių pranašumų prie halogeninį analogą. Kadangi ksenoninėse lemputėse nėra kaitinimo elemento, jos skleidžiamas šviesos kiekis yra 3200 lm, kai tuo tarpu halogeninės lemputės šviesos kiekis siekis vos 1500 lm. Būtent dėl šio ryškaus skirtumo ksenonines lemputes turintys žibintai kur kas geriau apšviečia važiuojamą dalį, o tai ypatingai pravartu tamsiu paros metu, prastai apšviestoje gatvėje, kurioje pėstieji retkarčiais elgiasi kaip baikšti stirna.

Štai, tiesiog paimkime elementarų pavyzdį: „Philips D3S XenStart 35W“ ksenoninę lemputę, kuri yra skirta įvairiems „Audi“, „Jaguar“, „Mercedes-Benz“, „Ford“ ar „Volkswagen“ markės automobiliams. Būtent ši lemputė, už analogišką halogeninę lemputę šviečia 1000 dienų ilgiau ir netgi 200 procentų stipriau šviečia už anksčiau minėtą analogą.

Spartūs pokyčiai

Kol naudotų automobilių rinkoje ksenoninės lemputės vis dažniau užima halogeninių lempučių vietą, naujų, ką tik iš gamyklos išriedėjusių automobilių rinkoje situacija yra visiška kita.

REKLAMA

Praėjusiais metais, daugiau nei 30 procentų Europoje parduotų automobilių buvo su priekiniais LED žibintais. Ir ši tendencija vis stiprės, nes LED lempučių technologija leidžia automobilių gamintojams aktyviai valdyti šviesos spindulį.

Priklausomai nuo važiavimo sąlygų, priekinių žibintų šviesos pluoštas gali būti labai platus, kai automobilis važiuoja mažu greičiu, todėl lengviau pastebėti pėsčiuosius šalikelėje. Greitkelyje šviesos pluoštas gali būti pailgintas tiek, kad vairuotojas turėtų daugiau laiko reagavimui.  Prabangiuose automobiliuose šį apšvietimo režimą palaiko lazerinės šviesos net iki kelių šimtų metrų. Apšvietimo režimas gali prisitaikyti prie oro sąlygų, sumažindamas riziką, kad vairuotoją apakins šviesos, atsispindinčios nuo lietaus lašų arba rūko metu.

halogeninė lemputė

halogeninė lemputė

 

Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!

Nėra komentarų. Būk pirmas - komentuok!

Top Video

Farai. Tokio veikėjo „Farai“ jau seniai nefiksavo: epizodas virto tikra tragikomedija
DABAR RODOMA
Farai. Tokio veikėjo „Farai“ jau seniai nefiksavo: epizodas virto tikra tragikomedija
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Profesorius Kasiulevičius įvardijo Lietuvos ir pasaulio galimus scenarijus dėl koronaviruso
DABAR RODOMA
Nepaprasta prieglaudoje gyvenančio keturkojo istorija: visus pasitinka su šypsena
DABAR RODOMA
Sunku patikėti: išsitraukė kamerą pamačius, kaip moteris pilasi kurą
DABAR RODOMA
Farai. „Farų“ operatorius tapo neblaivaus taksisto įniršio taikiniu: tokio protrūkio nesitikėjo
DABAR RODOMA
Moterys parduotuvėje susimušė dėl tualetinio popieriaus: pamatykite vaizdo įrašą
DABAR RODOMA
Užfiksuotas smurto protrūkis vienoje Lietuvos mokykloje
DABAR RODOMA
Farai. Pamatę, kas po avarijos liko iš BMW, pareigūnai liko priblokšti: išgirdo fantastinę istoriją
DABAR RODOMA
Prieš srovę. Vaikų teisės su tarnybomis laužėsi į butą: mama ir dukra laukė susigūžusios
DABAR RODOMA
Prieš srovę. Alkoholikės mama kreipėsi į politikus: maldauja dukrą gydyti priverstinai
REKLAMA
(nuotr. Tv3.lt/Ruslano Kondratjevo)
Jau artimiausiu metu Susisiekimo ministerija žada pateikti sprendimą, ką daryti gyventojams, kurių automobilių techninės apžiūros galiojimas pasibaigė karantino metu. Portalui ...
(Vygintas Skaraitis/Fotobankas)
Praėjusį mėnesį Lietuvos naujų lengvųjų automobilių (M1 ir N1) registravimas sumažėjo 41,1 proc. iki 2 580 vnt. Prieš metus, 2019 m. kovą, šalyje iš viso buvo ...
(nuotr. „Regitra“)
Pratęsus karantiną šalyje, „Regitra“ skaitmenizavo dar daugiau savo teikiamų paslaugų tam, kad klientai jas galėtų gauti neišėję iš namų. Jau nuo šiandien, kovo 31 d., ...
Automobiliai(nuotr. Fotodiena/Justino Auškelio)
Nuo balandžio 1-osios vairuotojais ir vėl galės paspausti greičio pedalą greitkeliuose ir automagistralėse. Tiesa, svarbu atsižvelgti ir į kitus pokyčius, pavyzdžiui, ...
Padangos Vygintas Skaraitis/Fotobankas
Valdžia nusprendė dėl padangų keitimo netaikyti bausmių žmonėms karantino metu, o jam pasibaigus, palikti protingą laiką padangoms pasikeisti. Automobilių servisai ir ...
REKLAMA

×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų