REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
24
K. Bryantą skraidinęs sraigtasparnis (nuotr. SCANPIX)

Sekmadienį pasaulį sukrėtusioje „Sikorsky S-76“ sraigtasparnio katastrofoje žuvo visi 9 žmonės, tarp kurių – ir Kobe Bryantas su dukra Gianna.

24

Sekmadienį pasaulį sukrėtusioje „Sikorsky S-76“ sraigtasparnio katastrofoje žuvo visi 9 žmonės, tarp kurių – ir Kobe Bryantas su dukra Gianna.

REKLAMA

Nuo tragedijos praėjo dvi dienos, bet katastrofos aplinkybės kelia vis daugiau klausimų. Įvykio vietoje darbuojasi gausios tyrėjų pajėgos, tačiau jų darbą apsunkina pati tragedijos vieta, kurioje daug kalvų ir stačių nuolydžių, todėl surinkti nuolaužas ar net surasti aukų palaikus yra labai sudėtinga.

„Business Insider“ antradienį pateikė visą tragedijos chronologiją ir paaiškino, kurios katastrofos detalės kelia daugiausiai klausimų. Sraigtasparnis pakilo sekmadienį 9.06 val. vietos laiku, o jį pilotavo Ara Zobayanas. Tas pats pilotas K.Bryantą skraidino ir 2016 m. į paskutines karjeros NBA rungtynes.

„Ara buvo labai patyręs pilotas, gerai žinantis Los Andželą ir jo apylinkes. Tokiomis prastomis oro sąlygomis, kokios buvo sekmadienį, sraigtasparnį galėjo pilotuoti tik tokią patirtį kaip Ara sukaupę pilotai“, – sakė Kurtas Deetzas, kuris pats ne kartą skraidino K. Bryantą.

REKLAMA
REKLAMA

Oro sąlygos sekmadienį buvo tokios prastos, kad Los Andželo policijos departamentas nusprendė neleisti savo sraigtasparniams kilti į orą ir nerizikuoti savo darbuotojų sveikata. A. Zobayanui teko prašyti leidimo skristi specialiomis sąlygomis. Jam šį leidimą suteikė skrydžių valdymo centras.

REKLAMA

Apie 9.16 val. vietos laiku skrydžių valdymo centras paprašė A. Zobayano palaukti ir neskristi link „Mamba Sports“ akademijos, nes tuo pačiu metu netoliese leidosi kitas sraigtasparnis. Pilotas išgirdo reikalavimą ir atsakė, kad kurį laiką suks ratus apie Glendeilą. Būtent tuo metu sraigtasparnį nufilmavo Glendeile gyvenantis Davidas Lyudmirsky. Pro jo namą sraigtasparnis praskrido bent porą kartų, sukdamas ratus. Manoma, kad tai yra paskutinis įrašas prieš sraigtasparnio katastrofą.

A. Zobayano sprendimas sukti ratus Glendeile buvo neįprastas. Anot „The Journal“, sraigtasparnis, keliaudamas iš „Orange County“ į „Thousand Oaks“ teritoriją dažniausiai neskrenda taip toli į šiaurę, kad pasiektų Glendeilą.

REKLAMA
REKLAMA

12 minučių apie Glendeilą ratus sukęs A. Zobyanas gavo leidimą skristi specialiomis sąlygomis. Apie 9.40 val. sraigtasparnis galiausiai pakeitė kryptį ir ėmė judėti link kalnuotos „Thousand Oaks“ teritorijos. Sraigtasparnis buvo pakilęs į 700 m aukštį, norėdamas pakilti virš debesų. Tuomet A. Zobyanas pasuko į kairę ir ėmė šiek tiek leistis. Vos po kelių minučių sraigtasparnis sudužo beveik 520 m aukščio kalvoje. Po 2 minučių nuo tragedijos į įvykio vietą buvo iškviesti pareigūnai. Po avarijos kilo gaisras, todėl pirmiausia teko darbuotis ugniagesiams.

Sraigtasparnyje nebuvo juodosios dėžės, o tai gerokai apsunkina nelaimės tyrimą. Tiesa, pilotas naudojosi „iPad“, kurį tyrėjams pavyko surasti. Šiuo metu toliau ieškoma elektroninių prietaisų, kurie gali būti išsibarstę nelaimės vietoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tiriama, kodėl buvo nuspręsta skristi tokiomis prastomis oro sąlygomis, bandoma išsiaiškinti, kas priėmė šį sprendimą. Abejonių taip pat kelia ir sraigtasparnio greitis. Analizuojama, ar nebuvo skrendama per greitai tokiomis sąlygomis.

Ar nelaimę galėjo sukelti techninis gedimas? Anot patyrusio piloto K. Deetzo, tokia tikimybė praktiškai neegzistuoja, nors liudininkai prieš avariją tikino girdėję keistą variklio garsą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų