REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Daugelyje ES šalių papildomai apmokestinami ne tik automobilių degalai ar keliai, tačiau taip pat taikomi automobilių taršos, registracijos, naudotojo ir kt. mokesčiai. Lietuva – viena iš nedaugelio valstybių, kuri tokio neturi.

Daugelyje ES šalių papildomai apmokestinami ne tik automobilių degalai ar keliai, tačiau taip pat taikomi automobilių taršos, registracijos, naudotojo ir kt. mokesčiai. Lietuva – viena iš nedaugelio valstybių, kuri tokio neturi.

REKLAMA

Jeigu jo neįsives ir nesumažins šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimo, kaip yra įsipareigojusi Europos Sąjungai, jau netrukus turės mokėti šimtus milijonų eurų baudų.

Vis dėlto ekspertai abejoja, ar transporto priemonių taršos mokesčio modelis, apie kurį rašė portalas tv3.lt ir kuris bus pristatytas Vyriausybei, tikrai padės sumažinti taršą.

Sprendimo pirkti nepakeis

Automobilių rinkos ekspertas Vitoldas Milius priminė, kad šiomis dienomis viešumoje aptariamą mokestį vienaip ar kitaip mėginama įvesti bene trečią kartą.

„Sakyčiau, pirmieji du buvo iš viso apie nieką. Šitas jau panašesnis į tokį, apie kurį būtų galima diskutuoti. Vis dėlto jis nėra galutinai parengtas. Šiandien kyla daugiau klausimų, nei yra atsakymų.

REKLAMA
REKLAMA

Iš tiesų nelabai suprantu, ką juo norima pasiekti. Jis tarsi ir yra taršos, bet iš to, ką skaitau, esu tikras tos taršos nesumažins. Ar dėl jo surinks daugiau pinigų? Taip, kažkiek surinks.

REKLAMA

Tačiau jeigu pirmosios registracijos mokestis būtų suformuluotas teisingai, jis galėtų padėti uždaryti kelią į Lietuvą prastiems automobiliams. Juk yra šalių, kurios neleidžia įvežti pas save „šiukšlyno“. Dabar tiesiog automobilis pabrangs šimtu eurų ar kiek daugiau – tai tiek ir bus iš jo naudos“, – portalo tv3.lt studijoje svarstė V. Milius.

Anot jo, nors siūlomo mokesčio dydis priklausys nuo automobilio išmetamų CO2 dujų, politikai ir gyventojai neretai susipainioja galvodami, kad šiuo požiūriu dyzeliniai automobiliai taršesni nei benzininiai. Iš tiesų dyzeliniai automobiliai išmeta mažiau minėtų dujų.

REKLAMA
REKLAMA

„Bet projekte siūlomas toks koeficientas ir dyzeliniai automobiliai bus apmokestinti labiau“, – pripažino pašnekovas. Jo nuomone, teisingiau būtų mokesčio dydį susieti su europiniais automobilių taršos standartais:

„Nematau prasmės žlugdyti švarių dyzelinių automobilių įvežimą į Lietuvą. Aš to tikrai nesuprantu. Kodėl visus dyzelius automobilius apmokestinti siūloma labiau nei benzininius.“

Lietuvos laisvosios rinkos ekspertė Ieva Valeškaite taip pat abejojo ar paskelbtame taršos mokesčio įstatymo projekte numatytos priemonės padės sumažinti taršą.

„Akivaizdu, kad su tarša kovoti įvedant 40 eurų dydžio mokestį mums nepavyks. Jeigu tai vienkartinis mokestis, tai jis nepakeis sprendimo žmogaus, kuris nori pirkti automobilį. Net ir 150 eurų nekeičia sprendimo jei tai vienkartinis mokestis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jei tikrasis tikslas yra pasipinigauti, tai taip ir reikia deklaruoti, ir žmonėms aiškiai pasakyti. Valdžia turėtų pasakyti, kad visus lietuvius apmokestiname tam tikru mokesčiu – tai būtų sąžiningiau“, – kalbėjo ekspertė.

Jos vertinimu, dabar valdžia veidmainiauja. Viena vertus, ji žada dosnias išmokas – didesnes pensijas, vaiko pinigus, paramą šeimos įsigyjant būstą. Kita vertus, apmokestindama automobilius, ji tuos pačius pinigus iš žmonių atima.

Ateityje mokestis tik didės?

I. Valeškaite beveik neabejojo, kad dabar siūlomas gana nedidelis vienkartinis mokestis tėra tik pradžia. Visai gali būti, kad ilgainiui gali atsirasti ne tik vienkartinis registracijos, bet ir kasmetinis automobilio naudotojo mokestis.

REKLAMA

V. Milius sutiko, kad vienkartinis mokestis iš esmės nepakeis gyventojų elgesio ir neskatins rinktis mažiau taršių automobilių.

„Prie ko čia tarša? Pabrangs automobilis šimtu eurų. Tai yra tiek, kiek kainuoja viena žieminė padanga. Mano sprendimui, kokį automobilį nusipirksiu, tai nedaro nė mažiausios įtakos.

Kitos šalys pasirinkusios formatą, kad mokestį reikia mokėti kiekvienais metais. Gal tai galėtų formuoti žmogaus mąstymą“, – svarstė pašnekovas.

Jo nuomone, norint sumažinti labiausiai taršių automobilių skaičių, reikėtų visiškai uždrausti jų įvežimą.

„Manyčiau dabar į Lietuvą vežama gana nemažai prastų automobilių – techniškai netvarkingų ir taršių. Logiška būtų uždaryti patiems taršiausiems uždaryti duris apskritai Tiesiog negalima ir viskas.

REKLAMA

Mes lietuviai labai dar esame prisirišę prie automobilių – jis tarsi tam tikra saviraiškos forma. Man atrodo, dažnas lietuvis automobilį perka nebūtinai pagal savo kišenę, ne pagal savo pajamas ir nebūtinai kažkokią logišką versiją.

Dažnai pasirenkamas visomis prasmėmis probleminis modelis, bet jis kiečiau atrodo ir dėl to jį renkamės, perkame – jis ir taršus, netvarkingas, remontuoti brangu ir dažnas važinėja galingu dūmijančiu monstru“, – komentavo V. Milius.

Visą ekspertų diskusiją apie Transporto priemonių taršos mokestį galima pamatyti šio straipsnio viršuje paskelbtame vaizdo siužete.

Daugiau naujų detalių apie numatomą automobilio mokestį galima sužinoti šiame straipsnyje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų