Marijampolės regiono verslo centras nešokiruos drastiška architektūra ar debesis remiančiu bokštu. Architektų Laimos Tumynienės ir Ginto Vieversio suprojektuoto komplekso architektūrinė kokybė atsiskleis originalioje urbanistinėje kompozicijoje, išreiškiančioje pagarbą istorijai ir jautrumą aplinkai.
Šis projektas išskirtinis ne egocentrišku keitimu, bet būtent įsiliejimu į urbanistinį kilimą, subtiliu miestovaizdžio papildymu ir tuo, kad korektiškai atiduoda prioritetą istorijos palikimui - tebesančiam ar išnykusiam.
Kompozicija atėjo iš XIX amžiaus
Naujajame Marijampolės verslo centre užsakovų įsigytą trikampio formos sklypą riboja Kauno, S. Dariaus ir S. Girėno, V. Kudirkos gatvės. Čia suprojektuotą kompleksą sudaro 4 skirtingo aukščio stačiakampiai tūriai, pasukti į sklypo centrą atsitiktiniais kampais, stovintys ant bendro cokolinio pagrindo. Kompoziciją nulėmė sklypo istorinis kraitis - aukštesnieji pastatai suprojektuoti tiksliai kadaise sklype stovėjusių namų vietose.
Kompleksas atitrauktas nuo sankryžos smaigalio, kuriame lieka puikuotis smetoninių laikų dviaukštis gyvenamasis namas. Nors ir nepripažintas paveldo objektu, šis nedidukas pastatas atspindi naujojo komplekso koncepciją - gerbti ir atskleisti miesto urbanistikos bei architektūros istoriją yra pradinis idėjos vystymosi taškas, "gyvas" kompozicijos pagrindimas ir iliustracija.
Architektai siekė urbanistiškai sutvarkyti Kauno bei S. Dariaus ir S. Girėno gatvių sankryžą, kuri, pasak L. Tumynienės, buvo išdraskyta ir neturėjo jokio kompozicinio pavidalo. Toks ir yra vienas iš cokolinio stilobato vaidmenų - suvienyti, "organizuoti" visą kvartalą. Jo "V" raidės formą lėmė miesto gatvių tinklas. Čia galima pajusti ir architektų atidumą miesto urbanistinei struktūrai, paveldui - pagrindinį įėjimą žymintis pleištas atsiranda būtent buvusios gatvelės vietoje ir virsta dabar apmirusios, pramoniniais pastatais užsmaugtos senamiesčio gatvės tęsiniu (taip tikimasi atgaivinti ryšį su senamiesčiu).
Dėl miestovaizdžio atsispirta manijai
Nors strateginė sklypo vieta mieste ir konfigūracija idealiai tinkama dabar ypač populiariems dangoraižiams, idėjos "iššokti aukščiau visų" buvo atsisakyta. Kaip sako L. Tumynienė, dangoraižių mada - laikina, o Marijampolei, nedideliam miestui, labai aukšti pastatai nebūdingi ir netinka pagal mastelį. Septynių aukštų pakanka dėmesiui atkreipti, kartu išsaugant miestovaizdžio savitumą. Iš tos pačios Kauno gatvės tolumoje matyti liuteronų bažnyčia ir katedra - jos neužgožiamos, išlieka vizualinėmis dominantėmis.
Visi 4 aukštesnieji korpusai - taisyklingi stačiakampiai tūriai, besiskiriantys gabaritais ir aukščiu. Stiklo daug, tačiau kiekvienas korpusas turi po vieną akliną betoninę sieną, suteikiančią architektūrinei išraiškai stabilumo ir atsparumo.
Apdailai ir konstrukcijoms bus naudojamas betonas (fasade jam bus suteikta individuali faktūra) ir stiklas. Vakare šviesos pabrėžiamam tūrių ažūriškumui išsaugoti architektai viduje siūlo naudoti mobilias stumdomąsias pertvaras, o kartu nuomininkams šituo suteikiama galimybė laisvai organizuoti erdvę.
Suvalkiečiai turės kitokią aikštę
Septynių ir trijų aukštų korpusai skirti kontoroms, paslaugų įstaigoms, penkių aukštų pastatas - 50 vietų viešbučiui, kurio apačioje suprojektuotas restoranas. Visa tai užima 3500 kv. m iš bendro viso komplekso 6 000 kv. m ploto. Ketvirtas mažasis korpusas numatytas kol kas tebestovinčio duona bei skanėstais prekiaujančio kioskelio vietoje. Architektai šmaikštauja, kad šis taškas turėtų išlaikyti savo funkciją, tad siūlo jame įrengti kavinukę.
Pastatus tarpusavyje jungia cokolinio 2700 kv. m (jis skirtas prekybai) aukšto koridoriai bei terasa - taip galima patekti iš vieno korpuso į kitą. Pakelta ir taip nuo gatvės šurmulio izoliuota terasa skirta poilsiui - pirmiausia viešbučio bei restorano lankytojams. Cokolinio aukšto vidiniuose kiemuose auganti pora medžių suteiks ir taip gana nuotaikingai aikštei jaukumo.
Automobilius centro lankytojai ir darbuotojai galės statyti aplink pastatą - pasak architektų, gatvės plačios, problemų nebus (?..). Dalis automobilių turėtų tilpti didelėje stovėjimo aikštelėje šalia autobusų stoties, kurį vėliau teks dalytis su planuojamu statyti prekybos centru "Rimi".
Statybos darbus jau pavasarį turėtų pradėti pati užsakovė, statybos įmonė "Šilna". Objektui numatyta skirti apie 10 mln. litų.
"Statybų pilotas"