REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
30
Benediktas Vanagas (nuotr. Mariano Chytkos)

„Pasakysiu atvirai. Turime neeilinę situaciją. Nors iki šiol buvau tikras, kad dalyvausime savo aštuntajame Dakare, šiandien to patvirtinti negaliu“, – tokiais žodžiais ketvirtadienio rytą socialiniame tinkle pradėjo vienas žymiausių Lietuvos autosporto žmonių, lenktynininkas Benediktas Vanagas. 

30

„Pasakysiu atvirai. Turime neeilinę situaciją. Nors iki šiol buvau tikras, kad dalyvausime savo aštuntajame Dakare, šiandien to patvirtinti negaliu“, – tokiais žodžiais ketvirtadienio rytą socialiniame tinkle pradėjo vienas žymiausių Lietuvos autosporto žmonių, lenktynininkas Benediktas Vanagas. 

REKLAMA

Jau po savaitės, kitą ketvirtadienį, visi 2020-ųjų Dakaro ralio dalyviai turi išsiųsti savo lenktynių techniką į Marselį (Prancūzija). Tas technikos išsiuntimas – savotiškas lenktynių startas. Išsiunti automobilį, susimoki startinį mokestį – vadinasi, startuosi.

B. Vanagas likus savaitei iki to neoficialaus Dakaro starto paskelbė, kad nebeteko pagrindinio rėmėjo „General Financing“. Pasikeitus bendrovės vadovui buvo nuspręsta, kad lėšų šis projektas reikalauja per daug.

REKLAMA
REKLAMA

Tv3.lt žiniomis, B. Vanagas ir „General Financing“ dėl rėmimo derėjosi iki vakar vakaro, bet susitarimo pasiekti nepavyko. Tai kartu reiškia ir labai miglotas galimybes gazuoti 8-ajame Dakare iš eilės.

REKLAMA

Taip, aš patvirtintu tą informaciją, mes neturime rėmėjo ir nežinome, ar startuosime. Pranešime, kai žinosime galutinį atsakymą“, – tv3.lt patvirtino B. Vanagas.

Lietuva per kelis pastaruosius metus jau spėjo tapti savotiška Dakaro šalimi. Ten, kaip praėjusiais ir užpraėjusiais metais, šiemet turėjo startuoti trys galiūnai: Benedikto Vanago, Antano Juknevičiaus ir Vaidoto Žalos komandos.

Egzistuoja ir nerašyta taisyklė – kuo daugiau vienos šalies atstovų Dakare, tuo geriau jai sekasi.

Priminsime, kad praėjusiais metais B. Vanagas užėmė rekordinę ne tik Lietuvai, bet ir Baltijos šalims 11 vietą, V. Žala finišavo 12 vietoje, o A. Juknevičius finišą pasiekė 35-as.

REKLAMA
REKLAMA

Tv3.lt susisiekė su A. Juknevičiumi ir V. Žala bei pasiteiravo, kaip lenktyninkai reaguoja į B. Vanago pranešimą ir ką tai galėtų reikšti. 

Lenktyninkų nuomonės sutapo. Jei tai tiesa – tai būtų labai prastos naujienos ne tik patiems dalyviams, bet ir visiems, įskaitant didelę Dakaro gerbėjų armiją iš Lietuvos.

Vis tik, A. Juknevičius kritiškai B. Vanago pareiškimo vertinti neskubėjo. Pasak jo, toks įrašas labiau primena „kažkokią mistiką“, nei realų scenarijų.

„Norėčiau tikėti, kad čia nėra tokia drama, kurios Benas neišspręs. Visi žinome, kokius gebėjimus jis turi. Jei tai tiesa, tai bus didelis praradimas visiems mums, lietuviams, bet dabar man čia panašu į kažkokią mistiką.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Sako, neva tai galbūt, turbūt, gal, veikiausiai, nestartuosiu. Benas startuos, duodu jums 100 procentų“, – sako Dakaro legendos statusą turintis A. Juknevičius.

V. Žala taip pat iki pat šio ryto nežinojo, kad B. Vanagas gali nestartuoti Dakare.

„Čia prasta naujiena ne tik Benui, bet ir mums, visiems kolegoms. Tas bendro kolektyvo šarmas ir traukdavo žiūrovus. Tai prastos žinios visiems, jei tai tiesa, tai labai gaila, kad taip gavosi. Belieka užjausti“, – toli gražu neapsidžiaugė Lietuvos ralio čempionas.

A. Juknevičius, nors ir šia žinia neskuba tikėti, pripažįsta – jei nevažiuos Benas, bus sunkiau ir likusiems lietuviams.

REKLAMA

„Kuo daugiau lietuvių važiuoja, tuo lengviau, tuo maloniau. Mes vieni kitus genam į tas aukštesnes pozicijas. Įsivaizduokite, jei vienas važiuočiau. Būtų tikrai žymiai sunkiau.

Natūralu, kad važiavimas kartu verčia kiekvieną mūsų padaryti vis geriau. Buvome tandemas trijų ekipažų, buvau tikras, kad taip bus ir šiemet. Beno trūktų mums. Trūktu ir jo paties ir tos sveikos konkurencijos. Tik noriu grįžti prie to paties, kad jis tikrai startuos, mes dabar grojame pagal jo dūdelę“, – dėsto A. Juknevičius.

V. Žala, paklaustas, ar per savaitę laiko įmanoma rasti rėmėją tokiam, švelniai tariant, ne pačiam pigiausiam projektui, patikino – tai nėra neįmanoma, bet tai super sunki misija. Pasak lenktyninko, nežinia, kas lemia didesnę dalį rezultatų – finansai, ar pats važiavimas.

REKLAMA

„Finansavimas šiame sporte yra sudėtingiausia dalis, galbūt net sudėtingesnė, nei pats važiavimas. Labai vertiname kiekvieną savo rėmėją, tai didelės lėšos. Savaitė, dvi savaitės yra labai mažas laikotarpis, teisybės dėlei. Tai tikrai nėra neįmanoma, Benas turi vardą, bet sudėtingas variantas. Iš savo patirties žinau, kad tai nėra lengva, tikrai nelengva“, – argumentuoja V. Žala.

Dakaras vyks visiškai naujoje vietoje. Afrikoje prasidėjusios sunkiausios pasaulio lenktynės vėliau buvo perkeltos į Pietų Ameriką, o 2020-ųjų lenktynių dalyviai prie starto linijos išsirikiuos Saudo Arabijoje.

Abu šiame Dakare startuosiantys lenktynininkai apie savo vidinius lūkesčius kalbėti nepanoro, tačiau maloniai patvirtino, kad rezultatų šiemet sieks pačių aukščiausių įmanomų. Tiesa, dar ir darbų liko nudirbti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Lūkesčius ir nuotaiką stengiamės valdyti. Geriau su per dideliu entuziazmu neišvažiuoti, nes ten ilgas maratonas, reikės lenktyniauti ne vieną dieną, o visas. Dabar esame tarp gero nusiteikimo ir sveiko konservatyvumo“,  – šypteli V. Žala.

„Dar turime darbų, nes mums už savaitės reikia išsiųsti mašiną ir visą techniką. Turime dar penkiais aukštais darbų. Nuotaikos yra geros, jos visada yra geros ir pozityvios. Kuo arčiau dakaras, tuo geresnė mano nuotaika. Man tai labai patinka.

Prognozuoti nenoriu, bus kaip bus. Visada žinai, kad visko gali būti. Svarbu, kad nuotaikos puikios. Beje, man patinka kad Dakaras persikėlė į naują žemyną“,  – sako A. Juknevičius.

Dakaras prasidės sausio 5-ąją ir baigsis sausio 17-ąją. Visas lenktynių maršrutas bus išdėstytas vienos šalies, Saudo Arabijos, teritorijoje. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų