„Toks darbas, kaip aš juokauju – tai gyvenimas „būdoje“. Ir tai – darbas tinginiams“, – juokiasi transporto įmonę turinti, pati vilkikus vairuojanti ir juos savo rankomis remontuojanti 27-erių metų Beatričė Budrytė. 

Beatričė Budrytė (nuotr. Facebook)

Beatričė Budrytė (nuotr. Facebook)

Pozityvumo ir optimizmo nestokojanti moteris pasakoja, kad dailiajai lyčiai šiame darbe sunkiausia toli gražu ne pats vairavimas. Apie vilkikų vairuotojų vargus ir džiaugsmus Beatričė sutiko pasikalbėti su naujienų portalu tv3.lt

Tikriausiai iki skausmo nusibodęs klausimas – kodėl toks darbas, Beatriče?

Kažkada gyvenau Norvegijoje, pamačiau merginą, vairuojančią vilkiką, ir pamaniau, kad visai įdomu būtų išbandyti tokį darbą. 

Pati vilkiko vairuotoja dirbu jau 6-tus metus.

Iš esmės visada dirbau vairuotoja, tik skirtingų transporto priemonių. 

Anksčiau dirbau su pavojingais, nestandartinių gabaritų kroviniais, kuriuos kartais ir policijai teko palydėti.

Man nuo vaikystės patiko motociklai, automobiliai, sunkvežimiai ir visos kitos transporto priemonės, jų mechanika.

REKLAMA

Bet sakoma, kad tai – vyriškas darbas. 

Galėčiau labai ginčytis dėl to. Darbas tikrai nėra sudėtingas. Žinoma, jei reikėtų kokį ratą pasikeisti, tai būtų sudėtinga. Juk pats ratas iki 200 kilogramų sveria. 

Arba, kai pačioje pradžioje buvau įsteigusi pirmą įmonę ir dirbau su nestandartinių gabaritų, pavojingais kroviniais. Mes pervežinėjom daug karinės, statybinės, žemės ūkio technikos. Čia dažniausiai krovinį reikėdavo tvirtinti grandinėmis, o jos tikrai gana sunkios, todėl kildavo sunkumų. 

Bet dabar, kai dirbu su standartiniu transportu, tai galima pavadinti „tinginių darbu“ (juokiasi).

Ar tokį darbą dirbti gali bet kas? 

Toks darbas, kaip aš juokauju – tai gyvenimas „būdoje“. Dėl nuo tokio darbo ir asmeninis gyvenimas gana smarkiai nukenčia. 

Aš turiu savo transporto įmonę, todėl man šiek tiek lengviau. Dirbu Baltijos šalyse, todėl savaitgaliai laisvi būna, o kartais ir paprastą dieną tenka namo užsukti.

Tam, kad dirbtum tokį darbą, turi jį labai mylėti. Visada esi kažkur kelyje, ne namie, todėl ne kiekvienas gali taip gyventi. Bet man toks darbas yra malonumas. 

Tiems, kas turi šeimas, yra labai sunku. Kai kurie dirba kadencijomis: po mėnesį, du, tris – jiems tikrai be galo sunku. Žinoma, paskui grįžti ir pabūni kelias savaites namie, bet tai tikrai nekompensuoja to prarasto laiko. 

Su kokiais sunkumais vilkikus vairuojančios moterys susiduria?

Mums sudėtingiausia šiame darbe yra dušai ir tualetai. Manau, kad tai ir vyrų, ne tik moterų, problema. 

REKLAMA

Galima pasidžiaugti, kad dabar šiuo klausimu situacija yra geresnė. Yra ir degalinėse galimybių prisižiūrėti higieną, ir tose pačiose įmonėse, kuriose vyksta pakrovimai, iškrovimai, jau būna įrengti dušai. 

Todėl viskas eina į priekį ir šiuo klausimu jau labai didelių problemų nėra.

Ar aplinkiniai stebisi už vilkiko vairo pamatę moterį?

To neišvengsi. Ypač, kai tenka važinėti per Baltijos šalis, čia žmonėms moteris už vilkiko vairo dar yra egzotika. Bet vakaruose toks vaizdas jau nieko nestebina. 

Gydytojai teigia, kad toks darbas – žalingas sveikatai.

Vyrai, kiek susiduriu, yra tingesni. Žinoma, nesakau, kad visi, bet tiek, kiek aš pastebiu, tikrai tingesni (juokiasi). 

Kai atvažiuojame į vietą ir būna laukimas ilgesnis, aš einu pasivaikščioti arba mankštinuosi – nesėdžiu ir neguliu. Nes nėra dar tokio atvejo, kad nuo sėdėjimo kažkam pasitaisytų sveikata (šypsosi).

Aš turiu kelis pažįstamus, kurie važiuodami net sustoja pasportuoti ir sporto salėse, kad išsikrautų po ilgo sėdėjimo.

Kaip atrodo jūsų laisvalaikis?

Kai esi vilkiko vairuotojas ir daug keliauji, tai kelionės yra neatsiejama ir tavo laisvalaikio praleidimo dalis. Šį mėnesį irgi keliavau laisvomis dienomis, buvau Izraelyje, dabar, kai kalbamės, esu pakeliui į Norvegiją.

Jeigu ne keliauju, tai mano savaitgalis būna prie sunkvežimių.

Jūs juos pati ir remontuojate?

(juokiasi) Taip. Ką įmanoma, remontuoju pati. Nes vežti į servisą kainuoja didelius pinigus. 

Pati pasikeičiu tepalų filtrus, gerai išmanau oro sistemą, daviklius pasikeičiu ir daug kitų smulkmenų. 

REKLAMA

Vilkikuose dar gana paprastai pasikeičia važiuoklės dalys. Net, sakyčiau, kad priėjimai yra lengvesni nei prie lengvųjų automobilių. Tai tokias dalis kaip traukes, stabilizatorius irgi pati keičiuosi. 

Žinoma, variklio pati nesusiremontuočiau, bet, kas įmanoma, viską savomis rankomis tvarkau. 

Jūs vairuojate ir motociklą. Mėgstate adrenaliną?

(juokiasi) Motociklą aš vairuoju nuo 12 metų. Šiuo metu turiu savo „Chopper’į“, tad vasaros laiku visad skiriu laiko pasivažinėjimams. 

Tokiems pomėgiai tikrai turėjo turėti įtakos šeima...

Mano šeimoje nėra nei vieno vilkiko vairuotojo, ar „prijaučiančio“ technikai. Galima sakyti, net atvirkščiai yra. Nes mano tėtis niekad glaudžiai su transporto priemonėm nebuvo susijęs, o dabar, kai atsidariau įmonę, aš jį bandau įtraukti į šitą veiklą. 

Todėl technika aš visada pati domėdavausi. Net vaikystėje, jei pravažiuodavo motociklas, tas garsas… 

Patekus į avariją su motociklu, šansai susižeisti ar mirti yra daug kartų didesni, nei patekus į avariją su automobiliu. Tėvai nebando atkalbėti nuo tokių pomėgių?

Tėvai nelabai ką gali pasakyti, nes aš apie savo sprendimus juos informuoju tik tada, kai jie jau įgyvendinti arba progrese (juokiasi). Tad kai jau pasakai po visko, ką jie jau ir pasakys?

O jei rimtai, aš su vadinamomis „britvomis“ važiuoti nemėgstu. Aš mėgstu gyventi (juokiasi). Bet tas motociklas, kurį aš turiu, jis nėra galingas ir greitas. Ir jei važiuoji turėdamas proto, manau, viskas yra gerai. 

REKLAMA

Tikriausiai pastebite skirtingų šalių vairavimo kultūrą. Kokia ji?

Lietuvoje lengvųjų automobilių vairuotojai nesupranta, kad 20-30 tonų sveriantis sunkvežimis nesustos taip greitai, kaip sustabdo jis. Turiu omenyje, kad būna tokių atvejų, kai lengvasis automobilis tave aplenkia ir pradeda staigiai stabdyti, nes, pasirodo, jam nusukti už 100 metrų prisireikia. 

Tai visiems vairuotojams reikia suprasti, kad mes sustabdyti galime ir nespėti. Mums, vilkikų vairuotojams, incidento metu nieko neatsitiks, bet iš lengvojo automobilio gali mažai kas likti…

Bendrai kalbant, lietuviai iš esmės yra labai nemandagūs vairuotojai. Latviai ir estai yra tikrai mandagesni ir draugiškesni. Jie geriau supranta, kad jie sėdi už vairo ir kelyje yra ne vieni. Deja, lietuviams to trūksta. 

Pačių vilkikų vairuotojų kultūra, pastebėjau, priklauso nuo tautybės. Žinoma, negalima tos pačios etiketės klijuoti visiems, bet pastebiu, kad dažnai lenkai, baltarusiai, ukrainiečiai turi ne tokią aukštą vairavimo kultūrą, lyginant su lietuviais ar vakariečiais.

Ar darbe vyrai į moterį žiūri kitaip?

Būna, bet trunka kelias akimirkas. Pavyzdžiui, atvažiuoji pasiimti technikos, su kuria reikia užvažiuoti ant vilkiko. Vyrai burbuliuoja, kad dabar jiems reikės užvežti patiems, nes aš nesugebėsiu, o „vat jei atvažiuotų vyras tai imtų ir užvežtų“. Bet aš užvežu, o jų nuomonė iš karto pasikeičia.

Atsimenu vieną nutikimą, kai atvežiau vibrovolą, skirtą keliams lyginti. Pamenu, tuomet jau buvo šiek tiek pašalę ir tam, kad nuo mašinos nuvažiuoti, reikia turėti patirties. Aš darbuotojo paklausiau, ar jis pats nori nukrauti, ar tai padaryti man, nes moku tokias technikas valdyti.

„Tai nusivarysiu“, – tepasakė. Aš įspėjau, kad nestabdytų, nes, jei tai padarys, mašina gali suskersuoti. Pasakė, kad tai žino, bet pastabdė. Turėjom tąkart labai daug problemų. Tada jau reikėjo man nuvaryti. Kojos, rankos drebėjo, bet kažkaip pavyko.

Beatričė
2019-12-25 23:19:16
Sveiki, kadangi labai daug piktų tikriausiai turiu pasiaiškinti :) Gal kiek ne taip susisnekejome su žurnaliste ir ji ne visai taip išreiškė visą tai ką aš sakiau, lyginau savo buvusį darbą ant tralo su kiek kitokiais kroviniais ir su šiuo metu dirbama mašina :) taip,kad galite būti ramūs, pati gyvenu toje būdoje ir viską puikiai aš žinau,kaip ten viskas vyksta :) nusiraminkit ,viskas gerai pažįstu ši darbą ir žinau,kaip yra iš tiesų :)
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
Mauras 2019-12-30 17:33:12
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
8-10 vietų pasikraut, sutvirtint pagal taisykles ir vakare ušsikraut, nu nežinau ar jau čia tinginystė o po 9 val pauzės vėl pirmyn...
Aišku visko būna, bet tikrai ne rojus ar baldiožas...   ATSAKYTI
2019-12-29 20:53:58
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Vairuotoju darbas tikrai tinginiu :) Pabandykite istisa diena is peties padirbeti statyboje, zemes uki greit pajusite   ATSAKYTI
Kelių karalius 2019-12-28 21:48:50
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Svajonių mergina, vairuoja, mėgsta technika, šviesiaplaukė...Gal čia kalėdinis pokštas?   ATSAKYTI
Buratinas 2019-12-28 14:52:54
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Ar stabdo ,, peteliškės,, ar sutariat su jomis?    ATSAKYTI
Vairuotoja 2019-12-28 10:48:41
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Jus esat Beatriče saunuole ir jums didele pagarba ,kad jus tokia esat, pati dirbu ta darba zinau ka tai reiskia. O kas įvardijo tai ,kad "tinginio darbas" tai matosi, kad ponia pati nedirba ,o tik sedi salia ir viska padaro vyras.   ATSAKYTI
Robis 2019-12-27 23:38:21
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Bet visada gali užsipjauti kada užeina noras esi tarp vyrų   ATSAKYTI
naujas 2019-12-27 17:44:00
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Ko jūs čia piktinatės jos žodžiais? Juk ji pasidalino SAVO ASMENINE patirtimi, o nepasakė, kad visi, kurie šį darbą dirba yra tinginiai. Jei jūs turit priešingą nuomonę, kad darbas sunkus ir baisiomis sąlygomis, tai imkit ir rašykit žurnalistam, kad norit papasakot, o ne verkit komentaruose, kad moteris apie savo patirtį papasakojo.    ATSAKYTI
Alvydas 2019-12-27 12:39:37
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Panašu kad Panelė pati nelabai ką išmano apie mūsų darba   ATSAKYTI
Robertas 2019-12-26 18:31:21
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Matyt madam saldytuva vairuoja ir sneka i pievas. Pasikabinkite tamstele tenta ir tais lakuotais naguciais per diena penias sases vietas ir dar greitai nes laikas spaudzia isikraunate po to kita diena kokias seses susirenkate ir i kelta o sekancia diena isdalinam viska 600 km. Distancijoj. Tai va cia tinginiu darbas. Ir toki maratona na minimum menesi pavaikyciau ir paziureciau ka po to uzgiedotumet. Geda skaityt ka cia prirase. Nauja ko gero vairuoja kur beveik negriuna ir visiem pasakoja arabu emiratai aukso kasyklos. Pavazinekit 10 15 metu ir ne naujom masinom o senukem. Po 8 10 metu amziaus tada papasakosit pasakas.    ATSAKYTI
Sima 2019-12-26 21:54:38
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Ko bumbi? Pats renkiesi su kokia mašina dirbt, ar su senu triperiu, ar su 2-3m senumais šaldytuvais. Yra įmonės ir rinkis, o nebunbėk.   
Tikrai 2019-12-26 17:19:17
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Nepyk.bet sneki ka sugalvoji.tikrp kaledu pasaja   ATSAKYTI
P 2019-12-26 14:28:56
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Šaunu kai vibratorius atstoja vyra,gimsta ukrainiečiai   ATSAKYTI
nesvarbu 2019-12-26 13:49:11
Pranešti apie netinkamą komentarą
-4
zertva   ATSAKYTI
Aha 2019-12-26 10:35:43
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
Apsaugok Viešpatie nuo tokios žmonos.....   ATSAKYTI
Jonas 2019-12-26 09:27:36
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Ir taip kalba imonės savininkė,nes jiems taip tik ir gveldenasi ale viskas svistu patepta :D vaikyti pavažinek po vokietijas uk pamatysi kaip lengva vien nuo bendravimo su klientai   ATSAKYTI
Vidas 2019-12-26 08:57:37
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Saunuole!!!   ATSAKYTI
Darius 2019-12-26 08:32:16
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Super moteris gerai kad moka viska vairuot   ATSAKYTI
Vytautas 2019-12-26 07:56:25
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Viskas oki. Man moteris už vairo o dar sunkiosios technikos. Tai labai pozityvu ir lb gerai atrodo. Bamba tik tinginiai ir kurie šį darbą dirba tik kad dirbt reikia. Galiu tik pagirti. Šaunuolė!!!    ATSAKYTI
Fredlaineris 2019-12-26 00:59:18
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Na teko dirbti pritariu tinginiu, pavarksti nuo miego trukumo ir nejudejimo...   ATSAKYTI
Beatričė 2019-12-25 23:19:16
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
Sveiki, kadangi labai daug piktų tikriausiai turiu pasiaiškinti :) Gal kiek ne taip susisnekejome su žurnaliste ir ji ne visai taip išreiškė visą tai ką aš sakiau, lyginau savo buvusį darbą ant tralo su kiek kitokiais kroviniais ir su šiuo metu dirbama mašina :) taip,kad galite būti ramūs, pati gyvenu toje būdoje ir viską puikiai aš žinau,kaip ten viskas vyksta :) nusiraminkit ,viskas gerai pažįstu ši darbą ir žinau,kaip yra iš tiesų :)    ATSAKYTI
M 2019-12-26 00:15:48
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Na taip. Ka cia beveiksi... visa diena sedi ir per langa ziuri  
Vytas 2019-12-26 04:52:35
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Kaune mačiau aš tave   
Eugenijus 2019-12-27 11:13:29
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Maladiec! Moteris uz vilkiko vairo tai kaip gele prazydus darzelyje .  
Raimis aš 2019-12-27 21:21:06
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Jei viska nuo pradzios iki galo skaitai,tuomet viskas ok  
Ramune 2019-12-28 10:57:38
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Pagarba tokiai moteriai, o tu nekreipk demesio kurie visko neskaite ir komentuija pievas.   
Kęstutis 2019-12-25 22:42:44
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
Nezinau gal kam ir tinginiu darbas bet kai buna kad per diena reikia susirink 7 vietas ir dar tvarkingai sutvirtinti tai vakare ne valgyti nesinori tik i lova ir atsijungi   ATSAKYTI

Top Video

Praeities žvalgas. Lietuvis apsilankė apleistoje Estijos pionierių stovykloje: vaizdai sukėlė gailestį
DABAR RODOMA
Praeities žvalgas. Lietuvis apsilankė apleistoje Estijos pionierių stovykloje: vaizdai sukėlė gailestį
DABAR RODOMA
Farai. Ne iš kelmo spirta pardavėja tapo didvyre – lietuvės gudrybė sustabdė vagišių
DABAR RODOMA
Farai. Vairuotojo elgesys pareigūnus išvertė iš koto: mašina nevažiavo, o vyras „vairavo“
DABAR RODOMA
Pasidalijo, ką mama išdarinėjo lėktuve: dukrai teliko rausti iš gėdos
DABAR RODOMA
Pamačius, kaip bandoma išvažiuoti iš automobilių aikštelės aplinkiniai susiėmė už galvų
DABAR RODOMA
Košmaras autobuse: nufilmuota, kas dėjosi viduje per siaubingą avariją
DABAR RODOMA
Internautai negali patikėti savo akimis: neatskiria, kuri yra dukra, o kuri – mama
DABAR RODOMA
Prieš srovę. Po 12 metų kartu Dianos gyvenimas virto pragaru: istorija – pamoka kiekvienam
DABAR RODOMA
Prieš srovę. Gimtadienio šventė porai virto pragaru: atėmė keturis vaikus, tarnybos reikalauja tūkstančių
DABAR RODOMA
Visi mes žmonės. Skambinas įvardijo skyrybų su Krysko priežastį: galutinis taškas padėtas tik dabar
REKLAMA
Kaunas švaisto pinigus? Modernius šviesoforus keičia žaliomis rodyklėmis (nuotr. skaitytojo)
Kaunas ėmėsi grąžinti lenteles su žaliomis rodyklėmis. Ir nors dalis vairuotojų džiūgauja, kiti iš nuostabos kilsteli antakius – kodėl miesto valdžia, nesitarusi su kitomis ...
Lėktuvas (nuotr. SCANPIX)
Jungtiniai Arabų Emyratai, didžiausia Irano prekybos partnerė Persijos įlankos regione, dėl koronaviruso stabdo visus keleivinius ir krovininius lėktuvų reisus į šią šiitišką ...
automobilio žibintai (nuotr. Gamintojo)
Kaip ir automobiliai, taip ir jiems skirtos lemputės skirstomos į: halogenines, ksenonines ir žinoma – LED tipo lemputes. Visos lemputės taip pat yra skirstomos į tris ...
Tesla (Teodoras Biliūnas/Fotobankas)
Vilniuje ketvirtadienį lankosi JAV elektromobilių gamybos giganto „Tesla“ atstovai – koncernas šalyje svarsto kurti elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą. Ekonomikos ir ...
(nuotr. Broniaus Jablonsko)
Jei jūsų automobilis pateko į eismo įvykį, kuris įvyko dėl kito vairuotojo kaltės, jūs turite teisę prašyti pakaitinio automobilio arba kompensuoti transporto išlaidas tuo ...
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų