Vyriausybė priėmė nutarimą, kuriuo didinama darbo užmokesčio riba, nuo kurios priklauso darbuotojo gaunamų dienpinigių apmokestinimas. Tai reiškia, kad darbdaviai, siekdami, jog visa darbuotojui išmokama dienpinigių suma būtų neapmokestinta, turės nustatyti ne mažesnį nei 1002 eurų dydžio darbo užmokestį „ant popieriaus“ arba ne mažesnį nei 6,14 eurų valandinį atlygį, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Eurai (nuotr. Fotodiena.lt)

Eurai (nuotr. Fotodiena.lt)

Didesnis koeficientas bus taikomas nuo 2020 m. sausio 1 d.

Padidinus darbo užmokesčio ribą, virš kurios neapmokestinami dienpinigiai, darbuotojai, pavyzdžiui, krovininių transporto priemonių vairuotojai, gaus didesnes išmokas, kai susirgs, taps tėvais, neteks darbo ar išeis į pensiją.

2019 m. rugpjūčio mėnesio duomenimis, sunkiasvorių sunkvežimių ir krovininio transporto priemonių vairuotojų vidutinės mėnesio pajamos, apmokestinamos socialinio draudimo įmokomis, buvo 695,43 eurai „ant popieriaus“.

„Šiuo metu vyraujantis darbo užmokestis, pavyzdžiui, transporto sektoriuje yra apie 530 eurų „į rankas“, tai reiškia, padidinus dienpinigių normą iki 1,65 koeficiento, suma padidės iki 652 eurų „į rankas“. Nors iš darbdavių dėl šio pokyčio jaučiamas nerimas, tačiau šiuo atveju ypač svarbu galvoti apie darbuotojų socialines garantijas“, – sakė socialinės apsaugos ir darbo viceministrė Eglė Radišauskienė.

REKLAMA

Remiantis Valstybinės mokesčių inspekcijos informacija, juridiniai vienetai, kurių ekonominė veikla priskiriama prie krovininio kelių transporto, 2018 m. vidutiniškai vienam darbuotojui per metus išmokėjo po 7513 eurų dienpinigių, 2017 m. – po 7180 eurų, 2016 m. – po 7290 eurų.

Atsižvelgiant į tai, kad ne visi šiame sektoriuje dirbantys darbuotojai yra komandiruojami, išmokėtų dienpinigių suma vienam vairuotojui žymiai didesnė. Finansų ministerijos skaičiavimais, „į rankas“ komandiruojami darbuotojai dienpinigiais vidutiniškai gauna 2 kartus daugiau pajamų, nei atlyginimu: tai yra, 486,4 mln. eurų išmokama dienpinigiais ir 253,5 mln. eurų kaip darbo užmokestis.

Lietuvoje iš viso priskaičiuojama apie 79 tūkst. sunkiasvorių sunkvežimių ir krovininių transporto priemonių vairuotojų, kuriems šis nutarimo pakeitimas gali būti aktualus.

Pasak Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkės Ingos Ruginienės, nepaisant to, kad socialinis dialogas dėl komandiruojamų darbuotojų nebuvo rezultatyvus, Vyriausybei sureagavus, tikimasi ir kitų žingsnių, skaidrinant rizikingesnius verslo sektorius, tokius kaip transporto, statybos ar kitų. Kaip vienas iš reikalingų žingsnių planuojamas transporto sektoriuje dirbančių vairuotojų darbo ir poilsio režimo apskaitos skaidrinimas.

Kaip teigia profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkė Kristina Krupavičienė, svarbu sudaryti geresnes sąlygas ne tik komandiruojamiems Lietuvos piliečiams, bet taip pat ir čia atvykstantiems dirbti asmenims iš trečiųjų šalių, pavyzdžiui, Ukrainos.

REKLAMA

Valstybinė darbo inspekcija 2018 m. krovininio kelių transporto įmonėse atliko 253 patikrinimus, kurių metu buvo patikrinta 201 transporto įmonė. Kas antrai patikrintai transporto įmonei inspektoriai buvo priversti taikyti poveikio priemones už nustatytus darbo teisės ir darbuotojų saugos ir sveikatos pažeidimus.

Iš viso Valstybinė darbo inspekcija už darbo teisės pažeidimus, tarp jų ir nelegalų bei nedeklaruotą darbą, užsieniečių įdarbinimo tvarkos pažeidimus, bei darbuotojų saugos ir sveikatos pažeidimus, 2018 m. krovininio kelių transporto įmonėms skyrė beveik 26 tūkst. eurų baudų.

Tiesa
2019-10-23 14:43:37
Tegu neverkia tie imones savinikai ne tiek pinigu nusuka nuo vairuotoju kodel vokietijoje gali moketi daugiau prancuzijoje moka daugiau ir neverkia maziau sau i kisene krausis pastoviai verkia o namus vilas ir su naujom masinom vazineja
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
J.k 2019-10-24 08:55:34
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Tiesa sakant, net juokinga jog baltarusijos arba ukrainos darbuotojai uzsidirbs pensija. Valstybe nesuoranta,kad 30 lietuvoje reikia dirbti, 39 metu,kad uzsidirbti pencija   ATSAKYTI
Glušai 2019-10-23 05:22:45
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Kai artėja krizė (kiti sako jau yra) ne laikas naujus mokesčius įvedinėti ypač transporto sektoriui. Klausiau keleto transporto įmonių savininkų ką daris. Vienas geriausiai atsakė vairuotojo darbo užmokestis su komandiruotpinigiais yra 2700 (įskaitant mokesčius) mokant daugiau reikia kelti pervežimo įkainius. Kaip suprantate šiuo metu pervežimo įkainių niekas nekels. Vadinasi didėjant darbo užmokesčiui ir atitinkamai mokesčiams - proporcingai mažės komandiruotpinigiai. Vairuotojai į „rankas“ gaus mažiau.    ATSAKYTI
Tiesa 2019-10-23 14:43:37
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Tegu neverkia tie imones savinikai ne tiek pinigu nusuka nuo vairuotoju kodel vokietijoje gali moketi daugiau prancuzijoje moka daugiau ir neverkia maziau sau i kisene krausis pastoviai verkia o namus vilas ir su naujom masinom vazineja   
J.k 2019-10-24 08:51:04
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Nauda gaus valstybe. Ir issimokes daugiau kanceleriniu islaidu. Tarnautojai sugrizta i akmens amziu, nes rado piestuku o ne kompiuteriu
  
Tai šaunuoliai 2019-10-22 18:04:08
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
iš vienų atimkit,kitiems pridėkit,o rezultate kad daugiau surinkti į biudžetą,kurį valdantieji gerai moka pasidalinti-sau daugiau,kitiems truputį.Užsmaukit verslą dar daugiau,jau pusė transportininkų užsienin persikelia.   ATSAKYTI
Fer 2019-10-23 14:45:55
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Tegu keliasi o ten irgi yra tie mokesciai nu ju niekur nedigsi tegu maziau juodais pinigais mokes algas tuo bus geriau   
Fer 2019-10-23 14:45:57
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Tegu keliasi o ten irgi yra tie mokesciai nu ju niekur nedigsi tegu maziau juodais pinigais mokes algas tuo bus geriau   

Top Video

Venckienės palaikymo mitingo dalyvė: aš buvau pas Neringą kameroje
DABAR RODOMA
Venckienės palaikymo mitingo dalyvė: aš buvau pas Neringą kameroje
DABAR RODOMA
Šokiruojantis įrašas: policija elektra kratė vyrą, kurio rankose – vienerių metų vaikas
DABAR RODOMA
Vyras renka žmonių nagus: nepatikėsite, kam juos naudoja
DABAR RODOMA
Šuo tapo sensacija – šeimininkui moka pasakyti žodžiais, ko nori
DABAR RODOMA
Linksmos sesučių Emilijos ir Martynos pamokos, kaip kepti pyragą
DABAR RODOMA
Mikutavičius atskleidė, kokios aistros verda „X faktoriaus“ užkulisiuose
DABAR RODOMA
Išsitraukė kamerą, kai pamatė, ką porelė veikia viduryje gatvės
DABAR RODOMA
Vyras dėl nesėkmės vakarėlyje kaltins žmoną dar ilgai: juokėsi visi
DABAR RODOMA
Keleiviai tapo dramatiško įvykio liudininkais: vaizdas priverčia sustingti
DABAR RODOMA
Oskaras Ridikas parodė išpuoselėtą kūną: be treniruočių negali
REKLAMA
Parduotuvė (Fotobankas)
Dalis Lietuvoje išaugintų daržovių kur kas brangesnės nei pernai. Paskutiniais Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro (ŽŪIKVC) tyrimų duomenimis, skelbiamais puslapyje ...
Lietuvos paštas (nuotr. ukzinios.lt)
Nepriklausomi valstybės valdomo Lietuvos pašto valdybos nariai atsisakė tęsti darbą, nes nesutiko nutraukti centrinio pašto pastatų trijuose didžiuosiuose miestuose ...
Arturs Kostins (nuotr. asm. archyvo)
Skolintis ar ne – visuomet turi būti apgalvotai priimtas sprendimas. Paskolų palyginimo platformos Altero.lt vadovas ir įkūrėjas Arturs Kostins sako, kad kiekvienas gyventojas ...
Vaida Bandzaitė dalyvavo Lietuvos motociklininkų ir neregių akcijoje „Mane veža“. (nuotr. asm. archyvo)
Vaida Bandzaitė regėjimo neteko būdama 10 metų – mergaitė buvo operuota dėl netikėtai galvoje atsiradusio auglio, ir po operacijos dienos šviesos jau nebeišvydo. Šiandien ...
Lietuvos bankas (nuotr. Fotodiena.lt)
Lietuvos bankas skyrė 27 tūkst. eurų baudą elektroninių pinigų įstaigai „Paydoo Payments“, kuri didžiąją dalį klientų lėšų laikė kitose Europos Sąjungos (ES) šalyse ...
REKLAMA

TELEVIZIJA

TVPlay
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų