Bendrovė “Royal Philips Electronics” išrado naują veidrodžio pritaikymą: jos sukurta “Mirror TV” technologija gali jį paversti ir kompiuterio monitoriumi, ir televizoriumi. Naujoviški veidrodžiai su integruotais skystųjų kristalų ekranais ne tik padės kurti šiuolaikinį interjerą, bet ir taupyti vietą ten, kur jos labiausiai trūksta.
Ne tik jūsų atspindį mokantys parodyti veidrodžiai - tai pirmasis komercinis “Philips” namų vartotojams skirtų produktų laboratorijos “HomeLab” produktas. Ji dar vadinama naujovių inkubatoriumi. Šįkart inžinieriai jame išaugino 17, 23 ir 30 colių (42,5, 57,5 ir 75 cm) dydžio LCD ekranus su poliarizuotais stiklais, kurie atspindi beveik 100 proc. į atspindimąjį paviršių krintančios šviesos. Tokie ant sienos kabinami “Mirror TV” technologijos veidrodžiai, pasak “Philips” atstovų, idealiai tinka netradicinėms apžvalgos erdvėms.
“Mirror TV” sudarytas iš priekyje esančio veidrodžio ir už jo įrengto LCD ekrano. Kai įjungtas ekrano režimas, jame bus matyti kompiuterio ar televizoriaus perduodamas vaizdas, o jį išjungus įrenginys pavirsta įprastu atvaizdą atspindinčiu paviršiumi. LCD ekranai bus plataus formato (16:9) ir didelės (iki 1280x768 taškų) raiškos. Tačiau tai nereiškia, kad didžiausias skaitmeninio veidrodžio dydis - tik 75 cm: vaizdas iš kompiuterio ar televizoriaus gali būti rodomas atskirame didžiulio veidrodžio “lange”.
Veidrodžiai su 17 colių ekranais bus pardavinėjami už kiek mažiau nei 2500, o patys didžiausi - 30 colių - kainuos iki 5500 JAV dolerių. Tačiau, pasak “Philips” viceprezidento Greggo Chasono, nors kol kas nėra galimybės sumažinti “Mirror TV” produktų kainos, bendrovė gamins juos ir klientų pageidaujamo dydžio, šitaip padėdama taupyti.
Imtis komercinės “Mirror TV” gamybos “Philips” paskatino “HomeLab” atlikti bandymai. Daugiau nei 200 žmonių buvo pakviesti laikinai apsigyventi “HomeLab” tyrimų laboratorijoje, kuri įrengta kaip įprastas namas su dviem miegamaisiais. Naudojant 34 paslėptas vaizdo kameras stebima, kaip vartotojai naudojasi naujais “Philips” buitinės elektronikos gaminiais. Pirmoji reakcija į naujoviškus veidrodžius buvo labai palanki: tiriamieji ypač pamėgo skusdamiesi ar valydamiesi dantis žiūrėti ryto žinias ir informaciją apie eismo sąlygas.
Nors “Philips” tikisi, kad “Mirror TV” ekranai ilgainiui paplis vartotojų namuose, tačiau dėl šių gaminių kainos prognozuoja, kad tai bus tik po 2005 m. O dabar pagrindiniai jų pirkėjai, manoma, bus viešbučiai. Veidrodiniai ekranai funkcionalūs, leidžia taupyti vietą, estetiški. Prieš ant sienos pakabintą “Mirror TV” bus galima ir pasidažyti, žiūrėti jame kabelinės TV transliacijas ir viešbučio siūlomus mokamus filmus, prijungti nešiojamąjį kompiuterį ir naudotis internetu ar net rengti savo kambaryje nedideles prezentacijas - ant sienos kabančio didelio ekrano tam tikrai pakaks. “Philips” ateityje žada aprūpinti LCD veidrodžius ir bevielio ryšio priemonėmis, kad naudotis internetu būtų galima dar patogiau.
Pirmieji netradiciniai veidrodžiai rinką turėtų pasiekti šių metų pabaigoje. Iki to laiko “Philips” atliks papildomus “Mirror TV” pasirinktuose viešbučiuose.