A. Valujavičius (A. Valujavičiaus nuotr.)

„Nenustok gyventi“ – frazė, įprasminanti kiekvieną Aurimo Valujavičiaus sprendimą. Lygiai 30 dienų jis yra pasinėręs į didžiausią savo gyvenimo kelionę – vienas plaukia Atlanto vandenynu valtimi, varoma tik žmogaus jėga.

Sėkmingai įveikęs itin sudėtingą atkarpą nuo Ispanijos krantų iki Kanarų salų, keliautojas savo sąskaitoje turi 1000 jūrmylių ir su nekantrumu laukia kitų Atlanto jam mestų iššūkių. Prieš krisdamas miegoti po 14 valandų irklavimo, A. Valujavičius pasidalijo mintimis apie atvirame vandenyne praleistą mėnesį.

A. Valujavičiaus šia kelione siekia vienviete irkline valtimi perplaukti Atlanto vandenyną nuo Europos iki Šiaurės Amerikos žemyno per 110 dienų ar greičiau ir tokiu būdu paminėti 90-ąsias S. Dariaus ir S. Girėno skrydžio metines, užfiksuoti Lietuvos ir pagerinti pasaulio rekordą. Tai įgyvendinęs, keliautojas taps pirmuoju tokį maršrutą įveikusiu lietuviu ir trečiuoju žmogumi pasaulyje.

„Su rutina jau įsivažiavau, panašu, kad organizmui irgi aišku, ką aš čia darau. Svoris krenta, bet viskas normalu, būtų keista, jeigu nekristų. Jėgų užtenka – palaikau mitybos režimą ir vartoju vitaminus.

Yra smulkių technikos gedimų, bet nieko rimto ir kelionėj problemų jie nekelia. Dienomis toliau man kompaniją palaiko muzika ir podcastai. Kartais ir delfinai – vakar jau visas būrys linksmino mane. Gaila, kad ilgiau 5 minučių jie šalia neišbūna, bet dabar jau laukiu, kada pavyks pamatyti banginį.

Laivų drastiškai sumažėjo, dabar kartais per parą pamatau tik vieną kitą. Gaila, kad su „Ambersail 2“ nepavyko susisiekti, bet susirašėm žinutėmis: pasilinkėjom vieni kitiems gero vėjo. Tikiuosi, dar su jais pavyks prasilenkti.

Džiugu, kad per 25 dienas pavyko sėkmingai įveikti atkarpą „Ayamonte-Kanarai“. Šiuo metu jau esu pasiekęs 1000 įveiktų jūrmylių ribą. Dabar ateinančias 3000 jūrmylių bus labiau palankus vėjas ir bangos, aišku, audrų tikimybė tikrai neatkrenta“, – pasakoja keliautojas.

Labai lauktas, bet neįvykęs pasitikimas Kanaruose

Sausio 18–19 dienomis A. Valujavičius kirto Kanarų salas. Šio kelionės momento itin laukė ir jam ruošėsi vietos lietuviai – aktyviai rinko žmones, norinčius sutikti keliautoją atvirame vandenyne, ieškojo jachtų ir kapitonų, galinčių plukdyti į Atlanto gilumą, nepertraukiamai derino įvairias išplaukimo detales ir pasirūpino dovanomis: lietuviška duona bei obuoliais.

Dėl saugumo priežasčių iš anksto numatytą maršrutą A. Valujavičius pakeitė į tą, kuris „eina“ tarp Tenerifės ir La Gomeros salų, tačiau situacija dar kartą pasikeitė naktį iš sausio 18-osios į 19-ąją.

Dėl per stipraus šiaurės rytų vėjo keliautojas nespėjo reikiamu metu pasiekti vakarinio Tenerifės krašto ir atlikti 180 laipsnių posūkio, kad už Tenerifės salos galėtų pasislėpti nuo vėjo ir bangų. Tad teko grįžti prie pradinio maršruto ir plaukti aplink La Gomera salą, dėl to vietos lietuviai turėjo priimti itin skaudų sprendimą.

„Apsvarstę visus variantus, nusprendėme, kad didžiausia tikimybė mums sutikti Aurimą tuo metu, kai jis bus už La Gomera salos. Dėl to numatyta kelionės trukmė pailgėjo iki 12–16 valandų, bet tai mūsų užsidegimo pasitikti Aurimą nestabdė, visgi viskas apsivertė aukštyn kojom, kai sulaukėme orų prognozės.

Vandenyne mūsų laukė galima audra su iki 70 km/hpriešpriešiniu vėju ir iki 2 metrų siekiančiomis bangomis. Tai kėlė grėsmę ne tik jachtai, bet ir ja plaukiančių įvairaus amžiaus žmonių sveikatai – negalėjome ja rizikuoti, tad plyštančia širdimi teko atšaukti pasitikimą ir linkėjimus bei palaikymą Aurimui perduoti virtualiai“, – pasakojo Lietuvių bendruomenės Tenerifėje „Casa Lituana de Tenerife“ valdybos narė ir viena A. Valujavičiaus pasitikimo organizatorių Urtė Aleksandravičiūtė.

„Ačiū už linkėjimus. Oras tikrai labai prastas – čia kaip skalbimo mašinoje“, – tą kartą į žinutę sureagavo ir jį pasitikti norėjusiems lietuviams atsakė keliautojas.