Iš visų ES šalių tik Lietuvoje, Lenkijoje ir Estijoje nėra jokių mokesčių taršiems automobiliams. Valdantieji puse lūpų užsimena, kaip gali būti apmokestinamos taršios transporto priemonės, bet tai gali likti tik kalbomis. Dėl to Lietuvai gresia šimtų milijonų eurų baudos. Tuo metu kitos ES valstybės taršos mokesčius didina.

automobiliai (nuotr. Broniaus Jablonsko)

automobiliai (nuotr. Broniaus Jablonsko)

Kaip jau ne kartą skelbta, jeigu Lietuva nesumažins oro taršos įvesdama automobilių mokestį arba nesiims kitų priemonių, šaliai gresia kelių šimtų milijonų eurų baudos.

Apie taršių transporto priemonių apmokestinimą didesnės diskusijos kilo dar prieš metus. Tačiau jos pritilo baigiantis 2018 m., kai artėjo savivaldybių tarybų, po to – prezidento ir Europos Parlamento rinkimai. Jiems pasibaigus apie mokestį vėl prabilta.

Tiek premjeras Saulius Skvernelis, tiek Aplinkos ministerijos vadovybė dabar kalba apie 1 tūkst. eurų paramą gyventojams, perkantiems mažiau taršius lengvuosius automobilius – tuos, kurie išmeta ne daugiau kaip 130 g/km CO2 dujų.

Už tokios taršos transporto priemones esą būtų mokamas 20 eurų metinis mokestis, o už kiekvieną gramą, viršijantį šią ribą, tektų papildomai mokėti po 0,5 euro.

REKLAMA

Palyginti su kitose šalyse galiojančiais taršos mokesčiais tai būtų gana nedidelė suma. Tačiau panašu, kad kalbos apie mokesčio įvedimą ir vėl liks tik kalbomis, o nepopuliarų sprendimą veikiausia teks priimti jau kitam Seimui.

Tik kalbos, nes vėl artėja rinkimai

Premjero patarėjas Skirmantas Malinauskas portalui tv3.lt sakė, kad dėl naujus mokesčių įstatymų projektus rengs Finansų ir Aplinkos ministerijų specialistai. Esą jie geriausiai turėtų žinoti situaciją.

Skirmantas Malinauskas (nuotr. LRVK | Darius Janutis)

Skirmantas Malinauskas (nuotr. LRVK | Darius Janutis)

„Kiekvienais metais būna įvairiausių siūlymų ir ministrų kabinetas sprendžia, kas bus teikiama Seimui. Pavyzdžiui, pernai tai buvo kiek sumažinta NT mokesčio kartelė ir siūlymas dėl antrojo būsto apmokestinimo, kuris Seime mirė. Kas bus teikiama šiemet, dar neaišku, dėl to ir nėra paskelbti jokie įstatymų projektai.

Esu tikras, kad ir premjeras neturi jokių galutinių siūlymų, nes ir ministerijos komentuoja juos skirtingai. Ką jau kalbėti apie politinius sprendimus“, – paaiškino patarėjas.

Jo teigimu, labai tikėtina, kad artėjant kitų metų rinkimams jokie radikalesni siūlymai dėl mokesčių pakeitimų Seime nesulauktų pritarimo. Taigi, dabartinės diskusijos apie tai ir yra tik diskusijos. Tiek Aplinkos ministerijos vadovybės, tiek premjero svarstymai gali būti tik bendro pobūdžio.

„Gal, ir tik gal, vienkartinis mokestis perkant taršius automobilius atsiras. Tai buvo pernai svarstoma. O kokius siūlymus rudenį teiks ministerijos, reikėtų klausti jų pačių.

Galų gale nauji mokestiniai įstatymai gali įsigalioti tik praėjus pusmečiui nuo jų priėmimo. Pavasario sesija jau baigiasi, o jeigu įstatymai būtų priimti rudenį, tai labai tikėtina, kad ir taip įsigaliotų tik 2021 m., o tai reiškia naują Seimą ir naujus sprendimus“, – komentavo S. Malinauskas.

REKLAMA

Kodėl tiek daug dyzelių iš Vokietijos

Daugiausia naudotų automobilių į Lietuvą atvežama iš Vokietijos. Šioje šalyje jau kurį laiką subsidijuojamas elektrinių automobilių įsigijimas. Perkant tik elektra varomą transporto priemonę galima gauti 4 tūkst. eurų paramą. Perkant hibridinį automobilį, mokama 3 tūkst. eurų parama.

Įmonėms, kurios savo veikloje naudoja elektrinius automobilius, taikomos mokestinės lengvatos.

Kaip informuoja Europos automobilių gamintojų asociacija, įprastinių benzinu ir dyzelinu varomų automobilių savininkai Vokietijoje turi mokėti taršos mokestį.

Čia apmokestinamas tiek variklio darbinis tūris (benzininiams varikliams 2 eurai, o dyzeliniams – 9 eurai už 100 cm3), tiek CO2 emisija (po 2 eurus už kiekvieną gramą, viršijantį 95 g/km ribą).

Taigi, už Lietuvoje populiarų 2010–2014 m. gamybos „Volkswagen Passat“, varomą „švariausiu“ 1,6 l tūrio dyzeliniu varikliu, kuris išmeta 114 g/km CO2, Vokietijoje tektų mokėti 331 euro metinį mokestį.

VW Passat (Wikipedia nuotr.)

VW Passat (Wikipedia nuotr.)

Jeigu Lietuvoje būtų įvestas toks automobilių mokestis, apie kurį viešai kalbėjo Aplinkos ministerija, už tokį „Passatą“ pas mus nereikėtų mokėti nieko.

Anglijoje automobilis – prabanga

Išlaikyti automobilį tikrai kainuoja ir tai geriausiai žino Lietuvos emigrantai, apsigyvenę Didžiojoje Britanijoje. Čia yra tiek vienkartinis automobilio registracijos, tiek kasmetinis mokestis.

Kaip skelbiama šios šalies oficialioje Vyriausybės interneto svetainėje, registracijos mokestis svyruoja nuo 0 svarų, jeigu jo CO2 emisija yra nulinė (t. y. jei automobilis yra visiškai elektrinis), iki 2135 svarų sterlingų, jeigu CO2 emisija viršija 255 g/km.

REKLAMA

Praėjus metams po automobilio įsigijimo vėliau kasmet už jį reikia mokėti po 145 svarų sterlingų arba beveik 163 eurų automobilio mokestį. Jo nereikia mokėti tik už elektrinius automobilius.

Be to, jeigu Didžiojoje Britanijoje perkamo automobilio vertė viršija 40 tūkst. svarų sterlingų (beveik 45 tūkst. eurų) 5 metus iš eilės už jį dar reikia mokėti po 465 svarų sterlingų arba 522 eurų mokestį.

Minėtas populiarus „Volkwagen Passat“ jos savininkui Anglijoje pirmaisiais metais kainuotų mažiausiai 170 svarų sterlingų (191 eurą). Antrais ir vėlesniais eksploatacijos metais už jį reikėtų mokėti po 145 svarus arba 161 eurą.

Beje, nevertėtų pamiršti, kad šiuo metu vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo polisas šioje šalyje kainuoja vidutiniškai 789 svarų sterlingų (Londone – per 1200 svarų) arba beveik 887 eurus.

Kokie mokesčiai Latvijoje

Pagal gyventojų pajamas ir perkamąją galią Latvija yra gana panaši į Lietuvą. Kitaip nei pas mus, transporto priemonės kaimyninėje šalyje apmokestinamos jau ne vienerius metus.

Pasižvalgykite po tik ką Rygoje atidarytą prekybos ir pramogų centrą „Akropole“ Audriaus Bareišio nuotr.

Pasižvalgykite po tik ką Rygoje atidarytą prekybos ir pramogų centrą „Akropole“ Audriaus Bareišio nuotr.

Kaip informuoja Latvijos Finansų ministerija, šioje valstybėje apmokestinami tiek lengvieji automobiliai, tiek motociklai, tiek autobusai ir kitos transporto priemonės.

Priklausomai nuo lengvojo automobilio amžiaus, jo valdytojas kasmet moka mokestį, apskaičiuojama arba pagal jo svorį, variklio galią, tūrį arba pagal CO2 emisiją.

Automobiliams, kurie išmeta iki 50 g/km CO2, taikomas nulinis mokesčio tarifas. Už 51–95 g/km CO2 mokamas 12 eurų, už 96–115 g/km – 48 eurų (tiek būtų ir už populiariausią jau minėtą „Passatą“), už 116–130 g/km – 84 eurų metinis transporto priemonės valdytojo mokestis.

REKLAMA

Maksimalus jo dydis Latvijoje – 756 eurai. Tiek turi pakloti daugiau kaip 351 g/km CO2 išmetančio automobilio valdytojas.

Nuo tokio mokesčio Latvijoje atleidžiami neįgalūs asmenys (mokesčio jiems nereikia mokėti tik už vieną transporto priemonę), diplomatinės atstovybės, avarinės tarnybos.

Pusę nustatyto mokesčio moka su krašto gynyba susijusios institucijos, taip pat municipalinės policijos tarnybos. Žemės ūkio produkcijos gamintojai už reikalavimus atitinkančius automobilius moka 25 proc. nustatyto mokesčio, o didelės šeimos – 50 proc. mokesčio už vieną automobilį.

Dovydas
2019-07-29 06:38:42
Man atrodo, visi puikiai supranta kam reikalingas tas mokestis. Tikrai ne gamtai apsaugot.
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
Hmm 2019-08-28 01:17:56
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Visu pirma, jei jau pagal pragyvenimo lygina su Rumunija, tai nereiketu lyginti pagal mokescius su Anglija.. visu antra, jei jau nori ivesti automobiliu mokesti, tai prasom, mazinkit akciza!!!   ATSAKYTI
Tarša 2019-08-16 11:48:58
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Kodėl taršos mokestis nėra pripliusuojamos prie kuro kainos. Labai daug privalumų. Tie kurie turi galingas mašinas, sumokėtų daugiau. Dyzelinu galima taikyti vienus tarifus, dujomis kitus. Kiek važiuoji tiek moki to taršos mokesčio. O ne mokėti už mašiną, kuria pensininkai tik vasarą važiuoja, ir vadybininkas pralekia bent 100000 km per metus tiek pat. Be to administravimo kaštai sumažėja. Nereikia tiek vmi pranešimų kiekvienam kad susimokėkit mokesčius. Tiesiog degalinės surinktus mokesčius sumokėt turėtų. Kuo daugiau giliniesi, tuo daugiau privalumų rišti taršos mokestį prie kuro.   ATSAKYTI
Vytautas 2019-08-07 07:51:41
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Valdžia lyginasi i dideles valstybes,gal jau gana ,tu mokesčių.Nes jau nieko naujo...Gal pradekit nuo atlyginimų,nes už grašius naujos neipirksi.Ir dar sena mašina ryja6l o nauja10l,tai kuri daugiau teršia...!Senos remontas pigesnis,bet turbūt ne tarša kalta ,o mokesčiai,nes jiems vis negana...! Pažiūrėk i Indija...   ATSAKYTI
Simux 2019-08-17 00:56:44
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Tą pati norėjau rašyt! Gal palyginkim atlyginimus ir kainas maisto Vokietijoj..  
Efka 2019-08-05 13:27:14
Pranešti apie netinkamą komentarą
-8
Senai reikia tuos smirdancius dyzelius trigubai apmokestinti...   ATSAKYTI
Ggf 2019-08-16 09:30:43
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Asilas  
Nmnm 2019-08-03 10:00:24
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Tegul pirma gauna baudas Lietuva kad pasiektų Vokietijos algų vidurkį,o tada deda mokesčius,tipo lietuvos ubagai išgelbės pasaulio atšilimą
   ATSAKYTI
Feliksas 2019-07-30 23:30:29
Pranešti apie netinkamą komentarą
-5
Lietuva tapo viena iš ubagiškiausių Eurosojuzo valstybių, o TSRS laikais buvome vieni pirmųjų!    ATSAKYTI
Feliksas 2019-07-30 23:25:49
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Įdomu kur tas taršos mokestis eis, ar į Eurosojuzo ar į mūsų valdininkeliu kišenes ir tikrai ne į jokį taršos mažinimo fondą!   ATSAKYTI
Feliksas 2019-07-30 23:22:41
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Debilai jus debilai, kiek jie Anglijoje ir Vokietijoje uždirba! Lietuvos ubagyne algos mažos ir susikiškit tą Europa ir jos nurodymus į užpakalį   ATSAKYTI
Albertas 2019-07-30 13:56:23
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Po velniu,kodel nerasot,kokius atlyginimus gauna vokieciai,ar britai?   ATSAKYTI
Emilija 2019-07-30 14:32:01
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
O latviai?  
Brod 2019-07-30 13:49:48
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Lietuva - reta išimtis, pažiūrėkite kokius atlyginimus gauna kiti!   ATSAKYTI
Vidas Z. 2019-07-30 07:12:44
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Reikia apmokestinti už tarša ir elektromobilius. Elektra iš oro savaime neatsiranda, degina mazuta, anglis ir kitas atliekas taip pat teršia ora. Ir nereikia pist prota, kad elektromobiliai tokie ekologiški ir tausojantys gamtą...   ATSAKYTI
Algis 2019-07-30 04:34:48
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Gaunant alga po 600 i rankas ir kai masinos reik nuvykt realiai i darba -ka tokiam zmogui daryt?.
Kazkodel nerasai zurnaliuga kad tavo ''kiti'' algas gauna 3-10x kartu didesnes.
Tu dar afrikoje tokiu grybu prirasyk tai gal tave ten suestu banaliai,ir tokia rasliava uodega nusivalytu   ATSAKYTI
Mantas 2019-07-29 23:10:58
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Bet jo Lietuvoje seno grabo negali įpirkti ką kalbėti apie naujesne mašiną,bet paskolas dalina tai ciupkit   ATSAKYTI
Mantas 2019-07-29 22:54:07
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Oi ta Lietuva dar vis komoje, žodžių taip yra aš dirbu uzseni automobilių srityje, ce tarša sudo malimas esmėje yra tokia skatinti naujų automobilių pirkimą nes gamintojai ant bankrotų rūbų ir dahuja darbuotojų atleidineja ir visa esmė Europą uzsiknisus juodai visi ant paskolų ir kreditų sėdi reikia naujų rinkų tai ką mūsų ubagynas dar liko su senais automobiliais. Bet jo aš sutinku reikia pirkti mašinas, bet jos sudai iš plasmasgaliu surinktos tik dizainą gražu kurią, kad prastumtu o iš ko jus pirksit naujesne mašina kreditus dabar dalina norit užsieniečiais tapti nepamirškite kad viena krizė buvo taip ir neatsistojo Lietuva bus ir kita krizė tad su kreditais atsargiai Lietuvoje nes tenai ant siūlo kabo viskas.   ATSAKYTI
Gripas 2019-09-30 18:53:58
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Maladec  
Marius 2019-07-29 21:59:07
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Runkelis, Skvern.....    ATSAKYTI
Marius 2019-07-29 21:57:00
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Nū gausiu įmonei 3000eu.i dzin moku ta mokesty   ATSAKYTI
Marius 2019-07-29 21:55:37
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Pala pala, Atlyginimas ką Pamiršot nū ir Runkelei man išvertė 3,45eu.   ATSAKYTI
Rimas 2019-07-29 20:34:59
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
... Kiek moka kiti.....? Kiek uždirba kitose šalyse žmonės...? +variklis- detalė, jis gali ir opelio ar BMW variklis stovėti automobilija...
   ATSAKYTI
As 2019-07-29 20:23:40
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
Geriau asilai paziurekit kokie atlyginimai lietuvoj ir uzsieny. Tada ir lyginkit dal..bajobai jus..   ATSAKYTI
NoriuNaujoAuto 2019-07-29 20:12:54
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
Lietuva - reta salis, paziurekite koki atlyginima gauna kiti   ATSAKYTI

Top Video

Pamačius šalia važiavusį automobilį išsitraukė kamerą: to dar nebuvo regėję
DABAR RODOMA
Pamačius šalia važiavusį automobilį išsitraukė kamerą: to dar nebuvo regėję
DABAR RODOMA
Keistos išvaizdos žuvis sukėlė sąmyšį: atrodo, kaip su žmogaus veidu
DABAR RODOMA
Venckienės palaikymo mitingo dalyvė: aš buvau pas Neringą kameroje
DABAR RODOMA
Šokiruojantis įrašas: policija elektra kratė vyrą, kurio rankose – vienerių metų vaikas
DABAR RODOMA
Vyras renka žmonių nagus: nepatikėsite, kam juos naudoja
DABAR RODOMA
Šuo tapo sensacija – šeimininkui moka pasakyti žodžiais, ko nori
DABAR RODOMA
Linksmos sesučių Emilijos ir Martynos pamokos, kaip kepti pyragą
DABAR RODOMA
Mikutavičius atskleidė, kokios aistros verda „X faktoriaus“ užkulisiuose
DABAR RODOMA
Išsitraukė kamerą, kai pamatė, ką porelė veikia viduryje gatvės
DABAR RODOMA
Vyras dėl nesėkmės vakarėlyje kaltins žmoną dar ilgai: juokėsi visi
REKLAMA
Nerijus Mačiulis (nuotr. „Swedbank“)
Šiemet mūsų šalies ūkis rodė gana neblogus rezultatus. Tačiau jau artimiausiu metu jis gali susidurti su netikėtais sunkumais, kurių debesys kaupiasi virš svarbiausių pasaulio ...
Svetlana Rybakienė scenoje su dukromis. (nuotr. asm. archyvo)
Svetlana Rybakienė savo gyvenimą dalija į dvi dalis – iki 2004 metų ir po jų, kai viską turėjo pradėti nuo nulio. Grįžtant iš Lenkijos ją vežęs vairuotojas prie vairo užmigo, ...
Lėktuvai (nuotr. Organizatorių)
Norvegijos oro bendrovė „Norwegian Air Shuttle“ kitąmet pradės skraidinti iš Palangos į Stokholmą bei Kopenhagą, taip pat iš Kauno į Oslą.   „Matome vis ...
Seimas (nuotr. stop kadras)
Lietuvos valdantiesiems svarstant galimybę apmokestinti didžiųjų bankų ar kredito unijų turtą, prieš kelerius metus tokį mokestį įvedusios Lenkijos ekspertas tvirtina, kad jis ...
Parduotuvė (Fotobankas)
Dalis Lietuvoje išaugintų daržovių kur kas brangesnės nei pernai. Paskutiniais Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro (ŽŪIKVC) tyrimų duomenimis, skelbiamais puslapyje ...
REKLAMA

TELEVIZIJA

TVPlay
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų