Nuo šiol piktybinių skambučių sulaukiantys gyventojai galės kreiptis į telekomunikacijų paslaugas teikiančias bendroves ir sužinoti erzinančių skambučių autorius.
Tai numato pirmadienį (02.03) Vyriausybės posėdyje patvirtinta atitinkama tvarka, kuria remiantis, telekomunikacijų paslaugų teikėjai galės neslėpti duomenų ir tai leis nustatyti piktybiškų ar erzinančių skambučių numerius.
Kaip pranešė Vyriausybės spaudos tarnyba, telekomunikacijų įmonės gali netaikyti ryšio linijos, iš kurios skambinama, nustatymo draudimo kai kuriais atvejais.
Tai bus galima daryti gavus abonento prašymą nustatyti erzinančius ar piktybiškus skambučius. Nustatyti ryšio liniją bus galima ir kai to reikia teisėsaugos, greitosios pagalbos bei priešgaisrinės apsaugos tarnyboms.
Telekomunikacijų bendrovės minėtais atvejais privalės sudaryti galimybę pagalbos tarnyboms nustatyti liniją, iš kurios skambinama
Abonentas, siekiantis nustatyti erzinančius ar piktybiškus skambučius, turės pateikti bendrovėms rašytinį prašymą. Jame turi būti nurodyti abonento vardas, pavardė arba pavadinimas, adresas, telefono numeris, kuriuo gaunami erzinantys ar piktybiški skambučiai, taip pat informacija, kuriuo paros metu dažniausiai skambinama, kiek kartų per parą skambinama, skambučio trukmė, laiko tarpai tarp skambučių.
Telekomunikacijų bendrovės per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo turi priimti sprendimą dėl abonento prašymo.
Tvarkoje apibrėžta ir kas yra erzinantis bei piktybiškas skambutis. Erzinantis - pasikartojantis skambutis, kuriuo siekiama sukelti susierzinimą ar kitus nemalonius pojūčius, emocijas abonentui.
Piktybiškas skambutis - tai skambutis, kuriuo siekiama padaryti neigiamą poveikį abonentui įžeidinėjant, tyčiojantis arba grasinant padaryti turtinę ar neturtinę žalą.
BNS