Sparčiai besivystant technologijoms, automobiliai papildomi vis pažangesnėmis pagalbinėmis sistemomis. Tad nenuostabu, kad jau kurį laiką kalbama ir apie jų integravimą vairavimo egzaminuose. Kaip sako „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas – tai yra neišvengiamas procesas, todėl reikia žengti pirmyn. Tačiau esminis egzaminų tikslas ir toliau išlieka toks pat – patikrinti, ar būsimas vairuotojas turi visas būtinas žinias ir įgūdžius savarankiškai bei saugiai dalyvauti eisme, rašoma pranešime žiniasklaidai. 

„Regitros“ automobiliai (nuotr. „Regitra“)

„Regitros“ automobiliai (nuotr. „Regitra“)

Pažangios vairuotojui pagalbos sistemos (angl. ADAS – Advanced Driver Assistance Systems) iš esmės yra skirstomos į 3 rūšis: informuojančias, padedančias ir pakeičiančias vairuotoją. Pirmosios dvi yra skirtos didesnio saugumo užtikrinimui. Pavyzdžiui: galinio parkavimo ir aklosios zonos davikliai, eismo juostos palaikymo sistema bei kt. Tuo tarpu trečios grupės sistemos yra labiau orientuotos į patogumą, štai kad ir automatinis parkavimas.

Tikrinami vairuotojo gebėjimai, o ne sistemų efektyvumas

Pažangios vairuotojui pagalbos sistemos vairavimo egzaminuose nėra naujovė. Tiek JAV, tiek Europos šalys šias sistemas jau naudoja būsimų vairuotojų egzaminavimo procese. Labiausiai šioje srityje yra pažengę amerikiečiai ir kanadiečiai – jie jau yra parengę ir tam tikras saugumo sistemų, egzaminuojant būsimus vairuotojus, gaires. Augant šių sistemų populiarumui, greitu metu tokios gairės turėtų atsirasti ir Europoje.

REKLAMA

S. Šuminas sako, kad visos šalys akcentuoja tą patį esminį momentą.

„Nepaisant to, kokios pagalbinės sistemos yra, būsimam vairuotojui ir toliau keliami tie patys reikalavimai: jis privalo turėti visus būtinus įgūdžius, kurie leistų jam saugiai valdyti automobilį bei reaguoti į iškylančias situacijas eisme. Svarbu suprasti, jog šios technologijos padeda vairuotojui, tačiau už jį automobilio nevairuoja ir sprendimų nepriiminėja. Paprasčiau tariant, jos skirtos tik pagerinti saugų transporto priemonės valdymą, padėti vairuotojui atlikti tam tikras užduotis, pavyzdžiui, lengviau pastatyti automobilį“, – teigia S. Šuminas.

Pažangios technologijos – jau ir „Regitros“ egzaminų automobiliuose

Dalis pažangių pagalbos sistemų jau yra naudojamos ir naujuose „Regitros“ automobiliuose, skirtuose būsimiems vairuotojams egzaminuoti. Anot eksperto, Lietuva vadovaujasi tuo pačiu principu kaip ir kitos šalys: daugėjant sistemų įvairovei, egzaminavimo tikslas išlieka toks pat – patikrinti vairuotojo gebėjimus, bet ne sistemų efektyvumą.

Taigi, egzamino metu ir toliau vertinama, kaip būsimas vairuotojas ne tik geba valdyti automobilį, bet ir kaip įvertina galimas grėsmes kelyje, kokius reikiamus sprendimus priima.

„Kitaip tariant, tokios sistemos būsimam vairuotojui veikia kaip papildomos pagalbinės priemonės, tačiau jomis negalima aklai vadovautis. Pavyzdys: daviklis, kuris informuoja vairuotoją kitai transporto priemonei atsidūrus vadinamojoje „aklojoje zonoje“. Toks įspėjimas yra patogus, bet vairuotojas neturėtų pamiršti papildomai dairytis, pažvelgti per petį ir įsitikinti, ar tikrai saugu persirikiuoti į kitą eismo juostą. Tas pats ir su automobilio parkavimu – vairuotojas turi žvalgytis bei naudotis veidrodėliais. Kitaip tariant, visos šios sistemos veikia kaip papildoma pagalbinė priemonė, tačiau jos jokiu būdu nepakeičia vairuotojo“, – įsitikinęs S. Šuminas.

REKLAMA

Beje, labai svarbu suvokti ir įvertinti rizikas, jog tam tikromis sąlygomis technologijos gali neveikti arba neveiks taip, kaip tikimasi.

„Sistemos turi savo ribas ir taip pat gali daryti klaidų. Tai ypač aktualu blogo oro sąlygomis. Pavyzdžiui, automobilio išlaikymo eismo juostoje sistema – ji neveiks žiemos metu, jei kelias bus apsnigtas. Taip pat reikia įvertinti ir pripratimo veiksnį, nes kas bus, jei jūs persėsite į automobilį, kuris neturi šių sistemų? Juk turbūt ne vienas yra susidūręs su pavojinga situacija, kai iš automobilio su mechanine pavarų dėže persėdo vairuoti automobilį su automatine ir iš įpročio norėdamas nuspausti sankabos pedalą užmynė ant stabdžio. Todėl ir akcentuojame, kad tai tik pagalbinės sistemos ir vairuotojo įgūdžiai yra patys svarbiausi“, – sako S. Šuminas.

Primenama, jog prieš prasidedant egzaminui, būsimas vairuotojas yra supažindinamas su transporto priemone ir jos ypatumais, o nuo šiol ir su naudojamomis saugumo sistemomis. Jos gali būti išjungiamos, kadangi egzaminuojamasis gali pats spręsti, ar nori jomis naudotis.

Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!

Nėra komentarų. Būk pirmas - komentuok!

Top Video

Tiesioginio eterio įrašas atskleidė vagystę: kuriozas tapo sensacija
DABAR RODOMA
Tiesioginio eterio įrašas atskleidė vagystę: kuriozas tapo sensacija
DABAR RODOMA
Dėl gyvūno pikantiško poelgio modeliui teko raudonuoti
DABAR RODOMA
Moteris palikusi atvirus automobilio langus labai greitai to pasigailėjo
DABAR RODOMA
Darbuotojai užfiksavo poros akimirką restorane: visi internautai ėmė jų ieškoti
DABAR RODOMA
Pamačius šalia važiavusį automobilį išsitraukė kamerą: to dar nebuvo regėję
DABAR RODOMA
Keistos išvaizdos žuvis sukėlė sąmyšį: atrodo, kaip su žmogaus veidu
DABAR RODOMA
Venckienės palaikymo mitingo dalyvė: aš buvau pas Neringą kameroje
DABAR RODOMA
Šokiruojantis įrašas: policija elektra kratė vyrą, kurio rankose – vienerių metų vaikas
DABAR RODOMA
Vyras renka žmonių nagus: nepatikėsite, kam juos naudoja
DABAR RODOMA
Šuo tapo sensacija – šeimininkui moka pasakyti žodžiais, ko nori
REKLAMA
Eismas (Fotobankas)
Antrą savaitę šalies keliuose eismo sąlygas sunkina ne tik tamsa ir lietūs, bet ir vairuotojų panika dėl naujų taisyklių. Pasikeitus šviesoforų signalų deriniams ir įsibėgėjus ...
Spūstys
Lietuvoje nuo kitų metų planuojama įvesti taršių automobilių mokestį, nors dabar ir jau kiek sumažintais tarifais. Koks šio mokesčio tikslas? Valdantieji ir toliau siūlo ...
Kelias Vilnius - Kaunas (nuotr. Fotodiena.lt)
Iki 2021 m. pavasario visa magistralė Vilnius–Kaunas atitiks automagistralėms keliamus reikalavimus. Eismo sąlygas pagerins skirtingo lygio sankryžos, naujos požeminės perėjos ...
Vairuotojo dilema: laukti kol taršos įstatymas įsigalios, ar naują automobilį įsigyti jau dabar?
Daugiausia diskusijų sukelianti pastarųjų savaičių tema – planuojamas įvesti automobilių taršos mokestis. Vieni pritaria ir tikisi taršos sumažėjimo, kiti peikia įstatymą dėl ...
Automobiliai (nuotr. stop kadras)
Jau po poros mėnesių planuojamas įvesti automobilių taršos mokestis gali būti kitoks nei planuota. Tiesa, pokyčiai į gerą vairuotojams. Siūloma už taršų automobilį mokėti ...
REKLAMA

TELEVIZIJA

TVPlay
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų