Vakar Europos Parlamento posėdyje liberalai ir konservatoriai pareiškė norį lengvesnių sąlygų dėl CO2 gaubtų automobiliuose įdiegimo.
Parlamento Pramonės komitetas rekomendavo dujų emisijos „apynasrius“ taikyti tik 60-iai procentų mašinų srauto (2012 metais), vėliau šį skaičių didinti iki 2015 metų.
Europos Komisija anksčiau buvo rekomendavusi gaubto įdiegimą visiems naujiems automobiliams nuo 2012 metų. Toks atidėjimas yra jau ne pirmoji automobilininkų lobistų pergalė - ankstesni 1995 metų planai siūlė 2005 metų ribą.
Nauji automobiliai turi sumažinti CO2 išmetimą iki maždaug 130 gramų kilometrui; dabar vidurkis yra 158 gramai. Firmos, nesilaikysiančios nutarimo, bus baudžiamos 95 eurų bauda už kilometrą. Tuo tarpu Pramonės komitetas siūlė tik 40 eurų baudą.
Werneris Langenas, Vokietijos konservatorius, apibūdino pokyčius kaip „kompromisą tarp klimato pokyčių politikos ir automobilių pramonės poreikių“.
Aplinkosaugos grupės sprendimu liko nepatenkintos. Jos tikisi, jog Parlamento Aplinkosaugos komitetas pateiks „žalesnes“ rekomendacijas.
Parlamento Aplinkosaugos komitetas savo nuomonę turėtų pareikšti rugsėjo 9 dieną. Įstatymą turi priimti Parlamentas ir patvirtinti visos Europos Sąjungos narės.