Nuo šios savaitės pradžios gyventojai jau gali teikti prašymus kompensacinei išmokai, kai pridavę sunaikinti senesnius automobilius perka naujesnius. Viliamasi, kad ši priemonė paskatins pirkti mažiau taršius automobilius, tačiau kai kurie ekonomistai ją itin kritikuoja.

Kaip jau skelbta, Klimato kaitos programoje numatytas „mažiau taršių judumo priemonių fiziniams asmenims skatinimas“. Tam iš viso numatyta 30 mln. eurų. Vien šiemet – 5 mln. eurų.

Jau nuo lapkričio 4 d. po 1 tūkst. eurų gali pretenduoti tie gyventojai, kurie pridavė sunaikinti bent metus turėtą lengvąjį automobilį ir perka kitą, kurio bendras išmetamas anglies dioksido (CO2) kiekis ne didesnis kaip 130 g/km ir kurio pirmosios registracijos data ES yra 2013 m. sausio 1 d. arba vėlesnė.

Kompensacija nebūtų mokama perkant dyzelinį automobilį. Nusipirkus automobilį su kompensacine išmoka, jį privalu išlaikyti bent dvejus metus.

Komentuodamas šią naujovę, „Luminor“ vyriausiasis ekonomistas Žygimantas Mauricas jai negailėjo kritikos.

REKLAMA

„Lietuvos valdžia akivaizdžiai surenka per daug mokesčių, nes tik labai turtingos (arba labai kvailos) šalys gali sau leisti „perskirstyti“ 30 milijonų mokesčių mokėtojų pinigų, padalinant juos po 1 tūkst. eurų naujų ar apynaujų automobilių pirkėjams. Ši iniciatyva išties yra viena kvailiausių kada nors Lietuvos istorijoje priimtų iniciatyvų?“ – feisbuko paskyroje rašė ekonomistas.

Jo teigimu, ši iniciatyva padidins „perskirstymą“ 30 mln. eurų, tačiau niekaip nepriartins prie gerovės valstybės:

„1 tūkst. eurų dalinimas naujų ar apynaujų automobilių pirkėjams didins socialinę atskirtį, turto nelygybę (subsidija yra tarsi neigiamas turto mokestis) ir neteisybės jausmą, nes mažesnes pajamas gaunantys gyventojai neturi galimybių įsigyti 5–25 tūkst. eurų kainuojančio naujo ar apynaujo automobilio (pagal įstatymą, automobilis turi būti ne senesnis nei 7 metų).“

Ž. Maurico nuomone, ši priemonė taip pat nesumažins taršos, nes: a) subsidija skatins automobilių pirkimą (važinėjantys dviračiais, ar vaikščiojantys pėsčiomis jos negaus); b) pinigų pakaks tik 30 tūkst. automobilių (vos 2 proc. viso automobilių parko); c) subsidija skatins kaupti ir pirkti metalo laužą, tikintis, kad ateityje galima gauti pinigų; d) didžioji dalis būsimų paramos gavėjų bet kuriuo atveju būtų keitę savo automobilį ar pridavę seną į metalo laužą.

Be to, ekonomisto vertinimu, ši iniciatyva iškraipo rinką, nes pasirinkti kriterijai iš esmės yra „nukabinti iš lubų“. Pvz., kuo taršesnis yra 120 g/kg automobilis įregistruotas 2012 m., nei 130 g/kg įregistruotas 2013 m.?

REKLAMA

„Eurostat“ duomenimis, Lietuvoje per 80 proc. visų automobilių yra senesni nei 10 m.

Be kita ko, spalį Seimui pateiktas svarstyti Transporto priemonių taršos mokesčio įstatymo projektas, tačiau jis buvo grąžintas Vyriausybei tobulinti.

Lietuva viena iš nedaugelio ES šalių, kurioje gyventojams netaikomas joks mokestis už transporto priemonių registravimą ar valymą. Jeigu per kelerius metus nebus sumažina transporto sektoriaus tarša, Lietuvai gresia kelių šimtų milijonų eurų sankcijos iš ES.

invalidas
2019-11-06 07:49:50
Remia turtingus, o skurstantys sumokės.
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
Vytautas 2019-11-07 17:22:55
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Ta eknomistas grybas... niekas nesinaudos ta nuolaida, arba vienetai... 1000 eur visiskai nepakankama suma..
Turetu duot bent 3000 galetu tada jau pagalvot... bet siaip su tais 130g nemanau, kad ka pakeis, nes tokia lupena nusipirkus, teks grezt iki dugno, tai bus ir nesaugu ir nepraktiska ir taip pat tarsu jei ne tarsiau uz 3l bmw....   ATSAKYTI
Giedrius 2019-11-07 07:57:41
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Mauricas 100% teisus.   ATSAKYTI
As 2019-11-06 18:10:56
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Duoda imk musa bek   ATSAKYTI
Aliosa popovicius 2019-11-06 08:48:26
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Tas pats ir su elektromobiliais.lengvatos turciams.elektromobilis antrinei rinkai netinka.tai brangus malonumas.realiai paskaiciavus vargu ar atsiperka.nebent privilegijomis ir kai kokiais patogumais kuriu neturi iprastiniai vidaus degimo.   ATSAKYTI
invalidas 2019-11-06 07:49:50
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Remia turtingus, o skurstantys sumokės.   ATSAKYTI
Vinculis 2019-11-05 16:20:57
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Gal ne šalys, o politikai? Neaišku tik, iš kurio klubo - turtingųjų ar pavepusių?   ATSAKYTI

Top Video

Internautai pašėlo: mama įkėlė įrašą, kaip mažametis vairuoja ir viršija greitį
DABAR RODOMA
Internautai pašėlo: mama įkėlė įrašą, kaip mažametis vairuoja ir viršija greitį
DABAR RODOMA
Negalėjo nenufilmuoti: praeiviai stabtelėjo žiūrėti, ką moteris vedžioja lauke
DABAR RODOMA
Mama slapta užfiksavo šokiruojantį slaugės elgesį su jos negalią turinčiu sūnumi
DABAR RODOMA
Tiesioginio eterio įrašas atskleidė vagystę: kuriozas tapo sensacija
DABAR RODOMA
Dėl gyvūno pikantiško poelgio modeliui teko raudonuoti
DABAR RODOMA
Moteris palikusi atvirus automobilio langus labai greitai to pasigailėjo
DABAR RODOMA
Darbuotojai užfiksavo poros akimirką restorane: visi internautai ėmė jų ieškoti
DABAR RODOMA
Pamačius šalia važiavusį automobilį išsitraukė kamerą: to dar nebuvo regėję
DABAR RODOMA
Keistos išvaizdos žuvis sukėlė sąmyšį: atrodo, kaip su žmogaus veidu
DABAR RODOMA
Venckienės palaikymo mitingo dalyvė: aš buvau pas Neringą kameroje
REKLAMA
Vilkikas (Fotobankas)
Norvegijos darbo inspekcijos tarnyba, atlikusi Norvegijoje veikiančios „Vlantana Norge“ vilkikų vairuotojų patikrinimus, nustatė darbo laiko apskaitos neatitikimų, susijusių su ...
(Fotobankas)
Viena didžiausių Lietuvos transporto įmonių „Vlantana“ Norvegijoje sulaukė nemalonumų. Šios šalies institucijos nustatė, kad įmonė netinkamai apskaitė vairuotojų darbo ...
(Fotobankas)
Viena iš didžiausių Lietuvos transporto įmonių „Vlantana“ Norvegijoje sulaukė nemalonumų. Vietos žurnalistai ir tarnybos išsiaiškino, kad čia dirbusiems vairuotojams ji ...
Alus (nuotr. 123rf.com)
Nuo kitų metų pradžios įsigalioja Administracinių nusižengimų kodekso nuostatos, pagal kurias už kai kuriuos nusižengimus gyventojams bus leidžiama vairuoti automobilį tik tuo ...
Spūstys
Lietuvoje per dešimt šių metų mėnesių įregistruota 163,7 tūkst. naujai įvežtų naudotų lengvųjų automobilių – 2,9 proc. daugiau nei tuo pačiu metu pernai ...
REKLAMA

TELEVIZIJA

TVPlay
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų