REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Diskusijos apie būtinybę didinti „Formulės-1“ lenktynių žiūrimumą sklando jau seniai ir jau nuspręsta, jog F-1 bolidai nuo 2017 metų atrodytų kur kas agresyviau iš išorės, jų greitis būtų kur kas didesnis, o valdyti tokią mašiną pilotui būtų kur kas sudėtingiau. Tačiau triskart pasaulio čempionas ir „Mercedes“ komandos nevykdomasis direktorius Niki Lauda kviečia šias reformas įgyvendinti kuo greičiau, rašo F-1.lt.

Diskusijos apie būtinybę didinti „Formulės-1“ lenktynių žiūrimumą sklando jau seniai ir jau nuspręsta, jog F-1 bolidai nuo 2017 metų atrodytų kur kas agresyviau iš išorės, jų greitis būtų kur kas didesnis, o valdyti tokią mašiną pilotui būtų kur kas sudėtingiau. Tačiau triskart pasaulio čempionas ir „Mercedes“ komandos nevykdomasis direktorius Niki Lauda kviečia šias reformas įgyvendinti kuo greičiau, rašo F-1.lt.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

- Lenktynių lankomumo ir TV reitingų mažėjimas byloja apie tai, kad „Formulė-1“ prarado tą magiją, kuri jai būdinga buvo praeityje. Strateginė grupė, sudaryta iš komandų, čempionato organizatorių bei FIA jau apsvarstė priemonių planą, kaip lenktynes padaryti gerokai įdomesnėmis. Ką galima būtų pasakyti apie minėtos diskusijos rezultatus?

REKLAMA

- Pradžioje aš norėčiau pabrėžti, kad šiais metais, lyginant su 2014 m., televizijos reitingai didėja, pradedant nuo šių metų Melburno etapo ir tai yra labai gera tendencija. Be to, Strateginė grupė nusprendė, kad nuo 2017 metų F-1 bolidai būtų maždaug 6 sekundėmis greitesni kiekviename rate. Tam prireiks Techninio reglamento pakeitimų: bolidai atrodys kur kas agresyviau, jų aerodinamika pagerės, o tai supaprastins lenkimus, o padangos bus platesnės.

REKLAMA
REKLAMA

- Tai gana rimtos permainos, bet kokių rezultatų jūs tikitės pasiekti?

- Valdyti naująsias mašinas bus kur kas sudėtingiau ir sunkiau fiziškai, todėl krūvis pilotams padidės. Be to, kai kurie taisyklių pakeitimai numatyti jau nuo rugpjūčio, nuo Belgijos GP.

Pavyzdžiui, radijo ryšio apsikeitimai tarp piloto ir komandos prieš startą ir per formavimo ratą bus labai minimalūs. Tikslas yra tas, jog lenktynininkas savarankiškai priimtų sprendimus kaip jam optimaliai susireguliuoti mašiną, kad jis galėtų greičiau už kitus nuvažiuoti iki finišo. Inžinierių įsikišimas tokiose situacijose bus labai apribotas, o pilotų vaidmuo kur kas padidės, žiūrovai tai pajus. Vėliau šia linkme bus judama toliau, kad galiausiai pilotas tik pats atsakytų už bolido valdymą – kaip tai būdavo anksčiau.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

- Kas turės sumokėti už visus šiuos pakeitimus, juk privačios komandos ir taip turi rimtų finansinių sunkumų?

- 2017 metų bolido sukūrimas nebus daug brangesnis, kai ir taip kiekviena komanda kiekvienais metais kuria naują važiuoklę, tokios yra taisyklės. O tiems, kuriems iš tiesų trūksta pinigų, reikėtų padėti.

- Ką jūs konkrečiau turite galvoje?

- Jėgos agregatai privačioms komandoms turėtų kainuoti mažiau. Tai jau yra svarstoma ir „Mercedes“ aktyviai dalyvauja šiame procese. Kartu su „Mercedes“ komandos vadovu Toto Wolffu mes jau vedėme derybas su mūsų koncerno vadovu Dieteriu Zietsche. „Mercedes“ yra ne mažiau už kitus suinteresuota, kad lenktynės būtų įdomios.

REKLAMA

- Ar Strateginės grupės posėdyje buvo svarstomas klausimas dėl bilietų brangumo į „Formulės-1“ lenktynes?

- Tokia problema egzistuoja. Į kai kurias lenktynes vaikai iki 12 metų yra įleidžiami nemokomai, pavyzdžiui, taip pasielgė Silverstoune. Beje, šia prasme yra labai įdomių pasiūlymų: pavyzdžiui, Brazilijoje tiems darbuotojams, kurie reguliariai vaikšto į lenktynes, bilieto kainą išskaičiuoja iš atlyginimo. Taip pat praktikuojamas būdas, naudojamas aviacijos kompanijų: jei perkate bilietus iš anksto, jie kainuoja kur kas pigiau, o kuo lenktynės arčiau, tuo bilietai brangesni.

REKLAMA

- Kaip manote, kokioje srityje visų pirma reikalingos reformos, kad lenktynės būtų patrauklios žiūrovui?

- Komandoms reikia suteikti maksimalią laisvę techninėje srityje, todėl, kad dirbtiniai apribojimai yra labai neteisingas požiūris.

- Ką „Formulėje-1“ jūs pakeistumėte jau artimiausiu metu?

- Aš greičio ribojimo limitą techninio aptarnavimo juostoje padidinčiau iki 150 km/h, išskyrus Monako ir Singapūro trasas, nes aptarnavimo juostoje vietos yra ne ką mažiau nei įprastinėje automagistralėje. Reikėtų peržiūrėti visus aspektus, kurie padėtų „Formules-1“ lenktynes padaryti įdomesnėmis, greitesnė ir suprantamesnėmis.

Daugiau naujienų skaitykite F-1.lt

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų