REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kinija stiprina spaudimą JAV aviacijos milžinei „Boeing“ dėl kompensacijų už tai, kad buvo priversta nutupdyti amerikiečių gamybos orlaivius „MAX 737“ bei dėl „Boeing“ vaidmens patvirtinant valdymo sistemos pakeitimus po dviejų aviakatastrofų.

Kinija stiprina spaudimą JAV aviacijos milžinei „Boeing“ dėl kompensacijų už tai, kad buvo priversta nutupdyti amerikiečių gamybos orlaivius „MAX 737“ bei dėl „Boeing“ vaidmens patvirtinant valdymo sistemos pakeitimus po dviejų aviakatastrofų.

REKLAMA

Dvi iš trijų pagrindinių valstybės valdomų oro linijų bendrovių – „Air China“ ir „China Southern Airlines“ – trečiadienį pareiškė norinčios gauti kompensacijų už tai, kad negali eksploatuoti savo orlaivių. Trečioji, „China Eastern Airlines“, panašų reikalavimą paskelbė praėjusį mėnesį.

Kinija, kaip ir Šiaurės Amerika ir Europa, yra viena didžiausių orlaivių rinkų, todėl jos pozicija yra labai svarbi „Boeing“.

Azijos šalis buvo viena pirmųjų, kovo mėnesį sustabdžiusių orlaivių „MAX 737“ naudojimą, kai per dvi avarijas Indonezijoje ir Etiopijoje žuvo 346 žmones.

REKLAMA
REKLAMA

Tyrėjų teigimu, nelaimės įvyko dėl skrydžių valdymo sistemos defektų.

„Turime pasitelkti bausmes ir parodyti amerikiečiams, kad jų slėpimo ir sukčiavimo praktika siekiant naudos iš kitų yra nesąžininga“, – parašė laikraštis „The Global Times“, kurį leidžia valdančioji komunistų partija ir kuris yra žinomas dėl nacionalistinių pažiūrų.

REKLAMA

„Air China“ taip pat nori gauti kompensaciją už užsakytų orlaivių pristatymo vėlavimus, pareiškė vienas jos reklamos departamento darbuotojas. Minėtas darbuotojas atsisakė nurodyti savo pavardę ar smulkesnės informacijos apie reikalavimą.

„China Southern“ nori, kad būtų kompensuoti jos nuostoliai, patirti dėl to, kad bendrovė negali naudoti savo „MAX 737“ lėktuvų, pareiškė pavarde Wang (Vang) prisistatęs reklamos skyriaus darbuotojas.

Kinijos aviacijos reguliavimo institucija balandį pareiškė, kad bet kokie projektavimo ar pilotų mokymo pokyčiai bus „visiškai įvertinti“ remiantis „MAX 737“ avarijų tyrimo rezultatais.

REKLAMA
REKLAMA

Tai rodo, kad Pekinas nori pats išnagrinėti ir patvirtinti visus pakeitimus, o ne pasikliauti „Boeing“ ar JAV Federalinės aviacijos administracija (FAA).

Kinija yra viena iš devynių šalių, kurios atstovai įeina į FAA peržiūros grupę, kartu su Australijos, Brazilijos, Kanados, Europos Sąjungos, Japonijos, Indonezijos, Singapūro ir Jungtinių Arabų Emyratų atstovais.

„Turite leisti dalyvauti visiems, jei norite parodyti, kad nesukčiaujate“, parašė naujienų svetainė „Guangcha.com“.

„Boeing“ vertinimu, Kinijos oro linijų bendrovės per ateinančius du dešimtmečius įsigis 7,7 tūkst. orlaivių.

Kinijos vyriausybė pakaitomis įsigyja orlaivių iš „Boeing“ ir „Airbus“, siekdama išlaikyti konkurenciją ir žemesnes kainas.

Be to, valstybei priklausanti bendrovė taip pat šiuo metu kuria orlaivį, kuris turėtų tapti kinų varžovu „MAX 737“ ar „Airbus A320“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų