REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vyriausybė paruošė planą, kaip kovos su nesąžiningais turgaus prekiautojais. Priversti susimokėti mokesčius užsimota parduodančius naudotus automobilius, mėsą ir daržoves. Bausmės rengiamos ir statybininkams, kurie dirbs neturėdami specialių statybininko kortelių.

Vyriausybė paruošė planą, kaip kovos su nesąžiningais turgaus prekiautojais. Priversti susimokėti mokesčius užsimota parduodančius naudotus automobilius, mėsą ir daržoves. Bausmės rengiamos ir statybininkams, kurie dirbs neturėdami specialių statybininko kortelių.

REKLAMA

 

Statybininko kortelę Lietuvoje jau turi apie 1000 statybos sektoriaus darbuotojų. Ją įsivedę į asociaciją susibūrusios Lietuvos statybos įmonės, kurios galėtų lengviau atpažinti kvalifikuotus darbuotojus. Turėti panašias korteles vyriausybė užsimojo reikalauti iš visų šalies statybininkų.

Kortelių tikslas yra kova su šešėliu, mat statybose jis didžiausias. Dirbantiems be kortelių grės baudos.

„Yra technologijos, kur žmonės atvykdami į objektą, kuriame dirba, atsižymi. Darbo inspekcija gali realiu laiku patikrinti, kiek žmonių ten dirba. Jei jie nedirba, gali skirti baudas", – sako viceministras Eitvydas Bingelis.

REKLAMA
REKLAMA

Vyriausybė viliasi, kad įvedusi privalomas statybininkų korteles galės lengviau susekti nelegalius darbuotojus ir šešėlinius sandorius. Tačiau korteles vyriausybė bus pajėgi įvesti tik po metų, o ir projektui išleisti planuoja beveik 2 mln. eurų. Tad statybininkų asociacija siūlo naudoti jų korteles – esą ir išlaidų bus mažiau ir korteles pagamins greičiau. Tačiau vyriausybė statybos bendrovių projekto kratosi ir ketina kurti valdiškas korteles.

REKLAMA

Naujas apynasris gresia ir turgaus prekeiviams, parduodantiems mėsą, jos produktus bei daržoves. Kas rytą prieš pradėdami prekybą prekeiviai privalės mobiliu telefonu ar kompiuteriu specialioje elektroninėje sistemoje deklaruoti, kiek ir kokių prekių atsivežė, o vakare – ką pardavė ir kiek uždirbo. Sistemą sukurti valstybei kainuotų 0,5 mln. eurų, o kasmet palaikyti – dar po 100 tūkst. eurų.

Kaip veiktų sistema pasakoja žemės ūkio viceministras Evaldas Gustas:

„Jis pirmiausia užsiregistruoja pas turgavietės administratorių, pateikia dokumentus atsivežtos produkcijos, kuria prekiaus. Šita informacija iš dokumentų bus suvesta į informacinę sistemą."

REKLAMA
REKLAMA

Vyriausybė ruošia apynasrį ir naudotų mašinų prekeiviams. Šie atvežę mašiną į Lietuvą nebegalės apsimesti, esą pirkėjas ją pirko teisiai iš vokiečio ar prancūzo. Visos įvežtos naudotos mašinos pirmiausia turės būti registruojamos, užregistruoti turės būti ir pardavimo sandoriai, kad būtų sumokėtas PVM nuo realios, o ne dokumentuose sumažintos automobilio kainos.

„Atsiranda tarpinė pareiga perpardavėjui deklaruoti įsigytą automobilį su visom atitinkamomis sumomis, už kiek pirkta ir t.t. atsiranda galimybė tarnyboms informaciją kontroliuoti", – kalbėjo vidaus reikalų ministras Eimutis Misiūnas.

Išgirdę apie šias kitąmet vyriausybės planuojamas naujoves, tiek mašinų prekeiviai, tiek daržovių ir mėsos pardavėjai jau purkštauja, kaip esą jiems bus sunku ir brangu naujus reikalavimus įvykdyti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Pardavėjai mokesčius optimizuoja visame pasaulyje, nieko naujo čia nėra. Mastas svarbu, kad būtų sumokamas PVM nuo visos kainos. O smulkius atvejus gaudyti kainuos brangiau nei atneš naudos", – mano naudoto transporto pardavėjas Vismantas Baršys.

Kontrolės priemonės valstybei esą bus per brangios ir neapsimokės, dėl jų esą brangs ir prekės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų