Vienas iš mokestinių pakeitimų, kuriuos nuo kitų metų siūlo Finansų ministerija, yra susijęs su dienpinigių apmokestinimu. Ministerija siūlo juos apmokestinti labiau ir taip užtikrinti didesnes darbuotojų garantijas. Tačiau verslas įspėja, kad pakeitimus įgyvendinus pasipils bankrotai ir verslo perkėlimas į kitas šalis.

Vilkikai (Fotobankas)

Vilkikai (Fotobankas)

„Sodros“ duomenimis, Lietuvoje yra beveik 80 tūkst. sunkvežimių vairuotojų. Nemaža jų dalis krovinius vežioja užsienyje. Vairuotojams už darbą mokamas ne tik įprastinis atlyginimas bet ir dienpinigiai.

Už dienpinigius nereikia mokėti gyventojų pajamų mokesčio ir socialinio draudimo įmokų. Dėl to vairuotojai į rankas pinigų gali gauti daugiau. Tačiau susirgus, prižiūrint vaiką ar sulaukus pensijos išmokos jiems yra mažesnės nei būtų tuo atveju, jeigu atlyginimai būtų mokami su visais mokesčiais ir įmokomis.

Pagal galiojančias taisykles, neapmokestinamus dienpinigius vairuotojui galima mokėti tada, kai jo darbo užmokestis viršija minimalią mėnesinę algą (MMA), padaugintą iš koeficiento 1,3.

REKLAMA

Siūloma, kad nuo kitų metų šis koeficientas būtų didinamas iki 1,5. Be to, kitąmet MMA turėtų kilti nuo dabartinių 555 eurų iki 607 eurų.

Tai reiškia, kad norėdami prie įprastinio atlyginimo mokėti neapmokestinamus dienpinigius, darbdaviai turės didinti vairuotojų atlyginimą nuo 721,5 (555x1,3) iki 910,5 (607x1,5) eurų.

„Pasinaudojant galiojančiu reguliavimu galima įžvelgti tendenciją, ypač pasireiškiančią kelių transporto sektoriuje, kad rinkoje siekiama užtikrinti tik tokį darbo užmokesčio dydį, kuris leistų neapmokestinti darbuotojams, vykstantiems į užsienį, mokamų dienpinigių.

Dėl to šių darbuotojų pensijos pagal esamų atlyginimų ir dienpinigių proporcijas vertinant uždirbamus pensijų apskaitos vienetus mažėja iki trijų kartų, t. y. darbdaviai, galimai siekdami sumažinti gyventojų pajamų mokesčio ir socialinio draudimo įmokų išlaidas, tai daro darbuotojų socialinių garantijų sąskaita“, – taip aiškinamajame rašte argumentuojamas siūlomas pakeitimas.

Įspėja apie galimus bankrotus

Verslas kritikuoja tokį Vyriausybės sumanymą. Esą jis yra skubotas, nesuderintas ir jį įgyvendinus daug įmonių bankrutuos.

„Bet kokie mokestiniai pakeitimai turėtų būti priimami tik po išsamių diskusijų su ekspertais bei socialiniais partneriais. Šiuo atveju suinteresuotoms institucijoms skirtas 5 darbo dienų terminas įvertinti mokestinių įstatymų projektų paketą ir parengti jam pastabas yra akivaizdžiai per trumpas.

Svarstant tokios svarbos mokestinių įstatymų pakeitimus būtina užtikrinti jų priėmimo, įsigaliojimo ir taikymo konstitucingumą, t. y. priimant mokesčių įstatymų pakeitimus, kiekvienu atveju turėtų būti labai aiškiai motyvuojama, kodėl jų įsigaliojimas anksčiau kaip po 6 mėnesių yra kritiškai būtinas“, – sako Lietuvos verslo konfederacijos prezidentas V. Sutkus.

REKLAMA

Valdas Sutkus

Valdas Sutkus

Asociacijos „Linava“ skaičiavimais, planuojami priimti mokestinės sistemos pakeitimai kelių transporto vežėjų sektorių praktiškai pavers nerentabiliu. 

„Numatomos permainos gali tapti rimta problema valstybiniu mastu, nes gali susvyruoti sektorius, kuriame „Sodra“ duomenimis yra daugiausiai darbuotojų ir kurio mokestinis įnašas į valstybės biudžetą yra labai solidus.

Šie pokyčiai, specialistų skaičiavimu, vežėjams užkrauna beveik tokią pat naštą, koks yra sektoriaus pelnas, tad akivaizdu, kad nemaža dalis įmonių taps nerentabiliomis“, – situaciją komentavo „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius.

Profesinės sąjungos gėdina

Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkė Inga Ruginienė įsitikinusi, kad darbdaviai neturėtų pelnytis darbuotojų sąskaita, o transporto sektorius turėtų mokėti tokius pačius mokesčius kaip ir kiti darbdaviai.

Inga Ruginienė (Arnas Strumila/ Foto diena nuotr.)

Inga Ruginienė (Arnas Strumila/ Foto diena nuotr.)

„Didžioji dalis Lietuvos darbdavių sąžiningai sumoka su darbuotojų atlyginimais susijusius mokesčius, tačiau tolimųjų reisų vairuotojus samdantys verslininkai mano, kad yra normalu turėti išskirtines sąlygas ir du trečdalius atlyginimo mokėti praktiškai vokelyje (nepamokestinamais dienpinigiais). 

Vienas iš pelningiausių šalies ūkio sektorių linkęs išspausti iš darbuotojų paskutines sultis, negarantuoti jiems socialinių garantijų ir dar skurdinti šalies biudžetą“, – situaciją komentavo pirmininkė.

Jos vertinimus, prieš bandančius bent kiek pagerinti darbuotojų situaciją naudojami ciniški ir agresyvūs metodai, be to, vengiama susitarti dėl kolektyvinės sutarties.

Vairas
2019-10-15 20:46:27
Tegu tik neverkia kad bankrutuos ne tokias sumas juodais pinigais isplauna rekia kad neturi is ko algu pakelti o sau i kisenes kraunasi milijonus tegu pradeda moketi tokias algas kaip vakaruose ir ten kiek zinau dienpinigiai yra apmokestinti ir vairuotojams mokama didesni atlyginimai tegu apmokestina tik geraiu bus o tie savininkai tegu verkia maziau voks su juodais pinigais
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
Jonas lt 2019-10-17 14:59:18
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Jei Lietuvoje dirba apie 80 tūkstančių vairuotojų ir kiekvienas pasirašo kad gauna bet negauna apytiksliai 500 € ir d auginam 500 d auginam iš 80 tūkstančių, gausim suma toliau padauginkit iš 12 mėn kokia suma gausis    ATSAKYTI
Kestutis 2019-10-16 20:43:37
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Teisingai.Seniai turejo taip padaryti.O nevokti is vairuotoju pensiju.Jau tiek metu praejo ir pasirodo netiketai apmokestins.
   ATSAKYTI
Darbuotojas 2019-10-16 07:35:37
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Darbdaviai,, ne tik transporto sektoriuje, "rodo" atlyginimą tik tiek kiek reikalauja įstatymas, visa kita dienpinigiai. Mes darbuotojai niekaip negalime išsireikalauti kitaip. Tad ačiū, jei vyriausybė pasirūpins.   ATSAKYTI
Apsivalimas 2019-10-15 23:26:45
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Butinas nes trsnsporto priniso ryskiai per daug   ATSAKYTI
Realus pranasas... 2019-10-15 22:07:01
Pranešti apie netinkamą komentarą
-7
Tas verslas vos gyvas...kitiems metams jau senai suprogramuotas transporto nuopolis. Bet valdziai pofik, reik pratemp viena kadencija. ..paskui ziuresim...   ATSAKYTI
Sotkaus 2019-10-15 22:03:30
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Morzele jei biski ir sukus nieka nevodys lai tik deda bent gal pencija gales normalesne gaut vairuotojams.   ATSAKYTI
Manau 2019-10-15 21:26:03
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
Didžiausia blogybė, kad darbuotojas pats nemoka mokesčių valstybei ir nežino kiek tie mokesčiai yra. Gautų algą visą į rankas ir pats sumokėjęs jam priklausančius mokesčius pamatytų kiek liko rankose, tada suprastų kiek uždirbo. Dabar gi mokesčius moka darbdavys tiek savo, tiek darbuotojo ir žmogus nesusimąsto kur nueina beveik pusė jo uždirbtų pinigų.    ATSAKYTI
Arvis 2019-10-15 21:36:40
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
O kas būtų kai tas darbuotojas pasentų? Mirtų badu?  
As 2019-10-15 22:34:29
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Sutinku, kai liks be darbo tada rankom neplos, nemanau, kad jai liks 100euru nuo masinos darbdaviui jis leis dirbt masina.
  
Asta 2019-10-17 21:04:25
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Pritariu, nes dirbau transporto įmonėje buhaltere  
Arvis 2019-10-15 21:18:46
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Dar tegul statybų-elektros sityje pasižiūri kas su lauko priedais darosi. Moka po 300-400 Eur be jokių mokesčių. O pastovi atlyvio dalis truputį virš minimumo   ATSAKYTI
Vairas 2019-10-15 20:46:27
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Tegu tik neverkia kad bankrutuos ne tokias sumas juodais pinigais isplauna rekia kad neturi is ko algu pakelti o sau i kisenes kraunasi milijonus tegu pradeda moketi tokias algas kaip vakaruose ir ten kiek zinau dienpinigiai yra apmokestinti ir vairuotojams mokama didesni atlyginimai tegu apmokestina tik geraiu bus o tie savininkai tegu verkia maziau voks su juodais pinigais   ATSAKYTI
kolia 2019-10-15 20:14:16
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
jei ir bankrutuos tai menkniekis   ATSAKYTI
Laimis 2019-10-15 18:19:23
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Dienpinigių sistema yra visoje Europoje..    ATSAKYTI

Top Video

Internautai pašėlo: mama įkėlė įrašą, kaip mažametis vairuoja ir viršija greitį
DABAR RODOMA
Internautai pašėlo: mama įkėlė įrašą, kaip mažametis vairuoja ir viršija greitį
DABAR RODOMA
Negalėjo nenufilmuoti: praeiviai stabtelėjo žiūrėti, ką moteris vedžioja lauke
DABAR RODOMA
Mama slapta užfiksavo šokiruojantį slaugės elgesį su jos negalią turinčiu sūnumi
DABAR RODOMA
Tiesioginio eterio įrašas atskleidė vagystę: kuriozas tapo sensacija
DABAR RODOMA
Dėl gyvūno pikantiško poelgio modeliui teko raudonuoti
DABAR RODOMA
Moteris palikusi atvirus automobilio langus labai greitai to pasigailėjo
DABAR RODOMA
Darbuotojai užfiksavo poros akimirką restorane: visi internautai ėmė jų ieškoti
DABAR RODOMA
Pamačius šalia važiavusį automobilį išsitraukė kamerą: to dar nebuvo regėję
DABAR RODOMA
Keistos išvaizdos žuvis sukėlė sąmyšį: atrodo, kaip su žmogaus veidu
DABAR RODOMA
Venckienės palaikymo mitingo dalyvė: aš buvau pas Neringą kameroje
REKLAMA
bankai miesteliuose (nuotr. Raimundo Maslausko)
Lietuvos bankas ieško būdų, kaip pažaboti į neregėtas aukštumas šoktelėjusias būsto paskolų palūkanas. Pasak centrinio banko vadovo Vito Vasiliausko, būtina didinti ...
Alkoholis (nuotr. stop kadras)
Seimas ketvirtadienį po svarstymo pritarė stipraus alkoholio, benzino, dyzelino, įskaitant skirtą žemdirbiams, akcizų didinimui. Pastarasis didės simboliškai – keturiais ...
„Naujojo teatro“ įkūrėja Svetlana Šulc. Ingos Dingos nuotr.
Kai Svetlana Šulc prarado didžiąją dalį regėjimo, ji turėjo išeiti iš mėgstamo darbo ir iš esmės pakeisti savo gyvenimą. Tuomet jai kilo idėja steigti teatrą, kuriame galėtų ...
Pinigai (nuotr. Fotodiena.lt)
Vidutinės gyventojų darbo pajamos per metus padidėjo 9,5 proc. ir trečiąjį ketvirtį siekė 1 277 eurus neatskaičius mokesčių. Tokias ir didesnes pajamas uždirba kas trečias ...
Seimo posėdis  (Paulius Peleckis/Fotobankas)
Valdančiųjų valstiečių lyderis Ramūnas Karbauskis žada, kad senatvės pensijos nuo kitų metų didės maksimaliai. Jo teigimu, Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas ...
REKLAMA

TELEVIZIJA

TVPlay
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų