Žaidimų pasaulyje jau tapo įprasta, kad strateginių žaidimų papildymuose dažniausiai būna keli nauji ginklai ar kariniai vienetai, nauji žemėlapiai, atnaujinta siužeto linija. Apytiksliais skaičiavimais, tai sudaro 10-15 papildomų žaidimo valandų. Tačiau kalbant apie bendrovės “Blizzard” produktus, ši taisyklė negalioja.
Puikiausias pavyzdys - “Starcraft” papildymas “Broodwar”, kuriame žaidėjai rado naują kampaniją, dydžiu nenusileidžiančią originalui, ir daugybę patobulinimų žaidimui keliese skirtoje dalyje. Po sėkmingo “Warcraft III” debiuto jo papildymas tebuvo tik laiko klausimas. Ir štai pagaliau apie jį garsiai prabilta. Ko žaidėjai gali tikėtis naujajame “Warcraft III: The Frozen Tirone”?
Pasak “Blizzard” atstovų, papildymas pradėtas kurti prieš 5 mėnesius, tačiau apie jį prabilta dar praėjusią vasarą - iškart po “Warcraft III” pasirodymo. Kūrėjų komanda studijavo, kaip mėgėjai žaidžia su skirtingomis rasėmis, kokios jų silpnosios savybės, kokie nauji kariniai vienetai ir burtai joms geriausiai tiktų ir pan. Šio stebėjimo rezultatas - dvi naujos kampanijos, turėsiančios patenkinti žaidimo gerbėjų poreikius. Pirmoji kampanija pratęs “Warcraft III” siužeto liniją, antroji - laisvos formos režimas, kuriame mažiau patyrę galės geriau susipažinti su žaidimu, vykdydami RPG stiliaus misijas. Kiekviena rasė gaus po naują herojų, po du paprastus karinius vienetus ir galimybę pasistatyti nuosavą parduotuvę, kurioje bus galima įsigyti specialiai tai rasei pritaikytų daiktų. Neutrali pusė taip pat neliks nuošalyje - ją papildys 5 nauji herojai, kuriuos žaidėjai galės pasisamdyti, ir keli nauji pastatai. Taip pat kūrėjai žada patobulinti ir “Battle.net” funkcionalumą.
Siužetas nukels į apledėjusias vietoves
Pirmosios kampanijos siužetas žaidėjus nukels į Antarktidą priminsiančias vietoves, kur nemirštančiųjų (Undead) rasės lyderis Arthas ir demonas Illidianas lenktyniauja ieškodami legendinio Užšalusio Sosto (Frozen Throne), kad galėtų užvaldyti jame slypinčią galią. Jiems kelią pastoja žmonių rasė, prie kurios prisijungė aukštųjų elfų sekta, pasivadinusi kraujo elfais. Jiems atstovauja kariai, išlikę po nemirštančiųjų invazijos į jų žemes. Nakties elfai taip pat nelieka nuošalyje, jų užduotis - sugauti ir neutralizuoti demoną Illidianą, kol jis pirmasis nesurado galingojo artefakto.
Nors pirmojoje kampanijoje dalyvauja daugybė rasių, deja, joje orkai nefigūruoja. Tačiau kūrėjai tikina jų neignoruosiantys - šią rasę žaidėjai galės pamatyti antrojoje kampanijoje. Jos veiksmas suksis apie orkų herojų Thrallą, mėginsiantį įkurdinti savo rasę Azeroth žemėse.
Svarbiausi pasikeitimai rasėse: žmonės
Susijungę su kraujo elfų rase, žmonės pasipildė naujais elfų rasės kariais, kurių priešakyje - veikėjas Blood mage. Šis karys priešus naikins svaidydamas magišką kamuolį, pasieksiantį juos iš gana didelio atstumo. Toks atakos būdas šiek tiek primins archimago puolimą. Tačiau, kitaip nei jis, Blood mage nejodinės arkliu, o paprasčiausiai vaikščios. Vienas stipriausių jo burtų - ataka “flame strike”, iškviečianti galingus ugnies šuorus, pridarysiančius daug žalos priešininkams. Ugnis padegs aplinkinius medžius, prie kurių esantys kariai taip pat nukentės, tačiau daugiausiai žalos padarys tik pačioje pradžioje. Apie šį burtą priešus įspės įspūdingas efektas - žemės link artėjantis ugnies tumulas. Kitas burtas leis apsaugoti bet kurį karį nuo fizinių atakų. Nors jis nėra toks įspūdingas kaip pirmasis, tačiau burto nauda galima neabejoti. Jis turėtų praversti mūšiuose, kai smarkiai sužeidžiamas herojus - gali jam padėti saugiai palikti mūšio vietą ir pasislėpus atgauti prarastus gyvybės taškus. Tiesa, pats magas šiuo burtu pasinaudoti negalės.
Antrasis mago užkeikimas - nemažiau įspūdingas už pirmąjį. Juo pasinaudoję žaidėjai kiekvieną savo karį galės paversti feniksu. Jis pasižymės didele jėga, turės daugiau gyvybės taškų ir galės skraidyti. Tiesa, vienu metu bus galima išsikviesti tik vieną feniksą, kuris, nors kovoje ir nežuvęs, po 4 minučių išnyks.
Naujasis žmonių rasei atstovausiantis karys Spellbreakeris daug kuo primins paprastą pėstininką, kuriam Spellbreakeris nenusileis nei jėga, nei šarvų stiprumu, tačiau jo stiprioji savybė - imunitetas visiems burtams. Šis karys pasižymės ir dar viena savybe - “steal”. Ja pasinaudoję žaidėjai galės perimti bet kurį priešo karį ir nukreipti jo jėgą prieš paties kolegas. “Steal” veiksmingiausia panaudoti prieš priešo burtininkus lydinčią apsaugą. Kadangi brovimasis prie burtininkų pareikalaus daug gyvybių, perimtas priešo apsaugininkas, atsidūręs šalia lengvai pažeidžiamų karinių vienetų, galės padaryti daugiau žalos nei maža armija.
Antrasis žmonių gretas papildęs karys Dragon hawk galės skraidyti, atakuoti ir ant žemės, ir ore esančius priešininkus. Jo specialusis įgūdis - burtas, sukeliantis rūką, galintį tam tikram laiko tarpui neutralizuoti priešo gynybinius bokštus. Atsižvelgdamos į šį karinį vienetą, kitos rasės turės atidžiau planuoti savo bazes, nes Dragon hawk burtas vienu metu galės neutralizuoti iki 4 bokštų, jei šie bus pastatyti vienas šalia kito. Tačiau šis burtas turi ir silpnąją savybę - juo pasinaudojęs karys turės likti savo vietoje ir nejudėti, antraip burtas nustos veikęs.
Nemirštantieji
Nemirštančiųjų pajėgas taip pat papildys naujas herojus Crypt lord. Šis vorą primenantis karys pasižymės didele fizine jėga, tačiau negalės atakuoti per atstumą. Jį geriausia naudoti atakos smaigalyje, nes tik nedaugelis priešininkų atsilaikys prieš didžiulę šio kario smogiamąją jėgą. Tarp specialių herojaus savybių - priešo perdūrimas. Šį atakos būdą geriausia naudoti kovojant su stipriais priešininkais. Crypt lord priešą pervers galinga savo galūne, taip ne tik padarydamas daug žalos, bet ir kelioms sekundėms sustingdydamas savo auką.Kita herojaus savybė - dygliuotas skydas. Pasinaudojus ja labai sustiprės kario šarvai, o jį atakuojantys priešininkai, atsimušę į galingą skydą, patirs (nors ir nedaug) žalos.
Dar viena šio herojaus savybė - iš lavono “išspausti” skarabėjai. Kartu su augančia patirtimi ši savybė stiprės ir vienu metu Crypt lord iš negyvėlių galės “išspausti” vis daugiau skarabėjų. Šie, nors ir nepasižymės didele jėga, turės kelis naudingus įgūdžius. Vienas jų - užsikasti po žeme, kur skarabėjai galės greičiau atgauti prarastus gyvybės taškus. Šią savybę bus galima panaudoti ir rengiant pasalas bei žvalgant priešo teritoriją. Beje, įdomu, kad šie kariai daug kuo primins “Starcraft” matytus Zergus.
Stipriausia Crypt lord savybė leis prišaukti būrį skėrių, kurie apsups herojų, neleisdami prie jo prisiartinti priešui. Būryje šios būtybės bus pavojingos ir galės pridaryti daug žalos. Jos judės kartu su Crypt lord, herojų apsupdamos tankiu žiedu.
Naujas nemirštančiųjų rasės “karys” - Obsidian statue, kurio nebus galima panaudoti mūšyje. Ši statula pasitarnaus magams kaip mobili manos baterija. Įdomu, kad ji galės siurbti maną iš priešo burtininkų ir perkelti ją į savo saugyklą.
Antrasis nemirštančiųjų karinis vienetas Black sphinx galės skraidyti ir pasieks tiek ant žemės, tiek ore esančius priešus. Kol kas visos jo specialiosios savybės neaiškios, tačiau kūrėjai atskleidė, kad šis vienetas galės atspindėti magiją, t.y. priešo burtus nukreipti prieš juos pačius.
Nakties elfai
Naujoji nakties elfų moteriškos lyties herojė Warden specialiai sukurta kovai. Ji pasižymės ne tik didele jėga ir stipriais šarvais, bet ir visiems priešams siaubą keliančiomis specialiosiomis savybėmis. Viena jų vos per kelias sekundes leis persikelti į bet kurią žemėlapio vietą. Tai gali niekais paversti magų apsaugą, nes atsidūrusi šių fiziškai silpnų būtybių būrio viduryje, Warden juos neutralizuos per kelias akimirkas. Tai padaryti bus dar lengviau, nes persikelti manos reikės labai nedaug. Žaidėjai, persikėlę į norimą vietą, iškart galės pasinaudoti kita savybe, pavyzdžiui, “peilių fanu”. Šis žudantis manevras heroję pavers tikra besisukančia žudymo mašina, kuri vienu apsisukimu galės pažeisti net 6 priešus, suteikdama jiems po 150-200 žalos taškų. Taigi sujungus šias dvi specialiąsias savybes, gausime nepakeičiamą smogikę, kuri nusilpusi bet kuriuo metu galės saugiai persikelti į bazę vos per kelias sekundes.
Dar viena specialioji šios herojės savybė - šešėlių ataka, kurią geriausia naudoti prieš vieną galingą karį. Pasinaudojusi šia savybe Warden atakuos priešą užnuodytu durklu, kuris iškart atims 200 gyvybės taškų. Toliau kas 3 sekundes nuodai iš priešo atims po 45 taškus. Šis procesas tęsis 15 sekundžių ir puikiai tiks priešams pribaigti. Pasinaudojus šia savybe joks karys nesugebės pabėgti iš mūšio lauko.
Stipriausias Warden įgūdis leis herojei iš mirusiųjų elfų karių sielų suformuoti galingą demoną, pasižymėsiantį ir fizine jėga, ir gynybinėmis savybėmis. Šiuo įgūdžiu geriausia naudotis, kai aplink - daug žuvusių kolegų, nes kuo daugiau sielų - tuo stipresnis demonas.
Elfų pajėgas papildys Mountain giant. Šis milžinas turės didelę gyvybės taškų atsargą ir galės stipriai atakuoti. Specialioji savybė priešų atakas leis nukreipti į jį, taip apsaugant silpnesnius karius. Taip pat šis milžinas galės pagriebti bet kurį medį ir pasinaudoti juo kaip vėzdu, kaunantis su daug priešininkų.
Antrasis elfų pajėgas papildysiantis karys - Faerie dragon. Šie drakonai galės ne tik skraidyti, pasiekti ir ant žemės, ir ore esančius priešininkus, bet ir naudotis specialiąja savybe - magijos atspindėjimu (kaip ir Black spinx) ir burtais, kurių savybės kol kas dar neatskleidžiamos.
Orkai
Orkai, nors pirmojoje kampanijoje ir nefigūruoja, taip pat pasipildė naujais kariais, kurių priešakyje - herojus Shadowhunteris. Jis nepasižymės labai didele fizine jėga, tačiau jo specialiosios savybės kovos lauke padės kitiems kariams. Shadowhunteris galės gydyti sužeistuosius. Įdomu, kad gydyti galima bus ne tik po vieną karį, bet ir visą būrį vienu metu. Kita šio herojaus savybė priešo karius leis paversti įvairiausiais gyvūnais - krabais, triušiais, pingvinais ir pan. Taip pat Shadowhunteris galės suformuoti specialias apsaugas iš gyvačių, šaudančių ugnies kamuoliais. Stipriausia šio herojaus savybė - voo doo - visiems ekrano plotmėje esantiems draugiškiems kariams suteiks imunitetą priešo atakoms. Pasinaudojus šia savybe teks atkreipti ypatingą dėmesį į patį herojų, nes jis taps vieninteliu pažeidžiamu kariu, į kurį taikysis visi priešai.
Orkų gretas papildys karys Batrideris. Šis karys-šikšnosparnis galės skraidyti bei atakuoti ir žemėje, ir ore esančius priešus, tarp jo specialiųjų galimybių - virtimas kamikadze. Ja pasinaudojęs karys susinaikins priešininko būryje, taip pridarydamas jiems nemažai žalos. Kita Batriderio savybė pravers puolant priešo bazę, nes jis iš oro galės padegti pastatus.
Sėkmingas papildymas
Apžvelgus pagrindines “Warcraft III: The Frozen Throne” naujoves galima teigti, jog ir šiam “Blizzard” kūriniui sėkmė ranka pasiekiama. Tikėtina, kad gerbėjai bus patenkinti įdomiais pasikeitimais rasėse ir net dviem intriguojančiomis kampanijomis. Prie “The Frozen Throne” kūrėjai numato pridėti ir funkcionalų žemėlapių redaktorių, leisiantį žaidėjams ne tik kurti savus žemėlapius, bet ir sujungti juos į kampanijas. Tikėtina, kad prie žaidimo populiarumo prisidės ir žaidimo dalies, skirtos žaisti keliese, patobulinimai. Žinoma, ne mažiau svarbus ir savo gerbėjų neapviliančios bendrovės “Blizzard” vardas. “Warcraft III: The Frozen Throne” dar teks palaukti iki šių metų birželio pabaigos.
Žaidimo kūrėjas ir leidėjas: “Blizzard” (www.blizzard.com)Žaidimo svetainė: www.blizzard.com/war3x/
“Naujoji komunikacija”, Nr. 5