Tarp sostinės geležinkelio ir autobusų stočių esantis transporto žiedas buvo pertvarkytas vos prieš dvejus metus. Tačiau jau kitąmet ši teritorija bus tvarkoma iš naujo. Dar po kelerių metų neatpažįstamai turėtų pasikeisti visas stoties rajonas.

Planuojami Vilniaus stoties rajono pokyčiai (nuotr. bendrovės)

Planuojami Vilniaus stoties rajono pokyčiai (nuotr. bendrovės)

Planuojama, kad iki 2025 m. Vilnių pasieks europinės vėžės „Rail Baltica“ geležinkelio atšaka. Iki to laiko tikimasi sutvarkyti visą stoties rajoną. Apie šiems darbams skirtą projektą „Connect Vilnius“ buvo paskelbta dar metų pradžioje.

Viena iš sudėtinių projekto dalių – geležinkelio, tarpmiestinių autobusų ir miesto viešojo transporto keleivių terminalas. Jį ketinama pradėti projektuoti jau netrukus. O kitąmet, kaip tikisi miesto valdžia, projektas gali būti pradėtas įgyvendinti.

Apsispręsti tikisi šiemet

Vilniaus miesto vyriausiasis architektas Mindaugas Pakalnis portalui tv3.lt pasakojo, kad iš centro iškelti nei geležinkelio, nei autobusų stoties neplanuojama.

„Tiesiog galvojama, kaip tą teritoriją pertvarkyti, kad ji atitiktų šių dienų poreikius. Miesto laukia didžiulis iššūkis – tai yra „Rail Baltica“ atėjimas. Tai prognozuojama apie 2025 metus. Ateis europinė geležinkelio vėžė ir aišku, kad geležinkeliai dabar atnaujina visą savo keleivių vežimo strategiją ir siekia efektyviau veikti siūlydami keleivių pervežimą. Jie taip pat peržiūrėjo savo poreikius toje miesto dalyje turėti gamybinius padalinius – remonto cechus, kurie iš tikrųjų labai gerose miesto vietose.

REKLAMA

Geležinkeliai galvoja apie savo teritorijos pertvarką, apie keleivių vežimo efektyvinimą, mes norime sutvarkyti keleivinio transporto terminalą priešais geležinkelio ir autobusų stotis“, – aiškino architektas.

Mindaugas Pakalnis (nuotr. BFL)

Mindaugas Pakalnis (nuotr. BFL)

Jo teigimu, sostinės Naujininkų mikrorajono gyventojai kenčia nuo tam tikros teritorinės, funkcinės, taip pat socialinės atskirties nuo centrinės miesto dalies. Taigi reikia gerinti jų ryšius su miesto centru.

Pasak M. Pakalnio, su Architektų sąjunga netrukus bus organizuojamos kūrybinės dirbtuvės, per kurias bus surinkta ir įvertinta kuo daugiau idėjų, kaip turėtų keistis stoties rajonas:

„Yra pradėtas detalusis planas ir ten buvo gyventojų pastebėjimų, kad jie norėtų būti įtraukti, informuoti, žinoti kas keisis, kad jų gyvenimo kokybė nenukentėtų. Dabar yra toks pasiruošimo dirbtuvėms laikotarpis. Buvo susitikta su gyventojais, aptarta, kokias aspektais nagrinėti tą projekto poveikį gyvenamoms teritorijoms, ko ten gyventojams trūksta, kaip gerinti viešųjų erdvių kokybę ir saugumą.“

Architektas vylėsi, kad iki šių metų pabaigos turėtų būti išgryninta koncepcija, kas bus daroma. Tuo metu teritorijos detalusis planas turėtų būti baigtas 2020 m. arba 2021 m.

Kioskelių prie soties neliks?

Apie artimiausius planus, kaip ketinama tvarkyti stoties rajoną, M. Pakalnis ir kiti Vilniaus miesto savivaldybės atstovai kalbėjo su aplinkinių rajonų gyventojais ir verslininkais. Dėl kelių idėjų susitikimo dalyvių nuomonės visiškai išsiskyrė.

Pavyzdžiui, urbanistas, Statybos ir architektūros teismo ekspertų sąjungos pirmininkas Gintautas Tiškus svarstė, kad ir toliau reikėtų išlaikyti aikštės priešais geležinkelio stotį reprezentacinį statusą, o tvarkant teritoriją, iškelti prie autobusų stoties esančius prekybos paviljonus.

REKLAMA

Tačiau dėl šio pasiūlymo abejojo prekybininkų atstovai. Jų teigimu, dabar geltonuose kioskuose dirba apie 100 darbuotojų. Kas jų laukia, jeigu paviljonai bus iškelti? Net jeigu atsirastų kitos prekybos vietos stoties rajone, kas galėtų garantuoti, kad jos nepriklausys monopolininkui, kuris nepagrįstai užkels patalpų nuomos kainas ir apsunkins prekybininkų verslą?

Vieni susitikime dalyvavę gyventojai neprieštaravo, kad kioskai būtų iškelti, tačiau kitoje geležinkelio pusėje esančios Pelesos g. gyventoja pasakojo, kad kioskeliai turėtų likti, nes jai ir kitiems vilniečiams, atvažiavus viešuoju transportu iki stoties, ten patogu apsipirkti, susitaisyti batus ir pan.

Vilniaus stočių modernizacija (nuotr. bendrovės)

Vilniaus stočių modernizacija (nuotr. bendrovės)

Kaip bus organizuojamas eismas

Bene daugiausia susitikime diskutuota apie tai, kaip ilgainiui turėtų būti sureguliuotas viešojo transporto ir automobilių eismas prie stoties.

M. Pakalnis svarstė, kad dabartinė aikštė, aplink kurią įrengtos skirtingų autobusų ir troleibusų stotelės, yra klaidi (ypač atvykstantiems svečiams) ir nefunkcionali.

Kai kurie gyventojai siūlė problemą spręsti panašiai, kaip tai numatoma projekte „Connect Vilnius“ – tai yra viešojo transporto stoteles įrengti po žeme. Tačiau vyriausiasis architektas abejojo, ar tokį sumanymą būtų įmanoma įgyvendinti artimiausiu metu.

Gyventojai atkreipė dėmesį ir į nuolatines spūstis, kurios susidaro aplink stoties rajoną esančiose gatvėse. Automobilių čia esą gali dar padaugėti, nes kvartale prie „Panoramos“ viešbučio kyla du daugiabučių ir administracinių patalpų kompleksai („Renesanso“ ir „Senamiesčio sodai“).

REKLAMA

Pvz., projekte „Renesanso“, numatoma pastatyti 8 namus, o juose įrengti 145 butus ir 8 komercines patalpas. Projekto interneto svetainėje teigiama, kad po kompleksu numatyta ir požeminė aikštelė. Rajono senbuviai susitikime nuogąstavo, kad suintensyvėjus eismui prie stoties, suprastės jų gyvenimo kokybė.

Vis dėlto savivaldybės atstovai tikino, kad tvarkant stoties rajoną bus siekiama, kad jame mažėtų tranzitinio eismo, kad gyventojai ir miesto svečiai daugiau naudotųsi viešuoju transportu.

Vilniaus senamiesčio bendruomenės pirmininkė Asta Baškauskaitė, taip pat kiti susitikimo dalyviai taip pat ragino rekonstruojant aikštę daugiau dėmesio poilsio zonų įrengimui. Esą dabar žmonėms, gyvenantiems prie stoties, bene arčiausia žalioji zona yra Rasų kapinės.

Planuojami Vilniaus stoties rajono pokyčiai (nuotr. bendrovės)

Planuojami Vilniaus stoties rajono pokyčiai (nuotr. bendrovės)

nurimkite
2019-08-10 01:27:33
Prie Šimašiaus tikrai nieko nebus. Ne to rango veikėjas. Jis ir gimtosios Tauragės kvartalo seniūnaičiu negalėtų būti. Tokiems projektams reikalingi Zuoko rango veikėjai. Su visais jų privalumais ir trūkumais. Tik centralizuoto šilumos tiekimo kompleksui klausimą jam negalima patikėti. :) Šimašiui nebent stoties rajono terliones nuvalyti, vis šioks toks prisikabinimas prie sienų apipavidalinimo... :)
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
Vardas 2019-08-10 09:40:35
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Parašykite apie pastato konstrukcijas Tuskulėnų g., kur iškrito vienerių metų berniukas, nes akivaizdžiai su jomis kažkas negerai. Ar tai pakenks godžiam verslui? Juk brokuoti pastatai nuvertės...   ATSAKYTI
Mažeikietis 2019-08-10 08:23:28
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
" Prieš du metus jau buvo pertvarkytas eismas. Dabar vėl ruošiamasi..."
O argi negalėjo iš karto pergalvoti, pertvarkyti ? "Sumanūs, taupūs, išradingi vadai,tvarkytojai" !
Ar nebarsto lėšų ? Net į savo kišenes.
Šimašius, Zuokas ??? Kaip ir Malinauskas. Kaip ir Matjošaitis, su sūneliais. Visi jie stipriai painiojasi reikaluose. Gvelbia, gvelbia vis negana. Ir daug tokių. Ir visi sausi, "nekalti, švarūs", kaip tik ką gimę avinėliai. Ar neatpils, nepradės vemti ?   ATSAKYTI
nurimkite 2019-08-10 01:27:33
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Prie Šimašiaus tikrai nieko nebus. Ne to rango veikėjas. Jis ir gimtosios Tauragės kvartalo seniūnaičiu negalėtų būti. Tokiems projektams reikalingi Zuoko rango veikėjai. Su visais jų privalumais ir trūkumais. Tik centralizuoto šilumos tiekimo kompleksui klausimą jam negalima patikėti. :) Šimašiui nebent stoties rajono terliones nuvalyti, vis šioks toks prisikabinimas prie sienų apipavidalinimo... :)   ATSAKYTI

Top Video

Internautai pašėlo: mama įkėlė įrašą, kaip mažametis vairuoja ir viršija greitį
DABAR RODOMA
Internautai pašėlo: mama įkėlė įrašą, kaip mažametis vairuoja ir viršija greitį
DABAR RODOMA
Negalėjo nenufilmuoti: praeiviai stabtelėjo žiūrėti, ką moteris vedžioja lauke
DABAR RODOMA
Mama slapta užfiksavo šokiruojantį slaugės elgesį su jos negalią turinčiu sūnumi
DABAR RODOMA
Tiesioginio eterio įrašas atskleidė vagystę: kuriozas tapo sensacija
DABAR RODOMA
Dėl gyvūno pikantiško poelgio modeliui teko raudonuoti
DABAR RODOMA
Moteris palikusi atvirus automobilio langus labai greitai to pasigailėjo
DABAR RODOMA
Darbuotojai užfiksavo poros akimirką restorane: visi internautai ėmė jų ieškoti
DABAR RODOMA
Pamačius šalia važiavusį automobilį išsitraukė kamerą: to dar nebuvo regėję
DABAR RODOMA
Keistos išvaizdos žuvis sukėlė sąmyšį: atrodo, kaip su žmogaus veidu
DABAR RODOMA
Venckienės palaikymo mitingo dalyvė: aš buvau pas Neringą kameroje
REKLAMA
Vilnius (nuotr. Fotodiena.lt)
Ruošiantis plėsti nekilnojamojo turto mokestį mokančiųjų gretas, valdžios akys nekrypsta į savo pačios turtą. Duomenys rodo, kad nemaža dalis Lietuvos savivaldybių turi ...
Ruduo Vilniuje (nuotr. Justinas Auškelis/Fotodiena)
Išskirtinės architektūros šalies centrinių paštų likimas pakibo ant plauko – jau gruodį juos ketinama parduoti aukcionuose. „Lietuvos paštas“ tikina finansiškai negalintis ...
Nemuno namai (nuotr. stop kadras)
Bemiegės naktys ir skilinėjančios sienos. Tokia dviejų šalia Klaipėdos uosto įmonių įsikūrusių namų gyventojų kasdienybė tęsiasi ne vieną dešimtmetį. Galų gale valdininkai ...
Patarimai norintiems įsigyti būstą pajūryje: pastebimos kelios tendencijos
TV3 laidos „Penkių žvaigždučių būstas“ kūrėjai lankėsi Palangoje, kur pastaraisiais metais pastebima išaugusi būsto paklausa. Vis dažniau žmonės didmiesčiuose parduoda savo ...
Pernomuojami namai (nuotr. stop kadras)
Politikų ar savivaldybių tarnautojų pasipinigavimui už pernuomojamą tarnybinį būstą ateina galas. Vasarą kilus skandalui, kad bent keli Neringos politikai, mokėdami nebrangią ...
REKLAMA

TELEVIZIJA

TVPlay
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų