Noras turėti nuosavą automobilį ir visur juo važiuoti net jei tam nėra būtinybės lietuviams atsisuka kitu galu – tam išleidžiame kur kas daugiau pinigų nei europiečiai.

Praėjusiais metais visoje Europos Sąjungoje namų ūkių išlaidos transportui sudarė 13,2 proc. visų išlaidų. Pagal šį rodiklį lietuviai išsiskiria iš visų europiečių, rodo „Eurostat“ paskelbti duomenys.

Per 2018 m. ES gyventojai automobilių įsigijimui, jų eksploatacijai, taip pat viešojo susisiekimo paslaugoms iš viso išleido daugiau kaip 1,1 trilijono eurų. Tai būtų vidutiniškai po 2,2 tūkst. eurų vienam gyventojui.

Po išlaidų būstui, kurios sudaro 24 proc. visų vartojimo išlaidų, išlaidos transportui buvo antros didžiausios. Trečioje – išlaidos maistui ir gėrimams (12,1 proc. išlaidų).

Tarp skirtingų valstybių išlaidos transportui didžiausią namų ūkių išlaidų dalį sudarė Slovėnijoje (16,9 proc.), o po jos rikiuojasi Lietuva ir Liuksemburgas (po 15,8 proc.). Gana nemažai šiai sričiai išleidžiama ir Kipre (14,7 proc.), Prancūzijoje (14,1 proc.), Vokietijoje (13,8 proc.), Vengrijoje ir Jungtinėje Karalystėje (po 13,7 proc.).

REKLAMA

Automobiliams ir susisiekimui mažiausiai buvo išleidžiama Slovakijoje (6,6 proc.), Kroatijoje (9,7 proc.), Čekijoje (10,4 proc.), Rumunijoje (11,2 proc.), Belgijoje (11,4 proc.), Estijoje ir Maltoje (11,6 proc.), taip pat Latvijoje (11,8 proc.).

Tiesa, skaičiuojant pinigais, situacija kiek skiriasi, nes akivaizdu, kad tiek bendros namų ūkių pajamos, tiek ir išlaidos, priklausomai nuo šalies turtingumo, skiriasi.

Lietuvoje vienas gyventojas per praėjusius metus automobilio pirkimui, išlaikymui ir viešajam transportui vidutiniškai išleido 1580 eurų – tai būtų apie 700 eurų mažiau nei vidutinis europietis.

Didžiausias sumas transportui išleidžia Liuksemburgo (5,2 tūkst. eurų), Islandijos (4,6 tūkst. eurų) ir Norvegijos gyventojai (4,1 tūkst.). Mažiausiai – Slovakijos (600 eurų), Bulgarijos (670 eurų) ir Rumunijos (710 eurų) gyventojai.

„Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis mano, kad tokie duomenys apie lietuvių išlaidas transportui yra dėsningi.

Transportas, maistas, būstas, komunalinės paslaugos yra pirmo būtinumo prekės, kurioms pirmiausia skiriamos gautos pajamos, o tik po to, kai lieka papildomų, jos nukreipiamos arba į taupymą, arba į ne pirmo būtinumo paslaugas.

REKLAMA

Kuo gyventojų pajamos ir perkamoji galia yra mažesnė, tuo didesnė dalis visų pajamų atitenka pirmo būtinu prekėms – maistui, transportui ir būstui. Kadangi pagal šį rodiklį dar atsiliekame nuo daugelio turtingesnių ES valstybių, tai didesnė pajamų dalis ir tenka šioms pirmo būtinumo prekėms ir paslaugoms“, – komentavo ekonomistas.

Jo nuomone, Lietuvos gyventojai galbūt per dažnai nori turėti nuosavą automobilį ir nenori naudotis viešuoju transportu.

„Tai, aišku, pakelia išlaidų dalį, tenkančią transporto išlaidoms. Kita vertus, pas mes neturime nemokamo viešojo transporto, kaip yra kai kuriose valstybėse ir miestuose. Pvz., Estijoje, Taline, viešasis transportas nemokamas. Natūralu, kad mažesnes pajamas gaunantiems ir viešuoju transportu besinaudojantiems gyventojams tai sumažina išlaidas transportui“, – komentavo N. Mačiulis.

Anot jo, kokiu būdu judėti, dažnai tai yra gyventojų pasirinkimas, kuris lemia, kam kiek išleidžiame pinigų.

„Kai kalbame apie transportą, tai yra galimybė naudotis pigesniu viešuoju, galbūt mažiau patogiu, transportu, bet yra galimybė naudotis ir brangesniu asmeniniu transportu. Jei perkamoji galia maža, nusiperki dažnai gendantį, daug sąnaudų ir priežiūros išlaidų reikalaujantį automobilį ir tada natūralu, kad jis „suvalgo“ didelę dalį perkamosios galios.

Žiūrint į lietuvių preferencijas, kiek automobilių, pvz., tenka 1 tūkst. gyventojų, panašu, kad truputėlį yra polinkis ir noras turėti nuosavą automobilį. Tai iš dalies susiję su požiūriu ir asmeninėmis preferencijomis, iš dalies su tuo, kad ne visur viešasis transportas gerai išvystytas ir prieinamas“, – svarstė pašnekovas.

„Regitros“ duomenimis, šių metų pradžioje Lietuvoje buvo per 1,5 mln. lengvųjų automobilių.

Nuomene
2020-01-18 08:20:15
Pas mus viesas transportas nesutvarkytas,o is kaimu is vis neisvaziuosi jei neturi sa os masinos
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
Va 2020-02-04 09:23:00
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Neprigulnos Lietuvos metais (nuo 1990m) nesirūpinama rajono transportu, visai ištuštėjo kaimai.Sodybų tuštėjimo metas ,pradėtas konservatorių, tebesitęsia . Graudu matyti tokį ŽŪ kraštą.   ATSAKYTI
Cha 2020-01-24 13:58:55
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Lietuvis nuo 1000(vidutinis atlyginimas) išleidžia 15,8 %, o vokietis nuo 3000 eu 13,8 %. Tai kuris čia didesnė suma išleidžia, mokslinciau rasytojau?    ATSAKYTI
Jeigu 2020-01-24 13:47:59
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Jei lietuvis ir būdamas biednas būtinai perka automobilį ir juo vazineja, vadinasi nepakankamai išvystytas viešasis transportas. Miestuose viskas tvarkoj, o kaimuose? Kaip važinėti į darbą, kai autobusas važiuoja kartą du per savaitę? Be to, manau, dar turi įtakos sovietmetis, kai mašiną turėti ne kiekvienam buvo įmanoma. Tai dabar žmonės nori atsigriebti.    ATSAKYTI
Jeigu 2020-01-24 13:47:59
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Jei lietuvis ir būdamas biednas būtinai perka automobilį ir juo vazineja, vadinasi nepakankamai išvystytas viešasis transportas. Miestuose viskas tvarkoj, o kaimuose? Kaip važinėti į darbą, kai autobusas važiuoja kartą du per savaitę? Be to, manau, dar turi įtakos sovietmetis, kai mašiną turėti ne kiekvienam buvo įmanoma. Tai dabar žmonės nori atsigriebti.    ATSAKYTI
Žinovas 2020-01-20 10:06:24
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Dabar auto neturiu nes nereikia žiemą . vasarą tūrėjau buvo gerai . Į kaimą nuo stotelės net 3 km. Eiti .   ATSAKYTI
Matematikas 2020-01-20 03:58:57
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
https://www.vz.lt/verslo-aplinka/2019/08/27/vidutinis-atlyginimas-i-rankas-per-metus-padidejo-133

https://www.vz.lt/pramone/2019/03/25/vokietijoje-rekordiskai-paaugo-atlyginimai

Kiek euriukų sudarytu atėmus 15% nuo pajamų?
   ATSAKYTI
Problema daug gilesnė 2020-01-19 23:14:08
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Viešas transportas Lietuvoje! Yra Š stotelės toli, kainos milžiniškos, nepatogi kelionių laikai, stotelės pasibaigia ties mažais miesteliais kaimai rajonai užmiršti ✌   ATSAKYTI
Mila 2020-01-19 20:56:34
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Tegu dar pakelia kainas brangieji Seimo nariai! Va, bus dar labiau kuo didžiuotis - pirmi iš ano galo!.. Ir, svarbiausia - kaltų nėra. Veiklos regimybė, iliuzija...   ATSAKYTI
Jonas 2020-01-19 14:35:10
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Tai su kuo man i darba vaziuti. Su arkliu joti ar pesciam eiti. Ar gal geriau nedirbti imti pasalpa ir bare alu gerti.    ATSAKYTI
Laura 2020-01-19 14:03:14
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Yra dar ir toks mentalitetas pas mus. Iš poros moterų esu girdėjusi, kad vyras turi turėti mašiną...    ATSAKYTI
Zosė 2020-01-19 12:24:48
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Čia gi procentai. Vadinasi, ne daug išleidžiam, o mažai uždirbam   ATSAKYTI
Jo 2020-01-19 12:18:14
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Eilinis pisimas smegenu
   ATSAKYTI
Jo 2020-01-19 12:15:06
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Eilinis pisimas smegenu
   ATSAKYTI
Bronius 2020-01-19 06:21:41
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Gal statistikai neįvertino transporto pr. Kurios įvežamos pardavimui į kt. Šalis. Tuomet atsidurtumem lentelės dugne    ATSAKYTI
Lietuvoj yra taip kad tim biudzeta lopit 2020-01-18 23:43:57
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Jai neturi savo yransporto pamirsk darba ir visa kita lietuvove pa nuosavos masinos niekas esi. Aplamai nuejus y darbo pokalby pirmas klausimas ar vairuoji antras ar turi masina savo. Jai ne tada nereikalyngas nuraso nes neapsimoka ymonei uz tai ir lietuva velkasi is paskoka pagal europos salis visoam prasmem ir lygina su europa kur algos tris kart mazesnes kainos ir lietuvoj atvirksciau kainos dideja algos mazeja zmones bega emigruoja kitur nes neisgyvena nrymanoma   ATSAKYTI
Rem 2020-01-18 23:26:35
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Straipsnis eilinë nesamone   ATSAKYTI
Rimvydas 2020-01-18 23:05:45
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Priplaukęs tas ekonomistas,apart Vilniaus nieko daugiau nematęs!Kaiman lai nuvažiuoja,savom akytėm lai pažiūri kaip su tuo viešuoju transportu gaunas!Tai gal nustos vėjus kalbėt,šeip nenoriu keiktis ir pravardžiuotis,bet tamstytė priedurnis ar tokiu dediesi!!!Gal nebegerk it


Nebegerk ir neberukyk brudo! Gal mąstyt pradėsi!!!
   ATSAKYTI
V, M 2020-01-18 23:00:29
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Koks Debilas raso tokius straipsnius???    ATSAKYTI
Apačis 2020-01-18 22:48:20
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Šios rašliavos rašytojas tai DEBIL-2   ATSAKYTI
Savas 2020-01-18 20:43:20
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Airijoj niekas pėškom nevaikšto visi su mašinom važiuoja,nes ten visi turi mašinas o lietuvoj nevisi gali nusipirkti arba pasiimti lizingu   ATSAKYTI

Top Video

Gero vakaro šou. „TV Pagalbos“ žvaigždė Navickas prisiminė, kaip saugojo Landsbergį: pas jį prie durų miegodavom
DABAR RODOMA
Gero vakaro šou. „TV Pagalbos“ žvaigždė Navickas prisiminė, kaip saugojo Landsbergį: pas jį prie durų miegodavom
DABAR RODOMA
Lietuvis įsiuto: bejėgio vilkiko vairuotojo nelaimė policijai sukėlė juoką
DABAR RODOMA
Gerbėjai dalijasi įrašu ir sako, kad princas Harry – svajonių vyras
DABAR RODOMA
Išsitraukė kamerą, pamačius, ką išdarinėja lėktuvo keleivė – vos sulaikė juoką
DABAR RODOMA
Įrašas spaudžia širdį: šuns reakcija į veterinarą nepalieka abejingų
DABAR RODOMA
Visi mes žmonės. Meiželytė dėl darbo Seime neteko meilės: „Puikiai suprantu Grybauskaitę“
DABAR RODOMA
Gražuolės bandymas atkreipti sportininkų dėmesį virto sensacija – visai nesidrovėjo
DABAR RODOMA
Princas Williamas su žmona Kate vos sulaikė juoką po žurnalistų komentarų
DABAR RODOMA
Negalėjo nenufilmuoti: vaizdas danguje priminė baisiausią siaubo filmą
DABAR RODOMA
Tokio padaro žvejai dar nebuvo regėję: nesuprato, kas per mutantas
REKLAMA
Klaipėdos uostas (nuotr. Fotodiena.lt/Alfredo Pliadžio)
Į Klaipėdos jūrų uostą dėl stipraus vėjo pirmadienį negali įplaukti didelis laivas, pranešė uosto atstovai.  „Laivyba vyksta, bet kol kas negali įplaukti vienas laivas – ...
„Via Baltica“ (LR Vyriausybės)
Valdžios sprendimas užšaldyti reikšmingą dalį Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų, jas nukreipiant socialinėms išmokoms, turės neigiamos įtakos šalies kelių ...
Viešasis Vilniaus transportas (nuotr. „Susisiekimo paslaugos“)
Vilnius kviečia kartu švęsti Vasario 16-ąją, Lietuvos valstybės atkūrimo dieną, ir į renginius keliauti nemokamu viešuoju transportu. Vilniečių ir miesto svečių laukia įvairūs ...
Tikrinamas lėktuvas Vilniaus oro uoste: pranešimai apie koronavirusą neigiami (nuotr. Fotodiena/Justino Auškelio)
Žmonių, mirusių Kinijoje nuo naujojo koronaviruso, ir juo užsikrėtusiųjų skaičius ketvirtadienį dramatiškai padidėjo, Kinijos tarnyboms pakeitus užsikrėtimo atvejų skaičiavimo ...
Naujasis Seat Leon (gamintojo nuotr.)
Ispanijos automobilių gamintoja „Seat“ pristato naujos kartos „Leon“ modelį, į kurio kūrimą investavo per 1,1 mlrd. eurų, skelbiama gamintojo pranešime žiniasklaidai. „Seat ...
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų