REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Elektriniai paspirtukai zuja ne tik sostinės gatvėse, bet ir kituose Lietuvos miestuose. Šių transporto priemonių nuomą siūlančios įmonės džiaugiasi milžinišku paspirtukų populiarumu ir svarsto paslaugą siūlyti ir mažesnių miestų gyventojams. Nors už Vakarų šalyse važiuojančius paspirtukų vairuotojus mokame šiek tiek mažiau, kainos skiriasi nežymiai.

Elektriniai paspirtukai zuja ne tik sostinės gatvėse, bet ir kituose Lietuvos miestuose. Šių transporto priemonių nuomą siūlančios įmonės džiaugiasi milžinišku paspirtukų populiarumu ir svarsto paslaugą siūlyti ir mažesnių miestų gyventojams. Nors už Vakarų šalyse važiuojančius paspirtukų vairuotojus mokame šiek tiek mažiau, kainos skiriasi nežymiai.

REKLAMA

Lietuvoje elektrinių paspirtukų dalijimosi paslaugą teikia dvi įmonės: „CityBee“ ir „Bolt“. Pirmieji į mūsų šalies rinką žengę „CityBee“ pirmiausia dalintis dviratėmis transporto priemonėmis kvietė tik vilniečius, tačiau paslaugos tinklas pradėjo plėstis. Į naujus miestus žvalgosi ir „Bolt“.

Svarsto plėtros kryptis

Rugpjūčio pabaigoje elektriniai „CityBee“ paspirtukai pasiekė Kauną, Klaipėdą ir Palangą. Buvo skelbta, kad paspirtukai pajūrio gatvėmis riedės tik šiltuoju sezonu. Tačiau „CityBee“ vadovas Lukas Yla portalui tv3.lt tvirtino, kad paslaugos teikimas klaipėdiečiams ir palangiškiams gali būti pratęstas.

REKLAMA
REKLAMA

„Elektrinių paspirtukų, kaip ir dviračių, sezono trukmė priklauso nuo oro sąlygų ir nuo naudotojų poreikio. Jei matysime, kad paslauga tebėra paklausi, o gamta leis mėgautis besitęsiančiu šiltuoju metų laiku, tuomet elektriniai paspirtukai dar tikrai riedės pajūryje ir rudenį“, – tvirtino L. Yla.

REKLAMA

Tačiau Palangoje elektriniai paspirtukai nebuvo itin laukiami, bent jau miesto valdžios. Vasaros sezono metu Palangos savivaldybė buvo uždraudusi paspirtukams važiuoti J. Basanavičiaus g., Birutės parke ir ant Palangos tilto.

Pasak „CityBee“ vadovo, elektrinių paspirtukų plėtra Lietuvoje ir už jos ribų šiais metais buvo itin sparti, tačiau kol kas negalėjo patvirtinti, kad populiarėjanti paslauga pasieks ir kitus Lietuvos miestus.

„Turime sukaupę daugybę duomenų, kuriuos dabar analizuojame. Tik padarę išvadas ir atlikę kitų Lietuvos miestų potencialo mikromobilumo paslaugos diegimui vertinimą, atsižvelgę į gyventojų kiekį, miesto dydį, infrastruktūros būklę, galėsime dėlioti konkrečius tolesnės plėtros mūsų šalyje planus“, – kalbėjo L. Yla.

REKLAMA
REKLAMA

„Bolt“ paspirtukų dalijimosi paslaugą taip pat pirmiausia įdiegė sostinėje, o vėliau veiklą pradėjo vykdyti ir Kaune.

„Elektrinių paspirtukų paslauga Vilniuje viršijo mūsų lūkesčius, būtent tai ir buvo pagrindinė priežastis, kodėl nuspręsta teikti paslaugą ir Kaune. Čia taip pat džiaugiamės paslaugos rezultatais bei teigiamais klientų atsiliepimais“, – kalbėjo „Bolt“ padalinio Lietuvoje vadovas Andrius Pacevičius.

Pašnekovo teigimu, vertindami galimybes paslaugą teikti ir kituose Lietuvos miestuose, visų pirma, įmonė analizuoja tas vietoves, kur šiuo metu teikia pavėžėjimo paslaugas, Klaipėdą, Panevėžį, Alytų, Šiaulius bei Mažeikius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Vis dėlto, konkrečių planų šiuo metu atskleisti negalime“, – sakė A. Pacevičius.

Konkuruojančios įmonės klientams teikia vienodą kainoraštį – pradinis mokestis siekia 50 ct., o kiekviena minutė – 10 ct.

Kaimynams brangiau

„Bolt“ paspirtukų dalijimosi paslaugą taip pat teikia ir kitose Baltijos šalyse, tačiau taiko kitokią kainodarą.

Rygoje starto mokestis yra dvigubai didesnis nei Vilniuje ir siekia 1 eurą, o minutė važiavimo kainuoja tiek pat, kiek Lietuvoje.

Taline važiavimas paspirtuku kainuoja lygiai tiek pat, kiek Vilniuje, tačiau bauda, kurią gausite, jei paliksite transporto priemonę ne vietoje, yra didesnė. Vilniuje jūsų piniginė suplonėtų 30 eurų, Taline – 40 eurų.

REKLAMA

„Bolt“ paslaugą teikia ir ketvirtame pagal dydį Estijos mieste Pernu. Startinis mokestis čia siekia 1 eurą, o minutė važiavimo kainuoja 15 ct.

Išsiskiria šiauriečiai ir šveicarai

Nors pagal darbo užmokestį lietuviai tarp kitų europiečių neišsiskiria, vis populiarėjanti paspirtukų paslauga Vakaruose kainuoja labai panašiai kaip ir mūsų šalyje.

Daugelyje šalių startinis mokestis yra 1 euras, o važiavimo minutės kaina – 15 ct. Tiek turėsite sumokėti, jei norėsite paspirtuku pasivažinėti, pavyzdžiui, Paryžiuje, Vienoje ar Madride. Kainos nuo 15 iki 19 ct. varijuoja Austrijoje ir Vokietijoje.

Paslauga brangesnė Skandinavijoje ir Šiaurės šalyse.

Danijoje startinis mokestis siekia 1,3 euro, o minutės kaina 20–27 ct.

Suomiai moka standartinį vieno euro startinį mokestį, tačiau už minutę važiavimo turi sumokėti 25 ct.

REKLAMA

Tiek pat moka ir lietuvių emigrantų pamėgtos Norvegijos paspirtukų vairuotojai.

Švedams startinis mokestis šiek tiek mažesnis – apie 90 ct., tačiau minutės kaina panaši kaip ir kitose Šiaurės šalyse – 21 ct.

Brangiausiai už važiavimo paspirtuku minutę moka šveicarai – 32 ct.

Nors elektrinių paspirtukų populiarumo banga neblėsta, sankcijų prieš šias transporto priemones ėmėsi ne tik Palangos miesto valdžia. Paryžiuje uždrausta paspirtukus palikti ant šaligatvio ar važiuoti juo, Vilniaus valdžia pradėjo informacinę kampaniją dėl pakelėse numetamų paspirtukų. Šaligatviais važinėtis elektriniais paspirtukais draudžiama ir Vokietijoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Barselonoje paspirtukų nuoma uždrausta, o Jungtinėje Karalystėje šia transporto priemone galima važiuoti tik privačiose teritorijose. Elektrinių paspirtukų draudimų ėmėsi ir kai kurie Jungtinių Valstijų miestai. Nešvilyje jie buvo visiškai uždrausti, kai važiuodamas paspirtuku žuvo žmogus, o Atlantos miesto valdžia uždraudė paspirtukais važiuoti naktį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų