Šį pavasarį triukšmingai buvo pristatyti pasiūlymai automobilių technines apžiūras leisti vykdyti neribotam kiekiui įmonių. Tačiau panašu, kad ši iniciatyva užgeso. Vietoje jos, planuojama tiesiog patvirtinti naują apžiūrų kainų skaičiavimo metodiką.

(nuotr. Tv3.lt/Ruslano Kondratjevo)

(nuotr. Tv3.lt/Ruslano Kondratjevo)

Šiuo metu galioja dar 2014 m. pabaigoje susisiekimo ministro įsakymu patvirtintos techninių apžiūrų kainos.

Jos svyruoja nuo 5,21 euro silpniausiems mopedams ir motociklams iki 35,62 euro sujungtiems autobusams ir troleibusams. Pakartotinės apžiūros kainuoja nuo 0,87 euro iki 17,96 euro. Lengvojo automobilio techninė apžiūra kainuoja 14,48 euro.

Užuot patvirtinus naujas techninių apžiūrų kainas, siūloma įtvirtinti bendrą jų skaičiavimo tvarką.

Naujas Susisiekimo ministerijos įsakymo projektas vadinasi „Dėl maksimalių privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros kainų nustatymo metodikos patvirtinimo“.

Deklaruojamas jos tikslas – „nustatyti skaidrius ir ekonomiškai pagrįstus, padengiančius paslaugų sąnaudas ir užtikrinančius reikiamą paslaugų kokybę skaičiavimo metodus, taikomus pirminėms ir pakartotinėms techninės apžiūros procedūrų maksimalioms kainoms apskaičiuoti, perskaičiuoti ir patvirtinti.“

REKLAMA

Techninės apžiūros kainos būtų skaičiuojamos atsižvelgiant į jas atliekančių įmonių tiesiogines ir netiesiogines sąnaudas, taip pat leidžiamą pelno maržą, kuri būtų ne didesnė kaip 7 proc. apžiūrų kainos.

Metodikoje taip pat įtvirtinta nuostata, kad „Techninės apžiūros procedūros kaina perskaičiuojama kiekvienų metų vasario mėnesį, jei darbo užmokesčio pokytis nuo paskutinio procedūrų kainų patvirtinimo yra lygus arba viršija ± 9 proc. ir / arba infliacijos / defliacijos pokytis yra lygus arba viršija ±4 proc. pagal Lietuvos Statistikos departamento duomenis.“

Sprendžiant iš dokumento, Lietuvos transporto saugos administracija prižiūrėtų, kaip įmonės apskaičiuoja savo paslaugų kainą. Kas tiksliai atliktų kainų skaičiavimus ir kas formaliai jas patvirtintų, metodikoje nenurodoma.

Kaip nurodoma metodikos lydraštyje visi suinteresuoti asmenys savo pastabas ir pasiūlymus gali teikti 10 darbo dienų. Atskirų konsultacijų su visuomene dėl to nenumatoma.

Ministerija aptaki

Portalas tv3.lt paklausė Susisiekimo ministerijos, kaip patvirtinus naują metodiką keistųsi dabartinės techninių apžiūrų kainos.

Užuot tiesiai atsakiusi į daugeliui gyventojų ir įmonių rūpimą klausimą, ministerija aptakiai nurodė, kad projektu kainos nėra tvirtinamos. Atsiųstame komentare pacituotas metodikos tikslas ir pateiktas aptakus paaiškinimas:

„Numatoma, kad patvirtinus maksimalių privalomosios techninės apžiūros kainų nustatymo metodiką, kainos už techninės apžiūros atlikimą bus peržiūrėtos. Paskutinį kartą kainos už techninę apžiūros atlikimą buvo perskaičiuotos 2014 m.“

REKLAMA

Iki trečiadienio vakaro nepavyko gauti technines apžiūras atliekančių įmonių atstovo komentaro dėl siūlomos naujos kainų nustatymo metodikos. Ketvirtadienį jis informavo, kad technines apžiūras atliekančios įmonės susilaikys nuo komentaro, kiek kainuotų apžiūros, jeigu jų kaina būtų skaičiuojama pagal naują metodiką.

Triukšmo daug, veiksmo jokio

Kiek Lietuvoje turi būti techninių apžiūrų stočių ir kaip jos turi būti išsidėstę šalies teritorijoje, nustato dar 2004 m. priimtas susisiekimo ministro įsakymas. Pagal jį, dešimtyje buvusių šalies apskričių apžiūras atlieka 10 bendrovių.

Periodinės techninės apžiūros privalomos visoms Lietuvoje registruotoms transporto priemonėms ir priekaboms. Taigi, bendrai šios įmonės turi garantuotą skaičių klientų ir užtikrintas pajamas.

Primename, kad balandžio pabaigoje Vidaus reikalų ministerija žiniasklaidai pristatė įstatymų pakeitimus, kuriuose numatyta, kad „techninės apžiūros įmonėmis galės būti servisai, įgalioti automobilių atstovai, kurie turės reikiamą įrangą techninei apžiūrai atlikti.“

Be to, siūlyta nustatyti, kad naujus lengvuosius automobilius būtų reikalaujama tikrinti praėjus ne 3 metams po pirmos jų registracijos, o 4 metams.

Tokie pasiūlymai sulaukė daug diskusijų, jiems itin priešinosi išskirtinę teisę atlikti technines apžiūras turinčios įmonės.

Daug pastabų turėjo ir kitos institucijos. Vien Teisingumo ministerija įstatymų projektams pateikė per 100 įvairiausių pastabų.

Per pastarąjį pusmetį pasikeitus prezidentui ir ministrų kabinetui, dabartinė Vidaus reikalų ministerijos vadovybė atsisako inicijuoto projekto. Ministerijos atstovai portalą tv3.lt informavo, kad iniciatyva perduota Susisiekimo ministerijai ir kitoms institucijoms, tačiau nežino, ar šios iniciatyvą perėmė.

bronius
2019-10-10 08:12:03
vieša paslaptis, kad apžiūrų darbuotojai ne iš atlyginimų gyvena
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
Teliukam 2019-10-11 11:07:18
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Aš išvis neinu apžiūru an bomžo registruotas betmanas   ATSAKYTI
remis 2019-10-10 19:25:04
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
floridoje visai nėra tech. apžiūrų    ATSAKYTI
Antanas 2019-10-10 10:08:15
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Ukrainoje nėra tų tech apžiūrų, bet dėl to eismas nesustojo   ATSAKYTI
VacysMaslionka 2019-10-10 11:32:58
Pranešti apie netinkamą komentarą
-11
Ten dar ir ekonomikos nera.   
Julius 2019-10-10 09:36:52
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Juokingiausia tai, kad naujam garantiniam automobiliui, kur dėl garantijos reikia kas metus atlikti apžiūrą autorizuotame servise, po 3 metų vis tiek reikia varyti į monopolinę TA.   ATSAKYTI
Gediminas 2019-10-11 01:06:54
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
Tai yra garantinis gamintojo aptarnavimas o ne tex apziura !!!!!
  
simas 2019-10-10 09:24:47
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
jie juk visai nereikalingi,yra draudimas.......čia grynas ruso palikimas.....gali likti eiliniu servisu,kur tikrina ir remontuoja   ATSAKYTI
Ir. Vėl. Tas. Maslionka 2019-10-10 09:38:07
Pranešti apie netinkamą komentarą
-9
O kaip kitos ES šalys? Belgija, Prancūzija...? Jos irgi turi "ruso" palikima?   
Nu jo 2019-10-11 11:25:50
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Iš kur jam debilu žinoti, kaip Europoj su tech apžiūra. Jis tik žino kad rusas puola, ir sprendžiant iš komento, jo smegenys jau okupuotos   
Ne butina zinoti 2019-10-13 13:49:54
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Bybio palikimas,kauše tu ble. Prie rusu nebuvo jokiu ta. Cia lietuvos lanzbergininku ir monopolininku isradimas,debile.  
tai 2019-10-10 09:13:20
Pranešti apie netinkamą komentarą
-5
ponai neturi laiko net kas tris metus uzsukti i TA.....naujam nereikalinga TA,bet po dveju metu taip.....paziurekime i pravaziavimus pilna auto su 150 000km po dveju metu,o dabar jei as vargsui passatui pakeiciau visa vaziuokle,nauja ismetimo sistema ir 10 000 per metus rida,gal tokiam isvis nereikia TA,nors kas 5 metus,arba policijai atkreipus demesi gatveje......TA gali ir kas metai buti,tik tegul sudaro galimybes atlikti bet kuriame servise-10e stabdziai,sviesos,ismetimas-5min ir vel leki-visa kita yra vairuotojo atsakomybe......o policijai sustabdzius be padangu ar su akivaizdziai netvarkinga-teises i stalciu uz gresmes kelima aplinkiniams kokiems 3 metams,o po patikros ir jei stabdziai,dar kas svarbaus -dviratininkas amzinai   ATSAKYTI
Laisva.rinka 2019-10-10 08:51:11
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Labai rūpinasi dar vienais monopolistais, TA kontoras uždaryti reikia tuoj pat, už Atlanto tokių nėra.    ATSAKYTI
Maslionka 2019-10-10 08:56:36
Pranešti apie netinkamą komentarą
-10
Ko dar norit to kas yra uz atlanto?   
bronius 2019-10-10 08:12:03
Pranešti apie netinkamą komentarą
-6
vieša paslaptis, kad apžiūrų darbuotojai ne iš atlyginimų gyvena   ATSAKYTI
Vacys Maslionka 2019-10-10 08:53:53
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Visgi pritrūksta ir argumentų.   
Raimis 2019-10-10 06:07:59
Pranešti apie netinkamą komentarą
-17
Viskas brangsta ,ten irgi žmonės dirba valgyti taip pat reikia   ATSAKYTI
Artritis 2019-10-10 08:29:48
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
Rimiti,Jie surenka didziules sumas is milijonu masinu !!!O kad atlyginimai mazi tai kalti apziuru savininkai.  

Top Video

100-metį atšventusios dvynės atskleidė paprastą savo ilgo gyvenimo paslaptį
DABAR RODOMA
100-metį atšventusios dvynės atskleidė paprastą savo ilgo gyvenimo paslaptį
DABAR RODOMA
Užfiksuotas šokiruojantis tėvų poelgis su kūdikiu: istorija kelia pyktį
DABAR RODOMA
Berniukas įsiuto dėl mamos poelgio – jo moralas nepaliks abejingų
DABAR RODOMA
Pikantiškas moters elgesys ant automobilio: netrukus buvo sulaikyta
DABAR RODOMA
Užfiksavo šlykšų pabėgioti išėjusios moters poelgį: paviešino, kad sugėdintų
DABAR RODOMA
Po paviešinto įrašo iš darbo mergina buvo atleista – klientai pašėlo
DABAR RODOMA
Laidotuves pertraukė netikėtumas: vyrui teko šokti į iškastą duobę
DABAR RODOMA
Išgyveno nemaloniausią incidentą lėktuve: keleivei prireikė palydovų pagalbos
DABAR RODOMA
Paviešintas įrašas, kaip siuntų darbuotojais apsimetę vyrai surišo šeimą ir ją apvogė
DABAR RODOMA
Moteris patyrė gyvenimo sukrėtimą: su taksi nevažiuos dar ilgai
REKLAMA
Eismas Andrius Ufartas/Fotobankas
Vilnius tampa vis patogesnis elektromobiliams. Mieste įjungtos 50 naujų greito įkrovimo stotelių. Tiesa, jos mokamos: elektra du-tris kart brangesnė nei namuose. Naujos ...
Eismas (Fotobankas)
„Kelių priežiūra“ pradeda žiemos sezoną – budėtojai nepertraukiamai stebi Lietuvos kelių dangos būklę, meteorologines prognozes ir yra pasirengę bet kurią akimirką siųsti kelių ...
Automobilio rakteliai (nuotr. 123rf.com)
Tai – klaida, kurios geriau nedaryti, bet kuri kartais pasitaiko. Įsėdate į automobilį, užvedate variklį, prisisegate saugos diržą, palinkite draugams sėkmės ir vėl ...
Jaroslav Narkevič (nuotr. Fotodiena/Justinas Auškelis)
Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius žada, kad iki šios Vyriausybės kadencijos pabaigos 2020 metų rudenį bus įvykdytas pažadas per 4 metus išasfaltuoti 1654 kilometrus ...
(nuotr. „Regitra“)
„Regitra“ papildė planuojamų gaminti numerio ženklų sąrašą naujais deriniais. Automobilių savininkai galės rinktis net iš 45 tūkst. galimų skaičių ir raidžių kombinacijų. ...
REKLAMA

TELEVIZIJA

TVPlay
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų