REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuviai vis dažniau vyksta poilsiauti į užsienį. Tačiau pasivyti užsienio šalis, kuriose netgi studentas gali sau leisti bent porą kartų per metus išvykti paatostogauti, dar prireiks laiko. Lietuviai, jei neskaičiuosime darbo emigrantų, atsilieka ne tik nuo Estijos, bet ir nuo Latvijos. Viena iš to priežasčių – didesnės turizmo agentūrų siūlomų kelialapių kainos, palyginti su Estija.

REKLAMA
REKLAMA

Kaip teigia kelionių gidai, užsienyje atostogaujančio lietuvio portrete dar daug posovietinių bruožų. Pusiau juokais, pusiau rimtai piešiami savotiški įvairių Europos valstybių turistų stereotipai. Jeigu iš kelto ar autobuso išnešamas visiškai girtas keleivis, dažniausiai būna aišku, jog tai suomis arba airis. Kai tarp stalų prabangiame restorane burbėdamas vingiuoja šortais ir šlepetėmis pasipuošęs pilietis su auksine grandine ant kaklo, nesuabejok – tai rusas. Na, o stereotipinis lietuvis, atvykęs į užsienio kurortą, dažniausiai pats temps lagaminus, o lietuvės bus apsiavusios aukštakulniais – kaip ne į ekskursiją, o į pobūvį.

REKLAMA

Statistikos departamento duomenimis, pernai kelionių agentūrų paslaugomis naudojosi apie 234 tūkst. lietuvių (40 tūkst. daugiau nei užpernai), o šiemet šis skaičius turėtų dar labiau išaugti. Taigi atostogų sezono įkarštyje tiek panegirikos, tiek kritikos negailintys, tačiau visada objektyvūs žurnalo ‚Naujoji komunikacija“ ekspertai apžvelgia trijų Lietuvos kelionių agentūrų svetaines. Taikiklyje šįkart atsidūrė „Novaturas.lt“, „Toptravel.lt“ ir „Teztour.lt“.

REKLAMA
REKLAMA

Turizmo agentūrų tinklapius vertino Janis Lanka, UAB „Emotion“ direktorius, Mykolas Stravinskas, projekto „Nepgroup.lt“ vadovas ir Gediminas Molis, UAB „Dizaino kryptis“ projektų vadovas.

www.novaturas.lt

Janis Lanka

Augant interneto populiarumui, kreditinių kortelių skaičiui ir alternatyvioms apmokėjimo galimybėms per bankus, buvo sukurta nemažai turizmo verslo svetainių. Galvojome, kad dabar galėsime „apeiti“ turizmo agentą ir sutaupyti keletą litų, tačiau nesupratome, jog komisinius už paslaugas vis tiek teks mokėti, nors ir nėra aptarnaujančio žmogaus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Visai nesenai padėjau savo tėvams nusipirkti bilietus į Belgiją. Internete jiems rodžiau visą bilieto pirkimo procesą (mama tik spaudė mygtukus). Jei nebūčiau sėdėjęs šalia, jie būtų užsisakę 2 skirtingus naujienlaiškius, papildomą kelionės draudimą ir bilietus į verslo klasę. Visa tai gali nutikti labai greitai, nebent pastebi mažas „varneles“ su tokia informacija kaip „Prie bilieto kainos pridėsime dar 1000 litų už vienas ar kitas paslaugas“. Tokiu būdu su visais priedais nusipirksite „tiuninguotus“ bilietus.

REKLAMA

Apsilankius „Novaturas.lt“ išties malonu žiūrėti į spalvas (turiu omenyje oranžinės spalvos gamą) ir daugmaž minimalistinį antraštinio puslapio vaizdą. Palyginti su kitomis svetainėmis, ši tikrai yra laimėtoja, nes nebando supainioti ir išgąsdinti savo lankytojų sudėtinga išvaizda – reklaminiais skydeliais, nuorodomis, animacija ir įvairiais mygtukais.

Net nuėjus giliai į svetainę informacija išdėstyta patogiai ir lankytoją gerai nuteikia. Dizainerių ketinimai buvo padaryti nesudėtingą, lengvai perprantamą navigacijos sistemą, tačiau kai klientas įdėjo įvairios informaciją, dizainas ir turinys neatrodo taip puikiai. Navigacija būtų nebloga vidutinio dydžio svetainei, bet ne didelei, tokiai kaip „Novaturas.lt“.

REKLAMA

Tekstas? Hmm... Kada paskutinį kartą skaitėte svetainę, žinodami, kad reikės bent 15 minučių perskaityti puslapį nuo pradžios iki pabaigos? Taip, informacijos apie kai kurias keliones perteklius atrodo neįveikiamas. Žinoma, yra lankytojų, kurie apie savo kelionę nori žinoti viską. Tačiau, manau, dauguma pageidauja tik gerai parengtos santraukos.

Būtina pažymėti, kad pirmojo bandymo metu pakrauti antraštinį puslapį užtruko 5,9 sekundės. Puslapis pasikrauna lėtai daugiausia dėl grafinių elementų. Apibendrinant galima teigti, kad dizaineriai padarė, ką galėjo, siekdami suvaldyti tokį didžiulį informacijos srautą. Galėčiau pasiūlyti tik vieną dalyką – apkarpyti tekstinę informaciją. Mažiau skaitymo – daugiau laimingų klientų. Dar vienas erzinantis ir taisytinas dalykėlis – ne visi lankytojai nori rinkti visą svetainės adresą su „www“. Pasižiūrėkite, kas darosi surinkus tik http://novaturas.lt!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mykolas Stravinskas

Akiai labai miela svetainė. Iš pirmo žvilgsnio... Kol, kaip jau minėjo kolega, nepastebėsime skirtumo, kai ji atsidaro naršyklės adreso laukelyje įvedus skirtingus – visą (http://www.novaturas.lt) ir sutrumpintą (http://novaturas.lt) adresus. Greičiausiai toks liūdnas vaizdas susidaro dėl to, kad įvairūs svetainės sudedamųjų dalių („Javascript“, CSS ir pan.) adresai nurodomi naudojant visą adresą su domenu (pavyzdžiui, čia) ir dėl to matome tokį 1995 metus ir „MS Frontpage“ menantį vaizdą. Svetainės kode užtektų ištrinti kelis simbolius ir viskas būtų tvarkoje.

REKLAMA

Dizainas (gražiojoje versijoje) iš tiesų paprastas ir patrauklus. Spalvos asocijuojasi su saule, kelionėmis ir gerais įspūdžiais. Informacija pateikiama patogiai – animuotas aktyvaus turinio žemėlapis pagyvina ir palengvina jos paiešką. Profesionaliai parinktos kelialapių pasiūlymų nuotraukos, besikeičiančios „slide show“ (skaidrių rodymo) principu.

Deja, akys užkliūva už vieno tautiečių svetainėms būdingo dalyko: kalbų pasirinkimuose matyti, jog svetainės dizainas vienintelis nedraugiškas latvių bei estų „Novaturams“, nors ir paliktas panašus dizainas. Tokie atvejai (apie 90 proc. lietuviškų svetainių) rodo įmonės vadovų norą sutaupyti internete kuriant savo „veidą“. Jums spręsti, ar visose situacijose nebus taupoma ir klientų atžvilgiu...

REKLAMA

Mano nuomone, potencialus klientas, nebūdamas interneto asas ir užsukęs į šią svetainę vien tam, kad pamatytų dominančių kelionių aprašymus bei kainas, greičiausiai šiek tiek užtruks ieškodamas bendrovės kontaktų. Tačiau juos radęs surinks telefono numerį ir, išgirdęs malonų vadybininkės balsą, pamirš svetainės trūkumus. „Novaturas“ – didelis kelionių organizatorius, šioje rinkoje gana gerai įsitvirtinęs ir aktyviai reklamuojantis savo paslaugas, o tai dažnai nulemia kliento pasirinkimą. Tačiau interneto svetainės priežiūrai tikrai būtų pravartu skirti šiek tiek daugiau dėmesio. Arba lėšų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Gediminas Molis

Vos įžengęs į puslapį lankytojas nepritrenkiamas informacijos gausa, pateikiama tik svarbiausia ir naudingiausia informacija. Žinoma, kai kuriose vietose jos per mažai. Pavyzdžiui, antraštiniame puslapyje pateikiami tik trys specialūs pasiūlymai. Tiesą sakant, kad tai specialūs pasiūlymai, aš tik spėju, nes po šiais paveikslėliais perskaitau užrašą „Daugiau specialių pasiūlymų“.

„Karšti“ pasiūlymai nesudomina, o keliauti norėčiau toli, kur manęs nepasieks įkyrių kolegų skambučiai, tad panašią kelionę bandau rasti naudodamasis paieška. Paspaudęs ant žemėlapio galiu peržiūrėti visus su konkrečia valstybe susijusius pasiūlymus arba užpildydamas formos laukelius – ją detalizuoti. Tai patogu: dvi paieškos vienoje, tiesa, vartotojas apie tai neinformuojamas. Paieškos forma išlieka ir vidiniuose puslapiuose, tad visada nesunkiai galime pasirinkti kitą šalį. Renkuosi Kubą ir skaitau kelionės aprašymą. Spaudžiu „Keliautojo atmintinę“ – atidaromas tuščias langas. Matyt, nieko atsiminti ir nereikia, bet kam ją tada išvis rodyti? Labai patogu, kad visą informaciją čia pat galime atsispausdinti, taip pat pateikiama ir kelionės užsakymo eiga. Aiškiai matome, kuriame žingsnyje esame ir kiek mums jų dar liko. Beskaitant informaciją akys užkliūva už svetainės šone pateikiamų kelionių. Matyt, specialių pasiūlymų keliaujantiems į Kubą nėra, tad bandoma suvilioti Tunisu. Tiek to, norimą šalį jau išsirinkau. Perskaitau kelionės aprašymą iki galo ir čia pat matau konkrečias siūlomas datas – jokio nereikalingo blaškymosi po svetainę. Pasirenku datą, kelionių agentūrą, kurioje įsigysiu bilietus, ir mintyse esu Kuboje. Duodu 10 balų už tikrai patogią ir paprastą svetainės navigaciją. Deja, 10 balų techniniam įgyvendinimui negaliu suteikti. Taip, ji pritaikyta 1024x768 raiškai, kurią naudoja apie 80 proc. internautų, taip, ją korektiškai atvaizduoja pagrindinės „Internet Explorer“ ir „Mozilla Firefox“ naršyklių versijos, tačiau pastarosios įskiepis įspėja apie nekorektišką svetainės HTML kodą. Antraštiniame puslapyje aptiktos 7 didelės ir 100 mažesnių kodo klaidų, vidiniuose puslapiuose dar prasčiau. W3C standartai šiai svetainei neegzistuoja, beje, kaip ir neįgalieji, kuriems ji visiškai nepritaikyta.

REKLAMA

www.toptravel.lt

Janis Lanka

Dideli teksto blokai apsunkina svetainės peržiūrą, bet sukaupiame visas jėgas ir bandome skaityti. Skiltyje „Paskutinė minutė“ raudonos spalvos pavadinimas pateikiamas žaliame fone. Akyse raibuliuoja tarsi miražas Sacharos dykumoje. Matosi gal pirmosios trys raidės, o paskui tekstas tarsi išnyksta. Mano akys to negali pakelti. Raudonos spalvos naudojimo principus navigacijoje vertėtų iš naujo apsvarstyti. Tai pat ar tikrai verta naudoti nuotrauką su kojomis, kuri užima tiek daug vertikalios erdvės? Nepaisant bandymo sukurti gerą dizainą, šia prasme svetainė nėra stiprus kitų kelionių agentūrų tinklalapių konkurentas. 

REKLAMA

Navigacija patenkinama. Dėl per didelio nuorodų skaičiaus sunku greitai susigaudyti, kur norėtum eiti toliau. Sumažinkite jų skaičių ir informacijos šoniniuose plotuose – tai bus pusė darbo, kurį reikėtų atlikti tobulinant svetainę.

Nors pirmasis įspūdis buvo – „dar viena svetainė su tona informacijos“, tačiau ilgiau pavartęs, supratau, kad jis klaidingas. Iš tikrųjų svetainės administracija rūpinasi lankytojais ir gerai supranta, kaip ją reikia administruoti. Mano patarimas – pašalinkite dalį kitų kelionių reklamos, sutrumpinkite arba ištrinkite dalį tekstinės informacijos.    

REKLAMA
REKLAMA

Svetainė pasikrauna per 2,7 sekundės – galėtų pasikrauti dar greičiau, jei pirmajame puslapyje nebūtų tiek daug informacijos. Nebūtina parodyti viską, kas įmanoma ir ką patys norite matyti.

„Toptravel“ skiriu antrąją vietą.

Mykolas Stravinskas

„Toptravel“ logotipas greičiau primena firminį naktinio klubo nei kelionių agentūros ženklą. Nusistačius didelę ekrano raišką sunkoka išskaityti prierašą „kelionių agentūra“. Tai nėra gyvybiškai svarbu, tačiau žvelgiant į svetainę nuo viršaus norėtųsi matyti aiškesnį tekstą.

Griežtoko stiliaus dizainas ir informacijos išdėstymas – kaip interneto parduotuvėje. Horizontaliojoje meniu juostoje esantis „Sandals and beaches“ punktas privertė šiek tiek susimastyti. Galbūt tai nėra didelė klaida, tačiau vargu ar gilinsis, kas ten rašoma angliškai, tad praleis visai įdomų punktą neįtardami, jog paspaudus šią nuorodą laukia neblogi pasiūlymai pailsėti Jamaikoje ar Bahamuose.

Mano akiai labai mielas svetainės „medis“: patekus į minėtą punktą dėmesį patraukia parinktos piktogramos. Žvelgiant žemyn užkliūva keli nepavadinti punktai, pakeisti tiesiog brūkšneliais, o atsidūrus apačioje išlenda programuotojo darbo rezultatas – punktas taip ir pavadintas „Test“. Beje, kalbant apie programavimą ir turinio valdymo sistemos išbaigtumą, vertėtų sutvarkyti kelias smulkmenas: pagrindinio puslapio apačioje esantys punktai ir tekstas netelpa į vientisą eilę – greičiausiai užtektų tik šiek tiek pastumdyti lenteles, kad tekstas gražiai išsidėliotų.

REKLAMA

Gediminas Molis

Apsilankęs šioje svetainėje iš karto suprantu, kad patekau į puslapį įmonės, kuri pasirūpins mano atostogomis. Didelė palmė (ir kojos) sukuria puikią atmosferą, tiesa, nuotrauka galėtų būti geresnės kokybės, nes dabar tai vienoje, tai kitoje vietoje išlenda kvadratinis pikselis ir subjauroja visą vaizdą. Nuotaiką pakelia ALT užrašas „Anekdotai“, kuris atsiranda pele užvedus ant pagrindinio grafinio paveiksliuko. Hm... anekdotų nėra... Tiek to, aš juk noriu atostogauti.

Svetainės dizainas neišsiskiria unikaliu grafiniu sprendimu, tačiau tvarkingai išdėlioti informacijos blokeliai sudaro malonų bendrą vaizdą. Tiesa, kai yra daugiau informacijos, pavyzdžiui, šoninėje skiltyje „Naujausios kelionės“, lentelės fonas pasislenka žemyn, o rėmelis nutrūksta ir neapima viso blokelio.

Šiek tiek glumina kelių kategorijų meniu. Svetainės viršuje pateikiamas „korporatyvinis“ su įmone susijęs meniu, tad neaišku, ką čia veikia tokie punktai kaip „Paskutinė minutė“ ir „Kelionės“. Pastarasis visu ryškumu pateiktas pagrindiniame svetainės meniu, tad nėra prasmės kartoti šios informacijos. Nuorodos į „Paskutinės minutės“ pasiūlymus sudėtos visur, bet tik ne pagrindiniame meniu, o ten ši skiltis būtų pasiekiama lengviausiai. Kiekvieno pasiūlymo aprašymui naudojami keli skirtingi atspalviai – tampa neaišku, kur yra tiesiog tekstas, o kur tekstas-nuoroda. Dar labiau nustembu, kai paspaudus ant „karšto“ pasiūlymo jo aprašymas atsidaro naujame svetainės lange. Kelionės rezervavimo forma neišbaigta – kaina nurodyta konkrečiai datai, o rezervavimo formoje prašoma nurodyti pageidaujamą. O kokiu formatu ji turi būti įvedama?

REKLAMA

 

www.teztour.lt

Janis Lanka

Dizainas? Čia tai geriausia! Sumažinta grafinė dalis ir pilna nuorodų bei teksto. HTML ir CSS kodai atrodo švariai kaip Maironio eilėraštis – gražu pažiūrėti. 

O kur tiksliai ieškoti navigacijos? Pažiūrėjęs į ekraną 15 sekundžių vis dar nesupratau, į ką sutelkti dėmesį. Pasitelkę mažiau animacijos, kur kas mažiau teksto ir patobulinę keletą grafinių elementų, lankytojo akis galėtumėte nukreipti į specifinę puslapio dalį, tokią kaip „Vitrina“. 

Kalbant apie tekstus, tinka komentarai apie kitas svetaines. Jų sumažinkite perpus – ir net tada bus per daug. Jei tikrai norite, kad lankytojai skaitytų tuos kilometrinius tekstus, išsiųskite juos elektroniniu paštu po to, kai jie nusipirks bilietus. 

Pagal krovimosi greitį tai greičiausia iš visų trijų svetainių – 2,5 sekundės. Tai nestebina turint omenyje, kad prie svetainės kūrimo labai prisidėjo programuotojai. Tačiau ji turi tą pačią „www“ problemą. Surinkę „Teztour.lt“ matote „TEZ TOUR ON-LINE – Prisijungimas“. Kaip tai padeda parduoti keliones? Šiek tiek gėda prarasti klientus dėl tokios smulkios klaidos...

REKLAMA

Ir trumpa žinutė programuotojui. Gerbiamas programuotojau, galėtum sutaupyti šiek tiek laiko ir dar labiau sutvarkyti kodą, jei naudotum pažangią prijungimo prie CSS failo savybę. Gali naudoti tokį pavyzdį: .

Mykolas Stravinskas

Neišraiškinga svetainė, nepatrauklus dizainas, šiek tiek nuviliantis bendras vaizdas. Paieškokime gražių dalykų: maloniai atrodo viršuje esantis logotipas bei judantys siūlomų kelionių paveiksliukai. Pastaba: apatinėje svetainės juostoje esantys du krovimosi rodikliai neveikia.

Programiniai „Teztour“ svetainės reikalai iš tiesų prastoki. Matyti, kad ji buvo kurta greičiausiai perduodant darbą per kelias rankas arba ne itin kompetentingo programuotojo. Puslapis neturi nurodyto dokumento tipo, o programuotojų pamėgtas W3 kodas randa arti tūkstančio klaidų. Greitai visas jas permetant akimis susidaro įspūdis, jog jos atsiranda dėl nuorodose netinkamai naudojamo simbolio „&“. Ne visos naršyklės gali teisingai suprasti tas nuorodas, o tuomet jos tiesiog neveikia. Įdomumo dėlei visus simbolius „&“ pakeičiau pridėdamas 4 papildomus „&“ – klaidų teliko apie 400. Maža to, visi svetainės stiliai atskirai nurodomi kiekviename puslapyje. Tai labai prastas ir neapgalvotas sprendimas, nes jis nors ir nežymiai, bet vis dėlto padidina interneto duomenų srautą. Pagrindinis trūkumas – redaguoti šitaip surašytus stilius labai nepatogu ir svetainės administratoriui atimtų daug laiko.

REKLAMA

Puslapyje būti nesinori, neįdomu landžioti po jo užkampius ir dairytis ko nors įdomaus sau.

Gediminas Molis

Informacija, informacija ir dar kartą informacija... Čia jos tiek daug ir tokios spalvotos, kad net nežinau, kur spausti pirmiausia. Kai kurie spalviniai sprendimai akių gydytojams galėtų padėti tikrinti žmonių regėjimą. Chaotišką informacijos išdėstymą šiek tiek pataiso grafiniai puslapio skilčių blokai. Vieną jų – „Ypatingi pasiūlymai“ pamatau iš karto ir pradedu skaityti informaciją. Pasiūlymas nuvykti į Ispaniją. Kodėl gi ne? Tik kur čia spausti? Bandau „Excel“ ženklą ir jis, mano nelaimei, atsidaro... Vieną stulpelio pavadinimą „½ DBL“ keičia kitas dar gudresniu pavadinimu „DBL+EXB“. Gal kas matėte instrukciją, kaip naudotis šiuo kainynu? Čia jos tikrai reikėtų. Greitai uždarau „Excel“ ir spaudžiu kitą prie pasiūlymo esantį mygtuką. Atsidaro viešbučių sąrašas ir aš su palengvėjimu atsidūstu. Deja, neilgam – pasirinkus viešbutį pateikiama informacija su tais pačiais kodiniais pavadinimais. Visa laimė, kad puslapio apačioje yra ir šių kodų paaiškinimai.

Nusprendžiu pasinaudoti paieška ir neapsirinku – visą reikiamą informaciją randu daug greičiau ir patogiau. Per 5 minutes išsirenku kelionę ir išsiunčiu užklausą „Teztour“ atstovui. Pradeda kamuoti įkyri mintis – kodėl visa kita šioje svetainėje taip sudėtinga?

REKLAMA

Beje, pripratus prie informacijos pateikimo čia, pasirodo, galima rasti ir daug vartotojui naudingos informacijos, pavyzdžiui, viešbučių reitingus, turistų vertinimų, viešbučių nuotraukų, informacijos apie šalies orus ir t. t.

Techninis įgyvendinimas, atsižvelgus į svetainės sukūrimo metus, gana geras – puslapis didinant šriftą išlaiko savo struktūrą ir nesugriūna. Taip pat jis puikiai pritaikytas įvairioms raiškoms – keičiant lango dydį keičiasi ir svetainės dydis.

Reikia iš esmės perdaryti svetainės navigaciją ir nustatyti vartotojui pateikiamos informacijos prioritetus. Be to, patartina aiškiai išskirti du lankytojų tipus – paprastą vartotoją ir kelionių agentūros darbuotoją. Taip pat būtina atnaujinti svetainės dizainą.

Vietoj išvadų

I vieta: www.novaturas.lt

Svetainė patogi naršyti, dizainas paprastas ir aiškus, visa pagrindinė informacija lengvai pasiekiama. Belieka sutvarkyti techninius dalykus ir kai kuriose vietose įdėti komentarus, kurie dar labiau palengvintų navigaciją.

II vieta: www.toptravel.lt

10 balų už: 1) pastangas surinkti visų lankytojų kontaktus, kviečiant užpildyti įvairias formas; 2) norą tobulėti kviečiant balsuoti ar tiesiog pakomentuoti svetainę; 3) naudingą informaciją apie viešbučius, patarimus ir kelionėje būtinų daiktų sąrašą (kurį užsiprenumeravome, bet taip ir negavau); Minus 2 balai už: „Klauskite“ skiltį su 4 skirtingomis formomis, kurios labiau primena rezervavimo formas, o viena iš jų („Kiti kelionių klausimai“) veda... spėkite kur? Taip, atspėjote – į „Paskutinės minutės pasiūlymus“.

REKLAMA

III vieta: www.teztour.lt

Kodėl turėtume atidarinėti „Word“ arba „Excel“ dokumentus, kad gaučiau papildomos informacijos? Kodėl stengiatės pateikti tiek daug informacijos, kad net sunku peržiūrėti svetainę? Neabejojame, kad jūsų verslas sekasi, tačiau svetainės išvaizda nesutampa su paslaugų kokybe. Jei tikrai norite internete konkuruoti su kitomis nagrinėtomis svetainėmis, susiraskite mus arba kitą kompetentingą įmonę. Esate didelė kompanija, todėl galite tai sau leisti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų