Apsipirkimas internetu pastaruoju metu tapo itin populiarus, o prieš įvairias šventes sulaukia ypatingai daug dėmesio. Visgi užsakymus internetinėse parduotuvėse reikėtų atlikti apgalvotai ir aklai nepasitikėti nurodytais pristatymo terminais, nes galiausiai galite likti ir be suplanuotų pirkinių.

Pigu.lt Vygintas Skaraitis/Fotobankas

Pigu.lt Vygintas Skaraitis/Fotobankas

Taip nutiko vienai internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ klientei, kuri užsakytas dovanas gavo tik po švenčių.

Gruodžio 20 d. moteris užsakė prekes, prie užsakymo buvo pateikiama, kad prekes garantuojama pristatyti iki Kalėdų, o jei tai nebus įvykdyta – bus sumokama 50 eurų kompensacija.

„Dar tą pačią dieną gavau žinutę, kad siuntinys perduotas kurjeriui. Nesulaukus siuntinio, gruodžio 23 d. paskambinau visa parą veikiančios informacijos numeriu. Man pasakė, kad siuntinys paruoštas, bet neperduotas kurjeriui, todėl prekes gausiu tik po Kalėdų“, – pasakojo moteris.

Užsakymas moters namus pasiekė tik gruodžio 27 d., o žadėtos kompensacijos iš „Pigu.lt“ nesulaukė.

„Žadėtos kompensacijos aš negavau. Jų žodžiais, jie įvykdė viską iki Kalėdų – perdavė kurjeriui siuntinį gruodžio 24 d. 6 val. ryto, o toliau jie nebeatsako. Visgi, man anksčiau buvo rašyta, kad siuntinys kurjeriui perduotas jau gruodžio 20 d., todėl, kada išties siunta buvo perduota – nebeaišku“, – piktinosi „Pigu.lt“ klientė.

REKLAMA

Situacija susiklostė per klaidą

Parduotuvės „Pigu.lt“ komunikacijos vadovė Raimonda Strazdauskaitė patikino, kad šiuo metu moteriai jau yra paskirta kompensacija, o visa ši situacija susiklostė dėl netyčinės klaidos.

„Dėl žmogiškos klaidos klientę buvo pasiekusi netiksli informacija ir užtruko kompensacijos priskyrimas. Šiuo matu klientei jau yra skirta kompensacija, kaip ir buvo numatyta mūsų viešai skelbiamose akcijos taisyklėse“, – teigia R. Strazdauskaitė.

Ji pabrėžė, kad „Pigu.lt“ klientai yra visą parą konsultuojami viešai nurodytais kontaktais, todėl yra suteikiama galimybė bet kuriuo metu sužinoti rūpimą informaciją ir išspręsti kilusias problemas.

„Kiekvienu atveju stengiamės įvertinti susiklosčiusią situaciją pagal turimus individualaus užsakymo duomenis ir geranoriškai išspręsti kilusius klausimus. Šiuo konkrečiu jūsų nurodytos klientės atveju kompensacijos skyrimas buvo numatytas specialiose akcijos sąlygose, kurios buvo taikomos klientės užsakymo metu, tad jai į el. parduotuvės paskyrą pervesta kompensacija už laiku nepristatytas prekes“, – aiškina parduotuvės komunikacijos vadovė.

R. Strazdauskaitė atkreipia dėmesį, kad nors tokių situacijų, kai užsakymų pristatymas vėluoja, pasitaiko, tačiau jų dalis yra labai nedidelė, o tokie pavieniai atvejai sprendžiami individualiai susisiekiant su klientais.

Kliento teisės įtvirtintos teisės aktuose

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) atstovai atkreipia dėmesį, kad vadovaujantis Civilinio kodekso nuostatomis, šalims sudarius vartojimo pirkimo–pardavimo sutartį, pagrindinė pardavėjo pareiga – perduoti daiktus pirkėjui. Viename iš Civilinio kodekso straipsnių nurodyta, kad „sutarties neįvykdymu laikomos bet kokios iš sutarties atsiradusios prievolės neįvykdymas, įskaitant netinkamą įvykdymą ir įvykdymo termino praleidimą.“

REKLAMA

Civiliniame kodekse taip pat įtvirtintas ir terminas, per kurį pardavėjai privalo pristatyti prekes. Pardavėjo pareiga ne vėliau kaip per 30 dienų nuo sutarties sudarymo dienos pristatyti daiktus juos perduodant pirkėjui arba perleidžiant pirkėjui jų valdymą. Šis terminas, pardavėjo ir pirkėjo sutarimu, gali būti kitoks, pavyzdžiui, anksčiau minėtos situacijos metu, prekių pristatymo terminas buvo nurodomas iki Kalėdų. Taigi, jei prekės buvo užsakytos gruodžio 20 d., o pristatyti buvo žadama iki Kalėdų – pristatymo terminas šiuo atveju yra 5 dienos.

„Tuo atveju, jeigu pardavėjas nepagrįstai atsisako perduoti daiktus pirkėjui, šis turi teisę atsisakyti vykdyti pirkimo–pardavimo sutartį ir reikalauti atlyginti nuostolius. Atkreipiame dėmesį, kad keliant reikalavimą atlyginti nuostolius, nukentėjusiajai šaliai yra keliama pareiga konkrečiais įrodymais pagrįsti patirtų turtinių nuostolių dydį, o jei ji negali nuostolių tiksliai įrodyti, jų dydį nustato teismas“, – aiškina VVTAT atstovai.

Jie atkreipia dėmesį ir į tai, kad prieš sudarydamas nuotolinę vartojimo sutartį, verslininkas privalo aiškiai ir suprantamai suteikti vartotojui būtiną, teisingą, išsamią ir neklaidinančią informaciją apie parduodamas prekes ir teikiamas paslaugas. Verslininkas, neįvykdęs arba netinkamai įvykdęs pareigą suteikti informaciją vartotojui, turi atlyginti dėl to vartotojo patirtus nuostolius.

Vartotojas, kurio teisės ir teisėti interesai buvo pažeisti, pavyzdžiui, nepristatyta internetu užsakyta prekė, vadovaujantis Vartotojų teisių apsaugos įstatymu, pirmiausia privalo raštu kreiptis į pardavėją ir nurodyti savo reikalavimą. Pardavėjas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir, kai nesutinka su vartotojo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo rašytinio kreipimosi gavimo dienos, pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais.

REKLAMA

VVTAT atstovai teigia, kad vartotojas, nesutikdamas su pardavėjo atsakymu, turi teisę raštu kreiptis į VVTAT dėl ginčo nagrinėjimo vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčų sprendimo alternatyvia (ne teismo) ginčų nagrinėjimo tvarka.

Jei norima kreiptis į VVTAT, reikia pateikti kreipimosi į pardavėją kopiją, jei buvau gautas pardavėjo atsakymas – atsakymo kopiją, pinigų sumokėjimo faktą patvirtinančio dokumento kopiją. Vartotojo prašyme taip pat turi būti nurodoma pardavėjo, dėl kurio veiksmų pateikiami vartotojo reikalavimai, vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas.

Gintaras
2020-01-25 16:45:03
Jei kurjeriui neperduota, kam meluoti informuojant, kad perdavė? Niekaip nesuprantu. Galėtų tiesą sakyti: supakavome, bet kurjeriui tik po švenčių perduosime. Ir moteriai būtų aiški situacija. Kalta ir ji, nes per tokį siuntinių bumą pirkti tris dienas prieš Kūčias ir tikėtis pristatymo iki jų tikrai nerealu. Galėjo ir anksčiau pirkti. Vienu žodžiu, viename gale nesąžiningi, o kitame kvaila moteris. Tai rezultatas ir gavosi visa tai sumaišius.
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
Vycka 2020-01-25 19:50:43
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Mano žmona irgi išdūrė taip pat- dovana 27-28d gavau   ATSAKYTI
Irgi 2020-01-25 18:46:04
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Na, aš ne pigų.lt gruodžio 20 užsakovai, bet irgi gavau tik šiais metais :)), gerai,kad tai buvo skirta kaip dovaną sau,o ne kitiem   ATSAKYTI
Gintaras 2020-01-25 16:45:03
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Jei kurjeriui neperduota, kam meluoti informuojant, kad perdavė? Niekaip nesuprantu. Galėtų tiesą sakyti: supakavome, bet kurjeriui tik po švenčių perduosime. Ir moteriai būtų aiški situacija. Kalta ir ji, nes per tokį siuntinių bumą pirkti tris dienas prieš Kūčias ir tikėtis pristatymo iki jų tikrai nerealu. Galėjo ir anksčiau pirkti. Vienu žodžiu, viename gale nesąžiningi, o kitame kvaila moteris. Tai rezultatas ir gavosi visa tai sumaišius.   ATSAKYTI
Vestina 2020-01-25 21:42:02
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Nu tai gal perdave tik kurjeris svente kaledas ir neveze  
St 2020-01-25 15:33:29
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Šita parduotuvė pigu. Lt mane taip pat apgavo gruodžio mėn. Buvo nurodyta iki kada gausiu prekę, su prierašu, 99 proc prekė bus pristatyta laiku, bet vėlavo kelias dienas, kaip tyčia papuoliau į tą 1 procentą kai nesuspėjo :))) . Skambinau klaust, žadėjo išsiaiškinti kodel negavau, ieškos kurjerių ir man pateiks atsakymą. Tai aišku jokio atsakymo negavau iki pat dabar, likau be prekės. Rašiau jiem asmeniškai el p, tai sugebėjo atrašyti 3 žodžius "apgailestaujame dėl situacijos".
Aptarnavimas baisus, nesilaiko terminų.   ATSAKYTI
dalgis 2020-01-25 15:33:21
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Ko dėl babkių nepadarysi...   ATSAKYTI
Emigrantas 2020-01-25 13:44:13
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Nieko naujo, kaip buvo - taip liko, kam tos taisyklės , kurių nesilaikoma? Nei verslo nei valstybinėse struktūrose. O atsakomybė - pagal mūsų teisėsaugą: ,,nieks kits či nekalts...."   ATSAKYTI
Vardas (nebūtinas) 2020-01-25 13:09:14
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Šiuo matu klientei jau yra skirta kompensacija. Tai apie ką mes čia?
   ATSAKYTI
Žmogus 2020-01-25 14:58:54
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
Sutinku, naudos ieškojimas ir tiek. Žmonės šlykštūs ir kupini pagiežos. :)  

Top Video

Praeities žvalgas. Lietuvis apsilankė apleistoje Estijos pionierių stovykloje: vaizdai sukėlė gailestį
DABAR RODOMA
Praeities žvalgas. Lietuvis apsilankė apleistoje Estijos pionierių stovykloje: vaizdai sukėlė gailestį
DABAR RODOMA
Farai. Ne iš kelmo spirta pardavėja tapo didvyre – lietuvės gudrybė sustabdė vagišių
DABAR RODOMA
Farai. Vairuotojo elgesys pareigūnus išvertė iš koto: mašina nevažiavo, o vyras „vairavo“
DABAR RODOMA
Pasidalijo, ką mama išdarinėjo lėktuve: dukrai teliko rausti iš gėdos
DABAR RODOMA
Pamačius, kaip bandoma išvažiuoti iš automobilių aikštelės aplinkiniai susiėmė už galvų
DABAR RODOMA
Košmaras autobuse: nufilmuota, kas dėjosi viduje per siaubingą avariją
DABAR RODOMA
Internautai negali patikėti savo akimis: neatskiria, kuri yra dukra, o kuri – mama
DABAR RODOMA
Prieš srovę. Po 12 metų kartu Dianos gyvenimas virto pragaru: istorija – pamoka kiekvienam
DABAR RODOMA
Prieš srovę. Gimtadienio šventė porai virto pragaru: atėmė keturis vaikus, tarnybos reikalauja tūkstančių
DABAR RODOMA
Visi mes žmonės. Skambinas įvardijo skyrybų su Krysko priežastį: galutinis taškas padėtas tik dabar
REKLAMA
(nuotr. Fotodiena.lt)
Už kai kurias bankų paslaugas verslo ir privatūs klientai Lietuvoje moka daugiau. Tačiau dalis paslaugų pas mus pigesnės nei tuose pačiuose bankuose Latvijoje ir Estijoje. Tai ...
(Fotobankas)
Ekonomikos ir inovacijų ministerijos idėjos stambius investuotojus vilioti ilgalaike pelno mokesčio lengvata šalininkai sako, kad tai padėtų konkuruoti regione, bet kritikai ...
Temidė (nuotr. Dmitrijus Radlinskas/fotodiena.lt)
Vienos didžiausių Lietuvoje verslo grupių „VP grupė“ įmonėms „Vilniaus prekyba“, „Franmax“, „Leksita“ bei su jomis susijusiems verslininkams Nerijui Numavičiui, Vladui ...
asociatyvi (nuotr. stop kadras)
Už darbo užmokesčio, darbo laiko ir saugumo reikalavimų nesilaikymą darbdaviams skiriamos baudos jau netrukus gali gerokai padidėti. Taip pat gali labiau atsirūgti ...
Kęstas Komskis ((Vyginto Skaraičio / Fotobankas.lt nuotr.)
Vilnietė Simona Kibirkštytė viena augina du mažus vaikus. Be tėvo juos paliko tragiška avarija, sukelta neblaivaus vairuotojo, dirbusio Pagėgių politiko Kęsto Komskio įmonėje ...
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų