Paviešintos prie Indonezijos nukritusio „Boeing“ lėktuvo keleivių paskutinės žinutės

Indonezijos nacionalinio transporto saugos komiteto (KNKT) tyrėjas teigė, kad pagal iki šiol rastas nuolaužas, į Javos jūrą su 62 žmonėmis patekęs „Sriwijaya Air“ reaktyvinis lėktuvas tikriausiai sudužo tada, kai panėrė į vandenį.

„Mes tiksliai nežinome, bet jei pažvelgsime į nuolaužas, jos išsibarsčiusios nedidelėje teritorijoje“, – pirmadienį sakė Nurcahyo Utomo.

„Jis tikriausiai lūžo tada, kai panėrė į vandenį, nes jei jis būtų sprogęs ore, nuolaužos pasiskirstytų platesnėje teritorijoje“, – pridūrė jis.

„Sriwijaya 182“ skrydis prasidėjo Soekarno-Hatta tarptautiniame oro uoste, lėktuvas pakilo 90 minučių skrydžiui virš Java jūros, tarp Džakartos ir Pofntianako, Vakarų Kalimantane.

Tačiau 14.40 val., praėjus vos keturioms minutėms po pakilimo, „Boeing B737-500“ nukrito beveik 3 kilometrus per mažiau nei 60 sekundžių. Liudininkai sakė, kad jie girdėjo du sprogimus.

Indonezijos transporto saugos agentūros vadovas Soerjanto Tjahjanto teigė, kad valdžia rado dvi juodąsias dėžes jūroje, o narai dabar bando jas surasti, kartu su kūno dalimis ir lėktuvo nuolaužomis.

Prieš katastrofą žmonės, esantys lėktuve, dalijosi paskutinėmis nuotraukomis ir žinutėmis.

Boeing 737

Ratih Windania pasidalijo asmenuke, kurioje buvo jos trys vaikai, kai šeima lipo į lėktuvą. Ji parašė: „Iki pasimatymo, šeima. Vykstame namo“. Žinutė buvo išsiųsta prieš jiems įlipant į lėktuvą skrydžiui iš Indonezijos sostinės.

„Melskitės už mus“, – paprašė „Instagram“ socialinio tinklo sekėjų Ratih brolis Irfansyahas Riyanto, kartu paskelbdamas šeimos nuotrauką.

Jis teigė, kad jo šeima iš pradžių planavo skristi kitu skrydžiu, tačiau skrydis buvo pakeistas būtent šiuo paskutinę minutę.

Kaip ir dešimtys kitų žmonių giminaičių, Irfansyahas vėlų šeštadienio vakarą išskubėjo į Džakartos Soekarno Hatta oro uostą. Sekmadienį jis vis dar tikėjosi gauti gerų žinių apie savo seserį ir dar keturis šeimos narius, įskaitant jo tėvus.

REKLAMA

„Jaučiamės bejėgiai, galime tik laukti ir tikėtis, kad netrukus turėsime daugiau informacijos“, – žurnalistams sakė Irfansyahas.

Irfansyahas teigė, kad jo artimieji iš pradžių turėjo vykti ankstesniu Sriwijaya padalinio „NAM Air“ skrydžiu, ir jam neaišku, kodėl buvo pakeistas skrydis. Jo sesuo ir du jos vaikai buvo bebaigią savo trijų savaičių atostogas. Jie skrido 740 kilometrus namo į Pontianaką Vakarų Kalimantano saloje.

„Aš buvau tas, kuris juos nuvežė į oro uostą, padėjo su registracija ir bagažu... Vis dar negaliu tuo patikėti, tai įvyko per greitai“, – sakė Irfansyahas.

Policija paprašė lėktuvo keleivių šeimos narių pateikti informaciją, kuri padėtų identifikuoti kūnus, pavyzdžiui, duomenis apie dantis ir DNR mėginius.

Policijos ligoninėje antrojo piloto Diego Mamahito brolis sakė, kad jo buvo paprašyta kraujo mėginio.

„Manau, kad mano jaunesnysis brolis išgyveno, tai reikalinga tik policijos procedūroms“, – sakė Chrisas Mamahitas. „Diego yra geras žmogus, mes vis dar tikime, kad Diego išgyveno.“

Savo „LinkedIn“ profilyje Mahamitas užsirašęs „Man labai patinka skraidyti“. Jis ir pilotas Afwanas, kartu turėjo beveik du dešimtmečius komercinės skraidymo patirties. Afwanas anksčiau buvo oro pajėgų pilotas.

„Mes, šeima, vis dar tikimės gerų žinių“, – „Detik.com“ Afwano šeimos narys.

„Boeing 737“ katastrofa: pilotai skundėsi lėktuvu

Indonezijos prezidentas Joko Widodo sekmadienį pareiškė užuojautą. „Mes dedame visas pastangas, kad rastume ir išgelbėtume aukas bei meldžiamės, kad jie būtų surasti“, – sakė jis.

Pontianako vidurinės mokyklos mokytoja Panca Widiya Nursanti turėjo grįžti po atostogų savo gimtajame mieste Tegalyje, Centrinėje Javoje. Pontianake jos vyras Rafiqas Yusufas Al Idrusas pasakojo apie paskutinį pokalbį su ja.

REKLAMA

„Juokavau sakydamas, kad jai atvykus į Pontianaką mes kartu valgysime, – sakė jis. – Ji juokdamasi susisiekė su manimi per „Whatsapp“ penkios minutės po 14 valandos. Ji jau lipo į lėktuvą ir sakė, kad oro sąlygos nėra geros. Aš paprašiau, kad ji daug melstųsi“.

Susisiekimo ministras Budi Karya Sumadi sekmadienį sakė, kad valdžios institucijos pradėjo „Boeing 737-500“ paiešką, susiaurinus „galimą katastrofos vietą“.

„Šias nuolaužas SAR grupė rado tarp Lancango salos ir Laki salos“, – sakė Nacionalinės paieškos ir gelbėjimo agentūros atstovas Bagus Puruhito.

Karinio jūrų laivyno „Rigel“ personalas aptiko kritusio lėktuvo signalą, atitinkantį koordinates, pilotų duotas paskutinį kartą.

„Mes nedelsdami dislokavome narus iš karinio jūrų laivyno elito padalinio, kad nustatytume paieškos zoną aukoms evakuoti“, – sakė Indonezijos karinio oro pajėgų viršininkas maršalas Hadi Tjahjanto.

Boeing 737

Gelbėjimosi valties vadas, kapitonas EKo Surya Hadi vietinei televizijai teigė, kad yra rasti žmonių palaikai: „Mes radome kūno dalis, gelbėjimosi liemenes, aviacinės turbinos kurą ir lėktuvo nuolaužas“.

Žvejys, vardu Solihinas, BBC pasakojo, kad tuo metu buvo jūroje ir matė, kaip lėktuvas nukrito į vandenį netoli jo laivo: „Lėktuvas kaip žaibas krito į jūrą ir sprogo vandenyje. Viskas įvyko gana arti mūsų, kažkokios faneros dalys vos neatsitrenkė į mano laivą. Manėme, kad tai bomba ar cunamis, nes po to pamatėme didelį vandens bangavimą. Stipriai lijo, oras buvo toks prastas... Mes buvome labai sukrėsti, matėme ir lėktuvo nuolaužas bei degalus aplink mūsų valtį.“

Netoliese esančios salos gyventojai pasakojo, kad, prieš aptikdami jūroje plūduriuojančias metalines dalis, kabelius ir džinsų fragmentus, jie išgirdo du sprogimus.

REKLAMA

Lėktuve, kurio amžius buvo 26 metai, buvo 56 keleiviai, įskaitant septynis vaikus ir tris kūdikius, du pilotai bei keturi keleivių palydovai.

Dingęs lėktuvas yra senesnis „Boeing 737 MAX“ reaktyvinio lėktuvo modelis, prieš tai patekęs į dvi ankstesnes mirtinas katastrofas, įskaitant ir 2018 m. Indonezijos „Lion Air“ katastrofą, kurioje žuvo 189 žmonės.

Ponas Sumadi sakė, kad pasmerktas skrydis buvo atidėtas valandą, o po to pakilo 14.36 val.

Tačiau orlaivis dingo iš radaro po keturių minučių, po to, kai pilotas susisiekė su skrydžių valdymo tarnyba ir paprašė pakilti į 8 839 metrų aukštį.

Dešimtys laivų, įskaitant keturis karo laivus, buvo dislokuoti paieškos ir gelbėjimo operacijoje, kurios centras buvo tarp Lancango salos ir Laki salos, priklausančių Tūkstančio Salų grandinei, esančioje į šiaurę nuo Džakartos.

„Sriwijaya Air“ skrydis Nr. SJ182 prarado daugiau nei 3000 metrų aukščio per mažiau nei vieną minutę, praėjus maždaug 4 minutėms po išvykimo iš Džakartos“, – oficialioje „Twitter“ paskyroje pranešė stebėjimo agentūra.


Rašyti komentarą...
I
In
2021-01-12 19:05:50
Pranešti apie netinkamą komentarą
tas lėktuvo modelis Boeing 637 iš tiesų yra pavojingas, neskraidykit juo, jau įvyko daug avarijų
Atsakyti
0

E
Eee
2021-01-13 00:18:13
Pranešti apie netinkamą komentarą
Nei už ka neskrisčiau keleiviniu lektuvu. Mirtinai pavojinga. Dauguma nupušusiu skraidp be žutbutinai butino reikalo ir gauna gala.
Atsakyti
0

A
Aurys
2021-01-13 19:12:19
Pranešti apie netinkamą komentarą
Jūs čia du ankstesni komentatoriai, gal jūs geriau galvas persišvieskite...
Atsakyti
0

SKAITYTI KOMENTARUS (3)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų