Viešojo transporto bilietų „evoliucija“ tęsiasi (nuotr. Fotodiena.lt)

Viešojo transporto bilietų „evoliucija“ tęsiasi (nuotr. Fotodiena.lt)

Nuo trečiadienio, rugpjūčio 15 d. Vilniaus viešojo transporto sistemoje įvyks perversmas, apie kurį kalbama jau gerus šešerius metus, – viešojo transporto bilietai bus galutinai perkelti į elektroninę erdvę, ir jau šią savaitę vienkartiniai popieriniai bilietai turėtų būti išimti iš apyvartos. Vietoje jų nuo šiol bus naudojami elektroniniai 30 ir 60 min. bilietai, todėl visi sostinės gyventojai bus priversti įsigyti Vilniečio korteles.

Vairuotojai prie e. bilietų nesilies

Turintieji senuosius elektroninius bilietus nemokamai galės juos pasikeisti į naująsias Vilniečio korteles iki metų pabaigos. Toks pats yra ir popierinių bilietų galiojimas, taigi pereiti prie naujosios tvarkos skiriamas pakankamai ilgas laikas, idant visi sugebėtų persiorientuoti. Vertinant techniniu požiūriu, naujosios sistemos veikimo principas nesudėtingas: kortelę įprastose bilietų platinimo vietose papildome norimu bilietų kiekiu, kurių kainos be nuolaidų bus 2,5 Lt už 30 min. ir 3,5 Lt už 60 min., įlipę į transporto priemonę prispaudžiate kortelę prie geltonojo komposterio ir važiuojate, kol baigiasi jo galiojimas.

REKLAMA

Smagiausia naujosios sistemos dalis vilniečiams turėtų būti galimybė pažymėjus bilietą per nurodytas 30 ar 60 min. persėsti į kitą transporto priemonę, todėl teoriškai tais atvejais, kai važiuojama netoli, tačiau reikia persėsti, kelionė bus pigesnė. Esant skirtingai kelionės trukmei, Vilniaus miesto savivaldybė siūlo papildyti kortelę norima pinigų suma ir, kelionės pradžioje prilietus ją prie komposterio, pasirinkti norimą bilieto rūšį. Vairuotojai elektroninio bilieto nepildys, iš jų bus galima įsigyti bilietą, galiojantį iki paskutinės maršruto stotelės. Jo kaina bus 3,5 Lt.

30 min. – daug ar mažai?

Kaip pažymėjo savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorius Gintas Bliuvas, naujųjų laikinų bilietų galiojimo trukmė buvo pasirinkta atsižvelgiant į kelias svarbias aplinkybes. Pirmiausia buvo remtasi šių metų vasarį ir kovą atlikta Vilniaus gyventojų apklausa, kurios rezultatai parodė, kad daugiau nei pusės keleivių kelionė viešuoju transportu užtrunka iki pusvalandžio. Prie 30 min. bilieto buvo priderintas ir antrasis 60 min. bilietas.

„Pagal naująją kainodarą kelionės kaina priklausys nuo jos trukmės. Be to, atsižvelgiama į faktą, kad naujasis bilietas jo galiojimo metu suteikia galimybę persėsti iš vienos transporto priemonės į kitą. Pavyzdžiui, pažymėjus 30 minučių bilietą 8:05 val., jis galios iki 8:35 val. Buvo svarstomi įvairūs variantai, atsižvelgiant tiek į keleivių, tiek į vežėjų interesus. Pasirinktas optimalus ir aiškiausias variantas, kad nebūtų painiavos“, ‒ komentavo jis.

REKLAMA

Problemų šaltinis šioje situacijoje gali tapti pernelyg didelis sistemą ruošusių žmonių pasitikėjimas apklausos rezultatais. Jau dabar pasigirsta permainomis nesužavėtų vilniečių komentarai, kuriuose teigiama, kad 30 min. bilieto trukmė pernelyg maža daugeliui maršrutų, todėl jis bus nieko vertas, ypatingai tais atvejais, kuomet tenka važiuoti su persėdimu. Savo ruožtu „Susisiekimo paslaugų“ vadovas tvirtina priešingai. Anot jo, su persėdimu, net ir laukiant viešojo transporto, galima pasiekti kelionės tikslą greičiau, nei važiuojant vienu ilgu maršrutu.

Užtrukę „ne dėl savo kaltės“ baudžiami nebus

Keleivių kontrolė tinkindama bilietus atsižvelgs į laiką, per kurį transporto priemonė turėjo atvykti pagal grafiką ir jeigu ji nukryptų nuo grafiko, maršrute užtruktų ilgiau nei planuota ir dėl to pasibaigtų bilieto galiojimo laikas, keleivis nebūtų baudžiamas. Viena vertus, kontrolieriai turės tikslius duomenis, kaip mieste juda viešasis transportas ir nebaus keleivių, kurie kelionėje užtruko „ne dėl savo kaltės“.

Įdomu, ar nenutiks taip, kad pastaroji formuluotė taps nesibaigiančių ginčų tarp kontrolierių ir keleivių šaltiniu? Kaip mus patikino G. Bliuvas, sistema fiksuos, kada buvo pažymėtas bilietas ir pagal tai bus aišku, ar keleivis į esamą stotelę atvyko vėluodamas dėl transporto priemonių vėlavimo, ar jo kelionė užtruko tiek, kiek buvo numatyta.

„Suprantame, kad pradėjus veikti naujai sistemai, keleiviams kils nemažai klausimų naudojantis naujojo tipo bilietais. Todėl „Susisiekimo paslaugos“ keleivių kontrolieriai bus pasiruošę padėti keleiviams apsiprasti su naujovėmis, atsakys į keleivių klausimus“, ‒ tikino savivaldybės įmonės vadovas.

REKLAMA

Apie tai, kad bilietas aktyvuotas prilietus kortelę prie geltonos spalvos komposterio autobuse arba troleibuse praneš garsinis signalas. Anot G. Bliuvo, vienu metu pažymėti (aktyvinti) dviejų bilietų nebus galimybės, tad nereikėtų baimintis, jog netyčia kortele palietus komposterį bus nuskaitytas papildomas bilietas. Papildomai kortele palietus komposterį bus rodoma kortelės ir bilieto informacija tam, kad keleiviai visada galės pasitikrinti pažymėto bilieto galiojimo trukmę.

Pritaikyti senuosius e. bilietus – neekonomiškas sprendimas

Įdomi situacija susiklostė su senosiomis e. bilietų kortelėmis. Jų galiojimo laikas buvo pratęstas ne kartą ir, kaip teigia „Susisiekimo paslaugų“ atstovai, šių metų pabaigoje buvo numatyta juos išimti iš apyvartos. Atsižvelgiant į tai, pritaikyti senąsias korteles naujajai sistemai tik likusiems keliems mėnesiams, anot jų, būtų neekonomiškas sprendimas.

„Taip pat ir galimybės performatuoti ir paruošti korteles naujajai sistemai yra ribotos, todėl greičiau, patogiau ir paprasčiau pakeisti jas naujomis Vilniečio kortelėmis. Be to, su naujosiomis kortelėmis teikiamos paslaugos ateityje galėtų būti plečiamos, pavyzdžiui, sudarant galimybę šia kortele sumokėti už automobilio stovėjimą“, ‒ tikino G. Bliuvas.

Klausiamas apie galimą „atsarginį planą“ tam atvejui, jei sistema susidurtų su techniniais nesklandumais „Susisiekimo paslaugų“ vadovas informacijos nepateikė. Anot jo, projekto diegimo eiga bei tiekėjų patirtis rodo, kad esminių techninių nesklandumų nebus ir sistema veiks rugpjūčio 15 dieną, kaip ir numatyta.

Aurimas
2012-08-14 12:55:40
Sveiki,

tutbūt savivaldybės darbuotojai nežino, kad troleibusai vėluoja 10-20 minučių. Žiemą ir taip dažnai tenka sušalti stotelėje, mintyse kartojant "Prakeiktas Vilniaus VIsuomeninis Transportas", o dabar dar reikės ir sekundes skaičiuoti.

Kas atliko "tyrimą?". Kas žiūrėjo maršrutus? Vilniuje nėra maršruto, kur reikėtų pusvalandžio bėgyje kur nors persėsti.

Šią nuostabią naujovę sugalvojo žmonės, niekada nevažiavę troleibusu. Įdomu ar bent žino, kaip jis atrodo...
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
teiseKOVOTI 2012-08-20 02:18:05
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
kokio dar greičiausio.. 30 min- 3.50 ar kiek ten kainuoja,, aš važiuosiu pvz 5min.. tai likusią sumą man zuokas kompensuot turės   ATSAKYTI
as 2012-08-16 12:35:45
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
tai jeigu as pazymesiu 30 min bilieta, ir bevaziuodamas pamatysiu kad suds gaunasi, 30 min praejo o dar pora stoteliu reik vaziuoti, man ka, reiks dar viena 30minuti zymeti ? Bet tada jau kaina gausis keliones ne 2.5, ne 3.5 o jau visi 5 lt. Kaip rase Petkevicius (paminkla jam uz tai reiktu pastatyt) - durniu laivas...   ATSAKYTI
Qwerty 2012-08-16 09:14:37
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
O jei senyvam zmogui reikes nuvaziuoti i poliklinika, o ji toli? Galvojat jis mokes isijungti kompiuteri, sukoordinuot marsruta ir supras kaip naudotis sia nauja sistema? Kada, pastebejau, kai kurie zmones nemoka komposteriais normaliai naudotis. Tai dar vienas budas is senesniu atimti pinigus pritaikius baudas... Tik Lietuvoj moka sugalvot nesamones ir sakyt, kad tai yra protingas ir naudingas dalykas neatsizvelgiant i zmoniu gyvenanciu cia nuomones... Jei darot kazkokius pakeitimus zmonem, tai bukit malonus, pasiklauskit ir ju nuomones... Jus gi vistiek nesinaudojat tuom ka pakeiciat...    ATSAKYTI
PP 2012-08-15 19:18:50
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Štai jums pavydys kaip eilinis LR pilietis dalyvauja valstybės ar miesto valdyme... Kas atsiklausė vilniečių dėl tokios miesto transporto sistemos,dėl kelionės pabrangimo ir kaip už tai atsako miestų merai ? Ar prezidentė nemato valstybėlės valstybėje ir valdininkų sauvalės?   ATSAKYTI
išdūrė vilniečius 2012-08-15 18:03:10
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
10:0 aferisto zuokulos naudai.   ATSAKYTI
Kurtis 2012-08-15 13:38:23
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
isigalioja tvarka nuo rugpjucio 15 dienos, bet visam mieste neimanoma issikeisti e bilieto i vilniecio kortele, niekur sistema neveikia. tai dabar man paaiskinkit, kam reikejo pusantro menesio loti, kad nuo rugpjucio 15d. jei sistema neveikia???
vakar bandziau nusipirkti vienkartiniu bilietu atsargai, bet ir ju jau neradau (priezastys:parduoti, jau isvezti sunaikinimui ir pan.), o sian ju vel pilni kioskai.
kaip tai suprast? eskaluojate perversma bilietu sistemoje, bet galiausiai grizote prie nulio.
cia nauja sistema? kam rekti kad nuo siandien, jei neveikia niekas, reikejo is anksto testuoti ir but pasiruosusiems tokiems atvejams, bet ne. juk sventine diena, ir jums gyliai nusisikti ant eilinio vilniecio, nes vazinejat limuzinais.
ryt pries darba eilese reikes stoveti ir tiketis, kad jau viskas veikia????   ATSAKYTI
Elė 2012-08-15 12:05:05
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Nepritariu naujai sistemai.   ATSAKYTI
ieva 2012-08-14 22:05:17
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
o tai kaip su studentais???   ATSAKYTI
Rita 2012-08-14 19:25:33
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Ei, o kas uz kamscius mokes??? Jei ta pati atstuma, kuri galiu nuvaziuot per 20min, kamsciu metu vaziuoju 40min???Kuo as cia deta???   ATSAKYTI
markak 2012-08-14 18:20:40
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Juk parašyta "iš vairuotojų bus galima įsigyti bilietą, galiojantį iki paskutinės maršruto stotelės. Jo kaina bus 3,5 Lt.", tai jei ištuštės kortelė, ar būsi iš kito miesto, bilietą galėsi tiesiog nusipirkt pas vairuotoją. :D   ATSAKYTI
AK 2012-08-14 17:54:27
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Nieko nepaaiškinta kap pirks bilietą pilietis ,atvykęs iš kito miesto. ar kaimo. Įvelta nereikalingos apmokamos painiavos,nes laukti reiks ilgiau nei važiuoti ir 0,5 ar 1val bilieto kaina paslėpta apgavystė ir važiavimo pabranginimas.   ATSAKYTI
vat 2012-08-14 16:34:22
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
mane kas dar biesina, kad tuose spaudos kioskuose, galima ne tik talonėliais pildyti, bet mokėti mokesčius imti paskolą, pirkti kavą, ir kol sulauki savo eilės ypač mėesio pabaigoje, kai visi moka komunalkes, pažaliuoti galima...anksčiau prisipirkdavau talonėlių n skaičių ir ramiai traukdavau iš piniginės, o dabar vos pajudėt reiks iš namų stovėt eilėje? najau ne... trauksiu mašiniuką, ir užkišinėsiu sėkmingai miesto gatves kamščiais, kaip ir dauguma normaliai važiuot norinčių, nes betvrakė yra betvarkė :(((   ATSAKYTI
a 2012-08-14 16:14:19
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Man tai klausimas iskilo jeigu as si menesi jau papildziau e.bilieta tai man ryt ji jau keisti i vilniecio kortele, tai tada ta suma bus pervesta ar ne, o jei ryt nepasikeisiu tai negalesiu jo "pazymeti"???   ATSAKYTI
as 2012-08-14 16:05:03
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Cia reforma VIENKARTINIAM BILIETAM! O ne menesiui... !!!!!   ATSAKYTI
Dalima 2012-08-14 14:47:46
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Kad tas zuokas paspringtų su savo naglu žiurkės snukiu...   ATSAKYTI
Basa 2012-08-14 14:44:05
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Nesuprantu, kas per idiotizmas. Pav. aš galėjau turėti savo piniginėje 10 bilietukų po 2 lt. Ir važinėti ramiai visur visą dieną ir kitą dieną...
Tai kaip dabar???
Pasipildysi 30 min. kioske... O toliau? O rytdienai? O jei mano stotelėje kiosko apskritai nėra? O jei po poros valandų man teks važiuoti atgal? O mano biliete tuščia, o kiosko nėra?
Nu vienu žodžiu - baisi nesąmonė gaunasi...
   ATSAKYTI
pavel 2012-08-14 14:40:26
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Prigalvoja cia nesamoniu. kuom buvo blogai paprasti bilieteliai????!!??? ciurkos B.L.   ATSAKYTI
Šarūnė 2012-08-14 14:22:37
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
nežinau nesu vilnietė, bet paskaičius skamba kažkaip kvailai, jau matau ateinantį bardaką. Manau senoji sistema kai bilietas buvo pildomas mėnesiui daug patogesnė buvo. Nežinau, arba aš čia veikimo principo nesuprantu.   ATSAKYTI
liudna 2012-08-14 14:22:31
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Kaip pastebejau musu nuomone nelabai kam rupi ar yra atsizwelgiama y ja, pritariu visiems komemtatoriams, viskas yra daroma ne pilieciams y nauda. As pries toky pakeitima bet kas is to.   ATSAKYTI
lili 2012-08-14 14:22:06
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Na ka teks su taksu vazinet nes bus panasi kaina tik galesi kada nori ji issikvies nereiks salt lauke subines :D dar mikriukus panaikins ir padarys monopolija :D   ATSAKYTI

Top Video

Darbuotojai užfiksavo poros akimirką restorane: visi internautai ėmė jų ieškoti
DABAR RODOMA
Darbuotojai užfiksavo poros akimirką restorane: visi internautai ėmė jų ieškoti
DABAR RODOMA
Pamačius šalia važiavusį automobilį išsitraukė kamerą: to dar nebuvo regėję
DABAR RODOMA
Keistos išvaizdos žuvis sukėlė sąmyšį: atrodo, kaip su žmogaus veidu
DABAR RODOMA
Venckienės palaikymo mitingo dalyvė: aš buvau pas Neringą kameroje
DABAR RODOMA
Šokiruojantis įrašas: policija elektra kratė vyrą, kurio rankose – vienerių metų vaikas
DABAR RODOMA
Vyras renka žmonių nagus: nepatikėsite, kam juos naudoja
DABAR RODOMA
Šuo tapo sensacija – šeimininkui moka pasakyti žodžiais, ko nori
DABAR RODOMA
Linksmos sesučių Emilijos ir Martynos pamokos, kaip kepti pyragą
DABAR RODOMA
Mikutavičius atskleidė, kokios aistros verda „X faktoriaus“ užkulisiuose
DABAR RODOMA
Išsitraukė kamerą, kai pamatė, ką porelė veikia viduryje gatvės
REKLAMA
REKLAMA

TELEVIZIJA

TVPlay
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų