Pasibaigus laikui, kai buvo galima teikti pasiūlymus dėl naujos techninių apžiūrų kainų nustatymo metodikos, ją savo įsakymu turėtų patvirtinti susisiekimo ministras. Tuomet paslaugų kainas perskaičiuos visos apžiūras atliekančios įmonės. Jas vienijanti asociacija teigia, kad dabartinės kainos neleidžia didinti darbuotojams atlyginimų.

(nuotr. Tv3.lt/Ruslano Kondratjevo)

(nuotr. Tv3.lt/Ruslano Kondratjevo)

Dar spalio pradžioje Susisiekimo ministerija paskelbė įsakymo projektą „Dėl maksimalių privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros kainų nustatymo metodikos patvirtinimo“.

Tai padariusi, visuomenei ir suinteresuotiems asmenims ministerija davė 10 darbo dienų pastaboms ir pasiūlymams pateikti. Šis terminas baigėsi spalio 22 d.

Atsakydama į klausimus, kas toliau bus daroma su ministro įsakymu, kada jis bus pasirašytas, kada įsigalios ir kaip keisis techninių apžiūrų kainos, Susisiekimo ministerija atsiuntė tokį komentarą:

„Šiuo metu Maksimalių privalomosios techninės apžiūros kainų nustatymo metodikos nuostatos tobulinamos atsižvelgiant į suinteresuotų institucijų pateiktus siūlymus. Esminių pastabų derinant teisės akto projektą su suinteresuotomis institucijomis negauta.

REKLAMA

Dėl teisės akto įsigaliojimo datos bei techninės apžiūros atlikimo kainos nustatymo ir perskaičiavimo terminų dar diskutuojama, sprendimas kol kas nėra priimtas. Susisiekimo ministerija siūlo, kad maksimalias privalomųjų techninių apžiūrų kainas ateityje nustatytų Lietuvos transporto saugos administracija.“

Ministerijos atstovai negalėjo atsakyti, kada tiksliai bus pasirašytas įsakymas, nes „tai nėra žinoma“.

Kaina bus indeksuojama kasmet

Primename, kad naujos metodikos tikslas – „nustatyti skaidrius ir ekonomiškai pagrįstus, padengiančius paslaugų sąnaudas ir užtikrinančius reikiamą paslaugų kokybę skaičiavimo metodus, taikomus pirminėms ir pakartotinėms techninės apžiūros procedūrų maksimalioms kainoms apskaičiuoti, perskaičiuoti ir patvirtinti.“

Techninės apžiūros kainos būtų skaičiuojamos atsižvelgiant į jas atliekančių įmonių tiesiogines ir netiesiogines sąnaudas, taip pat leidžiamą pelno maržą, kuri būtų ne didesnė kaip 7 proc. apžiūrų kainos.

Metodikoje taip pat įtvirtinta nuostata, kad techninės apžiūros procedūros kaina perskaičiuojama kiekvienų metų vasarį, jei vidutinis darbo užmokestis keisis 9 proc. arba jei kainos Lietuvoje keisis 4 proc.

Be kita ko, metodikoje nurodoma, kad įmonės galės taikyti mažesnę kainą nei bus nustatyta maksimali galima kaina.

Skundžiasi negalintys didinti atlyginimų

Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ direktoriaus pavaduotojas Audrius Glėbus pasakojo susipažinęs su siūloma metodika ir ją vertina teigiamai.

„Mes jau spėjom su projektu susipažinti ir pasidžiaugti, kad pagaliau atsiranda aiškūs kriterijai, kada ir kodėl techninės apžiūros kainos gali būti peržiūrimos. Nauja metodika įvertina ne tik atskirų įmonių ūkinės veiklos rodiklius, bet ir tokius dalykus kaip statistinis visos Lietuvos darbo užmokesčio pokytis, metinė infliacija, defliacija, vartotojų kainų indeksas ir panašiai“, – komentavo pavaduotojas.

REKLAMA

Jis atkreipė dėmesį, kad lig šiol techninių apžiūrų kainos skaičiavimas vadovaujantis dar 2002 metais priimtu Vyriausybės nutarimu.

Jame nustatyta tvarka apžiūras atliekančioms įmonėms daugeliu atvejų esą sukurdavo nemažų problemų laiku ir kokybiškai įgyvendinti joms deleguotas funkcijas, tinkamai prižiūrėti ir modernizuoti patikros linijas, statyti naujas stotis ir t. t.

„Viena didžiausių problemų – pastaruosius penkerius metus (pastarąjį kartą leidimą 15 proc. kilstelėti kainas Susisiekimo ministerija buvo davusi 2014 m.) galiojusios techninės apžiūros kainos stipriai komplikavo įmonių galimybes mokėti konkurencingus atlyginimus kontrolieriams.

Kaip žinia, per šį laiką pabrango praktiškai viskas, nuo elektros energijos ir statybinių medžiagų iki maisto produktų ir būsto nuomos. Todėl išlaikyti aukštos kvalifikacijos specialistus, nuolat sulaukiančius kvietimų pereiti dirbti į automobilių verslo įmones, iš tiesų nepaprastai sunku. Vien pernai atlyginimai visoje šalyje vidutiniškai augo apie 9 proc. Mūsų įmonės tokiais tempais sekti rinką nespėja. Išlaikyti esamus ar prisikviesti jaunus specialistus regionuose iš tiesų labai sunku“, – aiškino A. Glėbus.

Anot jo, šiuo metu lengvųjų automobilių su benzininiais varikliais techninė apžiūra Lietuvoje kainuoja 14,6 euro – mažiausiai visoje Europoje. 

Tuo metu, pvz., Latvijoje analogiška transporto priemonės patikra kainuoja apie 25, Lenkijoje – 23, Estijoje – 40 eurų. Senosiose ES šalyse beveik visur techninė apžiūra kainuoja per 50 eurų, o Vokietijoje – 106 eurus.

As
2019-10-25 07:22:55
Algos kokios avinai kitose valstybese,ka jus cia lyginat svolaciai
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
aha 2019-10-25 15:28:15
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
dirbtinai nepraleidzia tech , reikia eiti is antro karto, tai cia kaip suprasti?   ATSAKYTI
oioioi 2019-10-25 15:27:18
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
O jiems dar ir algu didinimo reikia? :D   ATSAKYTI
Emma25 2019-10-25 12:38:31
Pranešti apie netinkamą komentarą
-6
getmeets.com - yra puiki suaugusiųjų pažinčių svetainė su išmaniąja paieškos sistema, kuri suranda sеkso partnerį!   ATSAKYTI
Jūs 2019-10-25 10:35:38
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Apie pakišas kalbėkit, o ne branginimus, kiek tiems TA sukrenta į kišenes, jei atimtumėt biudžetas iškart šokteltų, nei brangint nereiktų, dirbat ne ten , kur reikia, matyt naudinga ir jums draugeliai, ar ne??   ATSAKYTI
tai 2019-10-25 10:10:18
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
kiek TA nupirkimas pakils......Siauliuose aiksteleje tvarkosperkant su TA praso 30euru tipo jie privalo tiek susimoketi TA nes yra perpardavejai-arba pirk be TA.....nupirkau is namu su TA-po pusvalandzio sustojau del srtabdziu gedimo-TA nupirkta pries 2 val kitaip nepasakysi,nes paciam varant yra panasiai buve tai kontrolierius mato,kad cilindrukai stringa-TA nepraejau......automobilis ant tralo ruosiasi grizimui i TA..SIAULIU euru megejau ruoskis......   ATSAKYTI
Visi 2019-10-25 10:08:01
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Kol žmonės nebus vieningi tol mūsų besčiai taip darys turim visi būti vieningi ,kaip visose europos šalyse pradedant prancuzija tada bus tvarka.   ATSAKYTI
Andrius 2019-10-25 10:01:03
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Tai jau tikrai, pradžiai atliginimus suligint reikia kaip Europos, o po to dalma didint, šeiposi iš žmoniu   ATSAKYTI
Valerijus 2019-10-25 09:59:43
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Kaip neskaičiuok tą biudžetą,tą vienkiemio iždą,visvien jis 30 metų šiknoje.Ir vis gilyn.   ATSAKYTI
Jie 2019-10-25 09:46:07
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Kainas tik lygina baronai jus algas lygint pradekit pusprociai   ATSAKYTI
asil 2019-10-25 08:50:08
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
proto pisiejai dulkina zmones otie tyli kaip asilai   ATSAKYTI
Mindaugas 2019-10-25 08:14:33
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
Atiduokit technines apžiūras privatiems garazams. Nereikės kainų didinti ir atlyginimu mokėti.   ATSAKYTI
As 2019-10-25 07:22:55
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Algos kokios avinai kitose valstybese,ka jus cia lyginat svolaciai   ATSAKYTI
Artistai 2019-10-25 07:13:14
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Gal vokieciams pasiulykit musu atlyginimus.   ATSAKYTI

Top Video

Venckienės palaikymo mitingo dalyvė: aš buvau pas Neringą kameroje
DABAR RODOMA
Venckienės palaikymo mitingo dalyvė: aš buvau pas Neringą kameroje
DABAR RODOMA
Šokiruojantis įrašas: policija elektra kratė vyrą, kurio rankose – vienerių metų vaikas
DABAR RODOMA
Vyras renka žmonių nagus: nepatikėsite, kam juos naudoja
DABAR RODOMA
Šuo tapo sensacija – šeimininkui moka pasakyti žodžiais, ko nori
DABAR RODOMA
Linksmos sesučių Emilijos ir Martynos pamokos, kaip kepti pyragą
DABAR RODOMA
Mikutavičius atskleidė, kokios aistros verda „X faktoriaus“ užkulisiuose
DABAR RODOMA
Išsitraukė kamerą, kai pamatė, ką porelė veikia viduryje gatvės
DABAR RODOMA
Vyras dėl nesėkmės vakarėlyje kaltins žmoną dar ilgai: juokėsi visi
DABAR RODOMA
Keleiviai tapo dramatiško įvykio liudininkais: vaizdas priverčia sustingti
DABAR RODOMA
Oskaras Ridikas parodė išpuoselėtą kūną: be treniruočių negali
REKLAMA
Automobiliai (nuotr. stop kadras)
Jau po poros mėnesių planuojamas įvesti automobilių taršos mokestis gali būti kitoks nei planuota. Tiesa, pokyčiai į gerą vairuotojams. Siūloma už taršų automobilį mokėti ...
Vilniaus savivaldybė (nuotr. Fotodiena.lt)
Vilniaus savivaldybės administracijos direktorius Povilas Poderskis penktadienį pranešė pasirašęs 31 mln. eurų vertės Liepkalnio–Žirnių sankryžos rekonstrukcijos sutartį su ...
T. Narbuto gatvės eismo schema
Dėl vykdomos paviršinių nuotekų tinklų rekonstrukcijos Vilniuje laikinai keičiasi eismo organizavimas T. Narbuto gatvėje. Skiriamojoje juostoje įrengus techninę darbų zoną, nuo ...
Spūstys
Seimo valdantieji vėl keičia automobilių taršos mokestį. Vyriausybei pateikus pirmąjį variantą, kai mokestis mokamas registruojant automobilį, pasiūlymas susilaukė kritikos. ...
Spūstys
Seimo opozicija ketvirtadienį neleido „valstiečiams“ pateikti siūlymo dėl naujo automobilių taršos mokesčio. Ekonomikos komiteto narys konservatorius Jurgis Razma paprašė ...
REKLAMA

TELEVIZIJA

TVPlay
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų