Metų pradžioje įsigalioję Kelių transporto kodekso pakeitimai kai kuriems pavėžėjams, regis, visai nerūpi. Dalis jų vis dar neturi ant automobilio priekinio ir galinio stiklų privalomųjų skiriamųjų ženklų. Taip pat kyla ir daugiau abejonių, ypač abejonių dėl jų vairavimo stažo ir nepriekaištingos reputacijos.

Pavežėjai

Pavežėjai

Į portalą tv3.lt kreipėsi taksi vairuotojas Vytautas, kuris skundžiasi, kad jau praėjo mėnuo, o pokyčių nesimato.

Pasak vyro, naujosios taisyklės numato, kad pavėžėjų automobiliai negali turėti plafono, jie turi būti pažymėti specialiu ženklu.

„Tačiau pavėžėjų automobiliai vis dar be ženklų. Dauguma automobilių su plafonais. Keleiviai vežami naudojantis elektroninėmis ryšių priemonėmis ar taksi dispečerinių paslaugomis be leidimų vykdyti šią veiklą“, – piktinasi taksi vairuotojas.

Pasak Vytauto, nemažai pevėžėjų pažeidimų galima pamatyti tiesiog gatvėse. Kyla abejonių ir dėl kitų, kurie nėra taip tiesiogiai matomi.

„Neaišku ar tikrai visi pavėžėjai vairuotojai turi 2 metų vairavimo stažą arba nepriekaištingą reputaciją, kurios reikalauja naujieji pakeitimai“, – pastebi Vytautas.

REKLAMA

Vyras taip pat piktinasi, kad pavėžėjais dirba labai daug imigrantų, kurie nekalba lietuviškai, o labiausiai taksi vairuotoją piktina blaivumo taisyklės, kurios taksi vairuotojams ir pavėžėjams yra skirtingos.

„Man kyla klausimas – kodėl pavėžėjas gali pavežti keleivį truputį apsvaigęs (0,4 promilės), o taksi vairuotojas negali (0,0 promilės)“, – retoriškai klausia vyras.

„Susidaro įspūdis, kad nėra užtikrinta, Seimo priimtų pakeitimų vykdymo kontrolė arba šis abejingumas yra sąmoningas“, – teigia Vytautas.

Skundžiasi eilėmis savivaldybėse

„Bolt“ vadovo Lietuvoje Andriaus Pacevičiaus teigimu, prieš ir po įstatymo įsigaliojimo įmonė bendrauja su vairuotojais, dalijasi naujausia informacija, nemokamai dalija pavežėjimo ženklus ir padeda jiems išspręsti visas su naujuoju įstatymu susijusias problemas.

Anot jo, visų naujųjų taisyklių yra laikomasi.

„Trumpasis telefono numeris, kuriuo anksčiau buvo galima išsikviesti pavėžėją, yra išjungtas“, – užtikrina įmonės vadovas.

Pasak A. Pacevičiaus, įmonė palaiko sveiku protu paremtą reguliavimą, visiems lygius, lygiai taikomus reikalavimus ir apibrėžtas taisykles.

Tačiau įmonės vadovas pripažįsta, kad problemų kyla, nes ne visi spėja įgyvendinti naujuosius reikalavimus taip greitai, kaip buvo tikėtasi.

„Besikreipiančių gauti naujus leidimus srautai vis dar yra dideli ir tai sukelia tam tikrų nesklandumų savivaldybėse. Tikimės, kad ilgainiui viskas bus puikiai sustyguota ir visos pusės galės kuo sklandžiau laikytis nustatytų taisyklių“, – tikina A. Pacevičius.

REKLAMA

Kalbėdamas apie nuogąstavimus dėl dirbančių užsieniečių, įmonės vadovas tvirtina, kad iš visų platformoje dirbančių vairuotojų užsieniečiai sudaro iki 1 proc.

„Iki šiol nesame pastebėję išskirtinai daug neigiamų atsiliepimų apie užsieniečius vairuotojus. Apie visų vairuotojų teikiamas paslaugas vartotojai gali palikti atsiliepimus, kuriuos visuomet atidžiai peržiūri specialistai ir, esant nusiskundimams, kiekviena situacija sprendžiama individualiai“, – tikina A. Pacevičius.

Anot jo, problemų dėl lietuvių kalbos neturėtų kilti, nes kliento ir vairuotojo bendravimą supaprastina programėlės funkcijos: iš anksto už kelionę galima sumokėti nuotoliniu būdu, tiksliai nurodyti paėmimo ir kelionės tikslo vietą, visi vairuotojai naudojasi GPS žemėlapiais, todėl gali dar tiksliau ir greičiau nuvežti į nurodytą tašką.

Reikalavimų dėl blaivumo nekeis

Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės vyresnysis patarėjas Aleksandras Stupenko teigia, kad Kelių transporto kodeksas ne tik nustato reikalavimus keleivių vežimo už atlygį veiklai vykdyti, bet ir kelių transporto kontrolės įgaliojimus.

Tad anot jo, kontrolė yra užtikrinama.

„Kelių transporto kodekse nustatyta, kad savivaldybių institucijų arba jų įgaliotų įstaigų valstybinės kelių transporto priežiūros tarnybų pareigūnai turi teisę savo ir gretimų savivaldybių teritorijose sustabdyti ir tikrinti transporto priemones, kuriomis vykdoma keleivių vežimo už atlygį veikla“, – sako specialistas.

A. Stupenko teigimu, pavėžėjams dėl blaivumo galioja bendrieji reikalavimai. Neturintiems 2 metų vairavimo stažo galioja 0 promilių reikalavimas, o turintiems didesnį stažą – 0,4 promilių.

REKLAMA

Suvienodinti taisyklių pavėžėjams ir taksi vairuotojams specialistas nemato pagrindo.

„Taksi paslaugos yra nuolatinė veikla, o keleivių pavėžėjimas už atlygį lengvaisiais automobiliais yra nenuolatinio pobūdžio veikla – jai taikomas dalijimosi ekonomikos modelis. Artimiausiu metu dėl šios priežasties suvienodinti blaivumo reikalavimų neplanuojama, tačiau situacija bus stebima ir vertinama“, – teigia A. Stupenko.

Savivaldybė pavėžėjus tikrina

Vilniaus miesto savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus vadovo Andžej Dinikio teigimu, savivaldybė pavėžėjus tikrina.

„Atliekant patikrinimą atkreipiamas dėmesys, ar pavėžėjo automobilis turi atpažinimo ženklus, ar nenaudoja plafonų. Tačiau Viešosios tvarkos skyrius daugiausia dėmesio skiria tikrindamas, ar paslaugos teikiamos legaliai, ar užsakymai vykdomi laikantis nustatytos tvarkos.

Siekiama išsiaiškinti ar tam tikri pavėžėjų veiksmai nėra susiję su potencialiu tiek kliento apgaudinėjimu, tiek valstybei privalomų mokėti mokesčių slėpimu“, – tvirtina specialistas.

VMI duomenimis, gyventojų, vykdančių su keleivių vežimu susijusią veiklą, skaičius kasmet auga. Pernai šią veiklą vykdė 17,7 tūkst. gyventojų. 2018 metais tokių gyventojų buvo 13,3 tūkst., o 2017 metais – 7,3 tūkst. gyventojų.

Tiesa yra tokia
2020-03-01 19:26:02
Kiek gavo į kišenę Stupenko, kad viešai peza tokias nesąmones - pavežėjų veikla yra nepastovi? Nejuokinkit bebrų - net ir labai pastovi ta veikla, tik kad neįdarbina darbuotojais, o palieka kaip savarankiškai vykdančius veiklą - elementarus mokesčių slėpimas, bet ne korumpuotam bebrui tai pripažinti.
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
zenius 2020-03-02 06:38:04
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
niekas cia npasikeite kaip buvo bardakas taip ir liko pavezejai vairuoja su klevo lapais, keleivius veza nuo gatves,naudoja dauguma plafonus,ir dirba be jokiu licendziju ,nespejo issimt tai ir nedirbk reiskia dirba nelegaliai ir niekam neidomu    ATSAKYTI
Zemaitis 2020-03-01 21:16:25
Pranešti apie netinkamą komentarą
-4
O ponas Vytautas turi reikalinga stažą.labai didelis klausimas.Su pavežejais viskas gerai.tokiems taksistams kaip Vytautams nebelieka vietos apgaudinėti keliaiviu   ATSAKYTI
Saulius 2020-03-01 20:17:01
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Kaip gali aptarnauti klijentus nemokant kalbos?As gyvendamas lietuvoje turiu taikytis pagal kazkokius haholus.Tegul europoje pabando isidarbinti taksistu nemokant kalbos.As su tokiais nevziuoju.   ATSAKYTI
Tiesa yra tokia 2020-03-01 19:26:02
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Kiek gavo į kišenę Stupenko, kad viešai peza tokias nesąmones - pavežėjų veikla yra nepastovi? Nejuokinkit bebrų - net ir labai pastovi ta veikla, tik kad neįdarbina darbuotojais, o palieka kaip savarankiškai vykdančius veiklą - elementarus mokesčių slėpimas, bet ne korumpuotam bebrui tai pripažinti.   ATSAKYTI

Top Video

Farai. Tokio veikėjo „Farai“ jau seniai nefiksavo: epizodas virto tikra tragikomedija
DABAR RODOMA
Farai. Tokio veikėjo „Farai“ jau seniai nefiksavo: epizodas virto tikra tragikomedija
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Profesorius Kasiulevičius įvardijo Lietuvos ir pasaulio galimus scenarijus dėl koronaviruso
DABAR RODOMA
Nepaprasta prieglaudoje gyvenančio keturkojo istorija: visus pasitinka su šypsena
DABAR RODOMA
Sunku patikėti: išsitraukė kamerą pamačius, kaip moteris pilasi kurą
DABAR RODOMA
Farai. „Farų“ operatorius tapo neblaivaus taksisto įniršio taikiniu: tokio protrūkio nesitikėjo
DABAR RODOMA
Moterys parduotuvėje susimušė dėl tualetinio popieriaus: pamatykite vaizdo įrašą
DABAR RODOMA
Užfiksuotas smurto protrūkis vienoje Lietuvos mokykloje
DABAR RODOMA
Farai. Pamatę, kas po avarijos liko iš BMW, pareigūnai liko priblokšti: išgirdo fantastinę istoriją
DABAR RODOMA
Prieš srovę. Vaikų teisės su tarnybomis laužėsi į butą: mama ir dukra laukė susigūžusios
DABAR RODOMA
Prieš srovę. Alkoholikės mama kreipėsi į politikus: maldauja dukrą gydyti priverstinai
REKLAMA
 (nuotr. Fotodiena.lt)
Didžiausi atlyginimai Lietuvos įmonėse ir organizacijose vasarį, palyginti su šių metų sausiu, buvo mažesni. Visgi didžiausių atlyginimų dešimtuke visos sumos penkiaženklės, ...
(Andrius Ufartas/Fotobankas)
Karantino metu su elektronine prekyba išaugo ir siuntų į paštomatus skaičius. Tokių paslaugų tiekėjai sako, kad šiuo metu siuntų kiekis viršija netgi kalėdinį laikotarpį. ...
Pasienis (nuotr. stop kadras)
Pasienyje su Latvija, ties Grenstalės-Saločių patikros postu susiformavo kelių kilometrų vilkikų eilės. Kaip BNS informavo Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) atstovas ...
Veido kaukės Norfoje
„Facebook“ kilo pasipiktinimo banga dėl to, už kokią kainą prekybos tinklo „Norfa“ parduotuvėse dabar pardavinėjamos veido kaukės, kurias rekomenduojama dėvėti viešose ...
Šildymas (nuotr. BFL / A. Ufartas)
Lietuvoje paskelbus karantiną, o Vilniaus miesto merui Remigijui Šimašiui užsiminus apie galimybę šiuo laikotarpiu atidėti komunalinius mokesčius, dalis miesto gyventojų ...
REKLAMA

×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų