REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
26
D. Čiutelės „Žigulys“ (nuotr. Organizatorių)

Greičiausi Lietuvos lenktyninkai ir jų komandos skaičiuoja paskutines pasiruošimo „Aurum 1006 km“ lenktynėms dienas. Vieni ruošia „bombų“ terminą atitinkančius bolidus, o kiti – kaip gyva legenda Dovilas Čiutelė – tradiciškai ruošia gerbėjų numylėtą „Žigulį“.

26

Greičiausi Lietuvos lenktyninkai ir jų komandos skaičiuoja paskutines pasiruošimo „Aurum 1006 km“ lenktynėms dienas. Vieni ruošia „bombų“ terminą atitinkančius bolidus, o kiti – kaip gyva legenda Dovilas Čiutelė – tradiciškai ruošia gerbėjų numylėtą „Žigulį“.

REKLAMA

Didžiausios žiedinės lenktynės Baltijos šalyje ir vienas didžiausių autosporto renginių visoje Rytų Europoje jau kitą savaitgalį nugriaudės Palangos mieste.

Keli šimtai dalyvių, keli šimtai ar net tūkstančiai žiūrovų prie trasos ir daugybė tiesioginės transliacijos stebėtojų – visa tai jau liepos 17-20 dienomis.

Tarp grėsmingai tiek išvaizda tiek savo vidine galia atrodančių bolidų, tokių kaip „Porsche“, „Maseratti“ ir daugybės kitų, prie lenktynių starto linijos stos ir žymiai silpnesnis, bet daugiausiai meilės sulaukiantis D. Čiutelės „Žigulys“.

REKLAMA
REKLAMA

Tiesa, nuotaikingasis lenktyninkas neslepia – pasiruošti būtent šioms lenktynėms šiemet bus kaip niekad sunku, nes iki starto Palangoje dar laukia Lietuvos ralio čempionato etapas Elektrėnuose.

REKLAMA

Kartu tai reiškia, kad „kovinį“ bolidą tenka ruošti ne vieną, o du. Ir visiškai skirtingus.

„Dabar kėbli situacija. Realiai, diena iš dienos pildau darbų sąrašus, sukuosi kaip vijurkas, žinokite. Negaliu šimtu procentų viso savo laiko skirti vien pasiruošimui Palangai, bet stengiuosi spėti viską“, – įtemptą dienotvarkę apibūdina D. Čiutelė.

Dovilas – nebūtinai viena greičiausių, bet neabejotinai viena žymiausių Lietuvos autosporto figūrų.

Legendinis raudonas bolidas per ilgus metus aplink save subūrė ir atskirą gerbėjų grupę, o kiekvieną lenktyninko pasirodymą lydi aibė aplodismentų ir palaikymo šūksnių.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau kodėl būtent „Žigulys“?

Pasak paties greičio mėgėjo, tai lėmė dar ankstyvoje vaikystėje tėvo įskiepta aistra būtent šiam automobiliui, o tos jaunos dienos išties neretai būdavo „greitos“.

„Nuo mažų dienų augau su benzinu kraujyje, čia atskira padėka tėvui. Su Žiguliu visokių nuotykių ir patirčių tikrai būta, net neprisiminčiau, nuo kada ši istorija tęsiasi.

Su kuo gyvenau kasdien, tą ir paleidau į sportą. Nebuvo taip, kad norėjosi kuo galingesnio automobilio. Man patiko konstruoti, todėl stengiausi sujungti šias dvi aistras“, – pasakoja D. Čiutelė.

– O jeigu reiktų persėsti į kitą bolidą?

– Su žiguliu išsikasė labai ilga vaga, dabar net sudėtinga būtų kažką kito vairuoti. Kai jaunas buvau, dar paprasčiau būdavo, bet dabar jau mano kūnas prisitaikęs prie žigulio, tai net ir nesuku galvos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

– Tai kiek jus tų Žigulių turite?

– Turiu vieną išeiginį žigulį, tokį, kur išvažiuoti savaitgalį. Labai šviežią. Dar du sportinius turiu, vieną jų šiuo metu gaminuosi.

– O kiek realaus bazinio Žigulio ten likę?

– Ten likęs tikras karkasas ir priekinė važiuoklė. Žinoma, ji patobulinta. Visos kitos esminės detalės jau yra iš kitų automobilių.

– Sutikime, ši aistra nėra labai pigi. Ar neskaudėdavo galvos viską paskaičiavus?

– Dauguma sako, kad labai pigu su žiguliu važiuoti. Atrodo, kas čia, penki ar dešimt eurų detalės. Baikite, juk tos detalės yra specialiai sumodifikuotos, pritaikytos lenktynėms. Aišku, kartais atsibosdavo komplektuoti, jei viską paskaičiuoji: laiką ir pinigus. Tačiau man svarbiausia patikimumas, todėl stengiuosi žengti koja kojon su naujovėmis.

REKLAMA

– Turbūt visos pastangos atsiperka išvydus sirgalių miną?

– Kam aš būsiu įdomus, jei būsiu vienas iš dešimt vienodų, pavyzdžiui, BMW automobilių. Dėmesys man labai patinka, tai vienas esminių dalykų. Yra ir taip gerų vairuotojų su panašiomis mašinomis, tegu jie varžosi.

– Tie šūksniai ir plojimai padeda, ar įpareigoja?

– Yra du nuansai. Kai atlėki į posūkį ir pamatai, kad ten masė fanų, vėliavos, tampi kaip ir įpareigotas tą posūkį greitai pravažiuoti, efektingai. Bet kartu tai reiškia, kad ten tyko kažkoks rimtas pavojus. Būna net nepajauti, kaip pati koja nuo gazo pedalo pakyla, nes pajauti, kad gal nereikia rizikuoti. O viskas, ką darau su žiguliu, yra tik dėl fanų, tikrai.

REKLAMA

– Rezultatai neatsiranda patys. Treniruojatės reguliariai, ar turite kitų būdų pasiruošti?

– Ralis labai gera treniruotė prieš tūkstantį kilometrų (juokiasi). Stiprūs nesitreniruoja, o silpniems nepadeda. Mano treniruotės vyksta varžybose. Gal ir yra tai mano bėda, kad neišvažiuoju pasitreniruoti, bet taip gyvenimas dabar sukasi. Jei treniruojuosi, tai karo sąlygomis.

– Kokie jūsų pirminiai tikslai „Aurum 1006 km“ lenktynėms?

– Kadangi tai yra maratoninės lenktynės, tai geras finišas jau yra pirma vieta. Tikslas finišuoti be gedimų, bet žiūrėsime eigoje. Savo klasėje nelabai pakonkuruosime, bet galime kitus aplenkti nebent patikimumu.

– Ko dabar palinkėtumėte sau?

– Gero techniško finišo.

– Ačiū už pokalbį ir sėkmės lenktynėse.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų