REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jei kuris nors sportas ir gali išgyventi globalinę ekonominę krizę, tai neabejotinai yra futbolas, rašo CNN. Taip, atskiri klubai neabejotinai gali nukentėti: dalis klubų gali prarasti rėmėjus, investuotojus, o po to ir per brangiais tapusius futbolininkus. Tačiau pinigų šaltinis, į didžiuosius klubus atplaukiantis iš milžiniškų televizijos sandorių ir tarptautinių rėmėjų, neturėtų išdžiūti.

REKLAMA
REKLAMA

Priešingai, aukščiausio lygio futbolo klubai išsikovos dar didesnius televizijų pinigus, nes sunkiais laikais žmonės yra linkę į pigias pramogas. Užtenka vien pažvelgti į skaičius.

REKLAMA

2010 m. Pasaulio futbolo čempionatas jau yra parduotas, ir FIFA dar iki jam prasidedant tikisi uždirbti 3,2 mlrd. dolerių.

UEFA grynasis pelnas iš šių metų Europos futbolo čempionato siekia 400 mln. dolerių, o Čempionų lyga per šį sezoną veikiausiai šios organizacijos kišenę papildys dar 1,115 mlrd. dolerių.

Negana to, televizijos sandoriai pagrindinėse rinkose jau yra sudaryti ir 2009-2012 metams. Skelbiama, kad šiose rinkose transliacijų kaina išaugo 10 proc. Be to, Anglijos Premier lygoje, kurioje milžiniškos pajamos už transliacijas padeda pritraukti stambius investuotojus iš užsienio, bus netrukus parduotos televizijos teisės 2010-2013 metų sezonams.

REKLAMA
REKLAMA

Ekspertai mano, kad naujasis sandoris bus didesnis nei dabartinis 3 metų kontraktas, pagal kurį transliuotojai „Sky“ ir „Setanta“ sumokėjo lygai 2,94 mlrd. dolerių. Užsienio televizijos ir žiniasklaidos priemonės per tą patį laikotarpį Anglijos futbolo lygos kišenę papildys dar 1,73 mlrd. dolerių.

Philippas Grothe‘as futbolo transliacijų teisėmis prekiauja jau porą dešimtmečių. Šveicarijoje įsikūrusi jo kompanija „Kantaro“ neseniai sudarė 6 metų sandorį su JAV futbolo federacija dėl šios šalies nacionalinės vienuolikės rungtynių transliacijų. P. Grothe‘as mano, kad tuo metu, kai pinigų stinga, futbolas yra labai patikima investicija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Tik dideli tiesioginiai sporto įvykiai, kaip futbolas, pritraukia masinę auditoriją. Būtent šie įvykiai suteikia rėmėjams ir transliuotojams didžiausią galimą auditoriją“ – teigė P. Grothe‘as.

Pasaulio futbolo čempionatas yra vienas iš labiausiai žiūrimų sporto renginių. FIFA teigia, kad 2006 metų čempionatą Vokietijoje per 376 skirtingus televizijos kanalus stebėjo 26,3 mlrd. žiūrovų.

FIFA, kuri 90 proc. savo biudžeto gauna būtent iš per Pasaulio čempionatą gaunamų pajamų, iš televizijos ir rinkodaros teisių pardavimų prieš 2010 metų Pasaulio čempionatą Pietų Afrikoje uždirbs 3,2 mlrd. dolerių.

REKLAMA

„FIFA mano, kad tai yra realistinė prognozė. Kai kurie kontraktai yra apsaugoti bankų garantijų. Visi televizijos partneriai įvykdė savo įsipareigojimus“ – teigė FIFA atstovas Pekka Odriozola.

Ciuriche įsikūrusi organizacija pasaulio čempionatus rengia su 6 partneriais. Vienas jų – „Coca-Cola“ – kontraktą su FIFA yra pasirašęs iki 2022 metų. Jungtinių Arabų Emyratų oro linijos sumokėjo 195 mln. dolerių už teisę reklamuotis 2014 metų Pasaulio čempionate Brazilijoje.

UEFA, kuri atsisakė atskleisti savo rinkodaros strategiją, pajamos iš 2008 metų Europos čempionato siekė 2 mlrd. dolerių. Tiesa, ši organizacija dar nepradėjo pardavinėti 2012 metų Europos čempionato, kuris yra numatytas Lenkijoje ir Ukrainoje.

REKLAMA

UEFA klubinių komandų turnyrų finansiniai pamatai taip pat yra labai tvirti. 2009-2012 metų Čempionų lygos varžyboms rasti 4 iš planuotų 6 partnerių – „Ford“, „Heineken“, „Mastercard“ ir „Sony“. Čempionų lygos varžybų formatas buvo ne kartą nukopijuotas visame pasaulyje, tačiau tokių pinigų uždirbti nepavyko niekam. Per praėjusį sezoną Čempionų lygos laimėtojas „Manchester United“ iš UEFA už pasiektus rezultatus ir televizijos rinkos dalį gavo 67 mln. dolerių.

Kritikai teigia, kad Čempionų lyga sukūrė save išsaugojantį elitą, o mažesni klubai esą pasmerkiami. UEFA prezidentas Michelis Platini šiuo metu siekia iš varžybų pašalinti visus prasiskolinusius klubus. Jo veiksmai, kaip manoma, yra nukreipti prieš dabar Čempionų lygoje dominuojančius Anglijos klubus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Praėjusio sezono Anglijos vicečempionų Londono „Chelsea“ klubo skolos siekia 1 mlrd. dolerių. „Manchester United“, kurio vertė, anot „Forbes“, siekia 1,8 mlrd. dolerių, taip pat turi didelių skolų, tačiau dėl to nepanikuoja, nes klubo vardas yra puikus ir gerai žinomas prekinis ženklas.

Kai marškinėlių rėmėjas AIG susilaukė paramos iš JAV vyriausybės, pasklido kalbos, kad kompanija gali atsisakyti 4 metų beveik 100 mln. dolerių rėmimo kontrakto. Tačiau P. Grothe‘as teigia, kad ši situacija išeitų tik į naudą klubui. „Ekipa gautų milžinišką kontrakto nutraukimo išmoką ir jau kitą dieną galėtų pasirašyti naują ir veikiausiai dar didesnę sutartį“ – komentavo specialistas.

Nemažą testą futbolas turės išlaikyti jau kitą mėnesį, kai savo televizijos transliacijų teises vietinėms televizijoms bandys parduoti Vokietijos Bundesliga. Favoritais įsigyti teises yra laikomas viešas transliuotojas ARD prenumeruojamas kanalas „Premiere“. Manoma, kad šie kanalai už transliacijas pasiūlys ne mažiau kaip 544 mln. dolerių už sezoną.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų