Šiemet Lietuvoje naujų automobilių pardavimas didėjo sparčiausiai visoje Europoje. Dviženkliu skaičiumi didėjo ir naudotų mašinų prekyba. Kodėl mašinų pradėjome pirkti daug daugiau ir kodėl taip skiriasi perkamiausi modeliai?

Automobiliai (nuotr. Raimundo Maslausko)

Automobiliai (nuotr. Raimundo Maslausko)

„Regitros“ duomenimis, šių metų sausį – balandį Lietuvoje registruota 58 tūkst. naudotų ir 14,6 tūkst. naujų lengvųjų automobilių. Palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, naudotų mašinų parduota 15 proc., o naujų – net 53 proc. daugiau.

Sprendžiant iš Europos automobilių gamintojų asociacijos skelbiamos statistikos, šiemetinis naujų lengvųjų automobilių prekybos augimas yra sparčiausias visoje ES. Dviženklis augimas taip pat fiksuotas Rumunijoje (25 proc.) ir Estijoje (16 proc.). Tačiau visoje ES šių metų pirmąjį ketvirtį naujų automobilių parduota 3,3 proc. mažiau nei tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu.

Mūsų šalyje šiemet daugiausia parduota „Fiat 500“, „Fiat Tipo“, „Jeep Renegade“ ir „Toyota RAV4“ naujų lengvųjų automobilių. Pigiausios šių modelių komplektacijos, kaip skelbiama oficialių atstovų interneto svetainėse, atitinkamai kainuoja 10 990 eurų, 13 590 eurų, 19 490 eurų ir 26 750 eurų.

REKLAMA

Tarp dažniausiai perkamų naudotų automobilių karaliavo „Volkswagen Passat“ ir „Volkswagen Golf“, taip pat trečios ir penktos serijos BMW. Šių mašinų kaina priklauso nuo jų būklės, pagaminimo metų, ridos ir kt.

Šiemet gyventojai nupirko 86 proc. visų naudotų ir vos 15 proc. visų naujų automobilių. Įmonės ir įstaigos nusipirko gana nedaug naudotų ir didžiąją dalį naujų transporto priemonių.

„Eurostat“ duomenimis, iš visų ES šalių Lietuvoje yra didžiausia dalis automobilių, kurių amžius tarp 10 ir 20 metų. Net 64 proc. lengvųjų automobilių yra būtent tokio senumo.

Kurie naudoti yra geresni?

Paklaustas, kuo paaiškintų rekordinį automobilių pardavimą Automanas.lt projekto vadovas Ramūnas Žilionis svarstė, kad tai susiję su bendru lietuvių gyvenimo gerėjimo, tačiau neatmetė, kad dalis statistikos gali būti netiksli.

„Gyvenimas gerėja ir tiek, kažkokių anomalijų dėl pardavimo didėjimo nematau. Pamenu, prieš krizę dirbome kartu su nekilnojamojo turto (NT) vystytojais ir automobilių pardavėjais. Pastebėjome, kad ir vienų, ir kitų pardavimai labai koreliuoja.

Jeigu kyla NT, tai kyla ir automobilių, ypatingai naujesnių pirkimas. 2008 m. krentant NT pardavimas, krito ir automobilių pardavimas. Matyt, čia tokia bendra tendencija“, – komentavo pašnekovas.

REKLAMA

Jis abejojo, ar visi TOP3 naujų automobilių modeliai, kurių šiemet parduodama daugiausia, lieka Lietuvoje. Gali būti, kad dalis jų čia registruojami, tačiau netrukus reeksportuojami į kitas valstybes. „Autotyrimų“ duomenimis, vien balandį iš naujų Lietuvoje registruotų automobilių reeksportuoti buvo daugiau 1,6 tūkst. Vis dėlto ir įvertinus šiuos skaičius, naujų pardavimo didėjimas lieka vienas didžiausių ES.

„Naudotų automobilių didesnį pardavimą siečiau su bendru ekonomikos augimu. Kaip NT rinka pastoviai auga, kai gyvenimas geras, tai taip pat ir naudoti automobiliai. Žmonės keičia savo automobilius į truputį naujesnius. Truputį geresni automobiliai pamažu ateina į Lietuvą ir situacija po truputį gerėja“, – kalbėjo R. Žilionis

Jo nestebina, kad tautiečiai įsigyja palyginti daug aukštesnės klasės naudotų „Audi“ ir BMW automobilių, kurių degalų sąnaudos nemažos:

„Nereikia galvoti, kad degalų ekonomija lietuviams yra vertybė. Juk yra bendros eksploatacijos, remonto sąnaudos. Jei žmogus uždirba 1–1,5 tūkst. eurų, nusiperka naujesnį „pasatą“, „bemsą“ ar „Audi“, varomus dyzeliu, tai kuro sąnaudos normalios, o juos remontuojančių meistrų ir detalių pilna.

Ir nesuki galvos. Nesvarbu, kad kas antrą mėnesį užsuki į dirbtuves. Bet vis tiek pigiau nei pirkti apynaujį, nuvažiuoti su juo pas oficialų atstovą ir laukti, kol tau išrašys 2 tūkst. eurų sąskaitą. Skaičiavimas paprastas.“

Pašnekovas pripažino, kad, pvz., Jungtinėje Karalystėje tokiems automobiliams taikomi didesnės draudimo įmokos, taršos mokesčiai. Panašią politiką vykdo ir kitos valstybės, tačiau Lietuvoje nieko panašaus nėra. Taigi, kaip rodyta ne vienoje TV laidoje, vien dėl degalų ir remonto sąnaudų turėti aukštesnės klasės bet senesnį automobilį apsimoka labiau nei naujesnį, bet žemesnės klasės. Esą pirmasis mažiau genda, mažiau dėvisi nei pastarasis.

REKLAMA

Netrukus laukia pokyčiai

Banko „Luminor“ vyriausiasis ekonomistas Žygimantas Mauricas augantį automobilių pardavimą taip pat sieja su ekonominės padėties gerėjimu, tačiau įspėja, kad visą laiką taip nesitęs.

„Pvz., vartotojų pasitikėjimo indeksas šiuo metu yra didžiausias po krizės laikotarpio. Ypač jis pradėjo kilti pastaruosius 3–4 mėnesius, šiek tiek sumažėjus kainų augimui, ypatingai maisto produktų, paspartėjus darbo užmokesčio augimui.

Matome ir viešojo sektoriaus atlyginimai auga ir pensijos, o jei dar žmonės patiki politikų dosniais pažadais... taigi žmonės paprasčiausiai mato šiuo metu pakankamai palankų metą atsinaujinti savo garderobą, taip pat ir automobilius. Manau, tai pagrindinė priežastis“, – aiškino ekonomistas.

Žygimantas Mauricas (nuotr. Tv3.lt/Ruslano Kondratjevo)

Žygimantas Mauricas (nuotr. Tv3.lt/Ruslano Kondratjevo)

Kita vertus, anot jo, prie aktyvesnės prekybos prisideda ir verslas – pvz., šiuo metu itin sparti dalijimosi automobiliais paslaugų plėtra, jas teikiančios įmonės atnaujina savo parką. Be to, plečiasi ir pavėžėjimo paslaugos.

„Lietuvoje gyvename grynai ekonominio ciklo pakilimo metu. Nenoriu būti blogu pranašu, bet labai tikėtina, kad gyvename pačioje ciklo viršūnėje. Tai nereiškia, kad toliau seks kritimas, bet tokio augimo nebeturėsime – per gerai tada atrodytume visame ES kontekste“, – svarstė Ž. Mauricas ir pridūrė, kad panašų pakilimą išgyvena Lenkija, Rumunija, kai kurios kitos Vidurio Europos šalys.

Pašnekovas taip pat atkreipė dėmesį, kad Lietuvoje automobiliai palyginti seni, o degalų (bent jau galios vienetui) jie sunaudoja daugiau. Be to, automobilių servisuose, kaip ir kitose paslaugų įmonėse labai trūksta darbuotojų, dėl to brangs paslaugos ir ilgainiui remontuoti senesnį automobilį bus vis brangiau:

REKLAMA

„Gal žmonės irgi galvoja, kam man remontuoti seną automobilį, aš išleisčiau galbūt netgi tiek pat, jei paimčiau vidutinio senumo arba netgi naują iš viso automobilį, mokėčiau gal tik šiek tiek daugiau, bet mano būtų rami galva, nes jis naujas, su garantija.“

Ekonomisto vertinimu, per 10 metų nauji automobiliai beveik nebrango, tačiau gyventojų pajamos ūgtelėjo. Tad atsiranda vis daugiau tokių, kuriems, pvz., 150 eurų mėnesinį įmoka nėra tokia solidi suma, kokia anuomet atrodė 500 litų.

Žydrūnas
2019-06-20 17:20:13
Kokį š.... Jūs malat. Ir liaudį kompromituojat,b...et tiek žurnalistai tiek seimunai,pagatavi viens kitam š...non sulyst su savo raslevom.
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
Žydrūnas 2019-06-20 17:20:13
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Kokį š.... Jūs malat. Ir liaudį kompromituojat,b...et tiek žurnalistai tiek seimunai,pagatavi viens kitam š...non sulyst su savo raslevom.   ATSAKYTI

Top Video

TV3 Žinios. Narkevičius – vėl įvykių sūkuryje: Trakų rajone sustabdytas keliuko remontas kelia daug klausimų
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Narkevičius – vėl įvykių sūkuryje: Trakų rajone sustabdytas keliuko remontas kelia daug klausimų
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Skaičiai gąsdina: per karantiną 11400 į septintą dešimtį įkopusių asmenų neteko darbo
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Žada masinį tyrimą dėl Covid-19: aiškinsis, kokį imunitetą sugebėjome įgyti
DABAR RODOMA
Farai. Klaipėdoje BMW lėkė tarsi viesulas: taranavo automobilį ir išrovė medį
DABAR RODOMA
„Pasikalbėkim #IŠNAMŲ“ su Zuokiene apie savanorystę COVID-19 židinyje ir nemalonų vyro akibrokštą
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Nausėda gimtadienį sutiko Nidoje, keturių žvaigždučių viešbutyje
DABAR RODOMA
TV3 žinios. Lietuvoje savaitgalį – susirgimų koronavirusu šuolis
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Egzaminai prasidės birželio 22 d.: aiškėja tvarka, kaip jie vyks
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Koronaviruso židiniai plečiasi globos namuose: sergančiųjų daugėja Antaviliuose, Širvintose
DABAR RODOMA
Vilniaus centre užpultas Anušauskas su žmona: ieško kaltininko
REKLAMA
Asociatyvi nuotrauka (nuotr. TV3)
Artėjanti vasara atneša ne tik pramogas, bet ir darbus. Vienas jų – žolės pjovimas. Sodybose ar soduose įsikūrę tautiečiai dažniausiai šio darbo imasi patys. Tačiau atokesnėms ...
(Andrius Ufartas/Fotobankas)
Dažnai sakoma, kad Lietuvos žemės ūkis išaugina gerokai daugiau produkcijos, nei suvartoja šalies gyventojai. Dėl to dalį produkcijos ir eksportuoja. Tačiau kone kiekvieną ...
Modulinis namas. „Insta house“ nuotr.
Karantino metu nekilnojamo turto (NT) specialistai pastebi, kad beveik dvigubai išaugo susidomėjimas sodybomis ar vasarnamiais. Žmonės domisi kainomis ir galimybėmis turėti ...
Eurai (nuotr. Fotodiena.lt)
Lietuvos darbo užmokesčio fondas, kurį lemia dirbančiųjų skaičius ir jų vidutinės darbo pajamos, balandį buvo beveik 220 mln. eurų (14 proc.) mažesnis nei prieš koronaviruso ...
Tęsiantis karantinui Vilniaus naujų būtų pardavimai beveik sustojo. Balandžio mėnesį buvo parduota 93 procentais mažiau butų negu prieš karantiną, apie tai feisbuke paskelbė NT ...
REKLAMA

×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų