REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ant raudonojo kilimo žengia Ji. Kraujo spalvos raudoniu padabintos lūpos, viliojančios akys, paslėptos po tankia blakstienų vėduokle, tobulomis bangomis vilnijantys ir blyksčių šviesoje spindintys plaukai, ilga juoda trečiojo dešimtmečio flapper stiliaus suknelė. Ji tobula? Ne, trūksta paskutinio akcento. Aukštakulnių.

REKLAMA
REKLAMA

Fatališkos moters be aukštakulnių įsivaizduoti neįmanoma. Juk baikščioji Andrėja iš „Devil Wears Prada“ visų pirma pastebėjo būsimų bendradarbių batelius, kurie, nepaisant itin aukštos pakulnės, kaukšėjo madų žurnalo redakcijos grindiniu. Raudonpadžiai Christian Louboutin, žavieji Manolo Blahnik ar modernieji Jimmy Choo jau tapo neatsiejama mados pasaulio dalimi, nes aukštakulniai yra paskutinė garderobo detalė, kurią galima vadinti visiškai moteriška. Na, nebent kol jos dar neišbandė niujorkietis Marc Jacobs, vis labiau priprantantis prie sijonų. Nors, tiesą pasakius, jei ne stiprioji lytis, aukštakulnių kultas net neegzistuotų – šešioliktame amžiuje batai su keturių centimetrų aukščio pakulne buvo save gerbiančio jojiko privilegija ir būtinybė, nes jojant buvo itin svarbu kulnu stipriai užsikabinti už kilpos, o odiniai suvarstomi batai ilgesniu ir stambesniu kulnu tam puikiai tiko. Tačiau keičiantis amžiams bei mados kaprizams aukštakulniai tapo moteriško garderobo detale, o už tai turime dėkoti žavingosioms prancūzėms, po garsiosios Prancūzijos revoliucijos įteisinusioms nuomonę, jog kuo aukštesnis kulnas – tuo kilmingesnis, turtingesnis ir labiau aristokratijos dėmesio vertas asmuo. Žinoma, madingiausios to meto damos pralenkė vyrus ir pirmosios pradėjo avėti laibas kojas žalojančią, tačiau laikyseną kaip mat pataisančią avalynę, kuri garantavo atitinkamą padėtį visuomenėje bei kilmingųjų pagarbą. Neveltui dabartinės femme fatale nesiskiria su elegantiškaisiais aukštakulniais – jie pažymi ne tik moters grakštumą, bet ir norą pasirodyti bei žavėti.

REKLAMA

Ne paslaptis, jog aukštakulniai visad buvo tokia pat svarbia sąvokos glamour dalimi kaip ir raudonos lūpos ar deimantai. Mados žinovams šis žodis asocijuojasi su prabangos bei moters sudievinimo era – šeštojo dešimtmečio auksiniu Holivudu. Apsitempusi rausva suknele, pasidabinusi deimantais ir avėdama smailianosiais aukštakulniais legendinė glamour girl Marilyn Monroe žavėjo džentelmenus dainomis apie brangenybes iš Tiffany's bei Cartier, Marlene Dietrich prie kailinio apsiausto atspalvio derino vakarines basutes ir iškart tapdavo vilioke dainininke Šarlote, o Audrey Hepburn personažas Džo netikėtai tapo modeliu ir išvyko į Paryžių, kur ją fotografavo vilkinčią Christiano Dioro išpopuliarinto new-look stiliaus suknelę bei kuklius juodus batelius vidutinio aukščio pakulne. Pokario metai žibėjo prabanga, tviskesiu bei įteisino aukštakulnių, kaip moteriškiausios bei elegantiškiausios avalynės, statusą.

Šiandien stilingi aukštakulniai jau yra tapę moteriškumo, prabangos bei mados pasaulio simboliu. Be jų neapsieina nė vienas mados šou ar prabangus aukštuomenės vakarėlis. Prabangūs bateliai aukšta pakulne būtini ir žengiant raudonuoju kilimu ar sėdint pirmose kviestinių dizainerių kolekcijų pristatymų eilėse. Tačiau kodėl būtent aukštakulniai tapo populiariausia moteriška silpnybe? Na, kuri moteris nepavydėjo Sekso ir Miesto veikėjai Kerei, išpažįstančiai glamorous lifestyle ideologiją bei aistringai kolekcionuojančiai Blahnik bei Choo batelius? Mados pasaulio pasirodymas populiariojoje kultūroje kartu su visu kerinčiu blizgesiu atnešė ir prabangios avalynės bei drabužių troškimą, tad sunku būtų rasti šiandieninę mados auką, kuri nesvajoja apie Christian Louboutin raudonpadžių porą. Jei negalime sau leisti išpildyti svajonės gyventi to žavingo ir blizgaus it Vogue viršelis gyvenimo, būtent prabangos prekės, o ypač iš savito dizainerių braižo atpažįstami aukštakulniai, leidžia to bent paragauti. Beje, juk mados industrijoje skrajojanti patarlė byloja, jog sutikus žmogų reikia vertinti jo šukuoseną ir... batus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų