REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jeigu keleivių srautai šalies oro uostose didės tokiu pačiu tempu kaip iki šiol, Lietuvoje bus statomas naujas oro uostas tarp Vilniaus ir Kauno.

Jeigu keleivių srautai šalies oro uostose didės tokiu pačiu tempu kaip iki šiol, Lietuvoje bus statomas naujas oro uostas tarp Vilniaus ir Kauno.

REKLAMA

Pirmadienį apie tai žiniasklaidai pranešė susisiekimo ministras Rokas Masiulis. Jo teigimu, sprendimas dėl naujo oro uosto turėtų būti priimtas iki 2022 m. Esą tik tada būtų aišku, ar keleivių srautas didės tiek, kad naują oro uostą statyti apsimokėtų.

Jeigu būtų nutarta naują oro uostą statyti, jis turėtų iškilti iki 2035 m.

Kiek kainuotų naujo oro uosto statybos, ministras neatskleidė. Tačiau, anot jo, būtų gerai, jeigu statybas finansuotų patys oro uostai, nes valstybė negalėtų prie to prisidėti.

Kita vertus, būtų galima finansuoti oro uostą pasitelkus konsesininką. Vis dėlto tokiu atveju jis kainuotų kiek brangiau.

REKLAMA
REKLAMA

„Mes pabandėme sudėlioti planą iki 2035 m., visus įmanomus variantus, kurie labiausiai priklauso nuo to, koks bus keleivių skaičius.

Pirma, turime spręsti pačius aštriausius klausimus. Tai yra Vilniaus ir Kauno pralaidumo klausimą, jų didinimą. Šiuo metu jie yra perkrauti“, – aiškino R. Masiulis.

REKLAMA

Jo teigimu, šiuo metu investuojama į Vilniaus ir Kauno oro uostus siekiant, kad investicijos visiškai atsipirktų per tą laikotarpį, kol jos tarnaus.

„Turime stebėti keleivių srautus. Tik tuo atveju, jeigu keleivių srautai augs taip, kaip buvo pernai, tiek, kiek augo per pirmuosius šių metų mėnesius, jei didelis augimas bus išlaikytas, mes neturėsim kito pasirinkimo, mums reikės didesnio oro uosto. Ir tokiu atveju numatomas varintas svarstyti naują oro uostą tarp Vilniaus ir Kauno“, – kalbėjo R. Masiulis.

Jo teigimu, bet kokiu atveju sprendimas dėl naujo oro uosto būtų paremtas ekonominiai argumentais.

REKLAMA
REKLAMA

„Vienas iš variantų buvo aktyviai svarstomas – Kauno oro uostą padaryti pagrindiniu oro uostu, nes Kaune yra plėtros galimybių. Vilniuje tokios galimybės nėra“, – aiškino ministras.

Vis dėlto toks variantas buvo atmestas. Labiausiai dėl to, kad Kauno oro uostas yra per toli nuo sostinės. O tai yra nepatrauklu keleiviams ir avialinijoms.

R. Masiulis komentavo, kad jeigu būtų statomas naujas oro uostas, tai dabartinis Vilniaus oro uostas būtų uždarytas.

Tačiau ar tikrai taip bus, bus diskutuojama artimiausius trejus metus.

Naujas oro uostas turėtų ilgesnį pakilimo taką už dabartinį Vilniaus oro uosto taką. Jame galėtų leistis dideli oro uostai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų