Palangoje prasidėjo „Aurum 1006 km lenktynės“

Iki varžybų likusius mėnesius, dienas ir valandas ištisus metus skaičiavęs didžiausias Baltijos šalyse „Aurum 1006 km lenktynes“ rengiančios VšĮ „Promo Events“ laikrodis sustojo.

Palangoje prasidėjo „Aurum 1006 km lenktynės“ (nuotr. Vytauto Pilkausko)
94

Ketvirtadienį, liepos 19-ąją, skambant fanfaroms Palangos Vytauto gatvėje atidarytos 19-osios, nuo pat 2000-ųjų be pertraukų rengiamos „Aurum 1006 km lenktynės“.

Jų tvarkaraštyje esančių daugybės renginių karuselę pradėjo sukti irgi tradicinės, trumpos, tačiau labai dinamiškos ir azartiškos, patinkančios žiūrovams „Dynami:t Super sprint“ lenktynės.

Dar gerokai iki jų pradžios centrinę Vytauto gatvę užpildė margaspalvė atostogautojų ir kurorto svečių minia, neabejinga automobiliams ir greičių pasauliui. Įdėmiai stebėjusi lenktynininkų paradą ji dar labiau džiaugėsi atsiradusia galimybe pabendrauti su pačiais lenktynių dalyviais ir iš labai arti apžiūrėti jų kovinę techniką.

REKLAMA

(94 nuotr.)
FOTOGALERIJA. Palangoje prasidėjo „Aurum 1006 km lenktynės“

Žiūrovai spėliojo ir mėgino lažintis, kuris iš čia stovinčių ir menkiausio garso neišleidžiančių automobilių šeštadienio vakarą pirmas kirs maratoninių lenktynių finišo liniją? Ir kuris iš čia besišnekučiuojančių sportininkų pirmas atvairuos jį į pergalingą finišą?

Tai bene pagrindinis klausimas, kasmet jaudinantis į Vytauto gatvę susirinkusius prisiekusius ilgų nuotolių lenktynių gerbėjus. Šiemet renginio atidarymo išvakarėse dirbusi techninė komisija suteikė teisę „Aurum 1006 km lenktynėse“ varžytis 38 komandoms, iš kurių septynios kovos ir atskiroje „TCR Baltic Trophy“ įskaitoje.

Tai palyginti dar nauja Baltijos šalyse, tačiau sparčiai besivystanti ir su kiekvienomis varžybomis vis daugiau dėmesio susilaukianti lenktynių serija. Todėl tikimasi, kad TCR bolidus vairuojančios ekipos sėkmingai varžysis ne tik savo klasėje, o ir sudarys nemenką konkurenciją bendrosios lenktynių įskaitos lyderiams.

To leidžia tikėtis pajėgios, savo gretose turinčios ne vieną autoritetingą lenktynininką, komandos, vairuojančios naujausią techniką. Todėl nieko nestebina, jog ir ne specialisto akiai patrauklūs TCR bolidai, išrikiuoti Vytauto gatvėje, susilaukė išskirtinio dėmesio.

Naujausias ginklas šiose eilėse – „Hegelmann transporte by Algirdai racing“ komandos „Hyundai i30 N TCR“. Jį pilotuos Deividas Jocius, pernykštis lenktynių laimėtojas Egidijus Valeiša, Mindaugas Liatukas ir vienas talentingiausių bei perspektyviausių Europos jaunų lenktynininkų Kevinas Abbringas iš Olandijos, dirbantis oficialiu „Huyndai Motorsport“ kuriamų automobilių testuotoju.

Mesti pirštinę favoritams kupinas ryžto ir daugkartinis šalies žiedinių lenktynių čempionas Ramūnas Čapkauskas, kartu su „DHL Racing Team“ ekipos nariais Kasparu Vaškeliu, Audriumi Stasiulevičiumi ir Sauliumi Girdausku vairuosiantis irgi ką tik įsigytą „Seat Leon Cupra TCR“.

REKLAMA

Ne statistų vaidmeniu tenkintis į Palangą estai atsiuntė „ALM Motorsport“ lenktynininkus saviškį Robiną Vaksą ir latvį Reinį Nitinšą, su kuriais kartu startuos ir jaunas Lietuvos sportininkas, 16-metis Justas Jonušis. „ALM Motorsport“ ekipos atstovai pilotuos gamykloje ruoštą, 350 AG motorą turintį TCR klasės „Seat Leon Cup Racer TCR“.

Tai anaiptol ne visi pretendentai į laurus „TCR Baltic Trophy“, o galbūt ir bendroje varžybų įskaitoje.

Iš įvykusių 18-os ilgų nuotolių lenktynių Palangoje daugiau nei pusę jų – vienuolika – laimėjo komandos, kurių sportininkai vairavo įvairių modifikacijų „Porsche“ automobilius. Šiemet lenktynių trasoje matysime keturis šios markės bolidus, kuriuos vairuosiantys lenktynininkai Vytauto gatvėje susilaukė irgi išskirtinio dėmesio. Pirmąją pergalę Palangoje Aurelijus Rusteika kartu su Giedriumi Tomu Jarmalavičiumi, Arūnu Bartusevičiumi ir Jonu Gelžiniu iškovojo prieš 12 metų, 2006-aisiais. Šiemet A. Rusteika su „Porsche Baltic“ komandos nariais Mantu Janavičiumi, Mariumi Bartkumi ir Arūnu Tuma vairuos „Porsche Cayman GT4 Clubsport“, o ir ekipos tikslai, ko gero, nesunkiai nuspėjami.

Su vienodais „Porsche 911“ automobiliais lėks ir dvi Belgijos komandos, kurių pilotų – 2010 m. laimėjusio lenktynes Palangoje Steve’o Vanbellingeno, Wimo Meulderso, Thomaso Piessenso ir Johano Vanloo – vardai neblogai pažįstami ir mūsų šalies greičio mėgėjams.

Belgams padės ir lietuvis Nemunas Dagilis, du kartus po maratoninių lenktynių Palangoje kopęs ant aukščiausiojo nugalėtojų pakylos laiptelio.

Dar vieną – „Porsche 911 GT3 Cup“ – pilotuos tituluočiausias „Aurum 1006 km lenktynių“ dalyvis Jonas Gelžinis, Palangoje laimėjęs septynias pergales, iš kurių keturias – paeiliui. Toje pačioje ekipoje Jonui talkins brolis Ignas, čia iškovojęs tris pergales, vilnietis Jonas Karklys, kurio didžiausias laimėjimas – antroji vieta A3000 klasėje bei kylanti Estijos žiedinių lenktynių žvaigždė Ralfas Aronas.

REKLAMA

Tačiau ilgos, bemaž 10 valandų trunkančios, varžybos kasmet kupinos siurprizų ir jose gali „iššauti“ bet kas, nebūtinai vairuojantys greičiausius automobilius. Būtent tuo ir įdomios šios ilgų nuotolių, ne tik didžiausiąjį mūsų šalies vasaros kurortą garsinančios lenktynės.

Šventės atidarymo šurmulį pertraukė oficialiu lenktynių himnu tapusi daina 1006, kurią sukūrė ir atliko IronVytas ir Ingrida Kazlauskaitė.

Lenktynių senbuvius, vėl susirinkusius į Palangą, ir debiutantus, kurių laukia pirmasis toks išbandymo egzaminas, linkėdamas sėkmės, negendančios technikos bei komandų lūkesčius pateisinančio finišo, ekipų vadovus ir trenerius, teisėjus bei visus susirinkusius sveikino ilgametis maratoninių lenktynių partnerio – Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinis direktorius Arvydas Vaitkus, Palangos miesto ir Kretingos rajono merai Šarūnas Vaitkus ir Juozas Mažeika, lenktynes rengiančios VšĮ „Promo events“ vadovas Darius Jonušis, pakvietęs į šių metų lenktynių programoje esančius renginius žiūrėti kaip į generalinę kitąmet vyksiančių jubiliejinių, 20-ųjų „Aurum 1006 km lenktynių“, generalinę repeticiją.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų