REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Darbdavių ir tolimųjų reisų vairuotojų atstovams nesutariant dėl atlyginimų koeficientų didinimo, darbuotojų profesinės sąjungos antradienį nusprendė trauktis iš derybų dėl kolektyvinės sutarties.

Darbdavių ir tolimųjų reisų vairuotojų atstovams nesutariant dėl atlyginimų koeficientų didinimo, darbuotojų profesinės sąjungos antradienį nusprendė trauktis iš derybų dėl kolektyvinės sutarties.

REKLAMA

„Mes oficialiai šiandien pasitraukėme iš kolektyvinių derybų su nacionaline vežėjų automobiliais asociacija „Linava“, nes jie nesutiko su mūsų teikiamais pasiūlymais. (...) Šiandien buvo pateiktas jų pasiūlymas, koeficientas – 1,4 (minimalaus mėnesio atlyginimo – BNS) ir 60 proc. dienpinigių (finansų ministro patvirtintos dienpinigių normos – BNS) bei kiti įsipareigojimai“, – BNS antradienį sakė transporto profesinių sąjungų Forumo pirmininkas Bronius Bučelis.

Šiuo metu vairuotojams už darbą užsienio šalyse mokama 1,3 minimalaus atlyginimo ir dienpinigiai. Dėl to jų socialinės garantijos gerokai sumenksta. Vyriausybė yra rekomendavusi koeficientą didinti iki 2.

REKLAMA
REKLAMA

Anot profsąjungų, derybos turėjo prasidėti nuo Vyriausybės pasiūlyto dydžio.

„Vyriausybė pasakė koeficientas 2. Tai turėtų būti startinė pozicija, nuo kurios derėtumės. Jei darbdaviai nori, kad mes kažkiek nusileistume nuo 2, tai turi pasiūlyti, ką jie duoda mainais. Tai gali būti socialinių garantijų paketas, kuris atsvertų tą mažėjimą, bet jokiu būdu ne 1,4“, – BNS sakė profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkė Inga Ruginienė.

REKLAMA

Anot jos, darbdavių atstovai siūlė sutartyje įtvirtinti, kad darbuotojai patys pirktųsi draudimus, ilginti darbo valandas.

„Darbdavys ateina į derybas, norėdamas susitarti dėl didesnės žalos, kurią turi atlyginti darbuotojas, dėl mistinio draudimo, kurį privalo nupirkti profsąjungos, dėl didesnių darbo valandų, tai koks tai yra susitarimas?“, – klausė I. Ruginienė.

Darbuotojų atstovų teigimu, sutikti su darbdavių siūlymu neapsimoka, nes šiuo metu galiojantis Darbo kodeksas suteikia daugiau apsaugų ir socialinių garantijų, nei siūlo darbdaviai.

REKLAMA
REKLAMA

„Mes manome, kad gal kartais geriau nepasirašyti, negu pasirašyti silpną šakinį susitarimą, nes jame matėme daugiau žalos“, – BNS sakė vairuotojų profesinės sąjungos pirmininkė Jovita Jančiauskienė.

„Linava“: tęsime derybas su likusiais

„Linavos“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis sako, kad pasitraukė tik dalis profsąjungų, todėl su likusiomis derybos toliau bus tęsiamos.

Ano jo, nuo derybų pradžios buvo kalbama apie 1,4 MMA koeficientą, tačiau antradienį profsąjungų reikalavimai pasikeitė.

„Mes ką buvome pradžioje sutarę, tai savo įsipareigojimus įvykdėme, tiesiog dalis profsąjungų atėjo šiandien, pakeitė nuomonę, atėjo su tais reikalavimais, o mes likome prie savų“, – BNS sakė T. Garuolis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Mes juos kviečiam sugrįžti ir tęsti toliau“, – pridūrė jis.

T. Garuolio teigimu, įgyvendinti Vyriausybės siūlymą šiuo metu būtų neįmanoma.

„Šitame kontekste, kas dabar vyksta sektoriuje, būtų pražūtingas sprendimas, nes jeigu Vyriausybė staiga pasakytų arba įvestų tą koeficientą (2 – BNS), uždėtų kryželį ant šito sektoriaus.

Jis taip pat neigė, kad darbdavių atstovai siekė įtvirtinti, jog profsąjungos pačios mokėtų už draudimą.

Iš derybų antradienį pasitraukė visos profsąjungos, išskyrus „Solidarumą“. Šis klausimas bus svarstomas kitą savaitę Trišalėje taryboje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų