REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
16
Gedimino prospekte – „Aurum 1006 km lenktynių“ uvertiūra (nuotr. Algirdo Ciunio)

Iki 19-ųjų „Aurum 1006 km powered by Hankook“ lenktynių liko mėnuo. Organizatoriams šiuo metu – pats darbymetis. Tuo metu lenktynininkai ruošia plieninius žirgus – šimtus tūkstančių kainuojančius galingus superautomobilius.

16

Iki 19-ųjų „Aurum 1006 km powered by Hankook“ lenktynių liko mėnuo. Organizatoriams šiuo metu – pats darbymetis. Tuo metu lenktynininkai ruošia plieninius žirgus – šimtus tūkstančių kainuojančius galingus superautomobilius.

REKLAMA

Reti dažno nugalėtojo prisilietimai prie trofėjaus

Varžybas daugiausia kartų laimėjo Jonas Gelžinis. Jis triumfavo septynis sykius. Keturis jų – pastaraisiais metais paeiliui.

Simboliška, kad būtent J. Gelžinis, likus mėnesiui iki lenktynių, organizatoriams grąžino pereinamąją taurę. Ji iki šiol priklausė „Skuba Dream“, su kuria 30-metis sportininkas triumfavo pernai.

„Labai atsiprašau, kad komanda taurės nebeturi“, – juokėsi pagrindinis lenktynių organizatorius, „Promo events“ direktorius Darius Jonušis.

REKLAMA
REKLAMA

„Norėčiau paverkti, nes laimėjau paskutinius ketverius metus, bet taurę liesdavau tik po finišo, ji priklausydavo vis kitai komandai. Reikėtų kažką sugalvoti“, – šmaikštaudamas siūlė J. Gelžinis.

REKLAMA

Lenktynininkas dar negalėjo atskleisti, kaip vadinsis šiemetinė jo komanda ir į kokios markės mašiną sės.

„Automobilis bus varomas dviem ratais, – juokėsi Jonas. – Aiškumo kol kas nėra labai daug. Šiuo metu didesnė tikimybė, kad važiuosime. O kaip ir kas bus – dar patiems įdomu.“

J. Gelžinis atskleidė dar vieną komandos narį. Juo taps Jono brolis Ignas.

„Trečiasis vairuotojas irgi turi daug patirties, ne kartą važiavęs 1000 kilometrų lenktynėse. Jo pavardės nepasakysiu, nes nežinau, ar jis šiuo metu nori būti atskleistas. Ketvirtuoju komandos nariu gali būti užsienietis. Tačiau tai dar nėra patvirtina“, – tv3.lt pasakojo J. Gelžinis.

REKLAMA
REKLAMA

Jis kuklinosi – laimėti septynis kartus padėjo ir sėkmė. Esą prieš visas septynerias lenktynes manė, kad jo komandos neturi jokių šansų, niekada nebuvo laikomomis favoritėmis.

Trasa lėks automobilis išskirtiniu varikliu

Atkakliai savo svajonės siekia ir Mantas Matukaitis. Jam artėjančios varžybos bus šeštosios.

„Lenktynės traukia viskuo. Adrenalinas, nuotykiai, įdomūs žmonės, dideli iššūkiai… Iš esmės viskas, ko gyvenime reikia. Kažkada, būdamas vaikas, žiūrėdavau „Formulę-1“. Ayrtonas Senna buvo mano idealas, labai verkiau per jo laidotuves. Lenktynės visą laiką atrodė supervyrų reikalas. Tolimas, nepasiekiamas“, – pasakojo M. Matukaitis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jo teigimu, šiemetinė „Dynami:t Energy“ komanda sudaryta dar sausį. Joje – Manto žmona Aistė Antanaitytė-Matukaitė, Danas Azikejevas, Aurimas Mištautas.

„Su žmona juokaujame, kad gyvenimas susiklostė dėkingai – antra pusė ne tik neprieštarauja dėl veiklos, o ir dalyvauja kartu. Be to, draugų ratas susidarė praktiškai iš šios, automobilizmo sferos“, – kalbėjo M. Matukaitis.

Lenktynininkas mano, kad šiemet „Dynami:t Energy“ turės greitų vairuotojų komandą ir pankankamai gerą automobilį.

„Šiemet mūsų projektas gana unikalus, – tikino M. Matukaitis. – Norime dalyvauti trijų litrų klasėje. Ten – labai didelė konkurencija, smagu palenktyniauti su panašiais varžovais. Taigi paėmėme BMW M3 3,2 variklį ir sumažinome iki trijų litrų. Kiek žinome, Baltijos šalyse tokio projekto nėra. O mes turime 317 arklio galių. Iš trijų litrų motoro labai daug. Jau teko dalyvauti varžybose. Tikrai labai stiprus automobilis. Planuojame, kad jis bus ir patikimas.“

REKLAMA

M. Matukaičio vertinimu, šiemetinis automobilis bus greičiausias iš visų šešerių metų.

„Dynami:t Energy“ tikslas – pirmoji vieta savo klasėje ir kuo aukštesnė bendrojoje įskaitoje.

Užpernai komanda buvo 10-a, pernai sutrukdė techninės problemos. 

Europoje – renginys monstas

Iki varžybų likęs mėnuo – galvos skausmas ne tik lenktynininkams ar komandoms, o ir organizatoriams.

„Dabar esame įjungę aštuntą pavarą. Bėgame, – šypsojosi D. Jonušis. – Didžiausias ir labiausiai varginantis iššūkis – pastatyti lenktynių trasą. Gi neatvažiuojame ten, kur atidarytume patalpas, tualetus, restoranus ir lenktyniautume. Taip yra daugelyje šalių, o mes statome trasą visiškai ant plyno lauko. Begalė darbo.“

REKLAMA

Šiemet organizatoriai dėl saugumo draus dalyvauti išskirtiniams, žemiems automobiliams. Esą jie gali palysti po atitvarų, tokių mašinų veidrodėliuose nemato varžovai.

Pasak D. Jonušio, šiuo metu gautos 29 komandų paraiškos. Vyksta derybos su suomiais, olandais, vokiečiais, keliomis lietuvių komandomis.

Organizatoriai tikisi, kad Palangoje ratus suks 35–40 mašinų.

„Pažiūrėkite į automobilius. Jie – greiti, galingi. Mūsų tikslas nėra grįžti į 1997-uosius, kai turėjome 70 mašinų, bet jos tik vadinosi automobiliais. Važiavo driachlai, – vertino D. Jonušis. – Turėsime septynis TCR automobilius. Vienas jų kainuoja apie 100 tūkstančių eurų.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Promo events“ direktorius išskyrė kelias pagrindines šventės naujoves. Esą renginys daug prieinamesnis moterims. Jų lauks ne tik žvaigždžių lenktynės, o ir orientacinis ralis – 108 kilometrų iššūkis.

Pasak D. Jonušio, didžiausi lenktynių gerbėjai pirmąkart galės privažiuoti prie pat trasos ir ten įsirengti kempingą su dušu, tualetu, kepsnine. TV3 dovanos naktinį kiną.

Lenktynes transliuos ne tik nemažai užsienio televizijų, o ir tv3.lt, TV6, „Viasat Sport Baltic“.

„Savo dydžiu ir tuo, kiek žmonių pritraukia, tai yra renginys monstras. Netgi Europos mastu“, – reziumavo D. Jonušis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų