Jei banko kortelė nebeveikia ir likote be grynųjų – patys kalti, dėl to turite mokėti

Net jeigu turite pinigų, tai nereiškia, kad su jais galite daryti, ką norite ir kada norite. Gali būti, kad be jokios kaltės atsidursite situacijoje, kai kurį laiką liksite turtingi vargšai arba bankui turėsite atseikėti papildomai.

Atsiskaitymas banko kortele

Tuo galėjo įsitikinti vilnietis Dovaidas, savo istorija pasidalijęs paskyroje socialiniame tinkle.

SEB bankas pastarosiomis savaitėmis savo veiksmais sparčiai ragina jį keisti. Iš pradžių jis nei iš šio nei iš to nutarė pakartotinai nurašyti lėšas už vieną vasarą atliktą mokėjimą. Tebūnie, pamaniau perskaitęs pranešimą, bus kokia pica ar sumuštinis, bet pakartotinai visgi nuskaitė turbūt didžiausią mėnesio mokėjimą, apie 350 eurų. Grąžino paskui, žinoma, bet vis tiek šiaip sau tokia praktika“, – nesenus įvykius apie klientams pakartotinai nuskaitytas lėšas prisiminė vilnietis.

Vėliau sekė žiniasklaidoje taip pat nušviesta žinia, kad SEB interneto bankas (kai kuriems ir mobilioji programėlė) neveikė apie pusantros paros ir dėl to nebuvo galima laiku atlikti mokėjimų.

REKLAMA

„Paskui bendras sistemines bėdas pakeitė labiau asmeniškos – savaitgalį pradėjo neveikti mokėjimo kortelė. Bekontaktis atsiskaitymas veikia, bet įkišus kortelę į skaitytuvą – niekaip. Iš bankomato irgi spjauna lauk ir siunčia į banką. Prireikus grynųjų vienoje atsiskaitymo kortelėmis neįsivedusioje koncerto vietoje, nusiėmiau jų su kreditine, už tai nuo 40 eurų sumos nuskaitė 3 eurus. Tai kartoti kažkaip nesinorėjo“, – pasakojo vyriškis.

Anot jo, po valandos eilėje banko skyriuje darbuotoją tenka ilgai įtikinėti, kad kortelė iš tiesų neveikia.

Teko aiškinti, kad bekontaktis mokėjimas pavyksta, o jeigu suma didesnė – pridedi ir įvedi PIN. Galų gale įtikėjo, kad greičiausiai čipas nusidėvėjo ir nusprendė išduoti naują kortelę.

Klientui buvo paaiškinta, kad ją pagamins per 5 darbo dienas, o PIN kodą atsiųs dar per 2 darbo dienas. Taigi, iš viso bene pusantros savaitės iki veikimo pradžios.

Paklausęs, ar yra kokia nors galimybė per šį laiką banke gauti grynųjų ir nesumokėti 3 eurų nuo 40, gavo atsakymą, kad Vilniuje dirba tik du skyriai ir juose mažiausia leistina pinigų išgryninimo suma yra 2 tūkst. eurų. Kitokia suma – tik su kreditine kortele (o už tai ir imamas 3 eurų mokestis).

„Moralas? Saugokite korteles. Arba nepamėkite malonių smulkaus verslo kavinukių su dienos pietumis ir grynųjų atsiskaitymais, <...> nes nesunkiai gerą savaitę galima likti be pietų“, – reziumavo banko klientas.

Labai reti atvejai

Paprašyta pakomentuoti šią situaciją ir paaiškinti, kodėl sugedus kortelei klientai turi mokėti papildomai, SEB banko komunikacijos projektų vadovė Jovita Bazevičiūtė atsiuntė tokį komentarą:

„Apgailestaujame, tačiau dėl konfidencialumo įsipareigojimų ir asmens duomenų apsaugos reikalavimų, negalime komentuoti su konkrečiu klientu susijusio atvejo. 

Tačiau norime atkreipti dėmesį, kad atvejai, kai tenka pergaminti mokėjimo kortelę dėl neveikiančio lusto, kai nei jis, nei pati kortelė nebuvo mechaniškai pažeisti, yra labai reti. Tokiais atvejais kortelę klientams pergaminame nemokamai.“

Kai klientai kortele nesinaudoja, bankas, anot projektų vadovės, pataria ją laikyti piniginėje ar kortelių dėkle – t. y. vietoje, kur kortelė yra apsaugota nuo aštrių daiktų ir atsitiktinio mechaninio pažeidimo (lusto subraižymo, kortelės perlenkimo ar perlaužimo).

„Taip pat norime atkreipti dėmesį, kad klientui nereikia atvykti į banko skyrių tam, kad užsisakytų pergaminti kortelę. Tai galima padaryti paskambinus į banką arba parašius žinutę interneto banke. Kortelė įprastai pagaminama ir klientui išsiunčiama per 5 darbo dienas.

Jei klientas pageidauja, kortelę galime pagaminti skubos tvarka per vieną darbo dieną (skubaus kortelės išdavimo mokestis – 30 eurų). Tačiau bankas visada yra pasirengęs, atsižvelgdamas į kliento situaciją, ieškoti individualių sprendimų, kad klientas galėtų iš sąskaitos pasiimti reikiamą sumą grynųjų pinigų greičiau nei bus pagaminta nauja kortelė“, – tikino J. Bazevičiūtė.

Ji priminė, kad banko klientai be jokio mokesčio „Maxima“, „Iki“, „Rimi“, „Senukai“ bei kitų mažesnių prekybos tinklų kasose gali pasiimti grynųjų pinigų, jei atsiskaito banko mokėjimo (debeto ar kredito) kortele, o pirkinio vertė yra ne mažiau kaip 5 eurai. Vieno pirkimo metu klientas iš kortelės sąskaitos gali pasiimti iki 100 eurų grynaisiais. 

Tuo metu paimant grynuosius pinigus bankomate su kredito kortele yra taikomas grynųjų pinigų paėmimo mokestis – 2 proc. paimamos sumos arba ne mažiau kaip 3 eurai.


Rašyti komentarą...
A
Antanas
2019-11-05 13:04:55
Pranešti apie netinkamą komentarą
Kai naudoju banko kortelę, jaučiuosi labai nejaukiai: suveiks - nesuveiks. Kai turiu piniginėje pinigų, žinau, kiek jų turiu, kiek galiu išleisti ir žinau, kad pinigai tikrai "suveiks". Išvada: eina tie bankai na... !!! Kam jie išvis reikalingi?!
Atsakyti
-3

D
DEmokratija
2019-11-05 13:51:03
Pranešti apie netinkamą komentarą
Lietuva specialiai neturi savo nacionalinio banko, kad Lietuvos visuomenės pinigai, laikomi užsienio bankų filialuose, darytų jiems pinigus, kad Lietuvos nacionalinis bankas nenukonkuruotų su užsieniečių bankais. Lietuva laisva tiek, kiek laisvės duoda Europos centrinis bankas. Lietuvos teisingumo sergėtojai mulkina savo tautiečius tam, kad jie būtų kvailesni, nes kuo daugiau žmogus išmano, tuo sunkiau jį valdyti. Žinojimas išlaisvina, o Laisvė praturtina. Lietuvos vadžiažmogiai tautą skaldo ją politizuodami, kad nesimatytų, kaip grobstomas tautos ūkis - ekonominis potencialas.
Atsakyti
-2

T
Tomas
2019-11-05 15:40:26
Pranešti apie netinkamą komentarą
Mano pinigai buvo ir bus tik mano kišenėje,o ne kažkokio banko. Gyvenau ir gyvensiu be bankų paslaugų.Žmonės,kur jūsų savigarba, šeriat parazitus su tom kortelėm.
Atsakyti
-1

SKAITYTI KOMENTARUS (32)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų