Latvijos finansų ministerija rengia mažmeninės perkybos alkoholiniais gėrimais ir alumi įstatymą, kuris draus bet kokią alkoholio reklamą žiniasklaidoje, įskaitant ir spaudą, pranešė Latvijos laikraštis "Diena".
Ekspertų prognozėmis, tokie pakeitimai gali pabloginti žiniasklaidos kokybę ir padidinti jos finansinę priklausomybę.
Latvijos reklamos asociacijos prezidentas Ainaras Scipcinskis pažymi, kad nieko panašaus nebuvo įvesta nė vienoje Europos Sąjungos (ES) narėje ar šalyje kandidatėje, išskyrus musulmoniškas valstybes. Jis tokį sprendimą pavadino populistiniu. Asociacija ketina paruošti įstatymo pataisas.
Dabar galiojantis įstatymas draudžia alkoholinių gėrimų, išskyrus vyną ir alų, reklamą televizijoje ir radijuje. Pagal įstatymo projektą, alkoholinių gėrimų, įskaitant alų, negalima reklamuoti spaudoje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse.
Priėmus įstatymą koks jis yra dabar, Latvijoje gali nukentėti žodžio laisvė, kadangi pajamos iš alkoholinių gėrimų reklamos sudaro dalį spaudos leidinių pelno, mano A. Scipcinskis. Kuo mažiau pajamų, tuo didesnės galimybės daryti įtaką spaudą.
Laikraščių ir žurnalų kokybė greičiausiai suprastės, arba jų skaičius sumažės, o leidėjams teks ieškoti kitų būdų užsidirbti pinigų. "Tai būtų kvaila", - vertindamas reklamos draudimus pripažįsta žurnalo "Santa" vadovas Ivaras Zarinis.
Tačiau Latvijos valstybinės televizijos direktoriaus Uldžio Gravos nuomone, įstatymo reikia laikytis, tačiau svarbu, kad tradicinei ir elektroninei spaudai galiotų tie pat reikalavimai.
Televizijos vadovo skaičiavimais, šiuo metu alkoholinių gėrimų reklama sudaro vieną dešimtąją visos reklamos rinkos.
LETA-ELTA