Ar verta laukti? Ne už visus automobilius duos tūkstantį eurų

Jeigu planuojate netrukus įsigyti kitą automobilį, jums veikiausia vertėtų šiek tiek palaukti. Aplinkos ministerija paskelbė pažymą, kurioje detalizuoja, kokiais atvejais bus galima gauti 1 tūkst. eurų lengvajam automobiliui įsigyti. Tiesa, už labiausiai lietuvių pamėgtus automobilius gauti paramos tikriausiai nepavyks.

Eismas Vilniuje (nuotr. 123rf.com)
10

Kaip rašoma ministerijos pažymoje, į 1 tūkst. eurų paskatinimą galės pretenduoti fizinis asmuo, kuris yra transporto priemonės savininkas, atidavęs bent 12 mėn. buvusį jo nuosavybe lengvąjį automobilį (M1 klasės) ir įsigijęs mažiau taršų automobilį.

Iš viso paramai yra numatyta 30 mln. eurų suma. Tačiau pagal pirmąjį kvietimą (vėliau seks kiti) bus išdalinta 5 mln. eurų suma. Taigi, pradžioje ją dalinsis 5 tūkst. gyventojų, o iš viso ją galės gauti 30 tūkst. gyventojų.

Kaip minėta, norint gauti pinigų už naują mašiną, reiks atsisakyti senosios – ji turės būti oficialiai registruota Lietuvoje ir registre turėti požymį „dalyvavimas viešajame eisme – leidžiamas“.

Pasitikrinti, ar jūsų automobilis atitinka šį požymį, nesunkiai galima prisijungus prie Kelių transporto priemonių registro (tai galima padaryti Regitros valdomame transporto priemonių registre).

Priduoti seną automobilį sunaikinimui galima tik toms įmonėms, kurios yra registruotos Atliekų tvarkytojų registre. Atsisakantiems automobilio išduodamas eksploatuoti netinkamų transporto priemonių sunaikinimo pažymėjimas, kurio prireiks prašant 1 tūkst. eurų.

REKLAMA

Kaip informuoja Aplinkos ministerija, tiksli automobilio pridavimo data bus nustatyta kvietime teikti paraiškas. Paraiškas paramai gauti bus galima pateikti internetu, per Aplinkos projektų valdymo agentūros informacinę sistemą.

(10 nuotr.)
FOTOGALERIJA. Perkamiausi naudoti automobiliai

Į piniginę kompensaciją negalės pretenduoti tie asmenys, kurie pirks populiariausius Lietuvoje dyzelinu varomus automobilius. Tačiau perkant mašiną, varomą benzinu, elektra, dujomis ar etanoliu (arba šių degalų rūšių kombinacija), pinigai bus mokami.

Be to, perkamo automobilio bendras išmetamas CO2 kiekis, nurodytas transporto priemonės registracijos liudijime, nebūtų didesnis kaip 130 g/km, o išmetamųjų teršalų standartas butų „Euro 5“ ir aukštesnis.

Kompensacija bus mokama tik už M1 klasės transporto priemones keleiviams vežti, turinčias ne daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir 1 sėdimą vietą vairuotojui.

Taip pat numatytas dar vienas ribojimas: 2 metus nebus galima perleisti, parduoti, ar kitokiu būdu suvaržyti teisių į su parama įsigytą automobilį.

Už pamėgtus modelius kompensacijos nebus

„Regitros“ duomenimis, pirmąjį šių metų pusmetį Lietuvoje pirmą kartą registruota daugiau kaip 89 tūkst. naudotų ir per 23 tūkst. naujų lengvųjų automobilių.

REKLAMA

Kiek anksčiau skelbta, kad populiariausi naudoti yra „Volskwagen“, BMW, „Audi“, „Opel“ markių automobiliai, vidutinis jų amžius viršija 11 metų.

Tarp naujų pirmauja „Fiat“, „Volkswagen“ ir „Toyota“ markių modeliai. Jeigu iš naujų populiariausių automobilių daugelis atitinka numatomus reikalavimus paramai gauti, tai norint pirkti pamėgtus senesnius modelius ją teks pamiršti.

Daugelis jų parduodami su skirtingo darbinio tūrio varikliais. Būtent nuo jo priklauso, kiek mašina kelyje naudos degalų ir kiek CO2 dujų išmes. Duomenis apie tai skelbia įvairūs automobilių mėgėjų portalai, pavyzdžiui, auto-abc.eu.

(10 nuotr.)
FOTOGALERIJA. Perkamiausi nauji automobiliai

Benzinu varomas „VW Passat“ (2010–2014 m.), priklausomai nuo variklio darbinio tūrio, išmeta nuo 117 iki 225 g/km CO2;

„VW Golf“ (2008–2012 m.) – nuo 138 iki 173 g/km;

BMW 3 serija (2006–2010 m.) – nuo 151 iki 238 g/km;

BMW 5 serija (2010–2013 m.) – nuo 152 iki 243 g/km;

„Audi A6“ (2008–2011 m.) – nuo 174 iki 262 g/km.


Rašyti komentarą...
M
Matei
2019-08-01 06:42:57
Pranešti apie netinkamą komentarą
Tai pabučiuokit į subinę
Atsakyti
-1

M
Mintis
2019-08-01 08:25:44
Pranešti apie netinkamą komentarą
Savo tuos 1000 eurų įsikiša ten kur saulė nešviečia, marazmas čia vadinasi! Lauk, o jie dar mat pagalvos duot ar neduot. Seno automobilio už kurį mokėjo žmogelis tikrai ne nusipirks ekologikesnio nes tai neįmanoma. Tegu nors pusę to automobilio vertės. Čia vadinama masiškai apgaulė. Tikėkit ir būsite izdurti.
Atsakyti
-3

N
Netinkama
2019-08-01 12:03:20
Pranešti apie netinkamą komentarą
Vienu žodžiu yra taip : didžioji LT gyventojų dalis važinėja kledarais ir jie pridavę seną automobilį, kito Euro 5 ar naujesnio neįpirks dėl per mažų pajamų. Kiti, perkantys naujus ar apynaujus automobilius jų į savartynus savaime suprantama nepridavinės. Tai kas naudosis parama? Beveik niekas. Įtarimas toks, kad sukūrė tam, kad kažkas būtų sukurta bet realiai neveiks.
Atsakyti
-3

SKAITYTI KOMENTARUS (29)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų