Prisijungti galėsite ir jūs: operacijoje “Rekonstrukcija” darbo atsiras kiekvienam savanoriui, kad ir kiek jų būtų - šimtai tūkstančių ar visas milijonas. Juk tai pats didžiausias istorijoje internetinis žaidimas.
Kalifornijoje (JAV) vykusiame naujų technologijų forume “O’Reily Emerging Technology Conference” vos praėjusį spalį įkurta kompanija “Damage Studios” (www.damagestudios.com) pademonstravo savo kuriamą pirmąjį pasaulyje internetinį žaidimą, kurį vienu metu galės žaisti milijonas žmonių. “Rekonstruction” pavadinta MMOG (Massively Multiplayer Online Game) žanro pramoga ypatinga ir tuo, kad šis virtualusis pasaulis bus vientisas, o ne padalytas į fragmentus kaip kituose pagarsėjusiuose tokio pobūdžio žaidimuose, pavyzdžiui, “EverQuest” ar “There”. Juose atkartojami atskiri menamosios žaidimo tikrovės fragmentai, o “Rekonstruction” kūrėjai žada, kad dviejų pasikartojančių dalykų čia nebus - kaip kad to nėra ir “tikrajame” pasaulyje.
“Damage Studios” vadovas Chrisas DiBonas stengiasi pabrėžti šį būsimo savo kompanijos kūrinio ypatumą - jis teigia, kad dabartiniai daugeliui vartotojų internete vienu metu žaisti skirti žaidimai paprastai naudojasi atkartojamu tikrovės modeliu. Antai “EverQuest”, kurį vienu metu gali žaisti iki 450 tūkstančių žmonių, yra suskaldytas į 32 segmentus. O vientisą, nepasikartojantį “Rekonstruction” pasaulį realiuoju laiku galės keisti iki milijono vienu metu prisijungusių žaidėjų. Milžinišką unikalios žaidimo tikrovės kūrimo darbą atliks automatizuotos programos, kurios “Rekonstruction” pasaulį stengsis kurti kuo mažiau dalyvaujant žaidimą ruošiantiems programuotojams.
Žaidimo veiksmas vyks ateityje. Po 400 metų, pagal “Rekonstruction” kūrėjų scenarijų, mūsų planetą ištiks kataklizmas - ji susidurs su milžinišku asteroidu. Nuniokotą planetą imsis atstatinėti žmonės, kurių tapatybės bus atkurtos iš planetos orbitoje buvusių asmeninių tapatybės saugyklų. Žaidimo, kurį bus galima žaisti ir pirmuoju, ir trečiuoju asmeniu, dalyviai turės atstatinėti nusiaubtus miestus bei kaimus ir tęsti gyvenimą - tiesti kelius, statyti namus, auginti duoną, rūpintis valstybės valdymu ir, žinoma, prireikus stoti kovon su užpuolikais.
Ambicingą tikslą - apgyvendinti “Rekonstruction” pasaulyje milijoną interneto vartotojų - “Damage Studios” planuoja pasiekti praėjus 3 metams nuo žaidimo debiuto, kuris planuojamas 2004-ųjų rudenį. Pirmiausia “Rekonstruction” serverių masyvai bus paleisti Amerikoje, tad kitose šalyse gyvenantiems žaidėjams, norintiems įsitraukti į Žemės atstatymo talką, laikinai teks pasitenkinti lėtesniu ryšiu ir susitaikyti su tuo, kad iš pradžių teks bendrauti angliškai. Tačiau, pasak Chriso DiBonos, juk ir realiame pasaulyje nieko nestebina, kad į JAV ilgesniam laikui atvykęs japonas ar vokietis mokosi anglų kalbos. Sutinkamai su “Damage Studios” planais, ilgainiui sparčiomis ryšio linijomis sujungti “Rekonstruction” serveriai atsiras ir Europos Sąjungoje, ir Japonijoje bei kitose šalyse, kur susikurs didelės vartotojų bendruomenės. Jas sąlyginai bus galima pavadinti virtualiomis tautomis - tad jei asteroido sukeltos katastrofos padarinius stengsimės įveikti tik toje virtualaus pasaulio dalyje, kurioje yra Lietuva, ir nenorėsime kišti nosies kitur, tarpusavyje galėsime šnekučiuotis tik lietuviškai.
Kai žaidimo scena - visa planeta, o joje planuojama sutalpinti milijoną veikėjų, ambicingiems žaidimo kūrėjams gali pakišti koją ne tik įvairiausios techninės problemos. “Damage Studios” vadovas prisipažįsta, kad ne tai jam kelia didžiausią nerimą: užvis labiausiai jis bijo, kad sunkiu darbu sukurtas įspūdingas, nepasikartojantis “Rekonstruction” pasaulis gali likti… tuščias.